X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עורכי הדין הם השותפים הטבעיים לכל מהלך ההתדיינות בבתי המשפט, ועל כן, שיתוף הפעולה הוא תנאי הכרחי להצלחת הרפורמות השונות במערכת המשפט ובהגשמת יעדי מערכת המשפט במיוחד כך נוכח העומס המשמעותי עימו מתמודדת מערכת המשפט והרפורמות הנדרשות שחלקן ננקטות כבר היום לטיפול בבעיית העומס
▪  ▪  ▪
לטפל בבעיית העומס בבתי המשפט [צילום: איתמר לוין]
עורכי הדין זקוקים היום יותר מתמיד להגנה הדומה לזו של עובד הציבור עקב מעשי האלימות שפשטו בקרבנו. זוהי תופעה מדאיגה ויש להניח שהיא תעסיק את לשכת עורכי הדין גם בעתיד

   רשימות קודמות
  חובת הנאמנות למשפט ולחוק
  שופטת למדנית, חרוצה ומשקיעה
  ע"פ 8133/09 שחר מזרחי נגד מדינת ישראל (21.7.2010)
  בג"צ 4124/00 יקותיאלי ז"ל נגד השר לעניני דתות (4.6.2010)
  שופט שאינו הולך בתלם

יובל החמישים ליסודה של לשכת עורכי הדין בישראל, שהוקמה על-פי חוק מיוחד, הינו אכן אירוע ראוי לציון ונתכנסנו הערב לברך את הלשכה ביום חגה.
סעיף 1 לחוק לשכת עורכי הדין קבע את תכלית הקמתה של הלשכה, בהגדרה צנועה, בקבעו כי: "מוקמת לשכת עורכי הדין שתאגד את עורכי הדין בישראל ותשקוד על רמתו וטוהרו של מקצוע עריכת הדין".
זוהי מטרה חשובה כשמדובר בציבור בעל אופי מיוחד כציבור עורכי הדין. בהתאם לחוק נבנתה מסגרת לגוף אוטונומי המאגד את כלל עורכי הדין בישראל ואשר מוסדותיו נבחרים על-ידי עורכי הדין באורח דמוקרטי. אולם, נראה שלא נגזים אם נאמר כי בישראל, בשל אופייה המיוחד של החברה שלנו וההיסטוריה של התפתחות מקצוע עריכת הדין כאן, יש ייחוד ללשכה ולתפקידה, שאינו זהה לתפקידם של ארגוני עורכי דין במדינות דמוקרטיות אחרות.
אמנם השמירה על רמת המקצוע, על האתיקה המקצועית ועל יחסי עורכי הדין בינם לבין עצמם, ובינם לבין בתי המשפט, הם בדרך כלל מיעדיהן של הלשכות והתאחדויות עורכי הדין שאנו מכירים ואשר מטבע הדברים ללשכת עורכי הדין קשרים מקצועיים עימם, אך אצלנו אפשר לומר כי הנסיבות הטילו מטלות נוספות על הלשכה ועל חבריה.
הלשכה לא קמה יש מאין – קדמה לה ההיסטוריה של הגופים המקצועיים שפעלו כאן עוד בתקופת המנדט ובשנותיה הראשונות של המדינה. היו אלה המועצה המשפטית והסתדרות עורכי הדין בישראל, שחסרונם העיקרי היה בפיצול ביניהם, אך מראשיתם גילו מעורבות ונטלו חלק בהתהוותה של מערכת המשפט המקצועית בישראל.
עם הקמת הלשכה היה ייחודה ברצון ללכד את כל ציבור עורכי הדין תחת קורת גג מקצועית אחת. במקום איגודים מפוצלים המקדישים ממרצם לתחרות ביניהם, המטרה המקורית, התקפה גם כיום, הייתה להקים גוף המלכד את עורכי הדין כולם לא רק באינטרסים המקצועיים המשותפים להם, אלא גם כגוף המעורה בבעיותיה של החברה בישראל ותורם לביסוסה של מערכת המשפט; גוף השותף לעשייה המשפטית והשיפוטית ובעל תפקיד מרכזי בהגנה על זכויות הפרט והכלל במדינת ישראל.
תפקידיה המסורתיים של הלשכה מאז הקמתה הלכו והתפתחו, בהתאם לשינוי העתים, וכך הגיעה הלשכה להישגים בשנים האחרונות. בעידן שבו ישראל ממוקמת במקום הראשון בעולם המערבי במספר עורכי הדין לנפש, לפעילות הלשכה בהכשרת עורכי דין, בפיקוח על ההתמחות, ובשמירה מתמדת על אכיפת כללי האתיקה ורמת המקצוע, חשיבות מיוחדת.
לא פחות מכך מוטל על הלשכה לשקוד על טיפוח התרבות הדיונית והבטחת רמת השירות המשפטי הניתן בישראל. לצד הפעילות למען ציבור עורכי הדין חשובה לא פחות תרומתה ופעילותה של הלשכה למען החברה בישראל. באלה ראוי לציין את המוסדות לבוררות וגישור של הלשכה ואת פרויקט "שכר מצווה", שמטרתם להרחיב את הנגישות למערכת המשפט גם למי שאין בידו לשכור שירותים מקצועיים.
חשיבות מיוחדת יש לקשר שבין לשכת עורכי הדין ובין ציבור השופטים בישראל. עורכי הדין הם השותפים הטבעיים לכל מהלך ההתדיינות בבתי המשפט, ועל כן, שיתוף הפעולה הוא תנאי הכרחי להצלחת הרפורמות השונות במערכת המשפט ובהגשמת יעדי מערכת המשפט; במיוחד כך נוכח העומס המשמעותי עימו מתמודדת מערכת המשפט והרפורמות הנדרשות שחלקן ננקטות כבר היום לטיפול בבעיית העומס.
במסגרת שיתוף הפעולה ציינו לאחרונה את שנת "תרבות המשפט", במהלכה מגובשת תוכנית משותפת למערכת השיפוט וללשכת עורכי הדין אשר תכלול השתלמויות ותוכניות עבודה לשיפור האתיקה המקצועית וסגנון השיח בבתי המשפט. אלה יסייעו למטרה המשותפת לכולנו לחזק את מערכת המשפט ולתרום לאיכות הדיון השיפוטי למען ציבור המתדיינים הנזקק לסעד מבתי המשפט.
בימים אלה, כשהחברה בישראל מתמודדת עם חוליים לא מעטים עקב פערים כלכליים וחברתיים ועם תופעות קשות של עבריינות ופשיעה, עורכי הדין, בהיותם חלק ממערכת אכיפת החוק, נתונים לא אחת לאיומים והתנכלויות. עורכי הדין, כיתר בעלי התפקידים האמונים על אכיפת החוק, זקוקים היום יותר מתמיד להגנה הדומה לזו של עובד הציבור עקב מעשי האלימות שפשטו בקרבנו. זוהי תופעה מדאיגה ויש להניח שהיא תעסיק את לשכת עורכי הדין גם בעתיד.
לא נותר לי אלא לאחל שביובל השנים הבא תצליחו לשמר את המסורת המפוארת אותה בניתם ביובל השנים שחלפו; שתפעלו לקיים את ערכי המשפט, להגן על זכויות האדם בישראל ולקדם את אכיפת החוק מנקודת הראות הייחודית של עורך הדין.
התמודדויות לא פשוטות עומדות לפתחה של הלשכה. אך, בטוחני שכפי שעשיתם ביובל שחלף כך גם בשנים הבאות תשכילו לנווט בתבונה בין צרכי עורכי הדין והמקצוע המשפטי ובין חובתכם המקצועית והמוסרית כלפי החברה. שאו ברכה ביום חגכם להמשך עשייה פורה ומוצלח.

תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שת"פ בין עו"ד לשופטים - תנאי להגשמת יעדי מערכת המשפט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שת"פ בין עוכרי-דין לשופטנים
עידן סובול  |  23/02/11 10:24
 
- כול-כך נכון !
הנ"ל  |  23/02/11 14:07
 
- אין הנחתום מעיד על עיסתו ל"ת
כלב בן-קניס  |  23/02/11 21:32
2
קנוניה בין בייניש ללשכת עו"ד
בייניש את גיא  |  23/02/11 13:45
3
האם "קיצור תורים" הוא אינטרס
איש עצוב  |  23/02/11 22:50
4
הרצון של בייניש לדיקטטורה ?
ישמעאל  |  24/02/11 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
על-פי הרפורמה שהונהגה בלשכה, ועדות האתיקה הן גופים סטטוטוריים שמכהנים בהן גם נציגי ציבור, אולם - וזאת הבעיה העיקרית - רוב חבריהן, ובמיוחד יו"ר הוועדות, הם פעילים פוליטיים לכל דבר. אנו עדים, במיוחד לאחרונה, למאבקים בין קבוצות פוליטיות בלשכה בהן נעשה שימוש פוליטי מובהק בוועדות האתיקה
איתמר לוין
למרות הביקורת החריפה של בית המשפט על התנהלותה של התקשורת בפרשת קצב, היא ממשיכה בשלה וכעת מנסה להשפיע על גזר הדין    אין מנוס מכך שבית המשפט יתלונן במשטרה נגד מי שעוברים על החוק
הלל ויס
התייתר הצורך לחקור את עמותות השמאל    הצד השמאלי מנהל את מדינת ישראל בהסכמה ובעידוד לא מוסווה של השלטונות    אל דאגה, הימין ייחקר בעתיד    מי שעוד ייחקר יהיה נתניהו    על מה? על פשעים פוליטיים נגד העם היהודי שגרמו לאסון נורא
אדם קלר
תשובה למאמרו של רן שורר במגזין "על צד שמאל" אתמול - "יורים לעצמנו כדור ברגל"    הפגנו, כי אנחנו חושבים שארה"ב הייתה צריכה לתמוך בגינוי ההתנחלויות. כבר שמענו שאנחנו "יורים לשמאל ברגל" - בפגישות עם אש"ף... במלחמת לבנון הראשונה...
סטפן (סטיב) אדלר
המציאות הוכיחה, כי ניהול משפט ועשיית צדק ייעשו טוב יותר תוך שיתוף פעולה בין שופטים ועורכי דין. להשקפתי, שותפות זו צריכה להיות מושתתת על יחסי אמון, כבוד הדדי והגינות. במסגרת זו, משמשים עורכי הדין כ"קציני בית המשפט", מבלי לפגוע במחויבותם המקצועית כלפי לקוחותיהם
רשימות נוספות
"קהילת עורכי הדין הפכה לאליטה מקצועית"  /  עידן יוסף
סכנה ברורה ומיידית לדמוקרטיה  /  פרופ' מרדכי קרמניצר, עו"ד עמיר פוקס
לשכת עורכי הדין בת 50: חשבון נפש  /  פרופ' עלי זלצברגר
עריכת דין ציבורית  /  פרופ' דפנה ברק ארז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il