X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עיתונאית של הארץ פירסמה בטוויטר ביקורת על נוהלי העריכה בעיתון. הבעת ביקורת פומבית עלתה בעבר לשתי עיתונאיות של הארץ במשרתן
▪  ▪  ▪
לבחון את גבולות חופש הביטוי [צילום: פלאש 90]

השבוע (יום ד', 9.3.11) פורסמה בעמודי החדשות של הארץ רשימה מאת ליטל לוין, כתבת העיתון ובת זוגו של העורך הראשי דב אלפון, על צעדה שאורגנה לרגל יום האשה הבינלאומי. הגרסה שהופיעה בגיליון המודפס הייתה שונה מזו שפורסמה תחילה באתר העיתון. נשמטו ממנה כמה משפטים שעסקו, בין היתר, בפנינה מולדובנו, שדיברה בפני משתתפי הצעדה על חייה כסאדו-מזוכיסטית.
בעקבות עריכת הטקסט של לוין, פירסמה כתבת הארץ בחשבון הטוויטר שלה את מחאתה. "פעם שמעתי את עמירה הס אומרת שעורכים תמיד יקצצו מטקסטים את הפסקאות שמבקרות באופן נוקב את מרכזי הכוח, ששוברות את הנורמטיבי באופן המובהק ביותר", צייצה.
"הבוקר התנסיתי בזה, כשדבריה של ביסקסואלית בדס"מית שנאמה אתמול בעצרת ליום האשה נמחקו לחלוטין מכתבתי, לכאורה לצורכי קיצור. זה מדהים ומקומם כל-כך", הוסיפה (מיד אחרי פניית "העין השביעית" נמחקו הציוצים), והפנתה את חבריה לרשת החברתית אל הגרסה הבלתי מקוצצת של הטקסט שלה, אשר הופיעה באתר הארץ. כעבור כמה שעות, גם גרסה זו נערכה וקוצצה כך שתהא תואמת את הגרסה שפורסמה בעיתון המודפס.
יש לציין כי משפט אחר ברשימתה של לוין, הבוחן את גבולות חופש הביטוי של כתבי הארץ לגבי העיתון עצמו - "אשכר אלדן כהן פתחה במלים: 'לפני 20 שנה פרץ לביתי באלימות ואנס אותי המשורר ועיתונאי 'הארץ' יצחק לאור'; וקבלה על התמיכה הממסדית שהוא מקבל" - פורסם בשתי הגרסאות.
הבעת מחאה זו של לוין מלמדת אולי על שינוי במדיניות הארץ: לפני חודשים אחדים פוטרה עורכת בעיתון לאחר שהפיצה ברשת חברתית תצלום מסך שכלל תכתובת פנימית היתולית מדסק החדשות, שהתייחסה בין היתר לכתבי העיתון. כמו-כן, ב-2008 זומנה כתבת הארץ רותי סיני לשיחת שימוע לפני פיטורים בעקבות ביקורת שהעבירה בפומבי על מדיניות העיתון בסיקור תחומי הרווחה והתעסוקה.
בעקבות פרסום דבריה של סיני באתר זה, כתב לה אלפון, במכתב שהגיע לידי האתר וואלה, כי טענותיה הן "מסכת שקרים שתכליתם העיקרית, מלבד להציג אותך בפני הקהל כקדושה מעונה, היא להכפיש בציבור את עיתונך ואת העובדים בו". עוד הוסיף אלפון באותה הזדמנות כי "האשמותייך נטולות הבסיס ושלוחות הרסן נגד עמיתייך לעבודה מרעילות את האווירה עד כדי חוסר יכולת להמשיך ביחסי עבודה תקינים".
במכתב נוסף מאת אלפון לסיני, שהגיע אף הוא לידי האתר וואלה, התייחס עורך הארץ לטענתה של סיני בדבר "זכותך-כביכול לבקר את 'הארץ' בפומבי", לשון מכתבו.
אלפון כתב כך: "לא רק שאין זו זכות ש'הארץ' תומך בה, אלא ההפך הוא הנכון", והזכיר לסיני הוראה קודמת של העורך לשעבר חנוך מרמרי, שקבע כי "חבר מערכת צריך לקחת בחשבון את היותו נציג העיתון גם באורחותיו כפרט וגם בהתבטאויותיו הפומביות. המערכת מצפה ממי שמתבטא בציבור, שהתבטאותו לא תגרום נזק לתפקידו העיתונאי, שלא תפגע בחבריו לעבודה ובוודאי שלא תזיק לעיתון. מטעמים אלה מבקשים עורכי העיתון מחברי המערכת להיוועץ עימם לפני שהם מתבטאים בפומבי אודות העיתון".
בתשובה לשאלה אם יש כוונה לנקוט סנקציה נגד הכתבת לאחר שפירסמה ביקורת פומבית על עבודת העריכה בעיתון, מסר האחראי על מערכת החדשות וסגן עורך העיתון אבי זילברברג: "בכל יום יש לכתבים טענות כאלה ואחרות על שיקולי עריכה וקיצור בידיעות שהם מעבירים לעיתון. 'הארץ' מעודד את הדיאלוג הזה, אשר מקומו אכן בתוך המערכת". כמו-כן מסר כי "קריאת 'הארץ' מדי יום מוכיחה שהוא ניצב בחזית הביקורת כלפי מרכזי הכוח במדינה".
רשימות קשורות:
- ארץ קשוחה
- הם יורים גם בעיתונאים
- הניצחון הכפול של צילה חיון
- צריך שניים לרייטינג
- ריכוך המועמדים

תאריך:  12/03/2011   |   עודכן:  12/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרכזי הכוח
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האנס האלים יצחק לאור עדיין
יוסלביץ  |  12/03/11 20:32
2
"הארץ" רקבון בהתגלמותו ל"ת
מקסיוס  |  13/03/11 00:11
3
וגדעון לוי השקרן.מה עם האמת?
ד.ט.  |  13/03/11 08:11
4
כתבה לא מענינת העיקר שיזיקלארץ ל"ת
susu  |  13/03/11 20:27
5
חבורת הזבל. חיים בלה-לה לנד. ל"ת
סתם יהודי  |  13/03/11 22:29
6
נאמנות לעיתון לעובדיו. אבל
גבול הנאמנות  |  14/03/11 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביב בר-נוי
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות    והשבוע - כיצד לבטל חיוב על שירות שכלל לא הוזמן
אלישע פורת
לא מזמן חלפתי מול יער חולדה, באחד הכבישים המהירים שנסללו שם לאחרונה.. אני נתקף שם תמיד בנחלים שוטפים של זיכרונות. העיניים הקשישות שלי מתלחלחות לפתע, ואני מציץ נבוך במראה, מבעד למסך המתכהה של משקפי השמש. כשהייתי חייל צעיר, לא היו לי משקפי שמש כמחסה לרגישות. ואם דמעתי אז, לא יכולתי להסתיר את לחלוחית עיניי, כמו שאני עושה היום
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ממשלה יהודית ורכבות; יום של קלון; מי ישמור עלינו מפני השופטים?; הסברה רכה; תהומות הסיאוב ועל חוסר-טעם במיטבו
ליאון אלי
מופע שירי שנות ה-60 בביצוע אבי טולדנו, רותי נבון, שם טוב מוראדי וניר גבע    הקהל שגדש את המופע היה בגיל שזכר את השירים היטב    כל אחד נזכר במשהו בעקבות השמעת כל שיר וליווה את הזמרים בשירה ובמחיאות כפיים סוערות    ערב נהדר, מלא נוסטלגיה שכדאי לשמוע. מומלץ ביותר
אריה אבנרי
ההון בתוך השלטון    והפעם ע' - על עסקי האחים עופר סמי ויולי    כיצד ניצלו האחים לתועלתם את תאוותם של בכירים בשלטון    ומי החברים הטובים של האחים עופר
רשימות נוספות
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
הבניית מציאות   /  אורן פרסיקו
שטויות   /  אורן פרסיקו
רק בעומק הטקסט   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il