|
תאריך:
|
07/04/2011
|
|
|
עודכן:
|
07/04/2011
|
פרשת השבוע: מאמרו של השופט גולדסטון |
|
1 |
|
|
העובדים בשטחים הכבושים",אלו הם בדיוק מוכי הצרעת,האוכלת בהם מבפנים ומבחוץ,המוציאים דיבתנו רעה מתוך תפיסת עולם מעוותת,פשטנית ושטחית להחריד.[לקרוא ללב ליבה של א"י-"שטחים כבושים",מראה כי הם אך ערב רב הפועלים לרעת עם ישראל ומזיקים לו כפי יכולתם עד היכן שידם [הכותבת דברי בלע עלינו מתוך רצון להרע לנו]ולשונם המשתלחת בנו מעל כל במה ותחת כל עץ רענן,מתוך שנאה תהומית,-מגעת.]ולכן יש להוציאם אל מחוץ למחנה שם ישבו בדד ויעשו את חשבון נפשם המסוכסכת והמסכסכת בין איש לרעהו,בין איש לאשתו,ובין ישראל לאומות העולם.יבלעו את לשונם הרעה וידומו מבלי לומר דבר. אך כל עוד הם ממשיכים במעשי הנבלה ובדברי הבלע יש להקהות את שיניהם וללחום בהם עד חורמה.וה"גולד סטון" הינו ממש לא זהב אופיר טהור וזך,כי אם ברים סטון [אבן גופרית] אשר צחנתה מופצת על כל סביבותיה. והקב"ה יצילנו מן הרשעים,השוטים והצבועים מבקשי רעתנו,וישלח לנו את משיח צדקנו ב"ב אמן. שבת שלום לכל ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
מעניין איך אתה יודע יותר טוב ממני מה אני חושב. הרי אני חשבתי שאני פועל מתוך דעגה לה' ולתורה לבטחון העם והילדים שלי. הגיעה הזמן ששנינו נכיר - שנינו חושבים שהמדיניות שהשני רוצה לנקוט בה יביא לאסון לעם היהודי. עד כמה שאני לא מסכים אתך, אני מוכן להכיר שאתה כן מאמין שאתה מאמין שאתה עושה את הנכון עבור העם היהודי ושזה מחנה משותף ביננו. האם אתה מוכן לומר את זה לגביי?
שבת שלום |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
|
|
|
היא תקום."-מחשבותיך מוליכות אותך ואותנו אל פי התהום, אין להן דבר,לא עם אהבת ישראל,ולא עם בקשת טובתו,לא עם אהבת התורה,מצוותיה והוראותיה.ולא עם הרצון המעוות לתת חבלי ארץ לישמעאלים,לתמוך בהם,לתת להם ממון,עזרה משפטית, להתרפס בפנייהם בצורה מעוררת בחילה,ולנסות להיות מהאו"ם, ולא כאילו אין הדברים נוגעים לכם,ולא יחרצו גם את גורלכם לשבט.וכל זאת בשם רצון חולני למצוא חן בעיני אומות המערב "הנאורות",ולהיות אינטלקטואלים בפוזה ליברלית,אך כל מעשיכם ודבריכם כלפי בני עמכם אחייכם ממש,אותם אתם דוחים ונלחמים בהם בכל אמצעי ודרך,מראה בדיוק את ההיפך.חבורה נרגנית,קטנונית להחריד,אגוצנטרית,אשר לשון הרע שלה משתלחת לכל עבר.רוצה אך לגרום לנו נזק,מתוך הנאה מזוכיסטית של נפש חולה,אוי לנו שאלה הם "אוהבינו" מבקשי "טובתנו",עשו חשבון נפש ותתפקחו. שבוע טוב |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
אני רואה שאתך אין אפשרות לדיון שמתנהל בדרך ארץ. רק נותר לי לומר שאתפלל עבור נשמתך, אבל אעשה את הכל לא לאפשר לך לגרום הס ושלום למות עוד מבני עמינו או בקרב עמים אחרים. אבל, כפי שאתה משכוכנע שדרכי יוביל לא אסון, אני משוכנע שדרכך יוביל אותנו להרוג ולההרג באופןמיותר ונורא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
2 |
|
|
אשרמן מרגיש "הקלה" משום שהסתבר לו מפי השכינה (גולדסטון) שישראל לא ביצעה הרג אזרחים בכוונה. הבעיה נעוצה בדיוק בזה שכדי לטהר את צה"ל הוא היה צריך את סמכותו המוסרית של השקרן הפתולוגי הזה, שאפילו שיתף פעולה עם שלטון האפרטהייד בדרא"פ. אז יכול להיות שיש משהו בקביעה שצה"ל לא היה חוקר מקרים מסוימים לולא דו"ח גולדסטון, אבל מצד שני בטוח לגמרי שאלמלא חזר בו השופט משקריו היה אשרמן ממשיך להאמין עד אחרית הימים במסכת הכזבים של אותו מנוול, וגם דואג היטב היטב להמשיך להפיץ את הדיבה. אז יושרו של גולדסטון נתון אמנם בויכוח, אבל זה שאשרמן פשע חמורות בלשון הרע, ברצח אופי ובליקוי מאורות מוסרי, זה בטוח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע. הנביא |
|
|
|
|
|
שיהיה ברור. עמדותי לא תלויים בגולדסטון. ארגוני זכויות האדם שאלו את השאלות שלנו לפני גולדסטון. חלק מאתנו שאלו שאלות על הנושא של הרג בכוונה תחילה לפני שגולדסטון עדכן את עמדותיו. (עמותת בצלם עשה את זה באופן פומבי.), ואני לא משכונע שזה לא היה בעקבות המאמר של גולדסטון. אינו רוצה להאמין שכך נהגנו, אבל רק ארגיש את ההקלה לאחר חקירה ישראלית עצמאית שקופה. יותר מאני חושש שאזרחים היו מטרה בכוונה תחילה, אני חושש שבגלל הרצון המובן להגן על חיילים, שנינו מאוד את האיזון בין הגנה באזרחים ובין הגנה בחיילנו כפי שהוא מופיע בקוד האתיקה של צה"ל, "רוח צה"ל" לטובת התאוריה של פרופ' אסא כשר, הנותן הרבה יותר משקל לחיים של חיילנו. הרב דר' נועם זהר, אשר כתב את הפרק ב"רוח צה"ל" על טהר הנשק אומר שלא עמדנו בנדרש על פי "רוח צה"ל" אין ספק שזו דלימה נוראי, לא משנה איך מכריעים, והמטרה חייבת להיות לא להגיע למקום שאין אנו חייבים להגיע להכרעות כאלו. לכן, אם נכון שהיה אפשרות לחדש את הפסקת האש בתנאי של הקלות במצור על עזה, אני רוצה לדעת איזה הצדקה לזה יכול להיות.
שבת שלום |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
|
|
|
בהתאם להודאתו של שר הפנים של חמאס נהרגו ב"עופרת יצוקה" כ-700 מאנשיו (בניגוד למספרים השקריים של גולדסטון + העמותות שלך). בהנחה שמספר ההרוגים הפלסטינים היה 1,350, יחס ההרוגים המעורבים והבלתי מעורבים היה 1:1. במבצע בסדר גודל דומה שביצעו האמריקאים בפאלוג'ה שבעיראק נהרגו 7,000 איש, מהם 6,000 בלתי מעורבים, יחס של 6 בלתי מעורבים על כל חמוש הרוג. בהפצצות בקוסובו אחוז הבלתי מעורבים שנפגעו היה גדול אף יותר. על צבאות אחרים אין מה לדבר. אז תנוח דעתך; בכל הקשור למוסר לחימה, צה"ל עומד בפער עצום הרבה יותר גבוה מכל צבא אחר בעולם. זוהי עובדה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע. הנביא |
|
|
|
|
|
אי אפשר היה לחדש את הפסקת האש (אם בכלל אפשר היה לקרוא לה כך) כי החמאס הודיע שאין בכוונתו לחדש אותה, וגם ירה על עוטף עזה. לגבי המצור, לא היה שום צורך בהקלות כי לא היה שום מצור. כל מוצר שהפלסטינים רצו וישראל לא סיפקה להם, הם יכלו לבקש מאחיהם המצרים, שאיתם יש להם גבול משותף. אין לי כל ספק (ובוודאי שגם לך אין) שהמצרים היו שמחים מאד לעזור לאחיהם המסכנים כדי שלא יגוועו ברעב. שבת שלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע. הנביא |
|
|
|
|
|
בקריאה חוזרת של תגובתך הבחנתי בפרט שנשמט ממני, וזה המשפט על פרופ' אסא כשר, "הנותן הרבה יותר משקל לחיים של חיילנו". זה כבר ממש מדהים. אתה טוען ברצינות שצה"ל צריך לתת "פחות משקל לחיים של חיילינו"? ואחר כך אתם מתפלאים שטוענים נגדכם שאתם חולי רוח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע. הנביא |
|
|
|
|
|
1. לא מספק אותי רק להיות יותר טוב מאחרים. מפריע לי כאשר העולם החיצוני שופט אונו על פי סטנדרט כפול, ולכן כתבתי שלא רוצה שיתקפו אותנו באופן לא הוגן וגם לא רוצה הנחות באופן לא הוגן. אבל, בינינו, אני מצפה שנעמוד בדרישות המוסר שלנו. כולם/ן מכירים את הפתגם החשוב של מסכת סנהדרין, "הבא להורגך, השכם להורגו," אבל לא מכירים/ות את ההמשך, בו אנו לומדים על ההגבלות למה שמותר לעשות, אפילו בשם הגנה עצמית.
2. יש עדויות (ואני הראשון לומר שצריך לבדוק אותן, לא לקחת ואותן כאמת צרוף) שלפני שחמאס הכריז על סיום הפסקת האש שאמרו שהיו מוכנים לחדש, בתנאי שישראל עומדת בהתחייבותיה על פי הסכם ביוני 2008 להקל על המצור. כמובן, זה שמצרים שיתף אתנו פועלה לא מבטל את אחריות שלנו עבור המצור. החשוב הוא שאם נכון שהיתה כזו הצעה וישראל סרבה לקבל אותה, חקירה חייבת לבדוק מדוע. אולי יש תשובה מספקת ואולי אין, אבל חקירה ישראלית, עצמאית ושקופה חייבת לבדוק האם היה אפשרות להגן על אזרחים ב-2 צדדי הגבול ואם כן, מדוע לא הלחנו בדרך שהיתה יכולה למנוע סבל בשתי הצדדים?
3. בנוגע לשינוי האיזון. כתבתי שזו דילמה נוראה. כאשר דובר על הגנה על חיילנו, זה גם יכול להיות הידלים שלי או של החברים שלי או שלך. אין תשובות קלות, ואני מבין מדוע שיש אומרים שיותר טוב 100 אזרחים שלהם הרוגים מאשר חייל אחד שלנו. אבל, הדיון הזה צריך לקראות לאור יום. אנשי מוסר לא פחות פטריוטים מאשר אסא כשר כתבו את "רוח צה"ל" והצבא אישר את זה. ושוב הנורא מכל הוא אם היה אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה על ידי המשך הפסקת האש (שכן הוריד מספר הטילים לכמעט 0, וכמובן טיל אחד זה טיל אחד יותר מדי.) תמורת הקלות במצור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
3 |
|
|
צריך להגיד פעם ועוד פעם - הריגת אזרחים במלחמה אינה עבירה על אמנת ז'נבה. האמנה מתירה במפורש לבצע פעולות מלחמתיות גם אם התוצאה הודאית היא מותם של אזרחים. הדבר שהאמנה אינה מתירה הוא הרג אזרחים בכוונת תחילה. לכן פושעי המלחמה הם אנשי החמאס אשר יורים על אזרחים בכוונת תחילה ואילו מותם של האזרחים תומכי הטרור אגב מבצע עופרת יצוקה הוא לגיטימי גם אם היה נהרג מספר כפול או משולש של אזרחים פלשתינים תושבי הרצועה. ולא, אני לא אהיה צבוע להגיד שאני מצטער על כל אזרח שנהרג. ממש לא איכפת לי שנהרגו אזרחים פלשתינים שבחסותם מבוצעים מעשי טרור נגד אזרחים ישראלים. יואילו ויתכבדו לסלק את שלטון החמאס ואז אצטער על כל אחד מהם שהחמאס הרג בדרך לסילוקו וברור גם שאחר כך לא יהיו פלשתינים הרוגים מידו של צה"ל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע.ג. |
|
|
|
|
|
אתה צודק שיש הבדל גדול על פי הבין הבין לאומי בין הרג של אזרחים בכוונה תחילה ו-collateral damage - הרג של אזרחים לא בכוונה תחילה. לכן אני הייתי שואל איך אנחנו מגיעים למצב בו השופט גולדסטון היה יכול לכתוב לא רק "ייתכן שהיום היינו כותבים אחרת" ל "בוואדי היינו כותבים אחרת." בנוסף, גם עם לא הרגנו בכוונה תחילה, יש שאלות ברמה המסורת היהודית אם לנקטנו בצעדים בהם אזרחים לא היו מטרה, אבל ידענו שיהרגו. כמו שאנחנו לומדים במסכת סנהדרין, אדם שהרג רודף כאשר הוא היה יכול לעצור עותו על ידי בגיעה באחד מעבריו נחשב כרוצח, על עף שהוא בסופו של דבר ניסה להגן על חיי אדם. אם היו דרכים אחרות בתוך המלחמה, או היו דרכים להגן על ישראלים בלי מלחמה בכלל (כל זה "אם" אבל יש סיבות לחשוש, אז גם זה צריך להגיע לאור יום. שבת שלום |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
|
|
|
בובת הסמרטוטים המתכנה "הרב" אשרמן , מוכיחה גם היא שהיא תלמידה מצטיינת במכללה לאדיוטים שימושיים. מי שמצורע היום זה אתה וכל חבריך בארגוני התמיכה בטרור האיסלמונאצי. כמו את המצורעים, גם אתכם צריך להרחיק מהמחנה.
אני חושב שצריך לאסוף את כולכם, ובמבצע הבא לשלוח אתכם בראש הכח. תוכלו להדגים לנו איך מחסלים את הטרור בלי לפגוע בחפים מפשע. או שלא. בכל מקרה נרוויח. אם תצליחו-מעולה. אם לא, לפחות נפטרנו ממכם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוני שדה |
|
|
4 |
|
|
תודה לרב אשרמן על המאמר. יש לי השגות על יחסם של אירגוני זכויות האדם למשטר החמאס הרצחני, אבל עצם השאיפה לטוהר המחנה היא גילוי מבורך של הומניות. הרי דוגמה חיה לרב, כפי שהוא ראוי להיות. ומן הסתם, לא מקרה הוא, שזהו רב של היהדות המתקדמת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס |
|
|
|
|
|
תודה על דבריך. חשוב לי לציין שבשומרי משפט יש כ-130 רבנים- ארותוקוסים, מתקדמים, מסורתיים, וכו' |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
אין לי מה להגיב לדפוק הזה- רק דבר אחד. הבן שלי היה חייל בעזה במלחמה.ואם הוא [הרב הדפקט] מאשים את הבן שלי בירי מכוון לאזרחים? אני "מברך" אותו בברכת גוליאנו מר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהפך 77 |
|
|
7 |
|
|
מה אומר הדין הבין לאומי לגבי שחיטת ילדים בני שלושה חודשים.שהשרמן ולהקתו כל כך מגינים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהפך 77 |
|
|
|
|
|
כמובן אין מספיק מילים לגנות את הרצחות באיתמר, את הפיגוע בי-ם או הירי באוטובוס של ילדים. אבל בין הדברים הראשנים שאמא שלי לימדה אותי, היה שעבירה פלוס עבירה לא שווה מעשה טוב. המעשים הנוראים של הצד השני לא צריך לגרום לנו לעבד את המוסר שלנו. יותר מזה, לרדת לרמה הזו אינו מציל אפילו נפש אחד.
בנוגע לבן שלך. גם לי הטענה שהרגנו בכוונה תחילה היא מאוד קשה ואיני רוצה להאמין שזה מה שהיה. אני נוטה לחשוב שהוראות פתיחת באש יותר מתירניות והחלטות בנוגע לניהול המלחמה גרמו למספר ההרוגים צבקרב האזרחים והיה ידוע שכך יהיה, גם אם לא ירנו באזרחים בכוונה. גם בזה אני מקווה שאני טועה. ההבדל ביננו, כנראה, הוא שאני רוצה לדעת את האמת. מקווה שהאמת תביא להקלה, אבל גם רוצה לדעת אם הוא אמת כואב. אנו מפקירים את החיילים, כולל את הבן שלך אם המסר הוא שאנחנו לעלים עין. וגם אנחנו שמענו מחיילים, ולא רק אלו שהעידו ל"שוברים שתיקה," אלא ילדי מכירנו וחיילים ששמענו אותם מדבירם ברכבת, שמגבים את החשדות. הדרך היחידה לשים את זה מאחורנו היא חקירה עצמאית ישראלית שקופה. גם היום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרב אשרמן |
|
|
8 |
|
|
מה לעשות, ואתה מועמד להצטרפות לאותם אנשי האינטליגנציה, בעלי IQ גבוה אך תמימים גמורים עד כדי שטיון, שאותם כינה ולדימיר איליץ' לנין "אידיוטים שימושיים". היו אלה המצטיינים שבתלמידים ובמרצים של קיימברידג', אוקספורד, בית הספר הלונדוני לכלכלה ושאר מוסדות אקדמיים, לא רק בבריטניה אלא גם בשאר ארצות המערב, שהגנו בלהט על כל מעשה עוולה של ברית המועצות (הצורר סטאלין!) ועמדו כחומת מגן לכל הרצחנות והעושק הסובייטיים.
כשאתה בודק את המקרה של גולדסטון, שגם הוא אידיוט שימושי מאותו סוג, לפניך דוגמה לנבל בן-בליעל. קביעה זו אני קובע לא רק בשל נכונותו להוקיע את מדינת שיראל היהודית, שכל תינוק רואה כיצד אזרחיה נרצחים ע"י הנבלים בעזה אך ורק בשל היותם יהודים. גולדסטון הוא נבל יחיד במינו: הוא, משפטן ותיק היודע לקרוא מסמך משפטי ולהבינו, הסכים לעמוד בראש ועדת החקירה, שמונתה ע"י "מועצת האו'ם לזכויות האדם" - גוף שמדינת הצדק והנאורות לוב עמדה בראשו - ואשר בין חבריה היו מי שכבר כתבו מאמרי גינוי ושנאה נמגד ישראל. אך גרוע מזה: הוא הסכים לכהן בראש הוועדה, על פי כתב המינוי שקבע מראש, עוד בטרם החלה חקירה כלשהי, כי ישראל בצעה פשעי מלחמה.
"שופטים" שכאלה היו רק בבית הדין לבטחון הרייך הנאצי, שבראשו עמד הארכי-נבל רולנד פרייזלר: הוא קבע שהנאשם אשם ויש לתלותו, עוד בטרם החל המשפט.
גולדסטון מתאים לשמש כשופט ואף כאב בית הדין שהקים השטן, ובו כיהנו כשופטים גדולי הנבלים, בסיפור The Devil and Daniel Webster. כדאי לך לעיין בסיפור זה, שתמצאהו בקלות באינטרנט, אף בטרם תקרא את פרשת השבוע תזריע-מצורע.
ואציין, כי דווקא על פשעו זה לא הביע גולדסטון חרטה. נראה כי כאב לו החרם שהטילו עליו חוגים יהודיים, וחרם זה מהווה עבור אנשים כמוני נחמה לא-קטנה: עדיין נותרו יהודים בעלי כבוד עצמי ולאומי, אם כי הם אולי אינם מתאימים לכתוב במדור "על צד שמאל". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
ד"ר רון בריימן
האם ייתכן שגורם בכיר עד מאוד במדינת ישראל נתן את ההוראה לבצע את מעשה הרצח בג'ו אלון ואף לטייח ולמנוע בכל דרך את חשיפת האמת סביב נסיבות הרצח? שאלות בעקבות תחקיר הערוץ הראשון "מי רצח את אבא?"
|
|
|
|
|
|
אהוד פרלסמן
גשמי החורף החזירו לכינרת את כל שאיבדה בחודשי הקיץ, ואף יותר. השיפורים בשיטות ההתפלה ובשיטות טיהור מי הביוב מפחיתים מחשיבותו של מפלס הכינרת, תורמים לחקלאות, והביאו גם לגאולת הירקון
|
|
|
|
|
|
דודו אלהרר
קומו, רשעים שכמותכם, והתוודו שידכם הייתה במעל הזה. חיזרו בכם אם נותר בכם בדל של כבוד עצמי, קורטוב של הגינות ויושר, וּזנבה של מקצועיות עיתונאית. הטוב ביותר הוא אם תמשכו ידכם מכל אשר אתם עוסקים בו, ולכו להסתתר במקומות מסתור מפני בושת הפנים שחוצפתכם הניבה לכם. עכשיו גם אתם חייבים להודות באיוולתכם ובעיקר ברישעותכם הנבזית
|
|
|
|
|
|
דניאל גיגי
העיתונות בארץ הופכת בצדק לפחות ופחות אמינה בעיני הציבור, מאחר שהיא נשלטת על-ידי אינטרסים שונים שקובעים את התכנים והמידע שמועברים לקוראים. מקורות המימון של ענף העיתונות השתנו ולכן הנאמנות של העיתון היום היא לא לקוראים שפעם מימנו את העיתון, אלא לבעלי ההון שמממנים את העיתון בצורה עקיפה או ישירה. הציבור חייב לזכור שהעיתונות מוטה, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה כלכלית, ושדווקא מקורות מידע קטנים יותר יכולים להעניק מידע מהימן ומקיף יותר
|
|
|
|
|
|
הרב אליהו קאופמן
השבבניקים החרדים שהשתלטו על התקשורת החרדית - ושחלקם אוחזים בתואר "רב" - אינם רוצים להבין שלתמיכתם ב"יד קשה" בערבים וב"מדיניות ברזל" נגד העולם המערבי - יש גם מחיר: שפיכות דמים
|
|
|