X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יוני בן-מנחם [צילום: לע"מ]
שלמה גנור [צילום: יעקב סער/לע"מ]
בישראל יש תקשורת מתקדמת וחופשית, ויש גם הון אנושי תקשורתי מקומי מצוין. למה עדיין מחזיקה הטלוויזיה הישראלית הציבורית באנשי מקצוע המתאימים לתקופת המפלגה האחת והערוץ האחד, כמו בעולם הערבי הישן?
▪  ▪  ▪

מדינות בעולם עם דוברים ותקשורת לאומית לא עומדות מול הסחף של ההשפעה של ערוץ אל-ג'זירה בעולם הערבי. בישראל עדיין מציבים את "הכתבים לענייני ערבים", כיוני בן-מנחם ושלמה גנור, עם שפת ה"ערביש" שלהם, מול הצונאמי הגדול. זאת, במאבק על דעת הקהל הערבית במזרח התיכון החדש של אל-ג'זירה, אל-ערבייה וה-BBC/MBC ועוד מאות ערוצים.
בכל תעמולה פוליטית, אמינות היא שם המשחק. אמינות היא גורם יסודי ומהותי בהצלחת העוצמה הרכה, שהיא חלק אינטגרלי ממדיניות ציבורית. לכן, יש חשיבות רבה למקור האמינות, כסט של השקפות כלפי מקור מסוים, שמשפיע על התנהגות הצופים כלפי אותו מקור.
אני מציע להטביע את המושג sleep effect - עם הזמן צופים מקבלים מסרים ממקום שלא ראוי לאמון, אך זה לא יתרחש במקום שבו המפעיל ועמדותיו הם כל-כך אינטימיים ומקצועיים, שהם מעוררים את ההקשר גם אם המקור הוזכר באופן ספונטני.
ארה"ב השקיעה 250 מיליון דולר בהקמת ערוץ טלוויזיה "אלחורה" ותחנת רדיו 'סאווא' במפרץ בשפה הערבית. מטרתו של פרויקט זה היתה שיפור הדימוי של ארה"ב ומדיניות החוץ שלה בקרב העולם הערבי. למרות כל ההשקעה, ולמרות שמנהל הערוץ והתחנה הם ערבים ממדינות שונות, לקח זמן רב עד שערוץ "אלחורה" הצליח להופיע ברשימה של הערוצים הנצפים. כך למשל זוכה אל-ג'זירה ב-64%, אל-ערבייה - ב-34%, MBC ב-19%, אבו דבי - 19%, ולערוץ אלחורה - רק 6%.
בישראל יש תקשורת מתקדמת וחופשית, ויש גם הון אנושי תקשורתי מקומי מצוין, ולצידם יש כתבים ערבים מצליחים בערוצי הטלוויזיה הזרות והערביות. נשאלת השאלה למה עד היום עדיין מחזיקה הטלוויזיה הישראלית הציבורית באנשי מקצוע המתאימים לתקופת המפלגה האחת והערוץ האחד כמו בעולם הערבי הישן.
ההפגנות והשינויים המתרחשים בעולם הערבי, והשידורים הישירים מערוצי הטלוויזיה הערביים, לא מותירים חלל פנוי לישראל, להשחיל בו דעה, עמדה או אג'נדה.
דקות השידור של הצמד-חמד יוני בן-מנחם ושלמה גנור בטלוויזיה הישראלית בערבית הן בזבוז זמן וכסף יקר. על המדינה לחשוב אחרת בנושא התעמולה הפוליטית באזור. זאת בגלל שני דברים: האחד - כי אנחנו נמצאים כאן, כחלק מהמזרח התיכון, ועלינו לשאוף תמיד למסור את המסרים שלנו בצורה אמינה. השני - אזור תוסס פוליטית המלא באנשי מקצוע טובים לא מותיר מקום לאנשים השייכים לתקופה של התעמולה הלאומית הממלכתית, כמו במצרים ובסוריה ובלוב לשעבר.

תאריך:  08/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוני בן-מנחם ושלמה גנור מול אלג'זירה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
על איזה תקשורת חופשיתמדובר ???
ישראלי מן המנין  |  8/04/11 13:09
2
הגעת ל140% צפיה ברשתות הערביות ל"ת
נסימיקו  |  8/04/11 14:57
 
- זה סוג הדיווח שהוא רוצה
משה, עורך-דין  |  8/04/11 16:04
3
אתה מטיל דופי בגנור ובן מנחם
שהם הטובים ביותר  |  9/04/11 15:53
4
ראסם נטור- אתה קשקשן
רפאל1  |  11/04/11 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
דרושה חקירה משטרתית לברר את שאלת המפתח בפרשת הנסיעות של רה"מ: האם - למרות האמור בחשבוניות - מי מהארגונים המממנים ידע למעשה שהוא מכסה את נסיעותיה של שרה נתניהו (ולמרות זאת מנפיק את החשבונית על-שם בנימין נתניהו), או שמא כל הארגונים - כל אחד בנפרד - הוטעו לחשוב שהם מממנים אך ורק את נסיעותיו של בנימין נתניהו - הטעיה שיש בה קבלת דבר במירמה
ערן גרף
גברת נתניהו, נמסר מראש לממשלות גרמניה וצ'כיה, תשתתף בפמליית ראש הממשלה... את סיבת הביטול נותיר לניחושם של הקוראים...    המקאמה - שנכתבה לפני ההבהרות העיתונאיות – נותרה אקטואלית...
איתמר לוין
ישראל לא תהסס להגיב בעזה, אל-על לא טסה בשבת, שכר הבכירים אושר לאחר בדיקה מעמיקה, האוטובוס של אגד יגיע ב-7:35, עמרי כספי ימצא קבוצה אחרת ב-NBA, מכבי תל אביב לא תשחק ביום הזיכרון, המשטרה נותנת מופת לשמירת החוק    מישהו מאמין?
נסים ישעיהו
אצלנו, למרבה הצער, לשון נקייה היא נחלתם של מעטים יחסית. בתקשורת משתמשים בלשון שאינה נקייה, אבל דומני שההגדרה ההלכתית לשפה הזאת ולתכניה הוא לשון הרע. וגם, סגנון הכתיבה של רבים מהעיתונאים מדיף ריח חריף של גסות הרוח
אברהם (פריצי) פריד
נציב השופטים המיותר    אקדחי ההלם של המבקר    שיפוט עירוני    ראש ממשלה של פעם    עיריות מסבסדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il