X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדרגות האוטובוס המותקף. איפה התגובה ההסברתית? [צילום: פלאש 90]
המערכה המדינית - החמצות חוזרות
בתגובה לירי טיל מרצועת עזה לעבר אוטובוס תלמידים מה שראינו ושמענו, לדאבון לב, היו התגובות הכמעט-פאבלוביות של כוחותינו אשר הגיבו מיד בהפצצות, ולא השכילו להתאפק, להמתין 72-48 שעות, עד שההסברה שלנו תוכל לפעול ולהשיג את יעדיה
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
פגיעת טיל ישירה באוטובוס, נער נפצע אנוש
עידן יוסף
אוטובוס של המועצה האזורית שדות נגב נפגע מירי מעזה * לפי שעה לא ידוע אם מדובר בטיל נ"ט שטוח מסלול או מרקטה שפגעה באופן אקראי * צה"ל משיב בירי פגזים * הפלשתינים ממשיכים בירי מהרצועה * טיל פגע בבית בחבל אשכול
לרשימה המלאה

בעת כתיבת שורות אלה איננו יודעים עדיין אם ההסלמה ברצועת עזה תימשך, או שתושג הפסקת-אש, כהצעת החמאס. מסתמנת תמונת מצב שלפיה ישראל החליטה שלא לאמץ את אמירתו הזכורה לטוב של ראש הממשלה המנוח לוי אשכול - "הפנקס פתוח והיד רושמת!". לפי תמונת מצב זו, ויתרנו על מיצוי הזדמנות-פז להוקיע בעולם את הטרור המזוויע של ארגוני הטרור שברצועה.
אתמול בבוקר (יום חמישי, 7.4.11), שמעתי את תת-אלוף אבי בניהו מתראיין ברדיו עם סיום תקופת שירותו כדובר צה"ל. המראיינת, אילנה דיין, שאלה אותו מתי "נפל אצלו האסימון", מתי הפנים את חשיבותה הקריטית של התקשורת בתכנונה של הפעילות המבצעית של צה"ל. בניהו השיב כי זה היה בתקופת הביניים שבין מבצע "עופרת יצוקה" לבין פרשת המשט הימי והעימות האלים על ה"מאווי מרמרה".
אתמול בשעות הצהריים נורה טיל נגד טנקים מתחום רצועת עזה לעבר אוטובוס תלמידים, סמוך לצומת סעד. הגבתי מיד בשיגור דואר אלקטרוני לשר הביטחון ברק, ובו הצבעתי על שתי נקודות:
  • האחת - נפלה לידינו הזדמנות-פז לנצל את פיגוע הטרור המזוויע לצורך מסע הסברה בינלאומי לטובתנו. כמעט בכל העולם יש הבנה ויש רגישות יוצאת-דופן לביטחונם של האוטובוסים הצהובים המסיעים תלמידים. ירי מכוון של טיל לעבר אוטובוס כזה הוא מעשה זוועה שכל העולם לא יוכל שלא לגנות בחריפות, וכל העולם יזדהה במקרה זה לחלוטין עם המצב שעימו חייבת ישראל להתמודד;
  • והנקודה השנייה - הצורך החיוני מצדנו להימנע מתגובה חריפה מיידית, ולאפשר למעשה הזוועה של הטרור החמאסי להיקלט תחילה בעולם, ולא למחוק אותו על-ידי הכותרות שלהן תזכה התגובה הישראלית.
אינני יודע אם הדואר האלקטרוני ששלחתי הספיק להגיע לידי שר הביטחון במועד. מה שראינו ושמענו, לדאבון לב, היו התגובות הכמעט-פאבלוביות של כוחותינו, אשר לא השכילו להתאפק, לא היו מוכנים להמתין 72-48 שעות, עד שההסברה שלנו תוכל לפעול ולהשיג את יעדיה.
המערכה המדינית הייתה תמיד מרכיב חשוב ביותר במדיניות הביטחון של ישראל. מה שהיה חשוב בעבר הפך לחיוני, ואולי אף לגורלי, בימינו אלה, בימים שבהם מתנהלת ובמלוא התנופה מערכה לדה-לגיטימציה של ישראל.
בימים אלה ממש ראינו את מכתבו של השופט ריצ'רד גולדסטון, והטמענו את הנזק שנגרם לנו כתוצאה מן המדיניות של החרמת הוועדה שעמד בראשה, וסירובנו להציג בפניו את מצבור הנתונים שבידינו.
ספק אם יש מי מקרב מנהיגינו המבין והמנוסה במכלול המדיני-הסברתי שבו אנו מצויים יותר מראש הממשלה, בנימין נתניהו. ודווקא משום כך, כיצד מסבירים, אפוא, החמצות חוזרות ונשנות אלה?

תאריך:  08/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המערכה המדינית - החמצות חוזרות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מספיק עם התגובות הפבלוביות
אברהם מערב השומרו  |  8/04/11 11:12
2
ניסינו
ע. הנביא  |  8/04/11 13:36
3
הבלגה היום משמעה הפגזת
כפר סבא, ראש העין  |  8/04/11 15:02
4
א בטוח שההסברה הנה העיקר לביבי
דוד רביד  |  8/04/11 15:35
5
עד מתי? ל"ת
בני גפן  |  8/04/11 21:25
6
עד מתי?
בני גפן  |  8/04/11 21:32
 
- אכן, ביבי טורס
ע. הנביא  |  8/04/11 22:52
7
עוד קישקוש!
3d  |  8/04/11 21:40
8
אלוף אידיוט.וגפן הטיפש.
מהפך 77  |  9/04/11 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראסם נטור
בישראל יש תקשורת מתקדמת וחופשית, ויש גם הון אנושי תקשורתי מקומי מצוין. למה עדיין מחזיקה הטלוויזיה הישראלית הציבורית באנשי מקצוע המתאימים לתקופת המפלגה האחת והערוץ האחד, כמו בעולם הערבי הישן?
עו"ד יוסי דר
דרושה חקירה משטרתית לברר את שאלת המפתח בפרשת הנסיעות של רה"מ: האם - למרות האמור בחשבוניות - מי מהארגונים המממנים ידע למעשה שהוא מכסה את נסיעותיה של שרה נתניהו (ולמרות זאת מנפיק את החשבונית על-שם בנימין נתניהו), או שמא כל הארגונים - כל אחד בנפרד - הוטעו לחשוב שהם מממנים אך ורק את נסיעותיו של בנימין נתניהו - הטעיה שיש בה קבלת דבר במירמה
ערן גרף
גברת נתניהו, נמסר מראש לממשלות גרמניה וצ'כיה, תשתתף בפמליית ראש הממשלה... את סיבת הביטול נותיר לניחושם של הקוראים...    המקאמה - שנכתבה לפני ההבהרות העיתונאיות – נותרה אקטואלית...
איתמר לוין
ישראל לא תהסס להגיב בעזה, אל-על לא טסה בשבת, שכר הבכירים אושר לאחר בדיקה מעמיקה, האוטובוס של אגד יגיע ב-7:35, עמרי כספי ימצא קבוצה אחרת ב-NBA, מכבי תל אביב לא תשחק ביום הזיכרון, המשטרה נותנת מופת לשמירת החוק    מישהו מאמין?
נסים ישעיהו
אצלנו, למרבה הצער, לשון נקייה היא נחלתם של מעטים יחסית. בתקשורת משתמשים בלשון שאינה נקייה, אבל דומני שההגדרה ההלכתית לשפה הזאת ולתכניה הוא לשון הרע. וגם, סגנון הכתיבה של רבים מהעיתונאים מדיף ריח חריף של גסות הרוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il