X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
תאונת הרכבת בנתניה [צילום: פלאש 90]
רכבת או רקבת?
תוכנית התחקירים נשכה את האוליגרך וברחה

נהג המעוניין להימלט ממעבורת-הפקקים הידועה כמכונית (גם צמחונים כמוני לא נוסעים בריקשה אורגנית), ובאותה הזדמנות לעקוף את רולטת התאונות - מה יש לו בחייו? רק אוטובוס ורכבת. אלא שהאוטובוסים בארצנו צפופים כמו אזוב, ואילו הרכבת, כפי שחשפה השבוע תוכנית התחקירים '360', היא גוף מושחת ומופקר עוד יותר ממה שידענו. למעשה, מי שצפה בתחקיר של '360' התרשם שבטיחות הנוסעים איננה נר לרגליה של רכבת ישראל, ואף בקושי גחלילית לרגליה.
אך מנכ"ל הרכבת, חקי הראל, דווקא גאה. 40 מיליארד שקלים משקשקים בקופתו, והוא מתכוון להשקיע אותם בתשתיות. "כסף זו לא בעיה, יש לי רוח גבית ממשרד האוצר", הכריז בעזוז. אך עושרה של הרכבת (שיכולה לקנות את הרפובליקה הדומיניקנית ועוד יישאר לה עודף) אינו מנותב בהכרח לבטיחות הנוסעים. "המנכ"ל מוביל תנופת פיתוח, אך אין השקעה תואמת במערכות התחזוקה והאנוש המתפעלות את הרכבת", קבע אחד המומחים שהתראיינו לתוכנית. לדעתו, תנופת הפיתוח תיגמר בבכי: היא תמתח עד קצה היכולת את מערכת התחזוקה הנוכחית, וכך תחשוף ביתר שאת את ליקוייה.
ואולם, נראה כי הטענות החמורות שהעלתה '360' דגדגו את אוזנו של מנכ"ל הרכבת כפי שהעננים מדגדגים את הירח. הוא יכול להרשות לעצמו להתעלם מהביקורת התקשורתית. המנכ"ל יודע, כנראה, שהוא מהווה מעמד חברתי חדש, מעמד של איש אחד, שאפילו קרל מרקס לא חשב עליו: אוליגרך ציבורי-ממשלתי. וכמו כל אוליגרך, סביר להניח שגם הראל אינו רואה ב'גהות הציבור' ערך מקודש. רינו צרור ביטא זאת במילים מעודנות פחות: "למה הרכבת דורסת אותנו? איך קרה שמערכת הסעה המונית, שאחראית לבטיחותם של מיליוני נוסעים, מרשה הפקרות כזו?", תהה בקולו הזרוע גבשושיות של ייאוש וזעם.
צרור הביא את עדותן הקשה של אם ובתה שנלכדו בקרונות אפופי להבות (התאונה הסתיימה כזכור בנס כפול: לא היו הרוגים, ואיש ברכבת ישראל לא הודח). אך אותו צרור, עיתונאי ציני ומנוסה, התמוגג כמו ילד קטן מעבודות התשתית עוקרות-ההרים שהמנכ"ל הראל מבצע בעמק הארזים, והחמיא לו ב"הוא בולדוזר". ממה אתה מתלהב כל כך, צרור? המנהרות והגשר גורמים טראומה קשה לחמודת-הטבע הזו, המאוכלסת גם בצבאים.
וכפי שרינו צרור הצניע את מחיר ה"פיתוח", כך חבריו לתוכנית (גדי סוקניק, שרה ב"ק ואחרים) לא הבהירו מהו המחיר האמיתי של השחיתות ברכבת ושל פסילת הרעיון להפריט אותה. והמחיר הוא כבד: לנהג הישראלי אין, למעשה, מילוט מהתאונות על האספלט. והרי לסטטיסטיקת התאונות, בניגוד לשרי התחבורה לדורותיהם, יש יכולת ביצועית מוכחת.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  18/04/2011   |   עודכן:  18/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת או רקבת?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המנכ"ל לא אשם-איכן הדרקטוריו
בר דרור דוד  |  18/04/11 15:45
2
העיקר הכסאות וטובתם האישית
מתוך הרכבת  |  21/04/11 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
איש עסקים ישראלי השוהה בחוף-השנהב מגלה ל'מקור ראשון' כיצד באמת נלכד הדיקטטור המודח גבאגבו: הלגיון הצרפתי הוא שפרץ אל ארמון הנשיאות, ולא חיילים מקומיים. האם צרפת האסרטיבית, הפועלת גם נגד הטאליבן ונגד קדאפי, היא אמריקה החדשה?
מיה שוקרי
למעלה מחודש וחצי מבואות שערי הר-הבית חסומים לתנועת יהודים    על 10 רחובות בעיר העתיקה המובילים להר-הבית קיים פיקוח משטרתי הדוק    אישי ציבור וחברי האיחוד הלאומי ביקשו הבהרות מהשר אהרונוביץ', אך נותרו ללא מענה    הר-הבית לא ברגלינו
אלישע פורת
על שולחן הסדר השתא אני רוצה לספר בשני לילי פסח שלא אוכל לשכוח. אני מניח שלכל אחד מאיתנו ישנם בזיכרונו כמה לילי פסח שלא יוכל לשכוח, אך לא כל אחד מקבל הזדמנות לספרם בציבור כמו שקיבלתי אני
יהודה יפרח
בלש אחד אזק את גנבי הרכב והשני תפס לי את היד: "רמבו מטומטם! מה אתה עושה?! תקשיב טמבל, ותקשיב לי טוב. עכשיו מה שנשאר לך, זה להתפלל לאלוהים שהמלוכלכים שתפסת לא יתלוננו שכיוונת עליהם נשק. אם הם יתלוננו אתה במצב קשה, אחי"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - צדקה, סלט ורגל קרושה, רשתות שידור עושות עסקים עם ארגוני טרור, מה ההבדל בין ענת קם לג'וליאנו מר? ופיקוד לא-ראוי למשטרה    חג שמח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il