X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האירועים האחרונים מוכיחים כי מי שהאמין שתהליכים דמוקרטיים מובילים לשלום, בנה תיאוריה שאינה מתאימה לאזורנו. דווקא סאדאת הדיקטטור הוביל לשלום נגד רצון עמו, ועתה, בהשפעת רצון העם המצרי, הולך השלום ומתפוגג
▪  ▪  ▪
אנואר סאדאת. הגיע לישראל ופעל נגד רצון עמו

לפני למעלה משלושים שנה ירד אנואר סאדאת במדרגות כבש המטוס שהביאו לישראל, ועם ישראל כולו חש שהוא חי בתוך חלום. ידענו שהוא עומד לבוא, צפינו בטלוויזיה בטקס שהוכן לקראת בואו, ולא האמנו שהוא יגיע. גם כשראינו אותו יורד במדרגות, לא האמנו למראה עינינו.
אבל הוא הגיע, ואחר-כך נחתם הסכם השלום. וגם אם לא היה זה השלום שחלמנו עליו, והמחיר היה כואב, בכל זאת הבנו שאנו חיים בפתיחתו של עידן חדש, עידן שבו מדינות ערב ויתרו על רצונן למחוק את ישראל מהמפה. עידן זה, שנמשך כשלושים שנה, הולך ומסתיים מול עינינו. מיום ליום מתרבים הסימנים לכך שבעקבות המהפכה המצרית אנו שבים אל המצב אותו תיאר יצחק שמיר: היהודים אותם יהודים, הערבים אותם ערבים, והים אותו ים.
מסתבר שכל מי שהאמין שתהליכים דמוקרטיים מובילים לשלום, שהעמים מעצם טבעם הם שואפי שלום ורק הדיקטטורים השולטים במדינותיהם הם מחרחרי מלחמה, בנה תיאוריה שהמציאות סתרה אותה כבר לפני שלושים שנה. דווקא סאדאת הדיקטטור הוביל לשלום נגד רצון עמו, ועתה, כשרצון העם משפיע יותר על המדיניות המצרית, הולך השלום ומתפוגג. בדיוק בגלל שהרגשנו שלשנאה הערבית כלפינו לא יהיה סוף, לא יכולנו להאמין למראה עינינו כשסאדאת ירד מהמטוס. עתה מסתמן שהמהלך של סאדאת לא בישר את תחילתו של עידן חדש, אלא היה חריג ממהלך ההיסטוריה, העומדת לשוב למהלכה הרגיל, בו אין שום סיכוי לשלום עם שונאינו.
אלא שבמהלך שלושים השנים האלה העולם לא עצר מלכת, והזמן פעל לטובתנו. אימפריית הרשע הסובייטית קרסה, פער העוצמה הצבאית בינינו לבין מדינות ערב הלך וגדל, והבעיה העיקרית שלנו כבר מזמן איננה האיום הצבאי הערבי, אלא החשש מפני תגובת מדינות העולם למהלכים הכרחיים של הגנה עצמית כנגד טרור. ברור לכולנו שאלמלא החשש מתגובת העולם, היינו נוקטים במדיניות עליה המליצו יוסף לפיד ואברהם פורז לפני ההינתקות, ומפגיזים את עזה בתגובה לכל ירי של טיל על אזרחינו. לאמיתו של דבר, ברור לכולנו שאלמלא הגנת העולם, לא היו הערבים אפילו מעזים לירות עלינו טיל אחד. כל מי שזוכר את מלחמת ההתשה, בה היינו כמעט חופשיים ממגבלות, ובכל זאת ספגנו אבדות כבדות, מבין עד כמה התקדמנו מאז ועד היום.
למרות שהיום יותר מתמיד מוכחת האימרה שמאז שחרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים, ההיגיון אומר שארה"ב ומדינות אירופה לא יוכלו לתמוך במהפך אנטי-ישראלי במדיניות הערבית. יש גבול לצביעות ולהונאה העצמית, וניתן לצפות שבתגובה למהפך כזה, יוקל הלחץ הבינלאומי המופעל על ישראל. אין ספק שמצבנו היה טוב לאין שיעור לו הביאה המהפכה במצרים לשיפור משמעותי ביחסי ישראל-מצרים, ולהצדקת התקווה שהדמוקרטיה במדינות ערב תביא עימה את השלום. אך גם אם נגזר עלינו לחיות על חרבנו, והשלום אינו אלא חלום רחוק, אנו מצויים היום על קרקע יציבה יותר מאי-פעם, וסביר לצפות שכשם שהזמן פעל לטובתנו בעבר, הוא ימשיך לפעול לטובתנו גם בעתיד.

תאריך:  30/04/2011   |   עודכן:  01/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
גורמים בעלי עניין ובראשם כמה כלי תקשורת כשהבולט שבהם הוא עיתון TheMarker תוקפים את הריכוזיות במשק    בד-בבד הם תוקפים את הצלת מעריב בידי קבוצת אי.די.בי.    אך מעניין מדוע אנשי TheMarker תוקפים את עסקת מעריב-אי.די.בי. גם כאשר ברור שאלמלא הצלת מעריב מקריסה ודאית - הריכוזיות בעיתונות הכתובה הייתה דווקא מתעצמת ושוק זה היה נשלט רק בידי מוזס-אדלסון-שוקן    האם המתקפה נובעת מחמת חששם מתחרות?
יהונתן דחוח-הלוי
שורה של שאלות קשות בעקבות פסק הדין שהרשיע את זדורוב ברצח תאיר ראדה    פגמים מהותיים נפלו בשחזור הרצח ובניתוח הראייה הפורנזית העיקרית, והם מעיבים על קביעותיהם החד-משמעיות של השופטים שהרשיעו אותו בביטחון מוחלט
יובל ברנדשטטר
העמדת הברירה השקרית "או חמאס או ישראל" היא בדיוק מה שיש לעשות נוכח עולם צבוע ושקרן וחברה יהודית צבועה ושקרנית עוד יותר
רפאל ישראלי
לו התמקדנו רק במצבם של יהודי מרוקו תחת שלטון הצרפתים, אחרי הגאולה ממעמד הד'ימה, היינו נחרדים מן הזוועה המשפילה, המנוונת, האימתנית והמפלה, שהמתעלמים ממנה - או שלא חוו אותה, או שרצונם להשכיחה חזק מנאמנותם לתיעוד ולעדויות
אריה אבנרי
הודעתה של הפרקליטות השבוע על כוונתה להגיש כתב אישום פלילי חמור נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר סגרה למעשה מעגל בן למעלה מ-20 שנה שבהן הוא היה מדי פעם על תקן של חשוד בעבירות של פגיעה בטוהר המידות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il