X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אורי בלאו יתייצב לשימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה בסוף החודש. דליה דורנר: אני מצפה שהיועץ ייתן משקל להשפעה המצננת שתהיה על חופש העיתונות במדינת ישראל הוסיפה: לא רוצים במסע עונשין נגד אורי בלאו, אני מקווה שלא זו הכוונה
▪  ▪  ▪
אורי בלאו [צילום: מן הטלוויזיה]

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, זימן את עיתונאי הארץ אורי בלאו לשימוע לפני ההחלטה אם להעמידו לדין. השימוע של בלאו בפני היועץ עתיד להתקיים בסוף מאי.
כזכור, בלאו קיבל מענת קם מאות מסמכים, מהם מסווגים, ופירסם על בסיס כמה מהם כתבות תחקיר (כפוף לאישור הצנזורה). בשלהי חודש מרץ הודיע משרד המשפטים כי הפרקליטות שוקלת להעמיד את בלאו לדין בגין עבירה על סעיף 113(ג) לחוק העונשין, סעיף המופיע תחת הכותרת "ריגול חמור" וקובע כי "מי שהשיג, אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך, דינו - מאסר שבע שנים".
במשרד המשפטים אישרו, בשם היועץ המשפטי לממשלה, כי תאריך השימוע נמסר לפרקליטיו של בלאו. בא-כוחו של בלאו, עו"ד מיבי מוזר, מסר כי בימים אלה מתקיים דיון מול משרד המשפטים באשר לתאריך שבו יתקיים השימוע.
מועצת העיתונות פירסמה בעבר עמדה עקרונית בסוגיה, וקבעה כי "אין זה מן הראוי להגיש כתב אישום נגד עיתונאי שהחזיק במסמך סודי במהלך מילוי תפקידו העיתונאי". עמדה זו הובעה לפני שפורסמה הודעת משרד המשפטים בדבר הכוונה של פרקליטות המדינה להעמיד את בלאו לדין.
נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, אמרה היום ל"העין השביעית" כי היא "מאוד מצטערת שהפרקליטות ככל הנראה לא שקלה את הפגיעה בחופש העיתונות משקל שדווקא שירות הביטחון הכללי נתן".
לדבריה, השב"כ הגיע בעבר להסכם עם אורי בלאו שעיקרו החזרת מסמכים בלא נקיטת אמצעים נגדו. מאז אומנם נטען כי בלאו לא עמד בתנאי ההסכם, אך בהמשך הגיע להסכם נוסף, ובתנאיו עמד. "בלאו החזיר לא רק את המסמכים שקיבל מענת קם, אלא גם מסמכים ממקורות אחרים, ועבר בדיקת פוליגרף שעמד במשימה", מסבירה דורנר. "לאור התנהגותו אנחנו צריכים לחזור למשבצת הראשונה. כפי שאמרו מלכתחילה - הוא מחזיר את המסמכים ובזה נגמר העניין.
"אני מצפה מהיועץ המשפטי לממשלה שהתנהלותו הכוללת של בלאו תילקח בחשבון ויהיה איזון נכון בין הפגיעה שהייתה בעצם הפרת החוק אל מול השמירה על חופש העיתונות. אני מצפה שבשימוע זה ייתן היועץ המשפטי משקל רציני מאוד למשמעויות הנרחבות הרבה מעבר למקרה של אורי בלאו, להשפעה המצננת שתהיה על חופש העיתונות במדינת ישראל.
"בטחון המדינה יקר לכולנו", הדגישה דורנר. "יקר לי באופן אישי ויקר לחברי מועצת העיתונות. לא זו השאלה. השאלה היא האיזון הנכון. בואו נלך בדרך שבה שירות הביטחון הכללי רצה ללכת לפני שהעניין השתבש. אנחנו לא רוצים במסע עונשין נגד אורי בלאו, אני מקווה שלא זו הכוונה".
בעוד בלאו ממתין לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה, שב עיתון הארץ לאחרונה לפרסם מפרי עטו של העיתונאי. לפני כעשרה ימים פורסם במוסף השבועי של העיתון טקסט מאת בלאו, הראשון לאחר כשנה של דממה תקשורתית. הפרסום בא זמן קצר יחסית לאחר הודעת משרד המשפטים על העמדתו האפשרית לדין. לפני ימים אחדים פורסם במוסף הארץ טקסט נוסף מאת בלאו (שגרר בגרסתו המקוונת כמה תגובות נאצה נגד הכותב).
מדוע דווקא כעת, לאחר ההצהרה בדבר ההחלטה לשקול להעמידו לדין, מוצא לנכון הארץ לשוב ולפרסם מפרי עבודתו העיתונאית של בלאו? מהארץ נמסר כך: "אורי בלאו חזר לעבודתו הרגילה בעיתון לאחר שהשלים את מחויבויותיו על-פי ההסכם שבינו ובין הפרקליטות, והוחלט שישוב לעבודה לקראת פסח. לשובו לעבודה אין קשר להחלטת היועץ המשפטי לשקול את העמדתו לדין כפוף לשימוע, החלטה שהעיתון מצטער עליה".
רשימות קשורות:
- ארץ קשוחה
- הם יורים גם בעיתונאים
- הניצחון הכפול של צילה חיון
- צריך שניים לרייטינג
- ריכוך המועמדים

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלאו זומן לשימוע
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שקיפות
החששן  |  3/05/11 09:44
2
על בלאו,קם ושכמותם מוטי גילת ל
קורןנאוה טבריה  |  3/05/11 09:45
 
- מרדכי גילת ופרשת דרעי
SERPICO  |  3/05/11 13:32
3
מקווה שאורי וענת ישבו בכלא.
רואה צאן  |  3/05/11 15:14
4
המשך הזלזול בחוק
החששן  |  5/05/11 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
המשוררת טלי וייס התייחסה אל החשיפה ברגישות רבה ויכולתי לקרוא בין השורות עד כמה שמחה ועד כמה חרדה המשוררת מפני המפגש עם הקורא. מפגש שנתפס בעיניה כה חשוב וכה מאתגר. כל מילה בתשובותיה נבחנה בקפידה, וגם לאחר מכן, הוסיפה לערוך ולברור את המסמך שנוצר בחתירה אל השלמות
עידית גור
העור חשוף לאלמנטים של הטבע, הוא מגלה מה עברנו וכמה חשפנו עצמנו למזג האוויר    מיתוסים רבים נוצרו בנושא    הכתבה הבאה חושפת את כל האמת, אז אל תגידו לא ידעתי, לא שמעתי    כאן תגלו מה ניתן לעשות, אלו חידושים יש בתחום ואיך להימנע ולצמצם את הנזק?
איה הוד
הסוכרת היא סיבת המוות השלישית בישראל, כך עולה מדוח המוות של הלמ"ס לשנת 2008    למעלה מ-2,400 אנשים נפטרים בשנה כתוצאה מהמחלה והתופעה רק הולכת ומחמירה    לפי נתוני קופות החולים, כ-50% מהחולים המטופלים לא מאוזנים    עמותות וגופים פרטיים נרתמים להעלאת המודעות ומבקשים מהציבור להיבדק
איתמר לוין
למרות הרטוריקה הפרו-פלשתינית של בן-לאדן, ידוע רק על שני מקרים בהם בוצעו פעולות טרור בארץ בהשראת אל-קאעידה. עם זאת, ייתכן שהארגון העניק תמיכה חשאית לחמאס ולדומיו
פרופ' שמואל קוויתי
חלק גדול מאיתנו שמח ומאושר על בוא האביב, אך יש גם כאלו שעבורם האביב על כל פריחותיו דווקא מבשר את תחילתה של תקופה קשה    מי אלו? איך מזהים אלרגיות? כיצד מטפלים?    על אלרגיות האביב
רשימות נוספות
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
זאב חספר לא בא לבקר   /  אורן פרסיקו
צנזר לי כביסה   /  רפי מן
דיקטטור הוא דיקטטור הוא דיקטטור  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il