X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לקבל החלטה להילחם מלחמת חורמה בתאונות הדרכים [צילום: פלאש 90]
תאונות הדרכים - האם מכה משמיים?
משפחה שלמה שנמחקה בשבוע שעבר אינה מספיקה כדי לזעזע את מנהיגינו לקבל החלטה נחושה להילחם במגיפת תאונות הדרכים. בתחום זה עדיין לא התרחש אסון מקביל בחומרתו לשריפת הכרמל, והמנהיגים ממשיכים להתעלם

10 אנשים, ביניהם משפחה שלמה, נהרגו ועוד רבים נפצעו בשבוע שעבר בתאונות הדרכים. התקשורת הכתובה והאלקטרונית מביאה אלינו את התמונות והסיפורים, כמו בכל שבוע, והמדינה ממשיכה להתנהל כבימים ימימה מבלי לעצור ולו לרגע קט לחשבון נפש. מנהיגינו, אשר יודעים לקפוץ ולהתבטא בכל נושא, נהלמים דום ומתעלמים. שר התחבורה, שיודע להיות כ"כ יצירתי עד הזוי ביוזמה לפתרון לרצועת עזה על-ידי הקמת אי בים מול הרצועה, בו הוא מציע לבנות נמל ימי ושדה תעופה, אינו נשמע וכנ"ל השר לביטחון פנים. אינני מדבר כבר על ראש הממשלה, שעבורו כאילו תאונות הדרכים בכלל אינן מתרחשות.
האם מדמיין מישהו איך הייתה המדינה נראית במידה וההרוגים והפצועים היו נפגעים בפיגוע של מחבלים או בפעולה צבאית?. כמובן, שהייתה עולה דרישה מיידית להקמת ועדת חקירה ו"הלומי הקרב" היו מתחילים פתאום להתבטא "תחת כל עץ רענן". לגופו של עניין, ואני יודע שיהיה זה מוגזם לבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל החלטה להילחם בנחישות עד חורמה ב"מגיפת" תאונות הדרכים. עדיין בתחום זה לא התרחש אסון מקביל בחומרתו לשריפה בכרמל.
לצערי, עלי לדמיין אותו בכ"ז, בעקבות הרג משפחה שלמה בתאונה, מכנס מסיבת עיתונאים, כפי שהוא יודע לעשות ומכריז על "מצב חירום בדרכים". במסגרת התוכנית הכוללת הוא מודיע כי הוא שולח את שר התחבורה ישראל כץ לטפל בהקמת האי ע"י רצועת עזה - פרויקט (דימיוני) לטווח ארוך ... ואולי גם בשילוט אלקטרוני מחודש בצמתים בו תופיע הפעם גם בשעות החשיכה תמונתם שלו ושל ביבי ... הוא קובע יעד לאומי של הורדת מספר התאונות ב-50% תוך שנה.
במקביל ממנה את ניצב (בדימ.) אורי בר לב (על-אף פרשת הגב' אינס) לרכז את כל הגופים הרלוונטיים למלחמה בתאונות הדרכים עם אותה נחישות בה נלחם במסגרת המשטרה בפשיעה בדרום. מקים ועדת שרים בראשותו (של ראש הממשלה), שתתכנס, לפחות בהתחלה, כל שבוע למעקב ודיווח על התקדמות הפרויקט.
כמו-כן מודיע על הקמת גוף מתנדבים "נאמני תנועה", שיעזרו למשטרת התנועה לאתר ולהוריד מהכבישים נהגים מועדים. פועל להורדה משמעותית של מהירות הנסיעה בכבישים ובמיוחד באלה המועדים לתאונות (כמו בכביש הערבה). פועל להחמרה בעונשים על עבירות תנועה תוך תיגבור מערכת השפיטה וקיצור ההליכים.
בשיתוף עם חברות הביטוח, הכללת דיווח על גם תאונות נזק בלבד או כמעט תאונה ברקורד של הנהגים תוך הגדלה משמעותית של ההשתתפות העצמית לאותם נהגים עבריינים גם במקרה של תאונות ללא נפגעים ופועל לטיפול מהיר בהליך מזורז במפגעי בטיחות בכבישים.
לסיכום, אני מאמין שתאונות הדרכים אינן גזירה משמים ועם פעילות נחושה ומתואמת מלמעלה של כל הגופים הרלוונטיים, ניתן להציל עשרות הרוגים ופצועים החיים כיום בינינו ואינם יודעים כי גורלם נחרץ. כמובן, שהנזקים הכספיים, החומריים והפסיכולוגיים , שייחסכו לאוכלוסיה ולמשק הלאומי יהיו אדירים. נותר רק לקוות, שיקום לנו מנהיג מזן אחר, שהטיפול בנושא כ"כ חשוב וכאוב יהיה בראש מעייניו.

תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאונות הדרכים - האם מכה משמיים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד כוח אינו פתרון ....
סיסמאות ברוח  |  16/05/11 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
על ראש הממשלה לחשוף בנאומו את כוונותיהם האמיתיות של הערבים
עו"ד נבון קצב
הנהגת "משוב עובדי ציבור" שינוהל באופן מקצועי ועל-ידי גופים חיצוניים ואשר תוצאותיו גם יפורסמו לציבור הרחב, צריכה להביא לקידומם של עובדי ציבור שרואים את טובת הציבור לנגד עיניהם, ומנגד לסיום עבודתם לאלתר של העובדים המזלזלים בציבור ושליחתם לחפש את פרנסתם במגזר הפרטי
ראובן לייב
המרכז הקהילתי היהודי של בירת בוואריה שבגרמניה - יצירת-אמנות בפני עצמה - הוא אנסמבל רחב-ידיים של שלושה מבנים הנושקים זה לזה: בית-כנסת אורתודוכסי, מוזיאון ובית-קהילה. הוא מסמל את שובה למרכז העיר, לאחר שחרבה בשואה
יעקב אסתרליס
על סמך ניסיון העבר עלינו להתייחס ברצינות לכל "מועמד" לתפקיד ההיטלר הבא    ה"מועמדים" גלויים לעינינו במקומות שונים, ויכולים להופיע כולם יחד או כל אחד לחוד כצוררי יהודים חדשים    אז מי יהיה ההיטלר הבא? אולי ברק אובמה?
איתמר לוין
תזכורת לכמה עובדות היסטוריות (וגם כמה אקטואליות) לרגל "יום הנכבה"    אבל איך אנחנו רוצים שהעולם יבין אותנו, אם בתוכנו יושבים יפי-נפש המגלים סימפטיה אך ורק לאויבינו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il