X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן פנתה לדרך ללא מוצא - דרך של דיכוי, הסתגרות ובידוד, אך אסור שנשכח אותה מצב זכויות האדם במדינה זו לא מפסיק להידרדר, וצרפת לא יכולה לשתוק צרפת קוראת לשלטונות אירן לכבד את חופש הביטוי, לשחרר מיד את כל האסירים המוחזקים באופן שרירותי ולהשיב למוסאווי ולכרובי את חירותם המלאה
▪  ▪  ▪
אלן ז'ופה. ''אסור שנשכח את אירן'' [צילום: פלאש 90]

לפני שנתיים פרץ באירן גל מחאה חסר-תקדים, שבמהלכו הביעו מיליוני אירנים אמיצים וחדורי תקווה שאיפות דומות מאוד לאלו שהיום אנו עוקבים בהערצה אחר התפתחותן בעולם הערבי: שאיפות פשוטות ובלתי ניתנות לדיכוי, שאיפות אוניברסליות לחירות, לצדק ולכבוד.
למרבה הצער, אירן פנתה מאז לדרך אחרת, דרך ללא מוצא. דרך של דיכוי ושל אוטוריטריזם, של הסתגרות ושל בידוד. במילים אחרות, הדרך שאותה כל צעירי המזרח התיכון דוחים מכל וכל.
לכן אסור שנשכח את אירן. בשנתיים האחרונות מצב זכויות האדם שם אינו מפסיק להידרדר, כפי שאנו למדים מהתרבות הדיווחים על מעצרים המוניים, על עינויים ועל אלימות כלפי עצירים, על הטלת עונשים שרירותיים ועל ריבוי עונשי מוות, שמספרם מגיע כבר לשלוש-מאות מתחילת השנה.
אסור שנשכח את אירן, שבה הפגיעה בחופש המידע והביטוי הפכה לשיטתית: פיקוח וצנזורה על האינטרנט, מעצר עיתונאים והטלת עונשי מאסר על פעילים פוליטיים, כמו הבמאי ג'עפר פנאהי, שנגזרו עליו שש שנות מאסר ונאסר עליו לעסוק ביצירה קולנועית למשך עשרים שנה; או עורכת הדין נסרין סוטודה, המרצה עונש מאסר של אחת-עשרה שנים.
אסור שנשכח את אירן, שבה השלטונות מונעים מעמם את הזכות לקיום הפגנות שלוות, ושבה מנהיגי תנועות האופוזיציה, חוסיין מוסאווי ומהדי כרובי - האחד ראש ממשלה לשעבר והשני יו"ר הפרלמנט לשעבר - מוחזקים בבידוד תוך התעלמות מהחוק.
כמי שנאמנה לערכיה, צרפת אינה יכולה לשתוק לנוכח הידרדרות כזאת במצב זכויות האדם היסודיות. באירן, כבמקומות אחרים, לא תיתכן כל פשרה כשמדובר בחירויות הפרט הבסיסיות ביותר, בחופש הדעה, בחופש הביטוי ובזכות לקיים הפגנות שלוות; לא תיתכן כל פשרה על ההגנה על כבוד האדם באשר הוא. ערכים אוניברסליים אלו, שעמי כל האזור, כולל אירן, נאבקים עליהם באומץ כה רב, הם ערכיה של צרפת.
זו התפישה שהנחתה את צרפת כאשר החליטה, יחד עם שותפותיה באירופה, להטיל סנקציות על שלושים ושניים ממנהיגי הדיכוי באירן. זו התפישה שמכוחה אנו קוראים לשלטונות אירן לכבד את חופש הביטוי, לשחרר מיד את כל האסירים המוחזקים באופן שרירותי ולהשיב למוסאווי ולכרובי את חירותם המלאה.
שלילת שאיפותיו של העם האירני והמשך תוכנית הגרעין ללא ייעוד אזרחי אמין ותוך הפרת החוק הבינלאומי מובילים לנידויה של אירן מקהילת העמים. לנוכח בחירותיהם של מנהיגי אירן, לא נותרה לקהילת העמים כל ברירה אלא להחריף את הסנקציות נגדם.
הדבר מצער אף יותר ביודענו שאירן הייתה יכולה לתפוס באזור מקום מרכזי, אשר מגיע לה באופן לגיטימי. כיורשתה של ציוויליזציה בת אלפי שנים הזוכה לכבוד ולהערצה מצד כולם, ממשלת אירן הייתה יכולה לטוות קשרי ידידות ושיתוף פעולה עם צרפת. הדבר מחייב, עם זאת, שהיא תבחר בפתיחות ולא בהסתגרות.
בתקופה זו, שבה צעירי העולם הערבי זוכים סוף-סוף בחופש, ברצוני לומר אפוא, ביום שנה זה, כי אנו איננו שוכחים את העם האירני וכי מחשבותינו נתונות גם לו, ובפרט לדור הצעיר, שגם לו הזכות לעתיד של חופש.

מצרפתית: ליאור יחיאלי.
תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחמדינג'אד, שחרר האסירים הפוליטיים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הציבור מטומטם אז הוא משלם
סתם_1  |  23/06/11 14:05
2
צרפת קוראת... פחח..... ל"ת
זונות בינלאומיות  |  23/06/11 14:43
3
חוסיין אובמה,שחרר את פולרד! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  25/06/11 05:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הם כבר מזמן חדלו להיות נאמני הציבור והפכו לשודדיו    מדובר, כמובן, בממשלת ישראל ובחלק נכבד של חברי-הכנסת    הם שודדי הקופה הציבורית והם פושטים את עורנו    כולנו "אוכלים אותה", אך נותנים להם לעשות מה שהם רוצים...
הלל ויס
כ' בסיון נמחק מהזיכרון הלאומי. דעיכתו מעידה שלזיכרון האנושי כמו לזיכרון הלאומי אין ערך רב ללא מערכת הימים שמצטרפת מכלל ההיסטוריה הקדושה המונהגת על-ידי בורא עולם. עם ישראל לבדו אינו יכול ואינו רוצה לזכור. הזיכרון מפריע לחיים השוטפים. הרי החיים צריכים להימשך
צביקה בן-שבת
הגשת אישום על הריגה נובעת מן החשש של הפרקליטות שהיא תתקשה להגיע להרשעה ברצח בבית המשפט. הנימוק הזה אינו מתקבל על הדעת. פרקליטות טובה אינה נמדדת באחוזי ההרשעה שהיא משיגה. גם אם יחליט בית המשפט שלא לקבל את התביעה על רצח אלא להסתפק בהריגה, שום דבר מכבודה של הפרקליטות ומאמון הציבור בה לא ייגרע
צבי כסה
יוזמת שלום ישראלית - תבטיח את היסוד האסטרטגי החשוב בהסכם עם ארה"ב; תבלום את מועצת יש"ע ומתנחליה לקדם את חזונם למדינה הדו-לאומית; ותחזיר למהפכה הציונית את ייעודה, שהיה והווה: לא "יישוב ארץ ישראל", אלא - מימוש ריבונות של העם היהודי בארץ ישראל
יאיר דקל
לא רציתי לעסוק ב"יזכור", שכלל איננו תפילה, ולא רציתי להביע דעה איזה נוסח עדיף, עם אלוהים, אלוקים, או עם ישראל. אבל הזדעזעתי וקראתי בשאט נפש, כן, בשאט נפש, את הסגנון שבו מתבטאים מפיצי העצומות נגד הרמטכ"ל    דה-בופון: "הסגנון הוא האדם עצמו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il