X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמוס גבירץ פעיל שלום וזכויות אדם על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אולי הגיחוך שבטיפול במשט וב"מטס" יביא יותר ישראלים להבין שהממשלה "עובדת עליהם". יותר משהיא עמלה לקדם את ביטחונם, היא דואגת להמשך העמקת הכיבוש, כך שתימנע כל אפשרות לפשרה, לשלום ולביטחון בעתיד!
▪  ▪  ▪
משתתפי המטס הפרו-פלסטיני [צילום: AP]

עבודת הסיכול מרשימה! המשט לא יצא. רוב פעילי השלום שהתכוונו לנחות בנמל התעופה בן-גוריון לא הגיעו, והמעט שהצליחו להגיע סולקו. הסיכול המדיני והצבאי עבד בהצלחה מרובה. הסכנה לביטחונה ולקיומה של ישראל הוסרה.
בחשיבה רצינית יותר - לא הייתה שום סכנה לביטחונה ובטח לא לקיומה של ישראל מהפעולות הלא-אלימות של פעילי זכויות אדם בינלאומיים, שביקשו למחות על מדיניות הכיבוש של ישראל. בשתי הפעולות הם לא יצאו נגד זכותה של ישראל להתקיים ולא נגד זכותה של ישראל להגן על עצמה. הם מחו נגד הסגר על עזה, המהווה ענישה קולקטיבית של אוכלוסייה אזרחית ומנוגד למוסר ולחוק הבינלאומי. הם התכוונו לבוא ולומר את האמת בכניסה לנתב"ג: "אני מתכוון לנסוע לרמאללה". הרי אלפים באים כל שנה בכוונה להיכנס לשטחים הכבושים, ורובם משקרים בכניסה כדי שיוכלו לעבור. הפעם הסכנה לביטחון ולקיום ישראל הייתה שלשם שינוי - הם התכוונו לומר את האמת.
ממשלת ישראל יצרה היסטריה ציבורית סביב שתי הפעולות התמימות, כאילו כוונו נגד ביטחונה וקיומה של ישראל. בכך חשפה עצמה לשקר הגדול המונח במדיניותה של ישראל מאז תחילת הכיבוש ב-1967. ישראל החלה במהלכים לסיפוח השטחים שכבשה. מהלכים אלה מנוגדים לחוק הבינלאומי ולנורמות הבינלאומיות. כדי לשכנע את אזרחי ישראל ואת שאר העולם שלא זאת הכוונה, עוטפים הכל במעטה ביטחוני.
אין צורך ביטחוני בשוד הקרקעות שישראל ביצעה ומבצעת בגדה ובגולן. אין צורך ביטחוני בהרס הבתים שישראל ביצעה ומבצעת בשטחים הכבושים. אין צורך ביטחוני בהקמת ההתנחלויות. אין צורך ביטחוני בגזל המים. אין צורך ביטחוני בגירוש פלסטינים מאדמותיהם ובתיהם בשטחים הכבושים. אבל מספיק שאחוז קטן מהילדים שעברו את הטראומות שמעשים אלה גורמים, יחליטו לנקום בנו על מה שצה"ל עולל להם - כדי שיקום צבא של טרוריסטים לפגוע בנו. מכאן שצה"ל, בפעולותיו, הוא הגורם לסכנה הביטחונית שלנו.
יותר ויותר פלסטינים מגיעים למסקנה שהדרך האפקטיבית להשתחרר מהכיבוש היא דרך המאבק העממי הלא-אלים. הם זוכים לתמיכה גוברת מצד פעילי שלום וזכויות אדם מרחבי העולם. רבים מן התומכים בצדקת המאבק הפלסטיני נמנעו עד כה מתמיכה פעילה, כל עוד עיקר המאבק הפלסטיני היה אלים. אך ככל שגוברת נטישת הפלסטינים את המאבק האלים לטובת מאבק עממי לא אלים, כך גוברת התמיכה הבינלאומית במאבקם.
זה מביא להתנגשות בין אזרחי ישראל לממשלתם. הרי האינטרס העליון שלנו, האזרחים, הוא שלא יפגעו בנו, ושביטחוננו יישמר. עד היום לא היו אבדות בנפש מהמאבק הלא-אלים של הפלסטינים. לא נהרגו לא חיילים ולא אזרחים ישראלים כתוצאה מהמאבק הזה. כמה ישראלים שהפגינו עם הפלסטינים נגד מדיניות הכיבוש נפצעו מאש צה"ל. כמה מהפעילים הבינלאומיים נהרגו או נפצעו מאש חיילי צה"ל. אפילו על המרמרה, שבה פעלו פעילים טורקים באלימות (בניגוד למוסכם) נגד השתלטות חיילי צה"ל, נהרגו רק פעילים. במילים אחרות, לנו אזרחי ישראל יש אינטרס ביטחוני במאבק לא אלים של הפלסטינים ותומכיהם, נגד הכיבוש.
עבור ממשלת ישראל חשוב הכיבוש יותר מביטחוננו. לכן, השלטון שוטף את מוחנו ומייצר מצג שווא של איום אסטרטגי לביטחוננו ולקיומנו. יותר ויותר אנשי תקשורת החלו להבין שהם כלי משחק בקמפיין מגוחך שהופך אותם למגוחכים. הם בחרו להמעיט מהסכנה שבביקורם של כמה מאות פעילי שלום וזכויות אדם בשטחים. הממשלה כנראה לא הרגישה בזה, היא המשיכה בשליחת כוחות גדולים לנמל התעופה, והמשיכה ללחוץ על חברות תעופה ומדינות כדי שיסירו את ה"סכנה" המתרגשת על ישראל.
אולי הגיחוך יביא יותר ישראלים להבין שהממשלה "עובדת עליהם". יותר משהיא עמלה לקדם את ביטחונם, היא דואגת להמשך העמקת הכיבוש, כך שתימנע כל אפשרות לפשרה, לשלום ולביטחון בעתיד!

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגוחך
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
אתה וכל סמולוניך יצאתם עלובים  ל"ת
אם כבר- -תפנים  |  10/07/11 15:28
2
עבר זמנם של השקרנים
ע. הנביא  |  10/07/11 15:29
3
אין יותר מגוכך מהעמדה שלך
זקן  |  10/07/11 15:36
4
אתה צודק
נירררררררררר  |  10/07/11 16:51
5
כמה שטויות אתה כותב
yoni207  |  10/07/11 16:58
6
אתה חי באשליות כמו סמולן מצוי
אלישמע  |  10/07/11 17:40
7
אני מבין שכ"פעיל זכויות"
רפאל1 א  |  11/07/11 01:15
8
באמת טפשות מצד ישראל להתגונן
ע.ג.  |  11/07/11 01:46
9
הכובשים היחידים בישראל הם השמא
קורןנאוה טבריה  |  11/07/11 06:52
10
פלא הנדסי
עידן סובול  |  11/07/11 11:04
 
- אתה רואה, גבירץ
ע. הנביא  |  11/07/11 14:55
 
- כת השיילוקים מדברת על גלות... ל"ת
רפאל1 א  |  11/07/11 19:30
11
אכן, מגוחך
ארז צ.  |  11/07/11 11:43
12
מה באמת?
ABE14  |  11/07/11 21:42
13
היש מגוחך יותר מכותב המאמר וחר
קורןנאוה טבריה  |  12/07/11 05:59
14
היוספוסים פלאביוסים החדשים
חשדנית  |  12/07/11 09:19
15
הקשקשן הזה אינו פעיל שלום
אtיציק בן  |  12/07/11 09:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד שחם
לירון לונדון: אהדת העולם אלינו - התהפכה; אם אתה דורש צדק - הייה צודק; ה"דמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון" - שתתנהג כמדינה דמוקרטית; וישראל שולטת בשטחים שכבשה 40 שנה. את סודן ובורמה וצ'צ'ניה מודדים לפי סטנדרטים אחרים. אנטישמיות? - אפליה לטובה!
אליהו מצא
מאז קום המדינה ועד היום משמש בית המשפט העליון הן בית משפט עליון והן בית משפט לערעורים. מדובר באנומליה שהגיעה השעה לתקנה. זאת יש לעשות בהקמתה לאלתר של ערכאת ערעור, אשר תפנה את בית המשפט העליון למילוי תפקידיו האמיתיים
אהוד אליאב
"אין לי ארץ אחרת... לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה, לא אוותר לה אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה, עד שתפקח את עיניה" (אהוד מנור)
שלמה גזית
בימים האחרונים היינו עדים - ב"משחק הכדורגל" הבלתי נגמר שבין ישראל לפלסטינים - לשלושה גולים עצמיים, שלושה גולים שהבקענו, באיוולתנו, במו ידינו: פרשת המשט לעזה, פרשת גוויות המחבלים ופרשת ה"מטס" לפלסטין
בעז בן צור
הצעת החוק לבוררות חובה מעוררת בעיות חוקתיות מהותיות. היא נוטלת את הזכות שיש לכל אדם בישראל שעניינו יידון בבית משפט בהליך שיפוטי תקין. מדובר בפגיעה קשה שאינה מידתית ואינה סבירה. יישום ההצעה יכרסם במוסד הבוררות, ויפגע גם באמון הציבור בבתי המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il