X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן להגיד לא. זה הזמן שהתאחדויות הסטודנטים יודיעו להנהלות האוניברסיטאות והמכללות, שבגלל בעיית שכר הדירה - חלקם לא יוכלו למצוא מקום מגורים, ולכן הסטודנטים לא יתנו לפתוח את שנת הלימודים עד שיירדו מחירי שכר הדירה
▪  ▪  ▪
לא! לא! ולא! [צילום: פלאש 90]

רבים מאיתנו מחזיקים אצבעות לצעירים הגודשים את שדרות רוטשילד בתל אביב, ואת מתחמי האוהלים האחרים שקמו ברחבי הארץ. אנחנו תומכים במאבק, אנחנו אפילו תומכים בדרך. אבל מה בעצם רוצים להשיג? להוריד את שכר הדירה? לגרום לממשלה לסבסד שכר דירה לסטודנטים ולזוגות צעירים? לחייב את הקבלנים והיזמים לבנות דירות קטנות שיימכרו במחיר נמוך? להפוך את צפון תל אביב לאזור עם תמהיל חברתי שונה מהקיים? כל קורא יבחר לעצמו את המטרה המתאימה לו. אבל כשייגמרו החגיגות התקשורתיות ויהיה צריך להיאבק באמת, מישהו ישאל "אז מה אתם בעצם רוצים". עקבתי בימים האחרונים מקרוב אחרי התפתחות המאהלים, שמעתי את הדוברים, וניסיתי לדלות מהי המטרה, לפחות לטווח הקרוב.
הבעיה הגדולה היא מחירי שכר הדירה. זו גם הבעיה שגם אם ראש הממשלה יודיע היום שאותה הוא מתכוון לפתור - היא לא תבוא לסיום מוצלח לפני שיחלפו שנה או שנתיים.
אז מה עושים? את הדבר היחיד שכולנו יכולים לעשות - אומרים לא. כי בעצם מה הבעיה עם שכר הדירה הגבוה? הבעיה היא שבעלי הדירות יודעים שהם יכולים לקבל מאיתנו כמעט כל סכום שיבקשו. למה? כי אנחנו לא מאוחדים, כי בעלי הדירות יודעים שאם אני או אתה לא נהיה מוכנים לשלם, יבוא מיד מישהו אחר וישלם.
עכשיו, כשהוקמו ערי האוהלים, זו ההזדמנות של כולם להגיד - לא. להגיד לבעלי הדירות שחיים מהסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות - לא. להגיד לבעלי הדירות המשכירים דירותיהם לזוגות צעירים - לא.
ובכן - הגיע הזמן להגיד לא. ואיך עושים זאת עכשיו? זה הזמן שהתאחדויות והסתדרויות הסטודנטים יודיעו להנהלות האוניברסיטאות והמכללות, שבגלל בעיית שכר הדירה - חלק גדול מהסטודנטים לא יוכל למצוא מקום מגורים לשנת הלימודים הבאה, ולכן הסטודנטים לא יתנו לפתוח את שנת הלימודים עד אשר ירדו מחירי שכר הדירה.
זה הרגע המכונן, זה הרגע שבו הלחץ יעבור, באחת, אל מקבלי ההחלטות: בתחילה במערכת החינוך, לאחר מכן לבכירי הממשלה, ומשם הוא יתגלגל במהירות הבזק לפתח דלתם של בעלי הדירות, שיבינו שבקרוב הם יהפכו להיות אויבי העם, האנשים שפוגעים בעתידה של המדינה. מעבר לכך הם פשוט יבינו שהיום הגיע, שהסטודנטים מתאחדים, ובקול אחד גדול הם אומרים לא!
זו האפשרות שלכם היום, הסטודנטים, להוביל את המהפכה האמיתית בדיור. אתם יכולים להיות היום "כוחות השוק", אתם יכולים לגרום לבעלי הדירות להוריד מחירים. בשלב הבא ירדו גם מחירי הדירות למכירה. למה? כי כולנו פשוט נגיד לא. וכשאומרים לא ולא מוכנים לשלם - למוכרים לא תהיה ברירה, הם יצטרכו להתפשר על פחות.
היום יש הזדמנות אמיתית למהפכת מחירים בתחום הדיור. ערי האוהלים הן השלב הראשון והכי קשה. אבל הן כבר בשטח. עכשיו צריך לעבור לשלב השני, המכריע, ולהגיד ביחד - לא!

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנצח במאבק על שכר הדירה? להגיד לא!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסטודנט שלך רק בת"א חפץ ???
אברימל'ה מלמד  |  18/07/11 17:25
2
מאבק הסטודנט השבע לדיור בת-א
נחום שחף  |  18/07/11 21:17
3
עיר הפחונים - נוסעים רק במרצדס
איש עצוב  |  18/07/11 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל הריס
גם אם יאמר העולם "לא" למדינה פלסטינית, אלה ודאי ימשיכו לדבוק בתביעתם לחירות    נתניהו עלול להיתקל בשני תרחישים: אינתיפאדה שלישית, בעלת אופי בלתי-אלים כנראה, או פירוק הרשות הפלסטינית ודרישה גורפת לזכויות אזרח בישראל
זכריה פלווין
קריאה לישראלים שהחירות ועתידנו כאן יקרים להם, להראות סימן חיים - לשלוח את ה"אני תומך/ת במאבק על חירותנו, נגד הכיבוש, בעד האדם בישראל" לכתובת: zechariatanya@gmail.com, כדי ליצור מעגל של שותפות שיילך ויתרחב
משה חסדאי
אימת המלחמה החיצונית והפנימית ואימת הדמוגרפיה הן שם המשחק של השמאל הרדיקלי, וכך הם מהלכים אימים על הציבור בישראל, בכל עת שהם מזהים שעת כושר לעיצוב דמותה החילונית האוניברסלית של ישראל, כשאת הקמתה של מדינה פלשתינית נוספת ביהודה ושומרון הם מזהים כמנוף הכביר ביותר לחיסולן של החילוניות היהודית ושל היהדות והזהות היהודית של מדינת ישראל
מוני מרדכי
האוליגרכים עשו את הונם בשלהי ברית המועצות עם התמוטטות המשטר הסובייטי והצליחו להשתלט בדרך זו או אחרת על משאבי המדינה בכסף זול. ובארץ? אין הבדל. הטייקונים עשו ועושים את הונם ממשאבי המדינה שחולקו להם כמעט בחינם
בתיה רודד
התחלנו ברדיפת פלסטינים חסרי זכויות הנתונים תחת כיבוש צבאי, וסיימנו בניסיונות להשתיק ולתייג את אזרחי ישראל המתנגדים לדרך שמתווים המתנחלים. האם המתנחלים חותרים לבלעדיות באמצעות גירושם של כל "האחרים"? או שמא פניהם לכפיית דעתם על כל המתנגדים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il