X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה. הנשיא המכהן מטעם המפלגה הדמוקרטית [צילום: AP]
המרוץ לנשיאות ארצות הברית: תמונת מצב - יולי 2011
עדיין לא נמצא מועוד מוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית למירוץ על נשיאות ארה"ב מה שמותיר רשימה ארוכה של תמודדים מטעם המפלגה שמתחרים על ההזדמנות לקרוא תיגר על ברק אובמה

הוועידה המפלגתית של מדינת איווה, המהווה שלב ראשון בתהליך בחירת מועמדי המפלגות הגדולות בארצות הברית לנשיאות המדינה, תתקיים בעוד קצת יותר משישה חודשים. במשך ארבעת העשורים האחרונים, בשלב זה של המרוץ, מועמדה של המפלגה הרפובליקנית לתפקיד היה או נשיא מכהן או מועמד מוביל שכפסע בינו לבין קבלת המינוי למועמדות המפלגה הרפובליקנית לתפקיד נשיא ארצות הברית. עד כה, מועמד שכזה טרם הופיע, מה שמותיר רשימה ארוכה של מתמודדים מטעם המפלגה הרפובליקנית שעדיין מתחרים אלו באלו על ההזדמנות לקרוא תיגר בחודש נובמבר 2012 על ברק אובמה, הנשיא המכהן מטעם המפלגה הדמוקרטית.
המדיניות האמריקנית כלפי ישראל מהווה סוגיה מרכזית בנתיב מסע הבחירות. ב"נאום המזרח התיכון" שנשא הנשיא אובמה באמצע חודש מאי, הוא ציין כי גבולות 1967, לצד חילופי שטחים מוסכמים, צריכים להוות בסיס להסכם שלום בין הישראלים לפלשתינים. בעקבות המהומה שהתעוררה למשמע הכרזה זו, הדגיש אובמה בכינוס השנתי של איפא"ק, שהתקיים כעבור ימים אחדים, כי דבריו בנושא גבולות 67' "הוצאו מהקשרם", וכי מסגרת בסיסית זו היוותה מאז ומתמיד נקודת פתיחה למשא-ומתן, גם בתקופת נשיאותו של ביל קלינטון.
המועמדים מטעם המפלגה הרפובליקנית מיהרו לתקוף את עמדתו של אובמה ביחס לישראל. להלן סקירה קצרה של שורת המועמדים הרפובליקנים שעודנה צפופה למדי, תוך אזכור כמה מהתבטאויותיהם האחרונות בנושא המדיניות האמריקנית כלפי ישראל.
מיט רומני, מושל מדינת מסצ'וסטס לשעבר
בסקר הבחירות הראשון לשנה זו שערך העיתון דה-מוין רג'יסטר במדינת איווה בחודש יוני, זכה מר רומני ברוב דחוק (23 אחוזים) בקרב המצביעים של המפלגה הרפובליקנית העשויים להצביע בוועידה המפלגתית. מר רומני, שנכשל בניסיונו לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בבחירות 2008, אמר כי הנשיא אובמה "זרק את ישראל מתחת לגלגלי אוטובוס" בקריאתו להציב את גבולות 67' כבסיס להסכם שלום.עוד הוא הוסיף כי: "הוא פוגע בכבודה של ישראל ופוגע ביכולת שלה לנהל משא-ומתן לשלום".
מישל בכמן, נציגה בבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה
הגב' בכמן, חביבת תנועת מסיבת-התה, שזכתה בעשרים ושניים אחוזי תמיכה בסקר איווה, אמרה בסרטון וידיאו שקדם למסע הבחירות שלה ואשר פורסם מוקדם יותר השנה, כי:"ישראל וארצות הברית חולקות חזון משותף נדיר - להיות אור לגויים". הגב' בכמן, נוצרייה בעלת השקפה דתית אוונגליסטית, מרבה להזכיר את הקשר הדתי שלה למדינת ישראל. היא התנדבה בקיבוץ בנגב בשנת 1974, ובעקבות חוויה זו, "השתרשה בי ההכרה כי ישראל איננה רק ערש האמונה שלנו, אלא הנכס האסטרטגי הגדול ביותר של ארצות הברית באזור". במודעה המופיעה באתר האינטרנט שלה, טוענת מישל בכמן כי בנאום המזרח התיכון שלו, "בגד" אובמה במדינת ישראל.
הרמן קיין, לשעבר מנכ"ל רשת פיצריות המכונה בשם "פיצת הסנדק"
הרמן קיין, שדרן רדיו והבעלים של קונסורציום פיצה, היה המועמד היחיד, פרט לרומני ולבכמן, שהצליח לזכות בתמיכה דו-ספרתית בסקר איווה. "איש הפיצה", כפי שיש המכנים את המועמד שלא כיהן מעולם במשרה ציבורית, זכה לעשרה אחוזי תמיכה בסקר בקרב מצביעים טיפוסיים של המפלגה הרפובליקנית. בראיון שנתן ברשת "פוקס ניוז" ב-22 במאי 2011, שב ואישר מר קיין את "דוקטרינת קיין": "אם תתעסק עם ישראל, יהיה לך עסק עם ארצות הברית". לדבריו, אם ייבחר כנשיא, הוא לא יציע לפלשתינים שום דבר במסגרת המשא-ומתן לשלום, כיוון ש"איננו משוכנע כי הפלשתינים באמת מעוניינים בשלום".
ניוט גינגריץ', לשעבר יושב-ראש בית הנבחרים של ארצות הברית
פרשנים מטילים ספק בעתיד מסע הבחירות של מר גינגריץ' מאז התפטר הסגל הבכיר שלו כאיש אחד בראשית חודש יוני 2011. ובכל זאת, מר גינגריץ' - בעל עבר פרו-ישראלי מוכח - זכה בתמיכה של שבעה אחוזים בסקר איווה. ב-12 ביוני, אמר מר גינגריץ' לקואליציה היהודית הרפובליקנית בקליפורניה כי אם ייבחר לנשיא, ישקול, בנסיבות מסוימות, לעצור את העברת הכספים לרשות הפלשתינית. הוא הגדיר את עמדתו של הנשיא אובמה בנוגע לרשות הפלשתינית ולישראל כ"הרת אסון" עבור ישראל, וקרא לקונגרס לגנות את הצעתו של אובמה ביחס לגבולות 67'.
רון פול, נציג בבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת טקסס
מר פול, חבר קונגרס ותיק המכהן בתפקיד ב-12 השנים האחרונות, זכה לכינוי "הסנדק האינטלקטואלי" של תנועת מסיבת התה. "בעוד שדרישתו של הנשיא אובמה, כי ישראל תעשה ויתורים קשים בסכסוך הגבולות שלה עשויים בהחלט לעמוד בקנה אחד עם האינטרסים שלה לטווח הארוך, רק ישראל בעצמה רשאית לקבל החלטה זו, ללא לחץ מצד ארצות הברית או פתרון כפוי של האו"ם", אמר מר פול בעקבות נאום המזרח התיכון של אובמה. בסקר איווה, זכה פול לשבעה אחוזי תמיכה.
טים פולנטי, לשעבר מושל מדינת מינסוטה
מר פולנטי כינה את הצעתו של הנשיא אובמה לבסס את הגבול על סמך קווים שנקבעו לפני מלחמת ששת הימים בשנת 1967 "טעות ודרישה מסוכנת מאוד". בראיון שנתן במועצה ליחסי חוץ בחודש יוני השנה, אמר מר פולנטי: "ליבי נשבר מכך שנשיא המדינה מתייחס לישראל, ידידתנו הטובה, כבעיה במקום כבת ברית". בסקר איווה, זכה מר פולנטי לשישה אחוזי תמיכה, סימן מאכזב למסע הבחירות שלו.
ג'ון האנטסמן הבן, לשעבר מושל מדינת יוטה ושגריר ארצות הברית בסין
מנהל מסע הבחירות של אובמה, דויד פלוף התבטא בעבר כלפי מר האנטסמן כרפובליקני היחיד שקצת "מלחיץ אותו" ביחס לבחירות 2012. מר האנטסמן, רפובליקני מתון יחסית, ששירת עד לאחרונה כשגריר ארצות הברית בסין, הגדיר את עמדתו של אובמה כלפי ישראל "עוינת". בתגובה לדבריו של אובמה בנושא גבולות 67', אמר מר האנטסמן: "מאז ומתמיד היה זה אחד מהעקרונות הבסיסיים של מדיניות החוץ שלנו. אנו מאפשרים לידידים ולבני ברית לגבש בעצמם את האסטרטגיה המתאימה להם. ישראל היא ידידתנו ובת בריתנו". בסקר איווה זכה מר האנטסמן לשני אחוזי תמיכה בלבד.
ריק סנטורום, כיהן בעבר בסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת פנסילבניה
סנטורום, אשר היה הרפובליקני המדורג במקום השלישי בחשיבותו בסנאט ואשר סומן ככוכב עולה במפלגתו, בטרם כשל בניסיונו לזכות בכהונה שלישית בסנאט מול מועמד דמוקרטי, זוכה לדירוג גרוע בסקרים. סנטורום פרסם מאמר בעמוד הדעות בעיתון ב-20 במאי, 2011, למחרת נאום "המזרח התיכון" של אובמה, ובו כתב כי ישראל מעולם לא ניצבה בפני סכנה חמורה יותר להיעלם, וכי מר אובמה "פשוט סיכן עוד יותר את עצם קיומה של מדינת ישראל".
גארי אי. ג'ונסון, לשעבר מושל מדינת ניו-מקסיקו
מר ג'ונסון, הדוגל בחופש דת ומחשבה אשר ידוע בזכות המאמצים שהשקיע במשך שתי תקופות כהונתו כמושל מדינת ניו-מקסיקו להפוך את סם המריחואנה לחוקי, חסר בסיס תומכים ברור ואינו מוכר מחוץ לגבולות מדינתו. "ביקרתי בישראל וברמת הגולן, ואני מבין את האיומים הנשקפים לישראל מבחוץ ומבפנים", הוא אמר כשנשאל לגבי דעותיו בנושא המזרח התיכון וישראל בינואר 2010. "איני יכול לסכם את עמדתי שכן הסוגיות סבוכות מדי".
תדיאוס מק'קוטר, נציג בבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מישיגן
מר מק'קוטר, חבר קונגרס ממדינת מישיגן שזו לו תקופת כהונתו החמישית, השיק את מועמדותו - בעלת הסיכויים הקלושים - לנשיאות, בראשית יולי 2011. "שלום במזרח התיכון לא ייכון כתוצאה מפתרונות שרירותיים או חד-צדדיים וכפויים, אשר יובילו רק לאי יציבות רבה יותר באזור", קבע מק'קוטר בהודעה שפרסם מיד לאחר נאום המזרח התיכון של הנשיא אובמה.
שרה פיילין, לשעבר מושלת מדינת אלסקה ומועמדת לסגן-נשיא בבחירות 2008
המגרש הרפובליקני "טרם הוכרע", אמרה שרה פיילין, העשויה להצטרף למרוץ בקרוב, לעיתונאי מה-ניוזוויק בראשית יולי 2011. "אך אני מאמינה שביכולתי לנצח". הגב' פיילין, שסטתה מהקו הרשמי של מדיניות ארצות הברית בארבעים השנים האחרונות כאשר קראה להרחבת ההתנחלויות בנובמבר 2009, הגיבה לנאום המזרח התיכון של הנשיא אובמה בעמוד הפייסבוק שלה: "הנשיא אובמה, טמן לישראל מלכודת מבלי להתייחס לעובדות בשטח ומבלי להתייחס לעובדה שמול ישראל ניצבים בשולחן הדיונים ארגון הטרור של החמאס והפת"ח בן בריתו".
ריק פרי, מושל מדינת טקסס
עוזריו של ריק פרי אומרים, כי דעתו חצויה באשר להתמודדות במרוץ לנשיאות. מר פרי מתח ביקורת על הנשיא אובמה לאחר נאום המזרח התיכון שלו, וטען כי הוא גורם להרחקתה של ישראל, "אחת משותפתנו הגדולות ביותר" במלחמה נגד הטרור. "הנשיא אובמה מבקש מידידינו הישראלים לוותר על יותר מדי ביטחון ושטחים כנקודת פתיחה לחידוש תהליך השלום", הוא אמר.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרוץ לנשיאות ארצות הברית: תמונת מצב - יולי 2011
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה ג'וליאני?
סתם_1  |  31/07/11 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד סיגלית זהר
האגף לסיוע משפטי הגיש בשמה של עובדת סיעוד ממולדובה תביעה לפיצוים ותשלומים בסך כ-300 אלף שקלים בשל העסקתה בתנאי עבדות. התביעה היא לפיצויים מוגדלים בשל כאב וסבל, הטרדה מינית והעסקה בתנאי עבודת ובנוסף להפרדי שכר, פיצויים פיטורים, פיצויי הלנה דמי הבראה ודמי חופשה. התביעה היא נדבך נוסף בסדרת תביעות שהוגשו על-ידי האגף לסיוע משפטי נגד מעסיקים בגין ניצול ועושק של עובדים זרים
מירב ארד
"אם כל המחאות" בישראל היא המשכו של ניסוי הכלים הראשון - מחאת הקוטג'    דור שלם מוציא לפועל את רצונם של ההורים באמצעות הפייסבוק    150 אלף מפגינים לא קשורים לא לימין ולא לשמאל    טיפול בתחבורה הציבורית - המפתח לפתרון של תחומים אחרים
נרי אבנרי
נזכרתי ב"קרב על הבית" שניהלו הכתומים שהפגינו נגד ההינתקות. פרופסור עוז אלמוג ראה ותהה: "על מה הם מפגינים השרוטים האלה? זה בסה"כ כמו לעבור דירה"... זה כמו לעבור דירה, הוא אמר. את הבנת את זה, דפני ליף? תעברי דירה...
רפי לאופרט
בעיתות חירום מתרחשת "טרנספורמציה חברתית" וכלל הציבור מתגייס נפשית ומעשית למאמץ המלחמתי/הגנתי, הציבור נעשה סולידרי עם המדינה ובינו לבין עצמו, ורמת הלכידות עולה כל עוד נמשך מצב החירום
עו"ד יעל קיציס, עו"ד ענת בהט
מאות קטינים, רובם יוצאי אפריקה (מריבתם מאריתראה וסודן) שעזבו את ארצם מסיבות שונות, נכנסו לישראל בשנים האחרונות תוך חציית הגבות עם מצרים. הקטינים ברובם, ממשפחות מוכות גורל חוו תנאי מחייה קשים בארצם. לעיתים מזומנות הם יתומים מאחד מהורים או משניהם. כמעט בכל המקרים הקטינים אינם ברי גירוש למדינת מוצאם ושהותם בישראל וצרת בעיות לא פשוטות אשר מטופלים על-ידי האגף לסיוע משפטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il