X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אנחנו יודעים על תרבות השלטון שלנו? [צילום: פלאש 90]
המדריך למהפכה (חלק ג')
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון דרך בדרכה של המדינה והאנושות חלק ג': תרבות השחיתות
המדריך למהפכה (חלק א')
אהרון שחר
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה * בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון דרך בדרכה של המדינה והאנושות * חלק א': מבוא למהפכה
לרשימה המלאה

המדריך למהפכה (חלק ב')
אהרון שחר
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה * בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון-דרך בדרכה של המדינה והאנושות * חלק ב': על מה המחאה
לרשימה המלאה

המחאה תיכשל כי אנחנו לא מבינים את התרבות בה אנו חיים. המחאה אולי תחשוב שהיא הצליחה אם היא תצליח לסחוט ויתורים שמנים מהמדינה, אבל הבעיות האמיתיות של מעמדות הביניים ומטה לא ייפתרו. המהפכה האמיתית תפרוץ כנראה כאשר סיר הלחץ המבעבע כבר לא יוכל לסבול יותר ולהמונים לא יהיה מה להפסיד. עד אז אשר היה הוא שיהיה, משום שהתרבות לא תשתנה. אדגיש שוב ושוב: בלי שינוי תרבות לא עשינו כלום!
הנה התפרסם מאמר נדיר בו סוף-סוף רואים את צמד המילים "תרבות שלטון". מחבר המאמר טוען שתרבות השלטון נמצאת במדרון תלול. על-פי המאמר, פרופ' מרדכי קרמניצר הצביע על שלושה מאפיינים של תהליך הידרדרות תרבות השלטון: 1) מינויים לא ראויים. 2) אובדן הבושה. 3) שקרנות.
ואני שואל: וזהו?... ג'וביזם, ביישניזם ושקרניזם זה חשוב, אך מה בנוגע לנפוטיזם, נהנתניזם, אגואיזם, חזיריזם, שחיתותיזם? מה בנוגע ליוהרה - היבריס, בזבזנות, הפקרות, סיאוב, טיוח, יניקת משאבי הציבור והזרמתם בכמויות אדירות לבעלי ההון?
פרופ' יצחק גל-נור אומר: "שורש הבעיה טמון בהפרת האיזון בין השאפתנות האישית הלגיטימית לבין האינטרס הציבורי שעניינו טובת הכלל". המומחה מבין שיש כאן בעיה מהותית: במקום לרוץ קדימה לעבר האינטרס הציבורי, המדינה רצה קדימה לעבר משהו אחר. הוא קורא לזה "שאפתנות אישית", כלומר הוא עדיין לא מבין ש"השאפתנות האישית הלגיטימית" הזו כביכול, בעצם מתאגדת, מתגבשת וטופחת לכדי מפלצת ענק של קשר אליטות. אבל סך-הכל האינטואיציה שלו נכונה. הדבר רומז לנו, שברגע שנושא תרבות השלטון יעלה לדיון הציבורי, נשמע זמירות בכיוון הנכון.
תרבות השלטון
מה אנחנו (המדינה, האנושות) יודעים על תרבות השלטון שלנו? חלילה לי להמעיט בחשיבות דעתם של הפרופסורים, אבל עם כל הכבוד למומחים הנכבדים, הבעת דעה מזדמנת איננה עובדה מדעית חתומה שהמדינה פועלת לאורה. בהחלט ייתכן שפורום "השולחן העגול" המתואר במאמר, הוא חשוב מאוד וכדאי לטפחו ולשדרגו, זה לא משנה את העובדה שתרבות השלטון היא הפקר! אין במדינה שום מעקב רשמי, מסודר, ממלכתי, מדעי, מוסמך, פומבי, בוודאי לא מחייב, בנוגע לתרבות השלטון.
תרבות שלטון זו לא רק מדיניות מופקרת של שוק חופשי ללא גבולות, יחד עם הפרטה עצמית לדעת בחסות קפיטליזם דורסני וחזירי. גם לא רק הפקרות שלטונית תוך עידוד הנהנתנות והסיאוב. תרבות שלטון זה גם נאורות. בתי המשפט אוכפים את החוק על-פי התרבות הנאורה החביבה עליהם וכך הופכים את החוק לצחוק.
מדוע מטילים עונשים כבדים על מי שזורק נעל על שופטת ועונשים מגוחכים על חלאות אדם שמתעללים בנערה והופכים אותה לשפחת מין? מדוע בשעה שחייל שלנו נרקב שנים, רוצחי החמאס נהנים מתנאי בית הבראה גם בממשלה ימנית? כי רק נדמה לנו שמדינה מתנהלת על-פי חוק, דמוקרטיה וכלכלה, בפועל מדינה מתנהלת על-פי תרבות! אם האנושות טרם השכילה להבין זאת, זו הזדמנות מצוינת לבשר.
התרבות מחוץ לתחום
לציבור אין שום השפעה על התרבות על פיה חייו מתנהלים! לקט של ראשי ממשלה יחד עם שאר גדולי האומה, זורם משך עשרות שנים לעבר תרבות מושחתת, מופקרת ורקובה בשילוב של קפיטליזם דורסני וחזירי, יחד עם מנגנון מתוחכם השואב יומם ולילה את משאבי הציבור ומזרימם למשרתיו, יחד עם תרבות נאורה המרסקת את שלטון החוק.
לציבור אין שום מידע, מעקב או שליטה על התרבות והשיטה. התוצאה: בפועל הדמוקרטיה מרוקנת מתוכן! אולי הציבור לא רוצה שימצצו וירסקו אותו? אבל זה ממש לא משנה במי יבחר. המדינה מתנהלת על-פי תרבות שאיכשהו נוצרה בלי שאף אחד יודע איך, אין עליה שום מידע, מעקב או פיקוח, וכל ראש ממשלה ממשיך בה מכוח האינרציה (לעתים הוא עצמו מתלהב ממנה ואף מלבה אותה).
בחן את עצמך
אז מה אנחנו יודעים על תרבות השלטון שלנו? אין צורך לשבור את הראש, אחסוך לכם את המאמץ: כלום. אם נפרט מעט יותר, אז: שום, כלום, מאום, נאדה, גורנישט, אפס (בריבוע). תחום תרבות השלטון הוא חור שחור אחד ענק! אף אחד לא יודע כלום בשום דבר, כולם רצים קדימה בלי לדעת לאן, וכולם המומים לגלות שמגיעים בדיוק לשם: לשומקום.
האם יש תרבות שחיתות בשלטון הישראלי? ובכן, הדעות חלוקות: חלק צועקים "כולם מושחתים", אחרים גוערים בהם: "אל תכלילו". כך מתנהל "הדיון הציבורי" בנושא תרבות השלטון במאה ה... אחרונה.
שאלות - יש בלי סוף, מידע מוסמך - גורנישט. הנה לקט שאלות קצר לצורך התרשמות, אם מישהו יודע תשובה - שיקום: מהי מידת הסיאוב במערכת? האם השחיתות הפכה להיות נורמה, תרבות? מהו שיעור השחיתות במערכת (10%, 90%)? כמה השחיתות עולה לנו (מאה מיליון ש"ח בשנה, אולי מאה מיליארד)?
הידעת: ד"ר זליכה העריך את השחיתות בסדר גודל של כחמישים מיליארד ש"ח בשנה! בלשונו: "כעול הביטחון". מתי לאחרונה מדינת ישראל ניסתה לקבל תמונת מצב כלשהי על תרבות השלטון שלה? אף פעם. כנראה שאין עניין לציבור. הציבור בוודאי נורא משתעמם מכך ששודדים ממנו 50,000,000,000 ש"ח מדי שנה...
  • בפרק הבא: מה פשר הקשר.

המחבר אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  04/08/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדריך למהפכה (חלק ג')
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אם אתה חושב לבד תגיד לנו אתה
איש עצוב  |  4/08/11 19:39
 
- על כל שאלה טובה תשובה מצויינת
אהרון שחר  |  4/08/11 22:08
 
- אתה באמת חכם - אחי
איש עצוב  |  5/08/11 06:12
 
- תודה על המחמאה
אהרון שחר  |  5/08/11 13:40
 
- תשובה ועוד איזה
אילן נשרי  |  5/08/11 06:46
2
רק חזירים דורשים
איש עצוב  |  5/08/11 11:44
 
- דעותנו חלוקות, וזה בסדר
אהרון שחר  |  6/08/11 00:50
3
אי אפשר יותר לעצור
------  |  5/08/11 12:02
 
- גם אני אמרתי נואש
אהרון שחר  |  6/08/11 09:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עשהאל הלמן
בשדרות רוטשילד ההרמוניה חוגגת, כולם מוחים כולם צודקים. אך מה קורה כשמוחים האנשים שלא צודקים? התוצאה היא שבין רגע צדק איבד משקל והחברה הפכה שסועה. מי אמר חברתי ולא פוליטי ומי קבע מהו צדק?
ד"ר רון בריימן
מי שהשתלטו על גל המחאה הם מי שמובילים לשלום חזירי    מתי תהיה בישראל תקשורת עניינית, המבקרת ואף תוקפת את הממשלה לא רק משמאל אלא גם מימין?    כל עוד לא קיים מצב כזה, גם התקשורת מהווה כלי שרת המקדם את עניינם של אדריכלי השלום החזירי
יובל לובנשטיין
אם המצב החברתי-הכלכלי יימשך כמו שהוא כעת, אנו נראה הרבה קשיים בחודשים אוקטובר עד דצמבר ולא מעט סגירת עסקים סמוך לתקופה זו
עו"ד מונדר אשקר
גם תאונה שאירעה לאחר "סטייה של ממש מהדרך המקובלת" למקום העבודה הינה בגד תאונת עבודה, כך קבע לאחרונה בית הדין האזורי לעבודה בנצרת
עו"ד בנימין קצוב
פסיקה תקדימית של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קובעת כי גם עבודה בסביבה ממוחשבת יכולהל היחשב "עבודה יצרנית" וכן עשויה להיחשב עבודה בלתי מקצועית, כך שהיא תזכה חייל משוחרר במענק עבודה מעודפת מאת המוסד לביטוח לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il