X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדמו"רי השמאל הקיצוני פתחו במסע הכפשות נגד המועמדת המובילה לראשות העבודה, רק מחמת ציוניותה
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. השמאל הקיצוני בפאניקה [צילום: פלאש 90]

הרבה מים זרמו בירדן מאז התנהלה מפלגת העבודה על בסיס אידיאולוגיה ציונית בריאה, שמכוחה הקימה מדינה ויזמה בניית מאות התנחלויות ברחבי יש"ע ושכונות בירושלים, ועד לימי השפל שלה, בהם הפכה למפלגת שמאל, על סף הפוסט ציונות, המסוגלת לשמש בית פוליטי לטיפוסים מן השמאל הקיצוני דוגמת יריב אופנהיימר, מראשי שלום עכשיו, וחבריו מתהומות השמאל הסהרורי. ספק אם אנשים כמו יצחק רבין, לא היו נבעטים ממנה בגסות, לנוכח עמדותיו בימיו האחרונים: לא לחלוקת ירושלים, לא לוויתור על בקעת הירדן, לא לפירוק גושי ההתיישבות ולא לחילופי שטחים.
עכשיו מנסה אחת מחמשת המתמודדים בפריימריז על ראשות העבודה (שיתקיימו בעוד פחות משבועיים, ב-12 בספטמבר), ח"כ שלי יחימוביץ', להחזיר אותה מחיק השמאל הקיצוני אל עצמה. שלא תהיה טעות: היא לא מתיימרת לאמץ את משנתם הציונית של בן-גוריון ולוי אשכול. היא גם אינה מצטרפת למפד"ל חדשה או לאיחוד הלאומי. היא בפירוש מדברת על תפיסת עולם של מרכז-שמאל: אימוץ מיתווה קלינטון (מדינה פלשתינית ברוב שטחי יו"ש, פרט לגושי ההתיישבות וחילופי שטחים) ועל "חלוקה מסויימת של השכונות בירושלים".
אבל דיבורים אלה, בזכות קלינטון וחלוקת ירושלים, לא עמדו לזכותה, בעיני טריבונל השמאל. הצהרותיה כי מפעל ההתנחלות אינו מעשה פשע, וכי ממשלות מפא"י-העבודה הן שהקימו את רובן, הוציאה את חברי 'חזית הסירוב' של השמאל הקיצוני משלוותם. דיבוריה ששללו חרם על מוצרי ההתנחלויות, והערכתה שחיסול ההתנחלויות וגירוש המתנחלים לא יביאו צדק חברתי, ממש הטריפו את דעתם של אבירי השלום המזוייף וזיכו אותה במטר של חרפות וגידופים, עד כדי האשמה בבגידה בשמאל. הבנתם את זה? - מתמודדת שמדברת על מדינה פלשתינית גדולה וחלוקת ירושלים, אינה פחות מבוגדת, על-פי אדמו"רי השלום האכזב.
סיכול ממוקד
הכל החל כשעיתון הארץ העניק ליחימוביץ', המובילה בכל הסקרים מקרב חמשת המתמודדים (יחימוביץ, בוז'י הרצוג, עמרם מצנע, עמיר פרץ ואראל מרגלית), במה מרווחת, ששה עמודים, במוספו השבועי (19.8.11). מי שמכיר את הארץ מבין, כי לא טובתה של יחימוביץ' עמדה בפניו של העיתון, שעוסק בין היתר בהרצת אריה דרעי לפוליטיקה, בתקווה שיגזול קולות מהימין לטובת השמאל, אלא הרצון ליצור את עמדת הירי שממנה יטיחו בה בליסטראות מילוליות. (הארץ, למשל, פירסם מאמר רצוף סילופים עובדתיים חמורים, של פרופ' רז-קרקוצקין, שנועד להכשיר את שובו של דרעי לפוליטיקה, אך סירב בתוקף לפרסם מאמר תגובה, שבו הזים ד"ר מאיר גלבוע, אחד לאחד, את סילופיו הגסים של רז-קרקוצקין לטובת דרעי).
הראיון בהארץ גרם הלם בשמאל הקיצוני. מועצת גדולי השמאל נערכה לבצע בה סיכול ממוקד, לנוכח אמירות כפרניות שיצאו מפי יחימוביץ: "חד-משמעית, לא אלך להפגין בבילעין"; "האמירה שאם לא היו התנחלויות, אז הייתה מדינת רווחה בתוך גבולות ישראל, אין לה קשר למציאות"; "אני כופרת בטענה שפחות כסף להתנחלויות ולביטחון פירושו יותר מדינת רווחה, זה לא נכון עובדתית"; "אני בוודאי לא רואה במפעל ההתנחלויות חטא ופשע. לשעתו זה היה מהלך קונצנזואלי לחלוטין, ומי שקומם את ההתיישבות בשטחים זה מפלגת העבודה. זאת עובדה היסטורית"; "אני אקנה שמן זית מהר ברכה מפני שאיני דוגלת בחרמות", ועוד.
ה'חזרה בתשובה'
חברי מועדון השלום ההזוי נדהם לגלות שיחימוביץ' היא לא רק סוציאל-דמוקרטית, ולא רק מרכז-שמאל, אלא גם עדיין מעט ציונית. לא אנטי לאומית ולא פרו פלשתינית. וזה בעצם חטאה הגדול: חוצפתה של מי שהייתה מטובי ילדי השמאל, שאפילו הודתה כי אי פעם הצביעה לכנסת לטובת חד"ש הקומוניסטית-פלשתינית, להכריז על 'חזרה בתשובה' ולשוב לאגף השמאלי של הציונות.
למן אותו רגע חברו נגדה כל מסיתי השמאל הקיצוני, ובהם גדעון לוי חובב הפלשתינים המושבע, זאב שטרנהל שנתפרסם בהצעתו החכמה לעלות על המתנחלים בטנקים, יריב אופנהיימר אוייב המתנחלים משלום עכשיו, נחום ברנע ממוקיריו של אולמרט ובעל פרס ישראל שחבריו תומכי אולמרט סידרו לו, ועוד רבים ששיפדו אותה על בגידתה במלחמה הסיזיפית שגזרו על עצמם בכירי השמאל, מעתה ועד עולם, כנגד כל דבר לאומי, יהודי וציוני: המתנחלים, הציונות הדתית, החרדים, הליכוד, הממשלה, וכמובן שנואי נפשם עד סוף הדורות, נתניהו וברק.
גדעון לוי, למשל, ששנאתו אומנותו, לא היה מוכן להשלים עם יחימוביץ' החדשה שאינה מצטרפת לחגיגת ההסתה הבלתי נגמרת שלו כנגד ההתיישבות בשטחים ובירושלים. "שמאל מזוייף, שמאל מושחת", הוא כינה אותה במשטמה מתפרצת, והגדירה "סוציאל-דמוקרטית ללא מוסר, לאומנית בדיוק כמו הימין, שמאל מעוות ומושחת; העבודה הישנה והרעה", ולא נחה דעתו עד שהוסיף כי היא היא בעלת "השקפת עולם לאומנית וחשוכה... אוייבת הצדק... כוכבת הלאומנים והמתנחלים".
מי זו רחל יחימוביץ'?
בדרך זו הלכו שאר כהני השמאל הקיצוני. נחום ברנע, גם הוא מתפרנס יפה מן השנאה, טען שהיא בכלל סוס טרויאני בעבודה, חפרפרת של הליכוד ומפלגת עצמאות של אהוד ברק. נו, באמת. "הפעם מדובר בתעלול הרבה יותר שנון: הליכוד ועצמאות מריצות מועמד במפלגה שלישית כדי להכות מפלגה רביעית". הוא הזהיר כי אם תיבחר יחימוביץ', כי אז היא תשאב בבחירות קולות שאמורים היו להגיע למנהיגת קדימה ציפי לבני, ואיתם תמליץ בפני נשיא המדינה על נתניהו כמועמדה לראשות הממשלה. "מי שבוחר ביחימוביץ' עשוי למצוא עצמו בוחר בנתניהו", מזהיר חתן פרס ישראל לתקשורת, נחום הנביא, שהגדיר את דבריה באותו ראיון "רדידות מעליבה", ונסחף לגלות לקוראיו, כי היא בכלל איננה שלי יחימוביץ כי אם רחל יחימוביץ'. איזה גאונות. ללקק את האצבעות. פוליצר מגיע לו.
קשה לדעת כיצד ינהגו בוחרי העבודה בפריימריז. אבל אם תאבי חיים הם, ועדיין נותרה בלבם ציונות שפויה, הם יצביעו בעד המועמדת הסבורה ש"המפעל הציוני הוא אחד המפעלים המוסריים והצודקים ביותר, אני חושבת, בתולדות האנושות" (כדבריה באותו ראיון, בניגוד לתפיסת השמאל הקיצוני, הרואה במיזם הציוני מזימה אימפריאליסטית, נאצית ולאומנית); שחושבת שציונות וסוציאליזם אינם תרתי דסתרי; שסבורה שיוזמת ההתנחלות, יציר כפיה של העבודה, אינו בגדר אוון ועוול; שמתעקשת לא לשנוא מתנחלים והתנחלויות (לעומת הדת החדשה של השמאל המושתתת על 'השילוש הקדוש' שלה – שנאת דתיים, מתנחלים וימניים); שדוגלת ביוזמת שר החינוך לפתוח את יום הלימודים בבתיה"ס בשירת ההימנון הלאומי שמאוד אהוב עליה, לדבריה, והיא אף מתנגדת להסרת המשפט: "נפש יהודי הומיה" מתוכו, וגם רואה בדגל הכחול-לבן סמל לאומי חשוב (בעוד השמאל הקיצוני מאוהב מן הסתם בבילאדי-בילאדי, אלא מה?, ובדגל השחור-לבן-ירוק-אדום הפלשתיני); כזו ש"הר הבית בהחלט מדבר אלי", כדבריה, והיא תומכת בסיורי תלמידים במערת המכפלה (השמאל בוודאי יציע סיורי תלמידים ב'שדות פלשת' של בילעין, נעלין ושייח' ג'ראח).
השמאל הקיצוני בפאניקה. עוד עמדה חשובה, ראשות מפלגת העבודה, עלולה להישמט מידיו לטובת תפיסת עולם ציונית שמאל-מרכזית. ורק על-מנת שזה יקרה, על הרוב הדומם, אבל השפוי, במפלגת העבודה, לעשות ולייחל לנצחונה של יחימוביץ'. רוצי, שלי, רוצי.

תאריך:  31/08/2011   |   עודכן:  31/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  גדעון לוי / Gideon Levi  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  זאב שטרנהל  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  יריב אופנהיימר  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר גלבוע  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  מתנחלים  נדב פרי  נחום ברנע  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  עמרם מצנע  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלום עכשיו  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצי, שלי, רוצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תרגיע,מנחם,תרגיע=לזכותה של שלי
קורןנאוה טבריה  |  31/08/11 13:05
2
רוצי לכל הרוחות.
אליהו חיים  |  31/08/11 13:55
3
סוס מת
יוא"ב  |  31/08/11 18:46
4
הסערה עשתה לה רק טוב
סתם_1  |  31/08/11 19:12
5
תמיד אמרתי ותמיד אמשיך לומר
רונן גולדשטיין  |  1/09/11 05:54
6
שלי דומה לכל פוליטיקאי אחר
דודי29  |  1/09/11 08:06
7
קשקוש! שלי תחריב ההתנחלויות ל"ת
ותמסור הכל לאיסלם  |  1/09/11 08:46
8
שלי היא השמאל השפוי היחידי
יוח  |  2/09/11 01:26
9
אני אוהב את שלי
אני אוהב את שלי  |  10/09/11 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
הלוויה ראשונה - שם המנוחה: המחוקקת - כנסת ישראל. סיבת הפטירה: אלצהיימר מלווה בשיטיון    הלוויה שנייה - שם המנוחה: המבצעת – ממשלת ישראל. סיבת הפטירה: אוטם שריר הלב    הלוויה שלישית - שם המנוחה: השופטת - מערכת המשפט. סיבת הפטירה: תסמונת הכשל החיסוני    הלוויה רביעית - שם המנוחה: מדאם תקשורת. סיבת הפטירה: מחלות מין    החתונה - שם הכלה: צדק, שם החתן: חברתי
יהודה דרורי
תמיד תמהתי על אותן נשים אצלנו, חלקן אימהות לחיילים אשר תומכות ב"זכויות" הפלשתינים להרגנו, לגרשנו ולנשלנו מעל אדמתנו. מה שיותר מגוחך ומתועב בכל יפות-הנפש הללו הוא היותן תומכות בתרבות ובדת אשר דיכוי נשים הוא חלק נפוץ מאוד בפרקטיקה היומיומית שלהן
שולמית קיסרי
אנחנו נידונים איפה בזמן הקרוב, ובעזרת עורכי דין מפולפלים נוסח ששי גז ומרעיו לשמוע את זעקות מגיני מרגול על מר גורלה, על תומתה ועל העלילות שמעלילים עליה, לא חשוב שיש הקלטות, עדיין זה נחשב לעלילה עדתית
דן שיאון
אחד הדברים המטרידים בכל הסיפור הוא הקלות הבלתי נסבלת שבה אפשר היום במדינה, לקרוע אדם לגזרים ולהחריב את עולמו מבלי שמישהו יחלץ לעזרה. צריך רק לקוות, שיהיה למרגלית צנעני ולפרקליטה הכוח ללכת עם המשפט עד הסוף ולא להיכנע, כדי שתיחשף הצביעות ותוסר החרפה
ראובן גפני
אני לא מוכן להצטרף למחאה המבקשת להנציח תפישה לפיה המותרות הן הכרח, שמנהיגיה מציגים את המדינה כאילו הכל בה רקוב ומושחת, שתכריח אותי לתמוך במסרים שכלל אינם נוגעים לה, שאיננה מציעה שום פתרון אמיתי, שדורשת רק לקבל ואינה מוכנה לתת, שמותירה אותי מחוץ לגדר רק בשל מקום מגורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il