X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נסיונם של רוב חברי הצוות להופיע בציבור כביכול אך ורק כאנשי אקדמיה מקצועיים נטו, ללא אינטרס פוליטי, נכשל. רובם שייכים, פעילים ומזדהים עם מסגרות ועמותות של שמאל רדיקלי. ההתגייסות לטובת המחאה כצוות מקצועי, זו ההזדמנות שלהם לנסות לחזור למוקד האירועים והכותרות
▪  ▪  ▪
מרדכי קרמניצר. משתייך ל'צוות המומחים' [צילום: פלאש 90]

כרטיס הביקור של קבוצת הפרופסורים שמינו את עצמם ליועצים מומחים של המחאה החברתית, נגד "האטימות הממשלתית", כוללת חבורת אנשי מקצוע מהאקדמיה, שכולם הם בעלי דעות ומוטיבציות אישיות ופוליטיות של שמאל רדיקלי, מדיני וכלכלי.
צוות שרואה את עצמו כאלטרנטיבה מנהיגותית, שרוצה להוביל ל"שינוי השיטה", ל"סדר חברתי חדש", באמצעות "שינוי המשטר". צוות שחולם להביא שינויים ברוח מהפכנית שממוקדת בסיסמה, "עולם ישן נחריבה" (הקפיטליזים), "עולם חדש נקימה" (סוציאליזם).
נסיונם של רוב חברי הצוות, להופיע בציבור, כביכול אך ורק כאנשי אקדמיה מקצועיים נטו, ללא אינטרס פוליטי, נכשל. רובם שייכים, פעילים ומזדהים עם מסגרות ועמותות של שמאל רדיקלי. הם כמובן נרתעים להודות בכך בפומבי. מקצתם מתגעגעים לסמלים איתם הם מזדהים כמו, 1 במאי, האינטרנציונל, מלחמת מעמדות, אחוות עמים (עם הפלשתינים). אמירות וחלומות שחלפו מן העולם, אך כנראה נותרו בתודעתם.
גל המחאה החברתית, הפך לפלטפורמה ארגונית ותעמולתית של ארגוני השמאל הקיצוני על כל גווניהם, ממר"צ ועד חד"ש, כולל כל העמותות החברתיות הפועלות למען הפלשתינים וגם אישים וקבוצות מקדימה וממפלגת העבודה.
"צוות המומחים" של המחאה החברתית כולל את הפרופסורים: יוסי זעירה, יוסי יונה, דני פילק, יצחק גלנור, מרדכי קרמניצר, ארנון, גוטויין. כמה מהם חתמו על עצומת סירוב לשרת בשטחים. אחד מהם חתם לביטול "חוק השבות". רובם משתייכם ל"קרן לישראל חדשה" ולארגונים פרו פלשתינים.
למרות שהם מכחישים זאת, למקצת מהפרופסורים האלה היו ויש מוטיבציות אישיות פוליטיות שהן כמובן לגיטימיות. ניסיונותיהם של כמה מהם להתברג בצמרות המפלגתיות כשלו, והם נאלצו לחזור אל האלמוניות האקדמית, שממנה הם ניסו לפרוץ אל הזרקורים הפוליטיים והתקשורתיים והתאכזבו.
ההתגייסות לטובת המחאה החברתית, כצוות מקצועי, זו ההזדמנות שלהם לנסות לחזור למוקד האירועים והכותרות, בסיוע תקשורת מגויסת, וכמובן בעזרת ה"קרן לישראל חדשה".
צוות מומחים זה כולל קבוצת פרופסורים מתחומי כלכלה וחברה, המאמינים ב"מדינת רווחה" סוציאליסטית, ורואים עצמם אלטרנטיבה לממשלה ולצוות טרכטנברג. לדעתם, כל המערכות קורסות. הרפואה, הרווחה, והחינוך - כולם קרסו, והם באים להצילם.
ואולם, עובדות החיים מצביעות על מסקנות ותוצאות הפוכות. מדינות רבות שבהן הונהגה "כלכלה סוציאליסטית" כשלו. כך זה קרה במדינות רבות באירופה בעבר, וביוון, ספרד, אירלנד ובפורטוגל בימנו.
מדיניות סוציאליסטית, התובעת הענקות הטבות ושירותים מן הגורן ומן היקב, ללא חשבון, עלולה להוביל לאנרכיה ולמשבר, ולאבטלה המונית כמו עתה ביוון, ספרד, פורטוגל. התוצאה תביא להפגנות בסיסמה "לחם עבודה".
מדינת רווחה וכלכלה סוציאליסטית, הפכו למילות קסם. צדק סוציאלי כמודל אידיאלי, נישמעים ומתקבלים באופן חיובי. ואולם שאיפות אידיאליות לשויון וצדק אופטימלי, כנראה ישארו תמיד כמשהו רצוי אך בלתי ניתן להשגה אפילו אם אותו צוות מומחים יהיו מנהיגי המדינה.
למרות שבישראל אין כלכלה סוציאליסטית, אלא קפיטליסטית, ולמרות הצרכים הביטחוניים האדירים, המשפיעים על התקציב, ולמרות שאנחנו מצויים בחברה של מהגרים עם קשיים, ולמרות שאין לנו נפט, מים, ואוצרות טבע, ולמרות שעברנו חמש מלחמות גדולות והרבה "מלחמות קטנות", הגענו להשגים אדירים, בכל תחומי החיים, ועל-פי כל אמות המידה, בהשוואה לארצות רבות בעולם.
ישראל היא סיפור הצלחה כלכלי, מדעי, חקלאי, טכנולוגי, תעשייתי וצבאי. אין אמת עובדתית לפסיכוזה התקשורתית לפיה הכל קורס. הרפואה, הרווחה, החינוך החקלאות לא קורסים. ראוי לזכור ולא לשכוח מה היה לנו בעבר ומה יש לנו היום. טוב לחיות בארץ למרות כל הבעיות, המחאות, ההפגנות, השערוריות והשחיתויות. דרוש זעזוע מבריא ופתרון אמיתי לסדרה של תביעות צודקות של תנועת המחאה החברתית.

תאריך:  05/09/2011   |   עודכן:  05/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי הוא צוות המומחים שמלווה את מחאת האוהלים?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ספיבק - שמאל רדיקאלי
תשובה לטיפש  |  5/09/11 10:47
 
- תשובה לאידיוט
בן צבי  |  5/09/11 19:54
2
קומוניזם, לא סוציאליזם
טוני האדומה  |  5/09/11 10:51
3
רק תיקון קל
ע. הנביא  |  5/09/11 11:11
4
פשוט, אנשי שמאל הזויים ובזויים ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  5/09/11 15:54
5
כל הכבוד לנו, מחיאות כפיים סוע
סתם_1  |  5/09/11 18:19
6
לעקוף אותם מימין.
ירון זכאי 1  |  5/09/11 20:33
7
ביסמרק בתגובה:"מי שלא היה סוצי
קורןנאוה טבריה  |  6/09/11 04:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
לצונאמי ספטמבר בו מפחידים אותנו בהכרזת המדינה הפלשתינית יש גם אח שמתעלמים מהופעתו הצפויה ב-22.9.11 והוא הרבה יותר מסוכן - ועידת דרבן 3, להסתה עולמית נגד ישראל מאותו בניין האו"ם בניו-יורק. ציפייה פאסיבית לשתי התקפות אלו תהיה מחדל שלא ייסלח
ד"ר אילת סג"ל
השימוש בהסכמי קדם-נישואין שמטרתם להגן על זכויותיה המשפטיות של האישה נתפש בדרך כלל כחידוש מודרני. אך למעשה, הסכמים כאלו היו נפוצים מאוד בקרב קהילות יהודיות לאורך הדורות, והם זכו ליחס חיובי מצד הפוסקים    ד"ר אילת סג"ל מתארת את הרקע שהוביל ליצירתם של הסכמים אלו, ואת השפעתם על המציאות המשפחתית והמשפטית של נשים יהודיות
הלל ויס
הקמה במחוזות המשוחררים של ארץ ישראל - יהודה, שומרון, בנימין והבירה ירושלים - רשות יהודית כמענה מתחייב לרפיון האוחז את העם היהודי, כל שהוא מיוצג על-ידי ממשלות ישראל שאינן מוצאות את דרכן לנוכח האיומים הבינלאומיים לגזול את ארץ ישראל מהעם היהודי ולאיים על קיומו הפיזי
נורית גרינגר
אסור לישראל להתנצל בפני אף אחד שפועל נגד האינטרס שלה ומסכן את קיומה. בארה"ב, הפופולריות של ברק אובמה, שניסה לדחוף את ישראל להתנצל בפני טורקיה, הולכת ונחלשת ולרוב האמריקנים אוזלת היד שלו במדיניות החוץ היא ברורה. יש לקוות, שבנובמבר וושינגטון תהפוך לשמרנית יותר ורפובליקני יהיה דייר הבית הלבן
גדעון דוקוב
אמור לי כמה כסף השארת אצל הירקן, ואומר לך מה כוחך במחאה חברתית זו או אחרת. במקום דיון ענייני עם טענות מצדדים שונים, רווחת אצלנו יותר ויותר תרבות ההתמקחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il