X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מתן פלג ראש אגף משאבי אנוש אם תרצו
בלוג/אתר רשימות מעקב
אזהרות ומכתבים לדיקן אוניברסיטת חיפה התריעו על סטודנטים "מסוכנים" המתהלכים באוניברסיטה בשבוע שעבר אומתו ההתרעות עם גילוי חברות סטודנטים בחוליית טרור בדבוריה כסטודנט באוניברסיטה שמעתי מיני התבטאויות מפי סטודנטים ערבים: "נביא לישראל את מחנות ההשמדה", "נגרש מהארץ את היהודים" התעלמות האוניברסיטה לא יכולה להימשך!
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת חיפה. ההתרעות נשמעו, אך לא קיבלו כל יחס [צילום: יח"צ]

הידיעות שהתפרסמו בדבר מעצרה של חוליית טרור בצפון שתכננה לבצע פיגועי טרור וחטיפות, כללו מידע מעניין על כך שחלק מחברי החוליה הם סטודנטים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה. האם צריך הדבר להפתיע? לא את מי שלומד או למד באוניברסיטת חיפה. כסטודנט שסיים את לימודי התואר הראשון במוסד, אני יכול לומר שלא פעם ולא פעמיים השמיעו סטודנטים אזהרות כי הדבר צפוי וכי הכתובת על הקיר ברורה וזועקת. מכתבי תלונה רשמיים ואזהרות מצד סטודנטים נשלחו לדיקן הסטודנטים והושמעו בגלוי בעקבות שורת מפגני הסתה ותמיכה בטרור שנערכו בקמפוס.

התרענו וכתבנו מכתבים
ראאד סלאח. התבקש להרצות [פלאש 90]

"בעוד אנו, תנועת 'אם תרצו', משותקים פוליטית, פעילי הוועדה האיסלאמית – 'איקרא', מקיימים באין מפריע שיעורי דת בהפגנתיות במסדרונות האוניברסיטה, וזאת במסווה של קמפיין בחירות"

לקראת סוף שנת הלימודים תשע"א התקיימו בחירות לוועד הסטודנטים הערבי. באותה עת הוקפאה כל פעילות פוליטית אחרת בקמפוס בהחלטת הדיקן. להלן עיקרי מכתב התלונה שנשלח לדיקן הסטודנטים ב-22 במאי 2011: "בעוד אנו, תנועת 'אם תרצו', משותקים פוליטית, פעילי הוועדה האיסלאמית – 'איקרא', מקיימים באין מפריע שיעורי דת בהפגנתיות במסדרונות האוניברסיטה, וזאת במסווה של קמפיין בחירות. חלק מפעילות זו של הוועדה האיסלאמית, מלווה בשייח' שאינו ממניין הסטודנטים באוניברסיטה... ומחולקים על-ידי פעילי הוועדה עיתונים ועלונים ברחבי האוניברסיטה באין מפריע... הוואקום שנוצר מהחלטת הנהלת האוניברסיטה הינו עצום. ניצול ההחלטה על-ידי הוועדה האיסלאמית מתסיס וגורם לתחושה של תסכול...".
במקרים אחרים ביקשו סטודנטים לערוך הרצאות של סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כמאל חטיב, שאמר כי "ישראל היא כינה המקננת בגוף העולם הערבי ומוצצת את דמו ומשאביו תוך בולמוס של כיבושים"; או של ראאד סלאח, שאפילו בריטניה אסרה את כניסתו אליה.
למי שאינו בקיא, "איקרא" היא הוועדה האיסלאמית הפועלת וממומנת על-ידי הפלג הצפוני של השייח' ראאד סלאח, המקורב לאחים המוסלמים ואשר מפלגתו אינה יכולה לרוץ לכנסת. "איקרא" ניצחו את הבחירות הסטודנטיאליות הערביות, והם התנועה החזקה ביותר באוניברסיטת חיפה כיום למעט אגודת הסטודנטים הרשמית.

לפחות הם כנים

כאשר התנועה שאני חבר בה ("אם תרצו") מכרה דגלי ישראל בדשא לקראת יום העצמאות, ניגשו אלינו שני סטודנטים ערבים והבטיחו לנו שהם "יגרשו את היהודים מפה ממש כמו שהם גירשו את הממלוכים"

אתחיל בסיפור אמיתי. במהלך הלימודים פיתחתי סוג של דיאלוג עם פעיל בל"ד בולט שנמצא בדרך כלל יותר במדשאת הקמפוס מאשר בשיעורים. יחסי "היי וביי" כמו שנוהגים לכנות אותם. יום אחד הוא שאל אותי מדוע לא הצטרפתי לנציגי האוניברסיטה שטסו למסע החיים בפולין והשבתי בתמימות כי פשוט תפסו את כל המקומות במשלחת. הוא השיב לי בחצי חיוך מתחכם: "אני יודע למה לא טסת, בגלל שאתה יודע שעוד חמישים שנה גם ככה נביא את מחנות ההשמדה של היהודים לכאן". באלו המילים. השבתי לו: "לפחות אתה כנה... אני כבר אתכונן בהתאם". לא דיברנו מאז.
הדוגמה הזו היא אחת מעשרות דוגמאות. בפעם אחרת, כאשר התנועה שאני חבר בה ("אם תרצו") מכרה דגלי ישראל בדשא לקראת יום העצמאות, ניגשו אלינו שני סטודנטים ערבים והבטיחו לנו שהם "יגרשו את היהודים מפה ממש כמו שהם גירשו את הממלוכים". השבתי שהיהודים הם אלו שהקימו את האוניברסיטה, לא הערבים ובטח שלא הממלוכים, והוספתי: "כולם מכבדים אתכם ואתם חיים פה בביטחון כל-כך מלא עד שיש לך את האומץ לפזר כאלו איומים באור יום". כשעזב את הדוכן בלי להשיב, אמרה לי ידידה שמכרה איתי את הדגלים: "לפחות הם כנים".

מה עושים?

אומנם לא הכל גרוע ביחסי ערבים-יהודים באוניברסיטת חיפה. לאורך לימודיי התהלכתי כשדגל ישראל תלוי לי על התיק ומעולם לא סבלתי בשל כך. מצד שני, לא ייתכן שהנהלת האוניברסיטה תתעלם שוב ושוב מהפגנות בהן צועקים סטודנטים באוניברסיטה קריאות כגון "ברוח ובדם נפדה את פלשתין". התעלמות האוניברסיטה מהתופעה התפרשה כהסכמה שבשתיקה והובילה להקצנה של הסטודנטים הערבים. אני קורא לראשי האוניברסיטה להתעשת, לאסור קיום אירועי הסתה ולסלק משורותיהן סטודנטים שיהיו מעורבים בהסתה ובתמיכה בטרור.

הכותב הוא ראש אגף משאבי אנוש, תנועת "אם תרצו".
תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלא יגידו שהסטודנטים לא התריעו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כנסו למשא ומתן עתם ונשקו בהזדמ ל"ת
פרס  |  22/09/11 20:16
2
יש רק פתרון אחד
סתם_1  |  22/09/11 20:29
3
הפלסטינאצים מקרבים את סופם בא"
פלא יועץ  |  22/09/11 23:11
4
לא הם גרשו את הממלוכים, אלא ל"ת
העותומנים לבדם  |  23/09/11 07:43
5
גם בביר זית המצב דומה
יואבחלב  |  23/09/11 08:13
6
הנהלת אוניברסיטההיא אוטו נאצית
דשדש  |  23/09/11 10:29
7
זכור לי שמבצע אצבע אלוהים צלח! ל"ת
חומר למחשבה  |  23/09/11 15:03
8
יש רק דרך אחת למגר את התופעה
דרךארץ  |  28/09/11 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מי אמר שצניעות היא מילה גסה? לא כמו בים המלח    מדוע דליה רבין מחכה לפרץ?    וגם: עלילות טיבי    הכבוד הלאומי של ביבי    האם חן מתחזה?    רוצה להיות נהג חופשי ומאושר? - צַיית לחוקי התעבורה! על כל אלה ברשימה הקצרה שלפניכם
יובל לובנשטיין
שמחון יכול להביא לחקיקה של תקנה הקובעת שמחירי המוצרים באותה רשת יהיו אחידים בכל חנויות הרשת בישראל    עליו להשתמש בשיטת הסלאמי - ועכשיו!
חננאל ובר
מה הם המאפיינים האלוקיים של הבריתות של עם ישראל עם הקב"ה שמבדילם מחוזים בין בני אדם? מדוע הגימטריה של המילה ברית היא תרי"ב ומגוע רק תרי"ב ולא תרי"ג?
איתן קלינסקי
אני מסכים עם גישתה של מירב ארלזרוב, המסיימת את מאמרה באמירה נוקבת - גם צדק פואטי יהיה כאן. במקום ריכוזיות נקבל ציבוריות. הציבור ישלם,ישלוט בנכסים הפיננסיים שלו עצמו. מי יודע, אולי זה יהפוך את אותן חברות גם למי שמסתכלות על האינטרס הציבורי הרחב של פעולתן
עופר ברטל
עם סיום סאגת הכרזת המדינה הפלשתינית, חשוב לזכור כי רק אם תהיה סכנה מיידית לחיים אגב המהומות ראוי ומוצדק יהיה לעשות שימוש בכוח משטרתי. לעם היושב בציון, נראה מזמן שפסה החוכמה ממנהיגינו והם נופלים לכל בור שנקרה בדרכם. זו הפעם אנו מבקשים - היו חכמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il