X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שירותיו של טיול מאורגן כרוכים לא אחת במריטת-עצבים, שניתן בהחלט למנוע אותה. במקום לסמוך על מדריך שמבטיח ולא מקיים - מומלץ לסמוך על התושייה העצמית ולחסוך בכך סבל מיותר וזמן שרק מתבזבז לריק
▪  ▪  ▪
נסיעה שהפכה לסיוט בבודפשט [צילום: מיקה]

מעולם לא הייתי חסיד של טיול מאורגן. מאז ומתמיד אני סולד מתסביך העדר, מהמשמעת הכפויה, מן המסחור הבולט ומשיגיונותיו של המדריך בטיול. כל אלה כרוכים בו, מטבע הדברים, ומאפיינים אותו.
את מסעות התיירות שלי אני נוהג לגמוע בכוחות עצמי, בדרכי שלי, ועל-פי ראות-עיני גם בוחר את הזמן ואת היעד המבוקש, במיוחד כשמדובר בסטייה מדרך המלך, שאליה לא מגיע הטיול המאורגן.
עם זאת אני נזקק, לעתים ובעל-כורחי, לפיסה של שירותי תיירות מאורגנים. זה קורה כשאני מזמין במשרד-נסיעות עסקת-חבילה, שבה משולבים טיסה ומלון. כך, למשל, בין כסה לעשור, הזמנתי טיסה ומלון בבודפשט אצל הסוכנת ההרצליינית של "אופיר טורס". ההזמנה הייתה מהיום למחר, ועל-אף שכל מלונותיה של הבירה ההונגרית היו מלאים עד אפס מקום - הצליחה הסוכנת הנמרצת, צביה חיון, למצוא לי, בזכות קשריה, חדר במלון המקומי, "מרקיור סיטי סנטר", האהוד עלי זה מכבר.
לפני הפיזור
במסגרת עסקת החבילה המתין לי בשדה התעופה של בודפשט נציגה ומדריכה המקומי של חברת תיירות סיטונאית ישראלית. הנציג דאג להעלות אותי לאוטובוס, יחד עם תיירים ישראלים אחרים שהגיעו עימי בטיסת-לילה. כולנו היינו אמורים להיות מפוזרים איש-איש למלון שלו. השעה הייתה 8.30 בבוקר, כשאת החדרים בבתי המלון היינו אמורים לקבל, על-פי הנוהל המקומי, רק בין שתיים לשלוש אחרי הצהריים. את הזמן שנותר עד אז החליט המדריך לנצל לסיור תיירותי, לכל המעוניין, בשוק המקורה של בודפשט. כמחצית ממספר נוסעי האוטובוס קפצו על המציאה ונענו לקריאתו, בעוד מחציתם השנייה, ובהם עבדכם הנאמן, בחרו להגיע היישר למלון.
בסבב המלונות שהיו ברשימת הפיזור של המדריך, נפל בחלקי המלון שלי כיעד אחרון להגעה. מאחר שמלוני ממוקם במדרחוב, בישר לי המדריך שהאוטובוס לא יוכל להגיע אליו וכי יהיה עלי לרדת במלון "מריוט", המרוחק ממנו כקילומטר. עם זאת ידע המדריך להבטיח, חגיגית, במעמד נוסעים אחרים באוטובוס, כי בחור יסייע בידי לשאת את שתי מזוודותי הכבדות למלוני. אמר ונעלם מן האוטובוס, יחד עם כל אלה שנענו לקריאתו לסיור בשוק המקורה.
התנערות מהבטחה
שעתיים תמימות נדרשו לאוטובוס עד שהגיע לתחנת הפיזור האחרונה שלו במלון "מריוט". הייתי התייר היחיד שעוד נותר בו, ואילו אותו "בחור מסייע" שהתלווה לנסיעה, קיבל פתאום רגליים קרות והתנער מחובתו לשאת את מזוודותי, בטענה ש"אסור לו לסחוב". אחרי טיסת-לילה, טרוטת-שינה, נאלצתי, אפוא, להסתדר בעצמי. וכך נגררתי עם שתי מזוודותי העמוסות לעייפה בדרך-לא-דרך עקלקלה, עד שהגעתי, נושם ונושף, למחוז-חפצי.
בשורה התחתונה מסתבר שלא כדאי לסמוך על הבטחותיו ההזויות של מדריך שאינו מסוגל לעמוד בהן. מעבר לכך כדאי גם ללמוד לקח נוסף, שלא להזדקק לטלטוליו המיותרים, במשך שעתיים תמימות, של אוטובוס מאורגן וממוסחר. אחרי ככלות הכל ניתן להגיע למלון במונית, שעושה את דרכה אליו משדה התעופה ברבע הזמן ובמחיר אטרקטיבי ומוזל של 20 אירו בלבד.

תאריך:  16/10/2011   |   עודכן:  16/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיוט תיירותי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע כצנחן שקיווה לאמבולנס
מצנח רזרבי  |  17/10/11 10:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מבנה הטרמינל ההיסטורי של התחנה המרכזית הישנה בתל אביב לא מוכרז כמקום מיועד לשימור, וככזה - יש חשש שייהרס    המבנה, הסובל מהזנחה, הפך בשנים האחרונות למקום לינה ומפגש לפרוצות, לסוחרי סמים, לנרקומנים ולהומלסים    מנהלת מחוז תל אביב במועצה לשימור אומרת: "המבנה ראוי לשימור"
יעל דרור
כדי להיות מסוגלים לאכול פחות, הסתפקו בכמות קטנה יותר בכל ארוחה    שלבו יותר פעילות גופנית יומיומית    ירידה במשקל של אפילו 10% ממשקל הגוף, משפרת את הבריאות בצורה מובהקת
פזית ניסים
חשבי או ערכי סיעור מוחות עם חברות, מי האדם שמתאים לך לבן-זוג    לעולם, אך בשום אופן לא חשוב כיצד הכרתם, את לא מזמינה אותו אלייך לביתך או שאת מגיעה אליו
מ. גרשוביץ, א. נדיב
40% מהנשים סובלות מהמחלה עוד בטרם הגיען לגיל 60    המחלה צפויה להפוך לגורם המוות הנפוץ ביותר בנשים במאה ה-21    נשים לבנות נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות באוסטאופורוזיס
אבינדב ויתקון
איך הצליח מושבניק מבקעת הירדן הצחיחה והלוהטת לרדות דבש במקום שאיש לא האמין שאפשר לגדל בו דבורים, ועוד דבורים סוריות רגזניות? ובכן, הוא גילה צמח שפורח גם בקיץ, ומשאיר לדבורים חצי מהצוף. האם החוזה הנדיב ישכנע אותן לעבוד גם ביו"ש? פרופ' איזיקוביץ': "ביו"ש יש בוטיקים של יין, בוטיקים של דבש יעשו לשטח טוב"    פרויקט חדש מנסה לעשות את זה מבלי להאכיל את הדבורים לוקשים, כלומר סוכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il