X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בישיבת הממשלה והעומד בראשה מר ביבי נתניהו לשחרור החייל גלעד שליט היא החלטה אמיצה אשר החזירה את הערכים שעליהם התחנכנו
▪  ▪  ▪
החלטה אמיצה [צילום: פלאש 90]

שחרור גלעד שליט יום גדול לעם ישראל, ביום שלישי בערב שמעתי כמו כל עם ישראל את הבשורה המשמחת לשחרור החייל גלעד שליט.
החלטת ראש הממשלה, מר ביבי נתניהו לחתום על שחרור גלעד שליט ולהביאה לאישור הממשלה הינה מעשה אמיץ ויום גדול לעם ישראל, מנהיג נמדד באומץ להחליט החלטות אלו ואחרות בין אם ההחלטה נכונה ובין אחרת, לעולם לא נדע אם החלטה זו היא נכונה אלא רק בדיעבד. עוד לא נברא האדם שיודע בין אם ההחלטה נכונה ובין אם לאו.
ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בישיבת הממשלה והעומד בראשה מר ביבי נתניהו לשחרור החייל גלעד שליט הינה החלטה אמיצה אשר החזירה את הערכים שעליהם התחנכנו, להסתכל קדימה בתקווה שנחזור לאותם ימים שהמנהיגים ידעו להחליט החלטות באומץ רב בכל תחום, בין אם מדיני, ביטחוני או חברתי ובלבד שהחלטות יהיו על-פי משקל העניין ולא על-פי משקל המעוניין (קרי) מאבקי קואליציה בממשלה.
ב-4 ביולי 1976, ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, החליט לשלוח חיילים במבצע אנטבה במטרה להציל 105 חטופים יהודים, ישראלים ואנשי צוות המטוס "אייר פרנס".
ב-7 ביוני 1981, ערב חג השבועות, החליטה ממשלת ישראל והעומד בראשה ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, לשלוח שמונה מטוסי קרב להפציץ את הכור בעירק וכל המטוסים שבו בשלום. למרות התנגדות מצד חברי כנסת.
למרות שבהחלטות של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין, היה סיכון לאובדן חיי אדם ואף איבדנו את אחד הלוחמים הגדולים שלנו, מפקד המבצע יוני נתניהו ז"ל. מה שעמד לנגד עיניהם של ראשי הממשלה הוא הצורך הקיומי של עם ישראל.
גם בעסקת שליט קיים הסיכון לאובדן חיי אדם, ליבי עם אותם משפחות שקיריהם נרצחו על-ידי אותם מרצחים מתועבים שהיום אמורים להשתחרר כאמור בעסקת החייל גלעד שליט.
האם עדיף לראות את גלעד שליט נמק בכלא ובלבד לא לשחרר את הרוצחים בטענה שהם יחזרו לרצוח באזרחי המדינה? אין דבר יותר קשה כאשר מאבדים ילד ובמיוחד שנרצח על-ידי רוצחים מתועבים. דווקא אותם משפחות יקרות שאיבדו את היקר מכל, אמורות לחוש את רחשי ליבם של משפחת שליט במיוחד שיודעים שהחייל גלעד שליט חי ובטח עדיף שיחזור לחיק משפחתו גם אם יש השערה לסיכון לחיי אדם.
השאלה לגבי שמירה על חיינו בארץ לאור שחרורם של מחבלים רבים הינה סוגיה שאמורה להיות אצל ראשי הביטחון שמופקדים להגן על אזרחי המדינה. חשוב להסתכל על אותם ערכים להמשך קיומנו, כשאנחנו יודעים שממשלת ישראל תעשה את הכול להגן על אזרחי המדינה וכמובן על חיילי צה"ל, בין אם נהרגו בשעת קרב ובוודאי חיילים שנפלו בשבי. איבוד ערכים יביא אסון למדינה, כולם בעד אחד ואחד בעד כולם, כך אמורה להתקיים מדינה עם ערכים אם אנחנו לא רוצים להיות דומים לשום מדינה בעולם.
חבל שלקח יותר מידי זמן לשחרר את החייל גלעד שליט, בטח שהיה אפשר להחזיר את החייל מוקדם יותר, רק שלא היה את האומץ לראש הממשלה הנוכחי מר ביבי נתניהו ובטח לראש הממשלה הקודם מר אהוד אולמרט, לשחרר את החייל החטוף, בטענה מפוקפקת של "תג מחיר". האומנם יש מחיר לחייל?
למתגייסים לצבא יש הסכם עם הצבא ועם המדינה, שמוכנים להקריב את נפשם למען מדינת ישראל, ומאידך לצבא ולמדינה יש מחויבות שחס ושלום אם חייל נפל בקרב או נפל בשבי צריך לעשות את הכול להחזיר את החיילים הביתה.
יש לברך את ראש הממשלה, מר ביבי נתניהו, שהבין שצריך להחליט באומץ להחזיר את החייל גלעד שליט, למרות שזה היה מאוחר מידי, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם. מקווה שראש הממשלה, ידע להחליט החלטות באומץ בכל התחומים במדינה ובמיוחד בבעיות החברתיות שקיימות במדינה, אם זה ברופאה הציבורית, בחינוך ובכל תחום חברתי אחר.

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחרור גלעד שליט - יום גדול לעם ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בטח יום גדול.אם הוא בתל אביב!!
שוקי טבריה  |  18/10/11 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
אני מציע להקשיב לאיש שתדלק את היסעור ואם יהיה עוד זמן פנוי, עם המורה לאנגלית בבית הספר היסודי של אותו מתדלק. אחר כך, נלמד מה היה בילדותו של השוטר על האופנוע שאמור ללוות את משפחת שליט ממנחת המסוקים לביתם במצפה הילה
עקיבה לם
זה היה בחורף. לא, בקיץ. אני לא מצליח להיזכר, או שמא איני מצליח? הרגע עצמו חקוק בראשי היטב. רגע אחד דיברתי עם אימא ואבא, ושנייה אחר-כך שמעתי קול חזק, ראיתי אור גדול, ואז את חיי רצים לנגד עיניי, כמו בסרט תלת-ממד. ואז זה נגמר
איתמר ברתור
רגע אחרי שגמרנו להתלהב מעוד פרס נובל הגיע הזמן לבחון כיצד ישראל הולכת ומאבדת את היתרון היחסי - המוח היהודי
אורי שרגיל
רבותי, תחסכו לעצמכם ולכולנו זמן יקר, אנא תורידו את הסיסמה הזאת, "להיות עם ככל העמים", לגובה העיניים ותנסו להתבונן בלבן שלה וללבן. בעצם זו סיסמה של מי שנמאס לו להיות יהודי
רותם פלגי
האם באמת, מעבר לתפארת המליצה ולשאלות בסקרים, מישהו מאיתנו חווה ערבות הדדית בחברה הישראלית בחיי היום-יום?    תגובה לנאומו של ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il