X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב שממשלת ישראל תגבש לעצמה גבולות אדומים שלא יאפשרו כל חריגה, שרק במסגרתם ניתן יהיה להגיע לעסקות נוספות, אם וכאשר יהיה צורך להתמודד עמן וההכרח כנראה בוא יבוא כי אחרי "עסקת שליט", ברור לפלשתינים שעם מדינת ישראל אפשר "לעשות עסקים" על בסיס תפיסת העולם הקובעת כי "מה שלא הולך בכוח - הולך ביותר כוח"
▪  ▪  ▪
מחיר כבד [צילום: AP]

עתה, אחרי שגלעד שליט חזר סוף סוף הביתה אל חיק משפחתו, אחרי אנחת הרווחה הלאומית שקולה הרועם הדהד בכל בית, הגיע הזמן לחשבון הנפש ולחשבון הכיס. לחשבון הנפש: האם העסקה הזו ראויה, ולחשבון הכיס: מי מימן את הוצאות העתק שבנו את הקמפיין התקשורתי רב השנים שככל הנראה הייתה לו השפעה מכרעת על התגבשות החלטתו האישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החלטה הנוגדת לחלוטין לעמדותיו ההיסטוריות המתנגדות באורח קיצוני למו"מ עם ארגוני טרור דוגמת החמאס. חלק מן התעלומה, שהוסתרה היטב במשך זמן רב, נפתר, כאשר איתן ורטהימר, מבעלי ישקר, המפעל בו הועסק נועם שליט, חשף, בראיון בידיעות אחרונות (18/10), את תמיכתו הכספית המתמשכת במשפחתו של החייל שנפל בשבי.
איתן ורטהימר דיווח, בגילוי לב, כי כאשר החליטה משפחת שליט לעבור להתגורר באוהל מול מעון ראש הממשלה בירושלים, העמידה חברת ישקר לרשותה דירה בירושלים לצורך שינה ומנוחה, וגם סיפקה לה משלוחי מזון "לפי הצורך". ורטהימר הסביר עוד כך: "עשינו כל שיכולנו כדי להקל עליהם". ו"כל מה שיכולנו" הזה כלל סיוע במימון קמפיינים במסגרת המסע הציבורי לשחרורו של גלעד. ורטהימר לא דיבר על נקודה אחת "קטנה" אך סביר להניח כי חברת ישקר המשיכה, במשך שנה וחצי לפחות, לשלם את משכורתו של נועם שליט.
כיוון שישקר היא חברה פרטית לא נחשף לעיני הציבור היקף הכסף שהוצא לטובת משפחת שליט והאינטרסים שלה, אך חשבון לא מסובך יכול להביא להערכה כי העלות הכוללת הגיעה לפחות למיליון שקלים.
אך זו הייתה רק ההוצאה הישירה מטעם ישקר. בפועל ההוצאות היו בוודאי גבוהות בהרבה שהרי לא כל הפעילים עבדו בהתנדבות. היו שהתגייסו למטרת שחרור של גלעד שליט ומימנו את פעילויותיהם, על-פי עדויותיהם בתקשורת, בשבירת חסכונות אישיים, היו מתנדבים, בעיקר קיבוצניקים, שלא הוציאו כסף ישיר אך קיבלו שחרור מקיבוציהם ונחסכה מהם החובה למלא את מכסת יומם בעבודה כזו או אחרת במשק, והיו גם, ככל הנראה, כאלה שהקדישו את זמנם, כישרונם וקשריהם - תמורת תשלום.
הוצאות ממש לא חסרו בקמפיין הזה שגרף אלפים מתושבי ישראל להביע את תמיכתם בשחרורו של גלעד שליט. כסף נדרש כדי להפיק חולצות עם תמונתו של גלעד שליט, לייצור רבבות סטיקרים, להדפסת מאות פוסטרים ענקיים, אלפי צמידים, ומה לא. בקיצור: ים של כסף ציבורי ופרטי הגביה גלים בזרם אדיר כדי שהקמפיין לשחרור גלעד יצבור תאוצה ולא יפסיק להשפיע על מה שנהוג לכנות "מקבלי ההחלטות" ועל התודעה הלאומית שחובה לשחרר את גלעד "בכל מחיר".
אבל בכך לא די. בהקשר הכספי קיימת שאלה חשובה ביותר שעליה עדיין לא זכינו למענה, שאותו חייבת משפחת שליט לציבור הישראלי שהיה מגויס לטובתה. ושאלה זו פשוטה וחד-משמעית: מי היו אלה ששילמו את הפרשי מימון העתק שנדרש למיקסום מטרות הקמפיין, ומה הייתה מטרתם הנסתרת. האם כל מה שביקשו המממנים האלמוניים האלה היה למצוא פתרון אנושי למצוקת הנפש הנוראה של משפחת שליט, או כל מה שרצו היה לפגוע בעמידות השלטון של ממשלת בנימין נתניהו.
ביום החגיגה הלאומית עם שחרורו של גלעד שליט מהכלא האפל והמבודד של ארגון הטרור החמאסי נראה לרבים כי "העסקה", אם אכן ראוי לכנות את מבצע השחרור בשם "עסקה", הייתה ראויה. אך אם באמת נכון להעניק ל"עסקה" הזאת את התואר המחמיא הזה - על כך יוכל להשיב רק העתיד, אשר רק לו "פתרונים". אולי יסתבר כי המחיר שישראל תיאלץ לשלם, פרט לעלויות הישירות, יהיה יקר מדי. אולי ישראלים רבים ימצאו בעתיד את מותם מידיהם הנפשעות והאלימות של "משוחררי עסקת שליט", אולי חברי הזרוע הצבאית של החמאס תצליח לחטוף - בארץ או בחו"ל - עוד אזרחים וחיילים ישראלים, ואולי גם נכונו לנו הפתעות פרי מוחם היצירתי, יש להודות, של הטרוריסטים החמאסיים. והנה דוגמא: יום יבוא והחמאס יניח על שולחנם של שליטי ישראל הצעה בנוסח המאפיה שכמעט "אי-אפשר לסרב לה". וזה יהיה דבר ההצעה: תמורת שני שבויים, למשל, אנחנו, החמאס, מבקשים פיצוי "קטן". לא אלף אסירים וגם לא מאה. כל מה שאנו מבקשים, בצניעותנו כי רבה, הוא מחווה סמלית שבמסגרת תעניקו לנו את האפשרות לממש את "זכות השיבה" למאה משפחות פלשתיניות. וכדי שלא תהיה אי הבנה, אנו מדברים על זכות שיבה לתוך הכפרים והערים הפלשתיניות, בתחומי מדינת ישראל, שמהם גירשתם אותנו בעת מלחמת 1948. בעקבות "בקשה צנועה זו" יפתח זרם של תרומות, בכסף ובשווה כסף, שמטרתו תהיה להפעיל קמפיין-לחץ ציבורי, כדוגמת "קמפיין שליט", כדי ש"מקבלי ההחלטות" בישראל ייכנעו ללא תנאי ויקבלו את הדרישה. אחרי הכל - יסבירו מובילי הקמפיין - איזה נזק ייגרם לישראל אם תחזיר מאה משפחות, בסך-הכל, אל "נחלת אבותיהם"?
והפוליטיקאים בישראל, מה תהיה עמדתם נוכח קמפיין מאסיבי שכזה? על-פי כתב הכניעה שהונח כבסיס ל"קמפיין שליט" יהיה זה סביר להניח כי דין אחד יהיה גם לעסקה השנייה מתוך סדרה עתידית של דרישות שתחילה נראות בלתי מתקבלות על הדעת, בלתי קבילות לחלוטין, אך בסופו של דבר הן עתידות לצאת אל הפועל.
חשוב וראוי שממשלת ישראל, דווקא ממשלתו של בנימין נתניהו, תגבש לעצמה גבולות אדומים, ברורים ומחייבים, גבולות שלא יאפשרו כל חריגה, שרק במסגרתם ניתן יהיה להגיע לעסקות נוספות, אם וכאשר יהיה צורך להתמודד עמן. וההכרח כנראה בוא יבוא שהרי עכשיו, אחרי "עסקת שליט", ברור לפלשתינים כי עם מדינת ישראל אפשר "לעשות עסקים" על בסיס תפיסת העולם הקובעת כי "מה שלא הולך בכוח - הולך ביותר כוח".

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמפיין הבא בתור: שחרור שבויים תמורת זכות השיבה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בליכוד אין קווים אדומים.סכנה ל"ת
שוקי טבריה  |  18/10/11 16:48
2
לממשלת ישראל בראשות האפסים
אברהם מערב השומרו  |  18/10/11 18:55
3
מה זה השטויות "קווים אדומים" ? ל"ת
כל מקרה לגופו  |  18/10/11 19:36
4
בקשו מחילה מגולדה מאיר ז"ל
מקיאוילי  |  18/10/11 23:39
5
אכן זה תרחיש לא דמיוני ל"ת
צבי גלברד  |  20/10/11 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המרכז הזואולוגי שברמת-גן רחוק מלהצדיק את שמו. שלא כבמרכזים דומים בעולם, לא מותרת במרבית שטחו נסיעה בכלי-רכב פרטיים כדי לעקוב מחלונותיהם אחר בעלי החיים. משפחה ממוצעת נאלצת לכתת רגליה בשמש היוקדת לאורך קילומטרים רבים, לתור לשווא אחר שלטי-כיוון הולמים, להיקלע להוצאות נכבדות מדי, וגם לעבור סיוט של פקקים בכניסה וביציאה
ציפורה בראבי
על שחרור גלעד שליט כבר נכתב ועוד ייכתב רבות מהבחינה הביטחונית והפוליטית. אבל גלעד שוחרר. כדאי שנלמד מזה משהו לגבי חיינו
אברהם בן-עזרא
היחס הסלחני לכנופיות הטרור, העלאת דרגת מעמדם לבני-שיח לגיטימיים עם ראשי מדינות, ההימנעות מניהול מלחמה נגדם ללא הפסקה וללא תנאים, הוויתורים המשפטיים הבלתי מוסריים כלפיהם, אחזקתם בתנאי בית הבראה במקום כלא כולל מתן אפשרות לימודים וביקורים - את כל אלה צריך ואפשר לשנות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מעסקת שליט ועד 'ספטמבר השחור', שכבר מאחורינו    רֶצח הוא רֶצח    היכונו למס השומן    ומי זכה במדד אמון הציבור? ניחשתם, פרס ומבקר המדינה    כרטיס ברכה או כרטיס ביקור? תשאלו את שי חרמש    שנה טובה
יצחק מאיר
לא ייתכן שהצדק הטבעי משלים עם כבילת רופא מתמחה למקום עבודתו בניגוד לרצונו. רופא מתמחה הוא קודם כל וראשית לכל אדם. הוא יצור בוחר. אדם בן-חורין במשטר דמוקרטי מתפטר משום שהוא בוחר להתפטר, ובאה פסיקה הקובעת כי אם יעשה כן יהיה כאחד העבריינים? על-פי איזו קונסטרוקציה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il