X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כידוע, כתום "מבצע-יונתן", לא חזר ממנו, להוותנו, גיבורו, מובילו ומתכננו לעומתו, להבדיל, הרי שב"מבצע-בנימין" הנוכחי - זה שהונצח בהנפת הדגל-הלבן ההיסטורית מול ארגון הטרור, הבולט באזורנו - הגיבור שרד פוליטית, לפי שעה
▪  ▪  ▪
הילה ותהילה [צילום: פלאש 90]

גם אלו הלוקים בחוסר רגישות לאומית לא במיוחד הבינו את פשר התייצבותם של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, בחסות דובר צה"ל, בקצהו של מסלול הנחיתה.
מבצע "בית השואבה" - שראוי יותר להיקרא "מבצע בנימין", על שמו של המנהיג הלאומי הנועז, שהחליף ברגע אחד את זהותו ואמונותיו - התנהל בפיקוד צבאי מלא; בעוד אופיו ומהותו של הסכם הכניעה עם החמאס, המשמש רקע דרמאטי לו - כולו מדיני ואזרחי.
מה עוד שאין להבין מהי ההילה ומהי התהילה אותן ביקשו לנכס לעצמם היושבים על בימת מקבלי-הפנים, בעוד שני המדינאים המתפארים מעליה הובסו ונכנעו על-פי כל אמת מידה אסטרטגית לאומית ובינלאומית; בה בשעה שראש המטה הכללי, כנציג צבא רופס, שלא נקף אצבע מבצעית לשובו של לוחם משורותיו; ואחרי הכל והחשוב מכל - בעקבות ראשי מודיעין וּבִיון טריים, שהכריזו קבל עולם, כבר בתחילת דרכם המקצועית, על קוצר ידיהם.
אני מנסה להרהר במבצע אחר, משמעותי הרבה יותר, המוכר כל-כך לבנימין נתניהו, המתהדר בשם אחיו המנוח. אפילו אותו "מבצע יונתן" עטור מופת, שהתנהל כקרב גבורה נדיר, פלאי ויחיד מסוגו - לא זכה לכללי טקס מרשימים שכאלה.
אמנם עין המצלמה לא הייתה אז קבועה ונוכחת בכל קרן-זווית בחיינו האישיים והציבוריים, אלא שמסתבר, כי העושים במלאכה, בסתר ובגלוי, שנטלו סיכונים אישיים ומערכתיים מרחיקי לכת באותו מהלך חילוץ נועז הרחק מגבולותינו - לא כל-כך חשבו על עצמם אותה שעת חסד עצומה.
כידוע, כתום "מבצע-יונתן", לא חזר ממנו, להוותנו, גיבורו, מובילו ומתכננו. לעומתו, להבדיל, הרי שב"מבצע-בנימין" הנוכחי - זה שהונצח בהנפת הדגל-הלבן ההיסטורית מול ארגון הטירור הבולט באזורנו - הגיבור שרד פוליטית, לפי שעה; וראו זה פלא, הוא דווקא בחר להתייצב על אותה בימה צבאית מתוקשרת ולחפות על התבוסה המדינית והצבאית, בחסות כלי הנשק המפורסם והבלעדי שלרשותו: פיו ולשונו.
בעוד שר ביטחון נעדר כל אוריינטציה פוליטית, צבאית, חברתית או מוסרית, קובע עצמו בחזית הכניעה הלאומית; הרי שהפגנת נוכחותו של הרמטכ"ל החדש ברגעי החולשה הכואבים ביותר של צבאו נראית לחלוטין שלא במקומה. כלום לא יכול היה הרמטכ"ל להתחמק מהאירוע המביש בתואנה כי מבצע "בית-השואבה" הוא "מבצע בנימין" - כמוהו כאבן-רחיים בצווארו?
דומה, כי על-רקע כל הכישלונות האחרונים בהתנהלות הצבא הישראלי, בגבול הצפון ובגבול הדרום, באי מענה הרתעתי מתמיד כלפי מדינות הטירור המתפתחות בלבנון ובעזה, ההישג היחיד הוא רגע נחת תקשורתי, רגשני ודביק, שמספק רייטינג קליל למדי צה"ל הדהויים, כמו-גם חשיפה זולה לדרגות העלובות, שמאחוריהן אין ממש.

תאריך:  21/10/2011   |   עודכן:  21/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממבצע יונתן למבצע בנימין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן חציר העם ל"ת
ח. נ. ביאליק  |  22/10/11 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל פבל
אם סרטון זה תיעד כי קדאפי נתפס בחיים, סרטון נוסף ענה על סיבת המוות
דן אלון
ראש הממשלה רצה את הסכם הכופר לשחרור גלעד, בערך באותה המידה שאני רציתי את הצרבת של אחרי ארוחת החג, או את העצירות של הבוקר שלמחרתו    זה הקוסם שהבטיח להמונים הנסערים בכיכרות שלאחר הפיגועים, שאפשר לחיות בביטחון מדיני בלי שלום, ואפשר לקיים ביטחון כלכלי בלי צדק חברתי    ופתאום התהפכה הקערה על פיה. פתאום במקום המופע הרגיל של להטוטנות מדינית מלווה בשליפת שפנים שחורים משחור עם כלי זין, יצאה מן המגבעת יונה צחורה כשלג ובפיה ענף של זית
ציפי לידר
מה לומדים ממשל הפוזל?    מעלילות הנחש הקדמון    שיעור בפסיכולוגיית המונים ובמורשת יהודית    והעיקר להתחיל מבראשית
חננאל ובר
האם יש בנמצא חוט שני המקשר בין הסוף להתחלה, בין 'דברים' ל'בראשית'? יש גם יש. המכנה המשותף והרעיון הגדול שמנחה אותם הוא הטוב והרע
נרי אבנרי
עיתון הארץ קבע: נתניהו חתם על העסקה בניגוד להשקפתו, בגלל שזה רצון העם. הפרופסור לתקשורת גבי וימן: כל המחקרים מוכיחים שהציבור יחשוב מה שהתקשורת תרצה. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il