X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את המעשה אין להשיב המשפחות השכולות לא ידעו מנוחה כפי שמשפחת שליט תדע אושר אל תנבאו לנו שחורות המציאות גם כך קשה מאוד
▪  ▪  ▪
שליט. מקנאים? [צילום: AP]

שחרורו של גלעד שליט הושלם. מדינה שלמה הייתה על הקצה. בולמוס אין סופי של שידורים בכול כלי התקשורת הציף את המדינה. היו ששמחו והיו שבכו. מגדל בבל בהתגלמותו. מיליון שאלות נשאלו והן נותרו ללא מענה. שעות אין ספור של פרשנויות ופרשנים המדברים מהגיגי לבם. גדלות רוח לעומת דכדוך, דגלים שהועלו מעלה, שלטים שנתלו בכול אתר פנוי, בעד ונגד, צחוק ליד דמע. פסיכוזה רבתי אחזה במדינה וסירבה לשחרר את ציפורניה שננעצו חזק בבשרם ונפשם של אזרחי ישראל. היו שזעקו, היו שהכילו את הכאב והיו שעמדו מן הצד, נבוכים, מודאגים, ובעיקר מבולבלים. אז מי צודק, לעזאזל, בכול הפרשה האיומה הזו? הייתכן שיש צודקים בכלל?
ישראל קמה בתוך כאב שאין שני שלו בהיסטוריה היהודית, מטראומות קשות, מפוגרומים ועד השואה, מסבל בל יתואר לקוממיות, מ"מאורעות" דמים בתקופת היישוב למלחמות אין ספור, מיגון לשמחה. ובכול זאת קמה, חיה ונושמת, והיא כמו כול גוף חי, יודעת רגעי התעלות ורגעי שפל, רגעים של אבל לאומי מהול באמונה לטוב יותר. התקווה היא הדלק המזין את המנוע החדש הזה שאפילו את תקופת ההרצה עדיין לא סיים. זמן רב יעבור עד שנוכל להכריז עליה כמדינה נורמאלית, וכאילו שיש תשובה ברורה מהי נורמליות.
מלחמה היא תופעה בזויה של שיא האלימות, והאלימות היא התבהמות. כמה פעמים לא נזקקנו לפסוק "מותר האדם מן הבהמה", הווה אומר האדם מוסרי ונעלה מכול בעל חיים אחר. והנה, למרות זאת, המלחמות מוכיחות עד כמה המוסר וחשיבה האנושית נעדרים גם אצל בני אדם. המלחמה אינה הכרח אך היא עובדה מצערת. מלחמות דורשות קורבנות, מותירות לבבות דואבים, כאב ויגון. כולם יודעים זאת ובכל זאת ממשיכים. למרבה הפליאה, אמונות, סמלים, טריטוריות הפכו לקדושים ואליו חיי אדם להפקר.
ויש עוד פן שלעולם לא ניתן יהיה להתעלם ממנו: למרות הרציונאליות המנסה לכבוש את העולם כולו, הסנטימנטליות שולטת בכיפה. חישובים מדוקדקים, לכאורה, בניית אסטרטגיות לחימה הכרזות על ניצחון או כישלון כאילו יודעים בוודאות מהם, וכולי, כול אלה מתגמדים מול הרגשות המציפים כול בית שבו חייל נופל או משפחה המבכה את יקיריה. אמונות עיוורת שולטות בנו ואנו הולכים אחריהן בעיניים עצומות, ואפילו שאלות פשוטות של למה איננו שואלים.
אתמול התערבבו בצורה גרוטסקית הקנאה והקינה לחללים עם שמחת השב הביתה ומשפחתו. האם יש מישהו המסוגל להתמודד שכלתנית עם קנאתם של הורים הרואים בחייל החוזר הביתה מן הקרב כשבבית הקברות מוטלות מצבות אבן אילמות? האם לא אנושי שאם או אב שכולים יקנאו בהורים הרואים את פרי גופם, את היקר מכול, חוזר אל ביתו? מאידך, שמחת החזרה והאושר של משפחת שליט מובנת לכול. זו מלחמה בין רגשות שלעולם לא יימצא הפתרון המוצלח.
את המעשה אין להשיב. המשפחות השכולות לא ידעו מנוחה כפי שמשפחת שליט תדע אושר. אל תנבאו לנו שחורות. המציאות גם כך קשה מאוד. רבים הם אלה הטוענים שישראל היא המקום המסוכן ביותר ליהודים. אין ודאות שמציאות זו תשתנה במהרה. אל תקבעו כללים שלעולם לא ניתן יהיה לעמוד בהם. אין מקרה אחד דומה למשהו. תקבעו שיש לעשות הכול כדי שבמדינה זו יקודשו החיים.
באשר לשאלה מי צודק בוויכוח הטרי וקורע הלב, לאלוהים פתרונים.

תאריך:  21/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי צודק?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו צודקים וגם משפחת שליט...
דני בז  |  22/10/11 01:31
2
מאמר משעמם ומיותר.אין לו תכלית ל"ת
סתם לכתוב ??למה?  |  22/10/11 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
15 באוקטובר 2011 נרשם בהיסטוריה של המאבק נגד ההון הפוגע בהון האנושי, המהווה גאווה למה שיכולה לחולל אחדות
רפי לאופרט
ישראל אינה נערכת למלחמה שהיתה, היא נערכת לכל מה שעשוי לקרות... ולכן אינה נערכת בעצם לשום דבר    זו מציאות מסוכנת    צה"ל הוא גורם מרכזי בעיצוב תהליכים הקשורים בביטחון הלאומי ובהוצאתם לפועל ויש כמובן להכינו לקראתם; אבל הוא אינו בלעדי, ובוודאי לא האחראי הראשון והראשי    האחריות רובצת על ממשלת ישראל
רפי פרידמן
כידוע, כתום "מבצע-יונתן", לא חזר ממנו, להוותנו, גיבורו, מובילו ומתכננו    לעומתו, להבדיל, הרי שב"מבצע-בנימין" הנוכחי - זה שהונצח בהנפת הדגל-הלבן ההיסטורית מול ארגון הטרור, הבולט באזורנו - הגיבור שרד פוליטית, לפי שעה
טל פבל
אם סרטון זה תיעד כי קדאפי נתפס בחיים, סרטון נוסף ענה על סיבת המוות
דן אלון
ראש הממשלה רצה את הסכם הכופר לשחרור גלעד, בערך באותה המידה שאני רציתי את הצרבת של אחרי ארוחת החג, או את העצירות של הבוקר שלמחרתו    זה הקוסם שהבטיח להמונים הנסערים בכיכרות שלאחר הפיגועים, שאפשר לחיות בביטחון מדיני בלי שלום, ואפשר לקיים ביטחון כלכלי בלי צדק חברתי    ופתאום התהפכה הקערה על פיה. פתאום במקום המופע הרגיל של להטוטנות מדינית מלווה בשליפת שפנים שחורים משחור עם כלי זין, יצאה מן המגבעת יונה צחורה כשלג ובפיה ענף של זית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il