X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יסורי אישה כפרית בספרד בשנות השלושים של המאה שעברה ללא ילדים, שלא באשמתה, עד הסוף המר. הצגה חזקה, בימוי ומשחק מעולים. מומלצת בחום
▪  ▪  ▪
הצגה מקסימה [צילום: ליאון אלי]
הצגה מקסימה
הצגה מקסימה בבימוי מעולה וביצוע מקסים. מה עוד אפשר לדרוש ממחזור שרק כעת התחיל בהצגותיו. מומלץ בפה מלא ועוד.

ירמה הינו מחזה מפורסם מאת פרדריקו גרסיה לורקה הספרדי. המחזה נכתב בשנת 1934 והוצג מיד עם כתיבתו. מה הפרוש של המילה ירמה. בספרדית זה עקרה. לורקה הגדיר את המחזה כפואמה טרגית. המחזה הוצג בארץ פעמים רבות הן על-ידי התיאטרונים המקצועיים והן על-ידי בתי הספר למשחק. כעת מציג אותו בית צבי. הוא משתמש בתרגום של שמעון בוזגלו שתרגם את המחזה בשנת 2009 כתרגום שלישי. תרגום זה של בוזגלו הינו שוטף, פיוטי מאוד, נשמע קולח ומהנה.
ירמה מתייסרת על כך שאינה מולידה ילדים. אין לה ילדים. היא מיואשת רק המחשבה הזו מטריפה את דעתה. התשוקה לילד הופכת אצל ירמה לאובססיה. כל עולמה קשור לזה. בעלה אוהב אותה לא חשוב לו שאין לו ילדים אך היא אומרת "אישה מהכפר שאין לה ילדים מיותרת כמו ערמת קוצים והיא מיותרת ומקוללת". כל זה מוכתב לה ע"י הנורמה של הכפר בו היא חיה. יסוריה וסופה המר באים לא באשמתה, אלא באשמת בעלה שאינו רוצה ילדים כי כנראה הוא עקר.
המחזה מאפשר לנו הצצה אל העולם הכפרי השמרני מלא הדעות הקדומות בשפרד בשנות השלושים של המאה הקודמת. אנו למדים מה מעמדה של האישה. שנים הם הנושאים העיקריים בהם דן בעצם המחזה הוביניזם הגברי והאנוכיות שלו והמעמדה של האישה בכפר.
בסוף המחזה חואן-בעלה אינו מתגונן הוא אינו נאבק עם אשתו. הוא יודע שהוא האשם הוא יודע שאשתו אומללה על לא עוול בכפה והוא משלים עם גולרלו. רות רזניק ביימה את המחזה בצורה נפלאה, בקצב הנכון, בפיוט עדין, ברגש רב ובהדגשות נכונות וברורות. שתי סצינות בבימויה נכרתות בזכרון ביופיים סצינת הכובסות וסצינת ההילולה.
משחקם של כל המשתתפים מעולה. ירמה-טל גינת הנה נהדרת, יש לה נוכחות במה מרשימה והיא כובשת את לב הצופים המשתתפים בצערה.היא מלאת תשוקה נסתרת,מתאפקת ואינה מראה אותה. היא אוהבת בסתר ליבה את ויקטור-יואל ברמן אך שומרת אמנונים לבעלה ואינה בוגדת בו למרות הכל.
חואן-אבישי בן גל הנו גבר שמשק החקלאי שלו מעניין אותו יותר מלהקים משפחה מאושרת מלאת חיים.מאוד יתכן כי הוא רוצה בכך אך סיבות שאינן תלויות בו כנראה מונעות זאת ממנו. הוא אוהב את אישתו ומוכן לקבלה למרות רכילויות בכפר שאין להן כל בסיס.
ויקטור-יואל ברמן אוהב את ירמה ,משתותקק לה אך שומר על כבודה. יש לציין עוד את האישה הזקנה-מעין עמרני על ביצועה הטוב והמוקפד. התרשמתי מאוד ממשחקה של מריה-מונא חוא למרות תפקידה הקטן יחסית. אני מצפה לראותה בתפקיד משמעותי יותר.
משתתפות עוד ככובסות בסצינה הנפלאה שירן ארגס, ניצן רנגיני, נועה צפריר, נופר ברקול,טל אליה,יעל צ'חנובר. עוד משתתפים בתפקידים אחרים שירן גרוס, צחי עמר, צחי לוק וויטלי פסיק.
על התפאורה היה אחראי אבי שכוי, על התלבושות עוזי עמרני ועל התאורה פרננדו מאייחייקר.
לראות או לא לראות: הצגה מקסימה בבימוי מעולה וביצוע מקסים. מה עוד אפשר לדרוש ממחזור שרק כעת התחיל בהצגותיו. מומלץ בפה מלא ועוד.

בימוי מעולה [צילום: ליאון אלי]
הצצה אל העולם הכפרי השמרני [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  20/11/2011   |   עודכן:  20/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית רוזנבך
שלחתם את הילד למעון של משרד התמ"ת כדי שתוכלו לצאת לעבודה? מזל טוב, יש לכם עכשיו עבודה נוספת, במשרה מלאה: לנסות להשיג את ההנחה שמגיעה לכם. בשנה שעברה, עם העברת התהליך למוקד ממוחשב של משרד התמ"ת, מסלול הייסורים נמשך רוב חודשי השנה. בשיפור החלקי המסתמן השנה, האנחה עדיין גדולה מההנחה
חגית ששר
בטיפול פסיכולוגי, מול נפש חשופה ומטענים דחוסים של רגש, עלול המטפל למצוא את עצמו מעורב יותר מדי. להתעמת עם המצוקות שלו עצמו, לפתוח פצעים ישנים, ולפעמים גם להתאהב. התוצאות, בכל מקרה, עלולות להיות הרסניות. הדרכה צמודה, מודעות עצמית לחולשות והיכרות עם כללי האתיקה הן חלק מהתרופות לכך, אבל זה לא מספיק
עידן יוסף
הממשלה מבקשת להפחית את רף השידורים לילדים בטלוויזיה החינוכית, ולאפשר מצב שבו מחצית מהתוכניות יהיו עבור מבוגרים    ח"כ שמאלוב-ברקוביץ אינה מבינה מדוע לממן מתקציב של משרד החינוך שידורים למבוגרים, ודורשת כי כמעט 100% מהשידורים יהיו עבור ילדים
יואב יצחק
המשטרה המליצה להעמיד לדין את אריה שקד ואת ששון עוז בגין השימוש הבלתי חוקי שעשו בדוח האבחון של יוני בן-מנחם, אך במקביל נמנעה מחקירת קשרי השוחד ביניהם וממיצוי הדין עם הסייענים: יוסי בר-מוחא וחיים ריבלין    בדיקה מתחייבת גם לגבי אבי ליכט וחנה מצקביץ', בשאלה: מדוע נמנעו מנקיטת צעדים נגד אריה שקד
ניב שטנדל
סיפור חייה הפנטסטי של ג'ני מיי - המרגלת שנמצאה מתה בחוף הים בתל אביב - עובר מצוין בסדרת תעודה מקיפה ומרתקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il