X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ציפי והאוכל של ילדי הבוס אנחת ענק לתשובה מילים שקופות יש מי שמוליך לפי תהום את מקורביו ויש מי שהולך איתם גם על-פי תהום
▪  ▪  ▪
תשובה. לא ייתן תשובה [צילום: פלאש 90]

לפני שהצעת חוק ההשתקה תוגש לקריאה ראשונה... בטרם יוגשו דפים לבנים לידיעת הציבור... וכשכל מילה שתיאמר ותיכתב תהיה בגדר לשון הרע... לפני שטייקון חדש יופיע וימכור לנו עט סתרים כותב ואינו נראה או מקלדת סתרים...
ציפי עבדה אצל מעסיק פרטי, רואה חשבון במדינת ישראל. כשביקשה העלאת שכר אמר לה בשיא הטבעיות: "אם אתן לך העלאה זה יהיה על חשבון האוכל של הילדים שלי". כך מעסיק פרטי. אז מה הפלא שיצחק תשובה שגייס כספים מהציבור מבקש הנחה. מה אכפת לו, אנחנו ניאנח והוא ייהנה מהנחת הציבור, על חשבון הציבור שהשקיע וציפה לרווחים, תכנן את עתידו, את הפנסיה שלו. מה הפלא שאנו חיים מהיום להיום ולא מהיום למחר?! איך אפשר לתכנן במדינה בה טייקונים שולטים בכסף שלנו, בחופש הביטוי שלנו, בחיינו. תשובה לא ייתן תשובה לציבור.
שיחת הטלפון מנציגת המכירות של "ישראל היום" עיצבנה אותי. "קיבלת את העיתון עד סוף אוקטובר השנה", אמרה, "יש לנו את מיטב ה...". פה קטעתי אותה כי לא רציתי שתקריא לי את דף תסריט השיחה שמונח על שולחנה, ובעיקר מכיוון שאיני מעוניין לממן עיתון מטעם. "את נחמדה ואת מבצעת תפקידך נאמנה, אבל אצלי העיתון הזה שימש בעיקר לשתן של כלבתי".
לא תסתמו לי את הפה
כינוס החירום של העיתונאים בתל אביב זכה לסיקור נרחב, אבל הציבור שותק. פרופ' מרדכי קרמניצר, סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, התראיין השבוע בכלי התקשורת ואמר: "הדמוקרטיה הישראלית נתונה תחת התקפה עזה". דבריו הקשים נאמרו באופן ברור לשומע ולקורא בהתייחסו לשינוי שיטת בחירת שופטי בג"ץ. נראה שהאביב הערבי הביא עלינו חורף קיצוני - התקפה בכל החזיתות הפרלמנטריות להפוך לדיקטטורה (ע"ע ליברמן וחברי ישראל ביתנו). האם שבענו מהדמוקרטיה? המתנגדים לדעה יאמרו כך נוהגת קואליציה, צריך שינוי, צריכים להרגיש שעשינו משהו. אז תעשו לטובת העם - פתרונות! מרדימים אותנו בהישרדות היומיומית, וכך בחרדת "האם הכסף יספיק ללחם" הציבור נאלם. כי מי יכול לדאוג לחברה כשהוא טרוד בקיומו האישי.
ד"ר אלי התקשר בערב ועומרי ענה לו. "גם אתה מעסיק עובדי קבלן?", שאל בעליצות האופיינית לו. למחרת בבוקר ישבנו לכוס קפה ליד מקום העבודה. "כמה זמן לא ראיתי אותך", אמר. כך ישבנו לשיחה ידידותית שעיקרה החלפת רשמים וחוויות וכפי שאמר אלי: "זה יעבור". לעומת כל אלה שנמנעים היה זה דווקא הרופא מי ששמר על מידת אנושיות ראויה. כל אלה שנעלמו או דקרו מאחורי הגב, מי מהם שמח ומי מהם הלום, אין לי מילים. לימדתם אותי ועל כך אני מודה לכל אחד מכם ובמיוחד לחלילן מהמלין ועושי דברו.
כמה מכם אמרו "תיזהר". למה? האם לאמת הפנימית ולרגש אין ערך בעיניכם? איבדתם שפיות, הפקרתם את האנושיות. יש מי שמוליך לפי תהום את מקורביו ויש מי שהולך איתם גם על-פי תהום.
ולסיום - 300 מילים שנכתבו באותיות לבנות על-רקע לבן שהן מילים שקופות. כך תיראה העיתונות אם חוק ההשתקה יעבור. אני הולך למלא לוטו, לגרד חישגד...

תאריך:  22/11/2011   |   עודכן:  22/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי קרמניצר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפני שמכבים את השאלטר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר לפגוע במשהו שלא קיים
לא פוגע בדמוקרטיה  |  22/11/11 19:08
2
קורס חדש
רשת גימל  |  22/11/11 20:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
כמו כל אנשי המחנה שלה, שהולך ונעלם בקלפי, גם זהבה גלאון מבקשת ליצור רוב מהומה על לא מאומה. כלום לא ברור לה שהיוזמה לכפות על לשכת עורכי הדין בישראל למנות כאחד מנציגיה בוועדה לבחירת שופטים את מי שנבחר לראשה היא יוזמה נכונה וראויה?
אורן שמיר
ניסיונו של ח"כ מאיר שטרית לעזור למחזיקי האג"ח התגלה כמזויף. כבוד המחוקק לא באמת מזדעזע מהשבת כספי הציבור ואולי חוקים שטחיים ופופוליסטיים מספקים אותו. למי באמת דואג כבוד המחוקק?
איתמר לוין
בעקבות האישור הראשוני של התיקון לחוק לשון הרע: מהי הסכנה האמיתית שבתיקון    איזה תרגיל עשו מגישי ההצעה    מדוע מה שלא נאמר בהצעה הוא הדבר החשוב ביותר    האם התקשורת באמת נרדפת על לא עוול בכפה    ומה יעשה בג"ץ כאשר הסוגייה תונח לפתחו
עמוס דאי
אני מחבב את יריב אופנהיימר, וסבור שציפי לבני ממש חכמה. זאב שטרנהל הוא איש אשכולות ואת אחמד טיבי לא מעריכים מספיק. דורית ביניש היא שופטת ישרה ואמיצה וזהבה גלאון דואגת שיהיה נעים במליאה    רק אל תתבעו אותי...
יוסף מישל דוד
איך מצליחה ממשלה, ובישראל במיוחד, לעבור את טלטלות דעת הקהל שלה, בלי ליפול ובלי להיכנע דווקא לרחשי לב הרחוב או הבוחרים? איך היא יכולה לבצע מהלכים שיזכו להתנגדות בלי לקחת יותר מדי אחריות עליהם? לשם כך הומצא המושג "ועדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il