X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המציאות המשפטית בארץ היא שתביעות לשון הרע שמורות לבעלי ממון. אם אתה אזרח קטן שקילל עורך דין בפומבי, או סתם הגיש נגדו תלונה - כדאי שתכין את הארנק. אבל אם הוא יאמר עליך משהו נבזי במיוחד, ואין לך כיס עמוק? הסתתר לך בפינה ולקק שם את גאוותך הפצועה וכבודך שותת הדם
▪  ▪  ▪
לשון הרע. מי שאין לו כסף ימשיך לפחד מתביעות [צילום: איתמר לוין]
מה עם הפיצוי?
התיקון החדש, מגדיל אומנם את גובה הפיצוי לנפגע שבית המשפט מוסמך לקבוע ללא הוכחת נזק, אבל הוא אינו קובע רף מינימלי לפיצוי

   רשימות קודמות
  שלי או חלי? מה אכפת? - מגיע לנו טוב מזה!
  כמה מילים בזכות הפמיניזם והאהבה
  שורש הרע של ציר הרשע
  החיוך בעקבות תקיפת ביניש
  השפל בתדמית השופטים

בכל העיסוק בתיקון לחוק לשון הרע, נשכח האזרח הקטן ונשכחה האזרחית הקטנה. אתם יודעים, אלו שלמרות שהם מרוויחים שכר נסבל, הם לא מצליחים לגמור את החודש. אלו שיש להם אוברדראפט בלתי נגמר בבנק, טלפון סלולרי מיושן, מחשב מטרטר, מכונית יד שניה , ובוס שמציק, ו... כן... גם "שם טוב". אבל, חוק איסור לשון הרע, לפחות במתכונתו הקיימת, אינו מגן על זכותו של האזרח הקטן לשם טוב.
תשמעו סיפור: לנועה, פקידה בבנק, ואם יחידנית, יש שכן... איש עם פתיל קצר וסעיף עוד מימי הצבא. כשהיא הולכת עם עקבים בבית בין שתיים לארבע משה יזמין משטרה. אם כלבה של נועה עושה צרכיו על המדרכה, יד נעלמה תמרח אותם על מכוניתה. השיא היא באסיפה הדיירים האחרונה, שם הוא פתח עליה פה: "נועה מכרה את אמה שלה כדי לקנות את הבית הזה" והוא עוד פתח בלוג באינטרנט: "מה אתם רוצים מנועה? אין לה אלוהים" הוא כתב שם.
עוה"ד אליה פנתה נועה, הקשיבה בתשומת לב: "אכן, לשון הרע נוראה... זה יעלה לך 800 שקלים לשעה, או 40,000 שקלים בקבלנות". נועה חשבה לרגע: "וכמה אקבל?". "אי-אפשר לדעת, זה תלוי בשופט..." השיבה עורכת הדין.
נועה כמובן מחלה על כבודה ועל שמה הטוב וחזרה מיד לביתה. היא נהגה בחכמה. בתביעות לשון הרע, אפשר אומנם לקבל עד 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק, ועוד 50,000 ש"ח בהוכחת כוונה לפגוע, אבל, בתי המשפט נוהגים לפסוק הרבה הרבה פחות מכך... כמעט בכל המקרים, גם אצל עו"ד זול במיוחד ושופט נדיב באורח לא רגיל, תביעה מוצדקת על לשון הרע תוציא את התובע בסופו של דבר, בחסרון כיס.
תביעות לשון הרע שמורות לבעלי ממון
המציאות המשפטית בארץ היא שתביעות לשון הרע שמורות לבעלי ממון. אם אתה אזרח קטן שקילל עורך דין בפומבי, או סתם הגיש נגדו תלונה - כדאי שתכין את הארנק. אבל אם הוא יאמר עליך משהו נבזי במיוחד, ואין לך כיס עמוק? הסתתר לך בפינה ולקק שם את גאוותך הפצועה וכבודך שותת הדם.
כדאי לך גם לחשוב פעמיים לפני שאתה משמיע ולו שמץ של השמצה כנגד טייקון, או סתם עצמאי עשיר מהעשירון העליון. מהסרט הזה לא תוכל לצאת באמצע. אבל, אפילו אם המקומון יכפיש אותך, אין לך סיכוי, אפילו לא עם התיקון החדש לחוק; הצד השני יוציא את נשמתך ויכלה את כספך בבקשות שונות ומשונות, ובערעורים מופרכים, עד שתרים ידיים ותודה: "נכנעתי!".
התיקון החדש, מגדיל אומנם את גובה הפיצוי לנפגע שבית המשפט מוסמך לקבוע ללא הוכחת נזק, אבל הוא אינו קובע רף מינימלי לפיצוי. מי שיש לו כסף לתבוע, ימשיך לתבוע, גם כשהתביעה אינה מוצדקת, במיוחד כשהתביעה אינה מוצדקת. מי שאין לו כסף, ימשיך לפחד מתביעות, ולא יעז לעולם לתבוע, גם כשהוא צודק.

תאריך:  23/11/2011   |   עודכן:  23/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האזרח הקטן והתיקון לחוק לשון הרע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה לענין
אראל  |  24/11/11 02:30
2
כאזרח קטן:אם אמשיך לכתוב שאני
קורןנאוה טבריה  |  24/11/11 06:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
החרדים האשכנזים שקוראים ל"אהבת ישראל" צריכים לפשפש היטב ביחסי אשכנזים - ספרדים לפני שהם מייללים בסיסמא זו לקירוב חילוניים או ל"שלום בית" בין החוגים החרדים. האפליה איננה מתחילה בתיכוני הבנות החרדיות, האשמים אינם רק מנהלי המוסדות וראשי העמותות והפתרון רחוק מלהיות "חוק נגד האפליה"
עמיחי שאולי
הייתכן? האם פרשת משה קצב עומדת להפתיע אותנו? - התשובה אצל פסיכולוגית ששמה אליזבת לופטוס - חוקרת בעלת שם עולמי שהשתתפה כעדה מומחית במשפטים ברחבי העולם, ואף בית המשפט העליון החליט לקבל את דעתה בשנת 2010 וזיכה מורשע מאונס. היא טוענת ששאלות של מראיין, עורך-דין, פסיכולוג או חוקר יכולות להטות זיכרונו של האדם ואף להשתיל במוחו זכרונות שלמים
טל הריס
כל הכבוד לצה״ל. אבל עם כל הכבוד, אין זה מתפקידו של צה"ל לפרוש רשת ביטחון לחברי הכנסת השתויים מכוח ולשרים המסוממים מן השררה    כאשר הפוליטיקאים מפנים עורף לדמוקרטיה שלנו ומפקירים את הביטחון שלנו אנחנו לא יכולים לשבת על הגדר
עו"ד צבי שוב, עו"ד יפעת בן אריה
אין כל הגיון שכל רשות תיגבה מסים על-פי ראות עיניה, באופן היוצר אי וודאות ומונע מבעלי מקרקעין החפצים למכור את מקרקעיהם את האפשרות הלגיטימית להסתמך על רשומות מוסדיות ולכלכל צעדיהם בהתאם לקביעות בהן. משמע, משנתקבל שווי העסקה, לצורך חישוב מס השבח, יש בכך הכרה באמיתות העסקה ואין מקום כי ייקבע שווי אחר לצורך היטל השבחה
דניאל גיגי
חוק לשון הרע שעבר בקריאה ראשונה הוא עוד חוק שנועד להגן על בעלי ההון, והספין שמדובר בחוק נגד התקשורת השמאלנית הוא רק טקטיקה להעביר חוק שימנע מחאה חברתית, דומה לזאת שהייתה בקיץ האחרון. באופן דומה לספינים של בעלי ההון במשבר הגז, כך היום הם שולפים את אותו שפן, ובשם ימין מזויף מבקשים להשתיק את האזרחים והתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il