X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דורנר היקרה רוצה בלחיצת כפתור חוקה שמתאימה לה בדיוק לפי הזמנה (ובכך היא מסמנת הכי ברור את עלייתה ונפילתה של אסכולת רחביה); היא לא מוכנה לתת לציבור הדתי והמסורתי בחוקה אף לא זנבון של סטטוס קוו, גם לא זכויות מיעוט לחרדים, גם לא רפורמה במערכת המשפט עבור הקהל הימני שמסתמן כרוב, ובוודאי לא ייצוג למזרחיים בוועדה לבחירת שופטים
▪  ▪  ▪
דליה דורנר. לא מוכנה ללכת לקראת הציבור הדתי והמסורתי [צילום: יוני רייף]

מחול השדים שהובילה התקשורת הקנויה לאחרונה (בכיכובו של הסמול המצטמק שאוחז בקרנות המזבח במועצה של לשכת עורכי הדין) - הביא להקפאתו של החוק אשר נועד להסדרת בחירתם של נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים! אלא שעיכובה זו אך לטובה היא, מפני שלראש היהודי יש יופי של פטנטים ופתרונות יצירתיים להציע לעם היושב בציון! ובמקום שני הקומיסרים מלחכי הפנכה חאלד זועבי ובן ארי - הרי אנו דורשים לצרף (במקומם) לוועדה לבחירת שופטים לאלתר שמונה (8) אנשי ציבור חדשים עצמאיים ואותנטיים (במיוחד אנשי חינוך, וכאלה שאין פרנסתם תלויה במערכת המשפט).
רצוי ודאי ביניהם גם מחנך (או סופר או אמן) דרוזי, וכן עוד ספרדים או מזרחיים ראויים אחדים (משום אפליה מתקנת); אחרת מתי והיכן וכיצד נגיע לבית משפט "משקף" (אם לא "מייצג" - לטענת הנשיאה ביניש והאסכולה של רחביה) !?!
ובכן בדרך לבית משפט "משקף" (ואף חוקה בהסכמה) נחוץ שדרוג של הוועדה לבחירת שופטים! בנוסף, תוכל הוועדה המשודרגת גם לשמש מעין חבר מושבעים שמוסמך להורות על משפט חוזר במקרים גבוליים (והרי משמעות הדבר היא פסילה חד פעמית של משפט מסוים בלבד - דבר זעום לעומת סמכותה הקיימת ממילא של הוועדה לבחירת שופטים להדיח בכלל שופטים אף לצמיתות)!
מאידך מה טעם להתייגע במשא-ומתן עם חרדים ושאר מיעוטים ע"מ להסכים על חוקה, בו בזמן שיש חבורה מסוימת בבית המשפט שיכולה לפרשן תמיד את החוקה כרצונה? אגב זעקותיה כביכול של השופטת דליה דורנר על עתידה "המשפטי" של ישראל (והכמיהה לחוקה) - מעוררים גיחוך במקרה הטוב, וכי מה מפריע לה להשלים חוקי יסוד שחסרים (ואז לשריין אותם יחדיו לחוקה); מה גם שנדמה כי היא עושה לכאורה קנוניה מכוערת עם שבט העיתונאים המתואמים עימה - להשתקת כל הקולות והדוברים בעד רפורמה במערכת המשפט בת 10 פרקים בכל נתיבי השידור הציבורי!
דורנר - לא רואה אף אחד ממטר
במילים אחרות גב' דורנר היקרה רוצה בלחיצת כפתור חוקה שמתאימה לה בדיוק לפי הזמנה - אך בתנאי שזה יהיה בחינם, ובכך היא מסמנת הכי ברור את עלייתה ונפילתה של אסכולת רחביה; הלא היא פשוט לא רואה אף אחד ממטר - אז גם לא רואה מישהו שצריך לתת לו אולי משהו! הרי היא לא מוכנה לתת לציבור הדתי והמסורתי בחוקה אף לא זנבון של סטטוס קוו, גם לא זכויות מיעוט לחרדים, גם לא רפורמה במערכת המשפט עבור הקהל הימני שמסתמן כרוב, ובוודאי לא ייצוג ואף לא "שיקוף" לספרדים או למזרחיים (לא בבית המשפט חלילה, אף לא) בוועדה לבחירת שופטים!.
וכי מי קבע שנציגי הציבור בוועדה לבחירת שופטים יבואו דווקא משורות הלשכה לעורכי הדין (ולמה לא ארגון המורים או איגוד התעשיינים?)! בכל אופן עד אשר תגובש שיטה נאותה ומוסכמת לבחירתם של שמונת נציגי הציבור הנ"ל, על-מנת לשדרג כאמור את הוועדה לבחירת שופטים (צ"ל 8 נציגי ציבור לענ"ד כדי לאזן את 4 הפוליטיקאים בוועדה יחד עם 3 שופטי הגאון - שמדרך הטבע נהגו לשכפל את עצמם לפי מיטב חידושי השיבוט הגנטי) - הרי לתקופת המעבר (בלבד) אין יותר צודק והוגן מאשר בחירתם בזריזות (בהליך בזק בכנסת) של שני נציגי ציבור אותנטיים אשר בולטים מעבר לכל השוואה, האחת היא המורה מחנכת הגיבורה אם הבנים הגברת פרץ ששכלה שני בנים לוחמים הי"ד, והשני הוא האלוף במיל ד"ר יום טוב סמיה גם כן איש חינוך אשר יגבר בס"ד על כל מועמד אחר (וכל זאת לביצוע מיידי - נכון לתקופת המעבר בלבד); מה גם שיש בכך איזון לכאורה (אישה דתית ואיש חילוני) - והם אנשי מעשה בזכות עצמם ואינם "קישוט" ספרדי!
הרי לשכת עורכי הדין ירום הודה אינה אלא ארגון עובדים סקטוריאלי אשר מטרתו המוצהרת היא ברורה מאוד - לפעול בתור סינדיקת מקצועי שנועד לטפח את תדמיתו ויוקרתו של מקצוע עריכת הדין, וכן את מעמדם בציבור של עורכי הדין כמותג מסחרי, וכחלק ממודל כלכלי מצליח בעולם העסקים - כך שבסופו של דבר הם ירוויחו כמה שיותר (דבר לגיטימי כשלעצמו לגבי כל סינדיקת מקצועי)!.
עובדה זו אף משתקפת בתקנון האתיקה של הלשכה - אשר קובע עונשים על עבירות אתיקה בנפרד ומעבר לחוק הפלילי - וזאת בדין משמעתי (שגם אינו נתון לדיני ראיות - בדומה לטופס תלונה ודיון בצבא), וזאת מסיבה פשוטה שחשד לעבירות אתיקה (גם אם אין אישום פלילי) עלול לפגוע בהחלט בשמם הטוב של עורכי הדין - מה שיפגע בהמשך בפוטנציאל שלהם להרוויח ממשלח ידיהם! לדוגמה סעיף אחד בתקנון הלשכה אוסר מתן ייעוץ או שרות משפטי שלא תמורת כסף (כנגד מתנות או שרות כלשהו) בין השאר שמא תקופח פרנסתם של חברי הלשכה! מכאן די ברור האופי התועלתי (אם כי לגיטימי) של ארגון העובדים של עורכי הדין, שדואג לפרנסת חבריו!
לכן סביר שהלשכה לעורכי דין תימצא בניגוד אינטרסים "טבעי" עם כל גוף ממסדי (כגון מערכת המשפט) אשר ממומן ע"י משלם המיסים! ואכן דרישתם הצנועה של הציבור ופרנסיו להתייעלות ולקיצור הליכים בבתי המשפט סותרת אולי את ה דנ"א של עורכי הדין, משום שהתארכותם של הליכי השיפוט רק עושה להם טוב (כלכלית)! ועובדה שהסחבת בבתי משפט היא כמו מזג האוויר (שכולם מדברים עליו, אך אין מי שיפעל בנדון); לכן מתגנב החשש שמא לשכת עורכי הדין היא זו שדאגה לבחור (שלא במודע!?) דורות של שופטים שאינם רגילים לעבודה יעילה בלשון המעטה !?
ובצד השני של המטבע (ניגוד העניינים) נמצא כמובן הבג"צ עצמו! ונשאלת בהקשר זה השאלה:- האם מותר לאיזו חבורה סגורה ומצומצמת של שופטי עליון לטפח סיעה מסוימת (של גיא רון נניח) ולדאוג לאינטרסים שלה בלשכת עורכי הדין (ולהגן על המחטף שעשתה ועוותה לאחרונה כך שכל נציגי הלשכה בוועדות לבחירת דיינים ושופטים יבואו אך ורק ממנה)?! וזאת עם אופציה מוחשית שנציגי אותה סיעה ישמשו עבור השופטים כלשונות המאזניים (שנחוצים ודאי בהמשך בוועדה לבחירת שופטים - לבחירתם של עוד שופטים מאותה חבורה), ושמא מתפתח חשש או מראית עין - שמא השופטים שייבחרו בעזרתה האדיבה של אותה סיעה מיוחסת תנוח דעתם אי פעם לפסוק לטובתם של עורכי הדין מאותה סיעה - אשר כבר סייעו לשופטים מלכתחילה להיבחר ממילא !?!
השבויים בידי האסכולה השיפוטית של רחביה
ובכלל, כל עורכי הדין בארץ (עם הלשכה שלהם) אינם אלא שבויי חרב חרופים בידי האסכולה השיפוטית של רחביה, במיוחד לאחר שהשופט לשעבר חשין פגע בהם אנושות - זאת כי הוא איים בעבר "לגדוע ידיים"! שהרי אין הכוונה ודאי לשימוש בגרזן - אלא לפגיעה ישירה במטה לחמם של עורכי הדין, מפני שכל מי שמעיז לתמוך ברפורמה של מערכת המשפט - הרי דמו (הכלכלי) בכפו - משום שהוא ייכנס פשוט לרשימה השחורה של רחביה, ויתחיל להפסיד תיקים ומשפטים ודיונים ופסקי דין בשרשרת - וכך יסיים את הקריירה המשפטית שלו מהר מאוד! הלכך בברכות השחר נהגתי להוסיף:- ברוך שלא עשני עו"ד; אחרת לא הייתי מוכן לכתחילה לכתוב את מאמרי זה!
כמו-כן אין תקדים בעולם (לפי פרופ' שמעון שטרית השר לשעבר) ששופטים בוחרים את עצמם - כי אם הרשויות האחרות הן שבוחרות אותם! ומאחר שהנציגים הטריים של הלשכה אינם בוחלים להצטרף כאיש אחד לבלוק של השופטים בוועדה, הרי אין ברירה אלא להיפרד מהם, שלום ותודה! ואכן ברור שמגמות אלו אסורות בתכלית המצפון, גם לפי עיקרון הפרדת הרשויות שהוא לב ליבה של הדמוקרטיה; לכן חייבת המדינה באמצעות חקיקה מתקנת כלשהי - להסיר חד וחלק את הכתם השחור הזה שמהווה ניגוד אינטרסים זועק עד הגהינום - ללא מורא, שנאמר לא תגורו מפני איש/ה.
לכך נוסף פן שלילי איום ונורא של הלשכה לעורכי דין, שהיא (ו/או פיונים עלומים במחלקת ייעוץ וחקיקה של משרד המשפטים) - הם שמעוניינים לענ"ד לטרפד את חוק האחריות הורית למשמורת ומזונות ילדים - חוק אשר עשוי לצמצם בס"ד את נפח השוק ברוטו של תעשיית הגירושין הארורה ממיליארד ש"ח בשנה לשליש או לרביע בלבד - למורת רוחם של הערפדים (הבארונים או טייקונים קטנים) של אותה תעשיה ארורה (שיש להם לובי מחתרתי בכנסת - ושחובה לרסק אותו לאלתר)! ואינני טורח כלל להציג יחסי הון שלטון, כי בכובעו של מחוקק די לחוקק חוק שימנע זאת סופית !!
ובכן רק עקב היעדרו של החוק הנ"ל מספר החוקים של מדינת ישראל - הרי ישנם כיום כחצי מיליון ילדים בישראל (ודווקא במשפחות נורמטיביות) שמנותקים במידה זו או אחרת מ 200,000 אבותיהם - כחצי מיליון ילדים שהם בחזקת חטופים - השבויים בידי תעשיית הגירושין הארורה שמטרפדת חוק זה במרמה (יתכן באמצעות פיונים כאמור לעיל), ועל כן נמצאים הילדים בסכנה התפתחותית קשה ולאורך זמן - בין אם ההתדרדרות במצבם הנפשי ניכרת כלפי חוץ או לא; וכל זאת כאשר לפחות פרומיל אחד שזה 200 מאותם אבות מנותקים - מתאבדים מידי שנה מרוב צער ושלל הסיבוכים (מתוך כ 450 מתאבדים בישראל לשנה - שכרבע מתוכם נקבות ויתרתם זכרים).
ואכן חוק האחריות הורית למשמורת ומזונות ילדים נועד למשפחות נורמטיביות שבהן שני ההורים ראויים כל אחד למשמורת משותפת (שלא נפסל מי מהם לפי חוק הכשרות משפטית ואפוטרופסות הקיים), והוא חוק נפרד לחלוטין אשר נכתב בהשראת סעיף 3.1 של דוח שניט משנת 2008 בדבר הפרדת החקיקה (וכן סעיף 3.1.8 בדבר צמצום ההליכים וההוצאות המשפטיות); ובכן הצעת חוק זו זוכה לאהדה עקרונית וגלויה מצד שר הרווחה משה כחלון יצ"ו (שנפגשתי עימו במגדל שלום ב 16 לאוגוסט 2011), זאת מלבד תמיכתו העקרונית של הרב יובל שרלו יצ"ו עוד מתחילת 2009 - לאמור שטובת הילד דורשת (אחת מהשיטות של) משמורת משותפת, ובלבד שהדבר ישים ואפשרי.
עד כאן על שלושת פשעי לשכת עורכי הדין (חשש לניגוד עניינים בבחירת השופטים, חשש ליחסי הון שלטון עם תעשיית הגירושין הארורה, ובכלל חשש לאי רצון בהתייעלות המערכת המשפטית) - ו(הרי) על ארבעה לא אשיבנו! ועל זה אמרו חכמים "הסתלק מן הספק" כאילו למה לנו צרות?!.
מאידך חשוב לציין - על-רקע יללות הצבועים מלחכי הפנכה בתקשורת הקנויה, עם שלל דברי הרהב הנכלוליים והמתחסדים על "הסכנה לדמוקרטיה" כביכול - החל מפרשני החצר נגבי-ברקאי-קרא ועד אחרון "המעושרים" - עורכי דין "צמרת" (סליחה אני רק שאלה: יש ניגוד אינטרסים?); הרי נלך בס"ד מחיל אל חיל ונדרוש מינוי אמבודסמן חיצוני לשידור הציבורי (לרשות השידור / גלי צה"ל וכן לחדשות ותכנים פוליטיים בערוצים המסחריים).
שישמור במטותא מכבודו על "טוהר המסך" (תוך איזון כלשהו בין ימין לשמאל), ולא תהיה יותר תקומה לזייפני הדמוקרטיה הרדיופוניים מהסמול האנרכיסטי / פאשיסטי (והרי אין הפאשיזם בדורנו אלא היפוכו של עיקרון הפרדת הרשויות)! אלא שעד אשר ימונה האמבודסמן הנ"ל (אולי במשרד התרבות והספורט?) הרי עלינו להסתפק בלית ברירה בשיגור בוז גדול למר משה נגבי שקיבל לפני שנים רבות למיטב הבנתי קביעות בעבודה לכל ימי חייו בחסדי הבג"צ (ו/או בית הדין לעבודה), ועל כן אין להתפלא מדוע הוא מפרשן כמו תוכי או עבד נרצע בענייני חוק ומשפט כאילו היה דוברם האישי של מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט - דובר כה סמולני וחד-צדדי biased שבא סליחה להקיא.
לפרק השעטנז בשם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים
אפרופו דמוקרטיה, יש לפרק לאלתר את השעטנז שנקרא מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים - שזה אבסורד שיש עשרות ומאות פרקליטים שעולים מאות מיליוני ש"ח בשנה לאוצר, אך כולם רק מגרדים ואינם מבצעים שום כלום - ובוודאי לא את מטלותיו של שר המשפטים או של ראש הממשלה (כגון חוק תכנון ובניה חדש שהכנסת בכוחותיה הדלים מתבוססת בו כבר יותר משנתיים - ולכן נאלץ נתניהו להסתפק בווד"לים כתחליף זמני)!.
הרי שר המשפטים נמצא שם רק כדחליל ע"מ לשלם משכורות מנופחות, כי כל מחלקת הייעוץ וחקיקה (עד שלא יופרד הייעוץ מחקיקה) נותרה כפופה ישירות אך ורק לחמשת המשנים של היוע"מ לממשלה - שגם זה הוא חלק מהבזבוז הנוראי, וכי מדוע צריך 5 משנים ליועץ המשפטי (אם לא כדי לחלק כופתאות לשרידי הסמול האנרכיסטי?)! .
וכל זאת על-רקע חוסר האיזון שבמשרת היועץ המשפטי לממשלה, שנטל לעצמו זכות ווטו כמעט גורפת לטרפד יוזמות חקיקה לפי ראות עיניו (ו/או על-פי גחמותיה של אסכולת רחביה), בטענה שלא יוכל להגן עליהם בבג"צ (וזה דומה לשופט כדורגל שמוכר משחקים מראש)!.

תאריך:  11/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרך לבית משפט "משקף" - וחוקה בהסכמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בית משפט עליון משקף
זו עבודה בעיניים  |  11/01/12 18:03
 
- שאלה מה ניתן לדרוש מפוליטיקאים
ע_הראל  |  11/01/12 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
מפתח הזהב נמצא בידי שני עמים. הישראלים והפלשתינים. בשיחות ירדן נפגשים עו"ד יצחק מולכו ועמיתו סאיב עריקאת, לשיחות בפעם ה-1,000. בבואם לחשוב על מוצא ממעגל הדמים הבלתי פוסק הזה, של מנהיגים גדולים (שהם מנצחים קטנים), המובילים עמים של מונהגים קטנים (שהם המפסידים הגדולים), יטיבו להיזכר בדמות של "שלום עליכם", מוטל בן פייסי החזן, ובפיו מפתח הזהב לפתרון הסכסוך
דוד מרחב
בחינה היסטורית של המקארתיזם בארצות הברית מלמדת, כי אין כל בסיס להשוואתו עם יוזמות הימין האחרונות, כפי שטוענים ארגוני השמאל
מנחם רהט
צירופה לבית המשפט העליון של משפטנית שהשמאל הקיצוני מריע לה, והחלטתו של יאיר לפיד להסיר את מסכת המגיש האובייקטיבי, הם שני הצדדים של אותה מטבע
חן בן אליהו
את הקמפיין הפוליטי שלו החל יאיר לפיד כבר לפני זמן רב עת השתמש באופן ציני ובוטה בבמות התקשורתיות שניתנו לו    לפיד השנאה והיהירות האין-סופית חוזר, לפיד המחלוקת, ליבוי היצרים והאש הזרה
אפרים הלפרין
רק לאחרונה שמענו על קרנית גולדווסר הנשקלת כמועמדת ברשימת לפיד והנה מגיח אחריה נועם שליט, אביו של גלעד, כמועמד לרשימת העבודה לכנסת. לא אסון, אבל לטעמי משאיר טעם לא טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il