X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה מעוז פתח את פיו? ירון לונדון מיד מצדיק, מסביר, מנמק. טוב משלמה מעוז. הרבה יותר יסודי, סדור, רהוט וברור ממעוז. הרי ירון לונדון הוא איך לומר..."לבן בנק לאומי" כזה, לא?
▪  ▪  ▪
מוטי קירשנבאום וירון לונדון. הפגינו הלכה למעשה את הצדק החברתי [צילום: יוסי צבקר]
אולי תעופו
אולי תעופו גם אתה וגם קירשנבאום מכסאותיכם ופשוט תתנו למצלאווי ולביטון להגיש את התוכנית "לונצאווי וקירשנבטון"? מה דעתכם על הביטוי "נאה דורש?" אולי פשוט תפגינו הלכה למעשה את הצדק החברתי שבגינו אתם מקשקשים כל כך הרבה?

יש מי שמטורף על "כוכב נולד". יש מי שתוכנית ספורט מוחקת לו את קמטי הדאגה. יש הנמצאים על מיטת דווי ורק מינון גבוה של מבט לחדשות מותיר את לחץ הדם ופעימות הלב ברמה הראויה. יש חולים כרוניים שמסניפים "מעושרות" ויש מי ש"מונית הכסף" היא החומר המוזרק לורידיו.
אני צופה בלונדון ו קירשנבאום. אפשר בהחלט לומר שאני אורתודכסבאום ואפילו אורתודוכסדון אמיתי.
מעולם לא שאלתי את עצמי מדוע. מתי אני יכול לעשות זאת? אני בורח מהמשרד בשעה חמש וקצת, נבלע בערוץ המכוניות שאורותיהן האדומים מהבהבים לפני ומזגזג כדרך כל נהג ישראלי הממהר למטבח רעייתו כדי לחטוף ארוחת צהרים מאוחרת ולכלב המחכה לצאת ולעשות צרכיו. את תיקי אני משליך בכניסה, חולץ את נעלי בתנופה של רגל על רגל ומזדרז להחליף את בגדי כאשר עין אחת כבר בוחנת את המסך המהבהב.
כמו קדוש הודי אני יושב על הספה הנמוכה שמול המרקע, מושך לעברי את השולחן הנמוך ונועץ עיני בשני הקשישים בני דורי. רעייתי הרגילה לסוגד המבצע את פולחנו היומי, מזדרזת לדחוף תחת ידי סכין קהה ומזלג לא חד שמא אפצע את עצמי מבלי משים. היא נושפת על צלחת המרק ומניחה בידי כף מעוגלת אתה היא מנתבת בזהירות לתוך פי, פעם ופעמיים.
לעיתים מתיר ירון לונדון לחברו לשאול שאלה, לעתים מוטי קירשנבאום אפילו מקשיב בהשתאות מקצועית בלתי מוסתרת לשאלות הארוכות, המפותלות וחסרות הפיסוק של ירון לונדון. שאלות המזכירות טכסטים קדושים החרותים בכתב היתדות על אבני גרניט עתיקות הטמונות המערות עמוקות וחשוכות. טכסטים בלי פסיק, בלי נקודה, בלי סימן שאלה, בלי נקודתיים ובלי מרכאות.
כי זאת עלינו לדעת: מר לונדון המציא סוג מיוחד של עיתונות. אם הויקיפדיה החליפה את האינציקלופדיה העברית (ויעידו פחי האשפה מהם חילצתי לא סדרה אחת של כרכים צהובים שננטשו על-ידי בעליהם הבוגדניים) הרי ששאלה ירון-לונדונית אופיינית כוללת בערך שבעה עשר משפטים המספקים רקע, תאור מצב, התייחסות לנושאים חופפים, אזכורים של שאלות דומות ותשובות שנתנו עליהן בעבר במוסדות בינלאומיים ולאומיים. הלב נכמר על נדב אייל, יובל דרור או צבי יחזקאלי המנסים להשלים את כתבותיהם ונראים כמו יונקי תנים המנסים להתמודד עם אריה קשיש אך עדיין מיוחם.
רובם של המרואיינים נותרים מובסים והמומים מול שאלותיו . מי שינעץ עיניו בהם יבחין בשפתיהם הנעות בניסיון לחרוט בזיכרונם מידע רב כל כך שנמסר בקפסולת זמן קצרה כל כך. לחלקם הגדול מבט תמה האומר לצופה בקריצה של מבוכה : "נכון, אומנם שילמתי עבור החניה ליד אולפני הטלוויזיה אבל לפחות קיבלתי איפור בחינם. אפשר לצאת מפה לחתונה של איזה טייקון ולהצטלם ללא חשש".
קירשנבאום עונה על ההגדרה הצברית בה השתמשנו לא אחת בצבא, זוכרים? "בחור על הכיפאק. לא אוכל סכיני גילוח, לא שותה נפט ולא מחרבן קוביות" כזה שכל אחד מאיתנו היה רוצה שישן לידו במילואים. יעני סחבק סחבקי, גבר גבר ובכלל בסדר כזה. כאילו.
התוכניות האהובות עלי ביותר מבין תוכניות לונדון-קירשנבאום הן אותן תוכניות העוסקות בפער החברתי בישראל ובעיקר באלה הקושרות פערים חברתיים, פערי שכר, פערי דיור, פערי דת ומסורת, פערי בריאות, פערי נסיעות לחו"ל, פערי גובה וצבע שיער ובכלל פערים מכל סוג שהוא במוצא העדתי.
נו, אז מתעלים שני החבר'ה האלה על עצמם.
קירשנבאום כהרגלו ממשיך לנסות להשחיל מילה או שתיים ולשבצן בין הפרסומות לסרטי הטבע המדהימים שצילם באפריקה - מקום בו כידוע כל לבן עם כובע קאובוי עשוי עור הוא משהו שבין סאהיב לאל חי, בפרט כשהוא מנסה ללמד את הנאטיב'ס את המילה "שלום".
"קירשנבאום, יא אחי" אני צועק לעבר המסך, "למד אותו "סבלנות", למד אותו "תחנה מרכזית", למד אותו "מקופח!" תראה איך הוא יקלוט את זה מהר!!!!"
ירון לונדון - הלוחם האמיתי
ירון לונדון לעומת זאת הופך ללוחם אמיתי למען המזרחיים, המקופחים, הדפוקים, המוזנחים, המודחים, המודרים, הנטושים, העזובים, הזרוקים, אלה שמרגע עליית הוריהם, או סבם וסבתם, חיפשו המדינה ומוסדותיה את כל הדרכים בהן תוכל לקפח, לדפוק, להזניח, להדיח, למדר, לנטוש, לעזוב ולזרוק אותם, את בניהם, את בני בניהם את שלישיהם ואת צאצאיהם עד דור רביעי.
יש בעיות עם הרופאים? ירון לונדון מסביר למה רופאים המזרחיים בפריפריה.... ולמה החולים המזרחיים בפריפריה....
יש בעיה במחאה חברתית? ירון לונדון חובר מיד לאותם לוחמי הקשת הדמוקרטית ומנפנף יחד עימם בחטא האשכנזי הקדמון.
בית המשפט העליון מדיר מזרחיים/ערבים/דתיים/נשים? ירון לונדון מסכים בכל לב ואכן מבקש לתקן את המעוות ולמנות שופט מזרחי/ערבי/נשי כנשיא בית המשפט.
שלמה מעוז פתח את פיו? ירון לונדון מיד מצדיק, מסביר, מנמק. טוב משלמה מעוז. הרבה יותר יסודי, סדור, רהוט וברור משלמה מעוז. הרי ירון לונדון הוא.... איך לומר...."לבן בנק לאומי " כזה, לא?
כן, שכחתי להזכיר שירון לונדון לא ישכח מעת לעת להזכיר כי חתנו, אתם יודעים זה שמוצאו מחלב שבסוריה, כן, זה הד"ר, הוא גם, איך לומר, מזרחי כזה כאילו וגם....פשוט מותק.
וכיון שבשלב הזה מתחילה לפוג השפעת הסם הזה שנקרא לונדון-קירשנבאום, אני רוצה לשאול בעדינות, בנימוס ובכל הכבוד הראוי:
אולי תעופו גם אתה וגם קירשנבאום מכסאותיכם ופשוט תתנו למצלאווי ולביטון להגיש את התוכנית "לונצאווי וקירשנבטון"? מה דעתכם על הביטוי "נאה דורש?" אולי פשוט תפגינו הלכה למעשה את הצדק החברתי שבגינו אתם מקשקשים כל כך הרבה?
ובהזדמנות זו, אני פונה גם לגב' קרן נויבך, לגב' אילנה דיין, לגב' ג'ודי ניר מוזס ולשאר "השיכנזיות -קול באישה" אולי תפנו את האולפנים ותניחו לכל אותן מקופחות נהדרות שאתן מזמינות מדי תוכנית כדי שישירו ו/או ימסרו מתכונים מתובלים מבית אימא כדי שתתפוסנה את המקום המגיע להן בצדק?
ולכבוד השבת אולי נסיים בשיר אשכנזי שנכתב על-ידי רבינוב וזהבי בשנת 1946 במיוחד כדי להגדיל את הפער העדתי ולדפוק את המזרחיים:
ירדה השבת לבקעת נתיבות
וניחוח של קובה אדום בשוליה
ויעמדו מסביב מסיתים שושבינים
לשאת אדרתה המוכתמת
יעלו צפרדעים משלולית וביצה
לקבל את רוחה הכואבת.
בוכה השבת על ראשו של הברוש
על אזוב שבסלע עוד דמעה נזלה
ויהי השפוד לשרביט של מלכות
בשוק התקווה צווחה עולה
ימשוך אז עורב בקולו הסדוק
צער השמצה מנוולת.
הרטיטה שבת בחינה הגנוז
עיני חלונות מכל עבר
אז יצאנו כולנו אל הערב זמר
זמירות בערגה מצלצלת
שתחזור אמת לבקעת נתיבות
ותשוב עבריות נאצלת.
נ.ב. - רשימת יוצאי עדות המזרח (על-פי שם) שהגיעו בדין, בצדק ועל-פי כישוריהם לתפקידים בכירים בנשיאות המדינה, בממשלה, בכנסת, בצבא, בשרות החוץ, בבנקים, באקדמיה, בעולם הנדל"ן, בעיתונות, בבתי החולים, במגרשי הספורט, בעולם התיאטרון, בעולם המוזיקה, בעולם העסקים ובשוק הכרמל - שמורה במערכת.

תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  14/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לונדון - לונדצאווי, קירשנבאום - קירשבטון
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מדליקה ל"ת
ש.ק.  |  14/01/12 14:50
 
- כתבה משמימה ארכנית ומתישה
תגובות מטעם  |  15/01/12 06:45
2
תאור ריאליסטי ל"ת
מתי דוד מתתיהו  |  14/01/12 15:36
3
סיגנון והגיון
מתי דוד מתתיהו  |  14/01/12 15:56
4
כתבה שנונה מלאה הומור
מקס פאואר  |  14/01/12 21:22
5
על אף ועל פי
מראה מקום  |  14/01/12 21:46
6
המבטא הצברי של 'אברית'
מבתא משכית ומשכיך  |  14/01/12 21:50
 
- ילדים לבניםכותבים רע מאוד
עטרה   |  15/01/12 07:47
 
- מה לך כי תתנשא?
ש. שאול  |  15/01/12 07:57
7
אהבתי ל"ת
עחיעד  |  15/01/12 01:54
8
מתמזרחים מתמשכנזים
משה אר  |  15/01/12 05:36
9
לונדוצאווי
הרצל נח  |  15/01/12 07:33
10
בענין מר למדן-לונדון
ש. שאול  |  15/01/12 08:13
 
- לונדון הוא גזען חסר תקנה, כל..
צופה בתכנית  |  15/01/12 10:08
 
- מידה כנגד מידה
YOSS  |  15/01/12 15:26
 
- "משבחים אותם"-למדת מהגרמנם? ל"ת
אז תחזור לשם  |  15/01/12 17:51
11
חנן וייס-ודאי שיש אפליה ולכן
מעוז פוטר,כשלונדו  |  15/01/12 08:44
12
שנינות המכריזה בגאווה:הנני
דורה שליין  |  15/01/12 10:34
13
לונדונבאום הם הצמד מהחבובות
רחובותית  |  15/01/12 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
חמאס עשה לישראל שירות גדול בכך שפילג, ובעצם ריסק, את החלום הלאומי הפלשתיני והוכיח "לקרוב ולרחוק" שכל הסיפור הלאומי הפלשתיני לא היה ולא נברא, לא יצא מתחום הסיסמה ולא הפך מעולם למציאות
אלון דהן
הם מאמצים את עיקרון "כור ההיתוך" שמקדם השמאל העולמי, שעל פיו יש להצית מרי אזרחי, מגובה ככל שניתן בטענות מוצדקות, על-מנת לגרום לזעם ולתסיסה ציבורית, שלא יובילו לפתרון, כי אם להתנגדות פוליטית לשלטון המכהן
ד"ר עמנואל נבון
אם לפיד כופר בעיקר - בשלום, בסוציאליזם וברב-תרבותיות - איך זה שהשמאל מתלהב מהחלטתו לרוץ?
עו"ד יוסי דר
מי שמבין משהו בענייני שחיתות הוא אחד החברים הכי קרובים של טומי לפיד, שישב אצל יאיר לפיד בבית יחד עם שאר המבוגרים והסביר לו איך עושים פוליטיקה. הייתכן שאולמרט לא זרק ללפיד איזה טיפ או שניים איך מחברים דולר ירוק לשקל שחור?
דן אלון
כבר כמה ימים שאני רואה שלצד השמחה העזה מצד כל כך הרבה אזרחים (והנבואה של 15 מנדטים נראית לי צנועה), ישנה גם מדורת הבלים שבה מתחרים בלי טעם, "חיילים מטעם", לצד שכירי חרב טוקבקיסטים, וכל מני פגועים רגשית כי "יאיר לא ענה לי על הפוסט שלי". איש לא חייב לאהוב את יאיר לפיד ואיש לא צריך להרגיש מחוייב להצביע לו. תצביעו ותקדמו את מי שנראה לכם מתאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il