X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
התרנגול הכחול, שהתגלה בחלומו של מסעדן הצמרת התל אביבי, שאול בן אדרת, הפך מחלום למציאות של ממש בדמותה של מסעדה גסטרונומית מעולה הנושאת את שמו והמציעה לסועדיה תפריט מגוון ומפנק במחירים השווים לכל נפש
▪  ▪  ▪

דיוקנותיהם של תרנגולים הופכים עם הזמן לסמל מובהק של קולינריה. מזה שנים, למשל, משמש דיוקנו של תרנגול אדמוני כסמלה המוכר של רשת מסעדות אוסטרית מוכרת, בעוד שתרנגול-זהב הוא סמלה ושמה של רשת-מסעדות מתחרה.
תרנגול כחול, לעומתם, שנגלה בחלומו של מסעדן תל אביבי - הצליח לקרום עור וגידים, כשהפך לשמה של מסעדת-צמרת צפון תל אביבית חדשה - אחות למסעדת "קימל" הוותיקה, שבדרומה של העיר.
אלא שלהבדיל מהתרנגול האדמוני ותרנגול הזהב העממיים שמעבר לים - יכול "התרנגול הכחול" התל אביבי להתקשט ולהתהדר בנוצות של מסעדת-גורמה, בזכותו של בעליו, שף הצמרת, שאול בן אדרת, שהצליח להעניק לו נשמה גסטרונומית.
בן-אדרת איננו פנים חדשות במראה הקולינרית. הוא נמנה עם טובי הגסטרונמים שקמו בארץ, ואולי אף הגדול שבהם. מאחוריו ניסיון מוכח ב"קימל", כמוה, גם ב"תרנגול הכחול", הוא מקפיד להשתמש בחומרי-גלם טבעיים ומקוריים בלבד, כשמשחקים של "נדמה לי" באוכל הם ממנו והלאה.
"התרנגול הכחול" היא מסעדה מרווחת, ומעוצבת להפליא, שממוקמת במתחם קניון ג'י, ברחוב ניסים אלוני 10. שמה יצא לפניה בעיקר בשל התפריט המפנק שלה, המציע הרים וגבעות של גורמה בתעריפי-מציאה. ואם יורשה לי גילוי נאות - משלל המסעדות שפקדתי עד כה לא מצאתי אפילו אחת שתהיה מסוגלת להתחרות בה; לא בכמות ולא באיכות.
מרכיבים זמינים
יום שישי בצהריים מצא אותנו במסעדה שוקקת-חיים. כמוצאי שלל רב עטנו על התפריט העסקי המגרה שלה שהוצע לנו ואשר מחירו נקבע על-פי המנה העיקרית המוזמנת. כאפריטיף הוגשה לנו סנגריה מרעננת, על חשבון הבית, שפתחה ממש את התיאבון. בעקבותיה הגיע מגוון של מנות ראשונות, שהיו ארוחה בפני עצמה: סלט-עשבים רענן, עם צנובר וטחינה; תרד מוקפץ בשמן-זית, עם גבינת פטה חמה ואגוזי מלך; סלט של דלעת טרייה, על חמוציות וגורגונזולה; ריזוטו של פטריות עם פרמזן, סלט יווני ופוקצ'ת-בית חמימה. לכל המנות האלה היה טעם שמיימי ויש בהן כדי לגדוש בהחלט קיבה ממוצעת. לתשומת-ליבן של מסעדות-צמרת אחרות, שרק יכולות ללמוד מן "התרנגול הכחול" פרק בהלכות קולינריה לשמה.
גם המנות העיקריות לא טמנו את ידן בצלחת והיו מבוססות כולן על מרכיבים זמינים. בחרנו בסטייק אנטריקוט, צלוי בגריל, ובכבדי-עוף על מצע של עדשים שחורות ומעושנות. אף ששתי המנות היו מצוינות - פשוט לא יכולנו להן. את חלקן הארי נאלצנו ליטול אחר כבוד הביתה, ולו רק משום שקיבתנו כבר עמדה להתפקע.
על הקינוחים - קרם קרמל וסברינה רומנית - עטנו, כמובן, בנפש חפצה ותוך לגימת אספרסו חמים, עם סודה צוננת. שילמנו לשניים 335 שקל, כולל תשר של 15% לשירות מעולה, וזיכינו את "התרנגול הכחול", המומלצת בכל פה, במלוא 10 הנקודות של הסולם הקולינרי.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוקוריקולינריה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
משעמם לכם אם זה הכתב שמצאתם
מבקר מובטל  |  24/01/12 08:16
2
תתיחסו גם לדתיים? (שמחפשים מהד ל"ת
דתיה  |  24/01/12 16:04
3
היינו גם ונהננו מאוד ל"ת
תמרה אלוני  |  27/01/12 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
מאות הגיעו לכנס היסוד של ארגון העיתונאים החדש. בסופו, לאחר דברים שנשאו עיתונאים ותיקים וצעירים ממגוון כלי תקשורת, הגיע מספר המצטרפים לארגון ללמעלה מ-600
עליס בליטנטל
מכל ההפקות הרבות שראיתי של "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט, האחרונה, שראינו בבצ"א, של תיאטרון פסיק הירושלמי - עולה על כולן
ראובן לייב
תיירות הסקי שמעבר לים מצויה עכשיו ממש בעיצומה. זו הזדמנות גם לגולש הישראלי להפגין את יכולת-ביצועיו בשטח, גם אם הוא, עדיין, חסר-ניסיון
שולמית קיסרי
המלחמה שפרצה בחודש אוגוסט 1939, עם כניסת הצבא הגרמני לפולין, הפכה ב-7 בדצמבר 1941 למלחמה כלל-עולמית לאחר שספינות אמריקניות הופצצו בנמל פרל הרבור באוקיינוס השקט על-ידי טייסי יפן, בת בריתה של גרמניה
מיכאל טוכפלד, רומא
קרוב לחצי מיליארד דולר ירדו השבוע למצולות עם טביעתה של "קוסטה קונקורדייה", אוניית הפאר שהשתרעה לאורך 300 מטרים ונשאה על סיפונה כ-4,200 נוסעים. לצד הכעס על הקפטן פרנצ'סקו סקטינו, שהיה אחראי לאסון ומיהר לנטוש את הספינה, באיטליה תפסו את שקיעת אוניית התענוגות גם כאירוע המסמל את המצב הכללי במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il