X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמר שר הביטחון לראשי מערכת הביטחון בדיון בנושא הערכות ליישום ההינתקות אישר מיגון יישובי האזור הנחה את אלופי צה"ל לקיים דיאלוג עם המתנחלים נשקם של המתנחלים ייאסף בסמוך לפינוי
▪  ▪  ▪

לא יהיה נשק מכל סוג באזור בו תתבצע ההינתקות. כך קבע שר הביטחון, שאול מופז, בדיון שקיים (ה', 14.4.05) בנושא היערכות מערכת הביטחון ליישום תוכנית ההינתקות.
בנוסף, אישר השר מופז שורה של צעדים להבטחת ביטחונם של תושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה, לקראת יישום תוכנית ההינתקות.
מופז הנחה להקים רצועת ביטחון מינימלית סביב הרצועה, שמטרתה לפגוע כמה שפחות בשטחים החקלאיים, שחלקם כבר נרכשו על-ידי משרד הביטחון. כמו כן, הוא הורה לתקצב מיגון ליישובי האזור בעלות של 220 מיליון שקל לשנתיים. המיגון יכלול אבטחה נגד ירי תלול מסלול, מיגון לירי, ואמצעים טכנולוגיים. מופז אישר גם הקמת שתי גדרות סביב "עוטף עזה", שייצרו ביניהן שטח מפורז.
במהלך הדיון מופז הדגיש, כי בידי החיילים והשוטרים שייטלו חלק בפעילות באזור ההינתקות לא יהיה נשק. בנוסף הוא ציין, כי נשקם של המתנחלים ייאסף על-ידי כוחות הביטחון קרוב ככל האפשר ליישום תוכנית ההינתקות.
השר מופז הנחה את אלופי צה"ל לקיים דיאלוג עם המתיישבים כדי להגיע להבנה עם המתנחלים בדבר מסירת הנשק לתקופת ההינתקות.
בסוף חודש אפריל הודיע השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, במהלך פגישה עם ראשי יש"ע, כי כלי הנשק של המתנחלים לא יאספו. לעומת זאת, השוטרים שיעסקו בפינוי לא ישאו נשק בעת ביצוע המשימה.
תגובות להודעת השר מופז
ממועצת יש"ע נמסר בתגובה להכרזת שר הביטחון, שאול מופז על מסירת נשק המתיישבים לצה"ל כי "אמירות כאלה נועדו לשמש כלי פוליטי להכפשת המתיישבים ולהציגם כאלימים. העיסוק בנושא זה מיותר מכיוון שלא יעלה על הדעת שמישהו מהמתיישבים יחשוב להשתמש בנשק כלפי כוחות הביטחון".
הם ציינו, כי "המתיישבים המחזיקים בנשק פרטי או צה"לי קיבלו לכך אישור כחוק להגנה עצמית מפני האויב הפלשתיני". במועצת יש"ע הדגישו: "אנו נפעל כדי שהעניין יעשה בדיאלוג ומתוך הבנות אך מוחים נגד הניסיון הציני לציירנו כבעלי כוונות זדון".
ועד רבני יש"ע קוראים לכל בית ישראל להגיע לאזור גוש קטיף וצפון השומרון בימי הפסח. בהודעה שיצאה מטעם הוועד נמסר, "אנו שבים ומזכירים שתוכנית הגירוש וההרג היא בלתי מוסרית בעליל ולמרות שהתקבלה בכנסת אין לה תוקף ואין לסייע בכל דרך בביצוע".
ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי אומר כי החלטת שר הביטחון לאסוף את הנשק מהמתיישבים תסכן את חיי התושבים. ח"כ אריאל מזכיר, כי מדובר באנשים שמחזיקים בנשק באופן חוקי מתוך מטרה להגן על חייהם באזורי הסיכון השונים. "בכל מקרה החלטה כזו לא צריכה להעשות בצורה הצהרתית בתקשורת וללא הסכמה", אמר.
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב אמר כי, "החלטתו של שר הביטחון לאסוף את כלי הנשק מהמתיישבים שגויה ומשקפת אטימות וחוסר רגישות". "שר הביטחון חייב להידבר במישרין עם המתיישבים ולהגיע איתם להסכמות. החלטות חד צדדיות מעין אלה רק שופכות שמן על מדורת ההינתקות", אמר.
ח"כ אהוד יתום אומר בתגובה להחלטת שר הביטחון לאסוף את כלי הנשק, כי "לו היה משאל עם לא היה צריך לאסוף נשק כי לא היה חשש ממלחמת אחים. לעומת זאת איסוף הנשק לפני הפינוי יפקיר את המתנחלים לאיום הטרור בלא יכולת להגן על עצמם".
____________
בהכנת הידיעה השתתפה רנית נחום-הלוי

תאריך:  14/04/2005   |   עודכן:  14/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
המבוקש איברהים מוחמד מחמוד חשאש, בן 21, מגדודי חללי אל אקצה, החל לירות לעבר הכוח, אשר השיב לעברו באש    שוטר מג"ב נפגע מהירי אך לא נפצע    המבוקש נפצע מהירי ומאוחר יותר מת מפצעיו
הדר פרבר
בעקבות שיפוץ ברחוב ז'בוטינקי - עד חודש אוקטובר אין רמזורים
רנית נחום-הלוי
היועץ המשפטי החדש לכנסת יחליף בתפקידו את עו"ד אנה שניידר המסיימת תפקידה ב-30.5.05; הוועדה תפרסם מטעמה מודעות בעיתונות, בהן יוזמנו משפטנים להגיש את מועמדותם לתפקיד
יפעת גדות
ההצגה עובדה במיוחד מחדש על-ידי אפרים סידון והיא מועלית בשילוב מוסיקה מקורית של שלמה גרוניך
גלית יצחק
אתמול נפתחה מרפאה של שירותי בריאות כללית באוניברסיטת תל אביב; הסטודנטיות יכולות לקבוע תור לרופא נשים, דיאטנית וכלל הסטודנטים יכולים להתענק על שיאצו או עיסוי הוליסטי לפני הבחינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il