X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
במועצת העיתונות שמחו על התוקף שהעניק בית המשפט לתקנון האתיקה ודנו בדרך להנחילו לעיתונאים. בן-דרור ימיני הציע צעדי ענישה חריפים, אולם הצעתו של עמוס שוקן היא זו שהתקבלה
▪  ▪  ▪
נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר. הקפדה על כללי האתיקה [צילום: פלאש 90]
הקפדה על כללית האתיקה
"אני קוראת בפסק הדין שלא תהיה הגנה כלשהי, לא 'אמת דיברתי' ולא 'תום לב', לעיתונאי אלא אם הוא יקיים את כללי האתיקה", פירשה דורנר את הפסיקה. "עיתונאי שיקיים את כללי האתיקה, כפי שכתוב בתקנון, רק הוא יהיה זכאי להגנה".

"ניתנו שיניים מצוינות לתקנון האתיקה", כך אמרה אתמול (יום ד', 14.2.12) נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, בישיבת נשיאות המועצה. דורנר התייחסה לפסק הדין של בית המשפט העליון בפרשת סרן ר' נגד אילנה דיין ולדגש ששמו השופטים על חשיבות הקפדה על כללי האתיקה בעבודה העיתונאית. "כל הזמן אמרו שאין לנו שיניים, נולדו לנו שיניים", הדגישה השופטת דורנר.
בפסק הדין שנתן השופט עוזי פוגלמן, ובו התייחס בהרחבה להגנת תום הלב, מצוטט תקנון האתיקה של מועצת העיתונות כמה פעמים. בין היתר נכתב כי כללי האתיקה המקצועית של העיתונות הם כלי עזר שיכול לסייע לבית המשפט לקבוע אם עבודתו של עיתונאי היא בגדר "עיתונות אחראית", כפי שהגדירה השופט פוגלמן, במידה שמזכה אותו בהגנת תום הלב. עמדה דומה הביעה מועצת העיתונות בפני בית המשפט בתיק זה.
"אני קוראת בפסק הדין שלא תהיה הגנה כלשהי, לא 'אמת דיברתי' ולא 'תום לב', לעיתונאי אלא אם הוא יקיים את כללי האתיקה", פירשה דורנר את הפסיקה. "עיתונאי שיקיים את כללי האתיקה, כפי שכתוב בתקנון, רק הוא יהיה זכאי להגנה".
דורנר העלתה בפני באי הישיבה את ההצעה לארגן יום עיון על העקרונות העולים מפסק הדין של דיין ועל עיקרי תקנון האתיקה. אריק בכר, מנכ"ל המועצה, תמך ברעיון בשל ההיכרות המועטה של עיתונאים רבים עם תקנון האתיקה, אך התלונן על מצוקת תקציב במועצה. "אנחנו כל הזמן על עברי התהום", אמר. "אני צריך לרדוף אחרי אנשים. אין לי אפשרות מרבית השנה לתכנן [ימי עיון] כי אני לא יודע כמעט עד סוף השנה אם אנשים משלמים". בכר הזכיר את החוב של מעריב למועצה ועידכן את החברים כי יש מגעים "אופטימיים" עם העיתון להסדר החוב.
בהמשך דנו החברים כיצד ניתן לשכנע עיתונאים להגיע לימי עיון. חיליק שריר, סמנכ"ל התוכן בחדשות ערוץ 2, הציע לקיים דיונים קצרים במערכות החדשות במקום ימי עיון ממושכים. דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, הציע לשלם לעיתונאים שעוברים השתלמות, כפי שנהוג ברשות השידור.
בן-דרור ימיני, פרשן מעריב, הציע שכלי התקשורת יטילו סנקציות על עיתונאים שלא ישתתפו בימי עיון שכאלה. לפי הצעתו, הנהלות כלי התקשורת יסירו את ההגנה המשפטית מעיתונאים שלא יגיעו לימי עיון, כך שעיתונאים כאלה ייאלצו לממן בעצמם הוצאות משפט וקנסות של תביעות דיבה שבהן הם מעורבים. "נגיד להם, 'רבותי, מי שלא יבוא, ישלם על תביעות דיבה'", הסביר לדורנר. "תאמיני לי שהם ירוצו".
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, נד בראשו לשלילה לשמע הרעיון, ובהמשך הדיון הציע להדפיס עותקים רבים של תקנון האתיקה ולחלקם בין מערכות העיתונים. הוסכם שכך אכן יהיה.
רשימות קשורות:
- תקנון האתיקה המקצועית של העיתונות
- מרתון בשידור חי
- עיתונות נשוכה
- להעביר את התקשורת לידי הציבור
- אזהרת השופט

תאריך:  16/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריך עיון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שוקן מהעיתון הפלסטיני,לא הסכים
מוטי1  |  16/02/12 10:21
2
נראה שהמועצה מחפשת קרש הצלה
לא עיתונאי  |  17/02/12 20:28
3
התקשורת משחקת פינגפונג עם בג"צ
אבסורד  |  18/02/12 11:14
4
בתחפושת חדשה אותם אנשים ...
הסטוריית האתיקה  |  18/02/12 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אדם המואשם בפרשה חמורה של סחר באיברים שוחרר בהסכמת המדינה למעצר בית, אך הפר שוב ושוב את תנאי שחרורו. למרות זאת, הסכימו בית המשפט והתביעה לתת לו עוד הזדמנות - וגם אותה לא ניצל. אפילו כאשר נשלח כעת למעצר עד תום ההליכים, אומר בית המשפט העליון שאולי בעתיד ניתן יהיה לשוב ולשחררו
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
איתמר לוין
הח"כ לשעבר עופר חוגי, שישב שנתיים במאסר בשל עבירות מירמה, עומד בראש חברה שלא שילמה שכר למוכרת אותיות לספר תורה. בבית הדין ניסתה החברה להתחמק מאחריותה, אך חויבה לשלם לעובדת את שכרה - פחות מ-4,000 שקל לחודשיים
דויד קאפח
דם הדרקון - שרף עץ הקרוטון מדרום אמריקה עם חומר פעיל טבעי לריפוי פצעים    החומר נמצא מאות שנים בשימוש שבטי האינדיאנים בג'ונגלים באמזונס    מתאים, בין השאר, לטיפול בפצעים בפה, נגעים באברי המין ועוד
ראובן לייב
עם הפרסום ב"טיימס" הלונדוני, השבוע, על עוללות הדרכונים הזרים בשרות "המוסד", נזכרתי בסיפורו הכמוס של פאול פרנק, עליו השלום, קיבוצניק ממרכז הארץ, שדרכונו האישי שימש את :האדם השלישי", אברי אלעד, במצרים, בעת "העסק הביש"
רשימות נוספות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
זה יהיה קרב ראשון במלחמת עולם   /  אורן פרסיקו
ב-דנ"א שלהם   /  אורן פרסיקו
האם בלוג הוא חלק מעיתון?  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il