X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבנים הליטאים הכבודים באמת והמתנגדים לצבא הקלוקל הזה חייבים להבין שאת החבל לא אוחזים בשני קצוותיו. אם מגמתם "ללכת עד הסוף" נגד הגיוס לצבא ולמלא את בתי הכלא בלומדי תורה שיישר כוחם לאורייתא, אך בתנאי אחד: שיעברו צד לגמרי ויוותרו על התקציבים הציוניים לישיבות ולעולם התורה
▪  ▪  ▪
הרבנים הליטים צריכים להחליט באיזה צד הם [צילום: פלאש 90]

ההתנגדות התורתית לגיוס הצבאי בישראל נובעת מנימוקים שמבוססים על כך שאין זה צבא ה' , אין לו כהן גדול ואורים ותומים המנחים אותו, הפריצות שוררת בו וכולו מנוגד להלכות ה"שולחן ערוך" היהודי. משום כך הגיוס אליו מסוכן משתי סיבות עיקריות:
  • מאחר שהמסגרת המנחה אותו היא פרוצת גדר דתית, אזי, המתגייס אליו יכול בקלות להתיר תורה ומצוות , להידרדר מוסרית ורק ה' ישורנו את התוצאות.
  • על צבא שאינו צבא ה' לא ניתן לסמוך בעת קרב ומלחמה והשם בו מבטחו עובר על הלכות פיקוח נפש.
ניצול המושג 'לימוד תורה' - נימוק צבוע
עניין "לימוד התורה" אינו נימוק אמיתי לכלל שומרי המצוות לא להתגייס לצבא משום שאם מדובר בצבא כשר, אזי, חייבים שומרי המצוות להצטרף אליו כפי שהיה תמיד נהוג מימי משה רבנו ועד אחרון מלכי יהודה. לימוד התורה היה נעשה בזמן ההפסקות מהקרבות כפי שנאמר "לן בעומקה של הלכה".
לעומת זאת ההלכה מורה שאם הצבא טמא ואי-אפשר לבטוח בו, אזי, יש להרים דגל לבן ולא להיות חלק ממנו ובודאי לא לקרא לתמיכה בהתגרות באומות העולם דרכו. בשיטה השנייה כבר נהגו הפרושים בימי מלכי החשמונאים. מכאן שניצול המושג "לימוד התורה" ע"י "יהדות התורה" ושס - לאי גיוס לצבא שלו הם נותנים גיבוי ועצות מלחמה לאומניות, הוא נימוק צבוע שגובל בהסתה לשפיכות דמים ממש.
ובאמת אלה הרואים - מבין החרדים, בצבא הציוני סכנה רוחנית וגשמית אמיתית לא רק שאינם מצטרפים אליו אלא גם שוללים את כל ההרפתקאה הציונית שתולה את עצמה בצבא הזה. מדובר בחוגים שסביב ה"עדה החרדית". חסידויות סאטמר, מונקאש ועוד כמה חוגים כאלה בחו"ל ותלמידי "בית בריסק".
לעומתם ה"כיפות הסרוגות" רואות בהרפתקאה הציונית "אתחלתא דגאולה" והם אומנם מתגייסים לצבא זה. האיום כיום - ל"גייס חרדים" ללא "וועדות עזר" למיניהן, איננו מתמקד על אותם חוגים חרדים רדיקליים שלא מכירים בצבא הלה, אך גם לא מטיפים ללאומנות ציונית - חרדית ולא נהנים מהמדינה. הבעיה היא עם אלה הפוסחים על שני הסעיפים ומביאים את ה"סעיף" לרוב החילוניים והנוכרים מחבר העמים.
הרב יעקב מרגי - שר הדתות, הוא אולי אחד היחידים מבין ה"עסקונה" החרדית - ציונית שמכוון דבריו לאמת. לא במקרה הודה הלה שבנושא הזה אין לו תשובה לחילוניים ושהוא ובנו שירתו ומשרתים בצבא. "יהדות התורה" וש"ס למדו לחיות על זכויות ולא על חובות. נכון שהם משלמי מיסים כמו כולם ומגיעות להם זכויות שוות אבל ב"חוויה הישראלית" שהנחילו לנו הציונים יש גם שפך דם.
את החבל לא אוחזים בשני קצוותיו
להבדיל מהערבים ומהחרדים של ה"עדה החרדית" הרי שהחרדים הציונים אינם יכולים לומר כי הצבא הציוני אינו מיצג אותם או שהוא מנוגד להם מצפונית. לאמיתו של דבר אותם חרדים ציונים חוששים - ובצדק, שילדיהם יתקלקלו ויתירו מצוות בצבא זה ולכן הם דואגים לשחרור ילדיהם (גם כאלה שמפסיקים ללמוד תורה...), אך מנגד לא רק שהם סומכים על מעללי ה"צבא הטמא" , אלא שהם משיאים לו עצות של קרב, מגנים כל מחנה של שמאל היוצא נגד הצבא ואף מכנים אותם כ"בוגדים" ומי שרוצה להיווכח בגו'נגל הצביעות הזה שיפתח את ה"עיתונות החרדית" ביום חמישי כל שבוע. ביהדות אחת העבירות הקשות היא "לא תעמוד על דם רעך" ועל כך עוברים אנשי "יהדות התורה" וחלק גדול משס יום, יום.
לא פעם יצא לי לשמוע ולרתוח כאשר משוחררים "חרדים" כאלה - שנפלטו מעולם התורה, דיברו בקיצוניות מה לעשות לערבים וכיצד לא לוותר על שטחים, להתנחל בכל מקום ובעיקר על כל ש"הצבא רכרוכי מדי". כששאלתי אותם מדוע לא יתגייסו, הם חייכו אלי בחיוך מטומטם וענו כי "אנחנו לא פריירים.יש מספיק חילוניים בשביל זה". אין ספק שלא דעת תורה עומדת מאחורי הפרזיטים הללו ואני בהחלט מבין את החילוניים והסלבים שלהם ילד או שניים בסיכון חיים , כאשר הם כועסים על כך ש"ציונים" אחרים משמטים בין חמישה לשישה ילדים בממוצע למשפחה.
אחת הסיבות ללאומנות הקיצונית היא גם באי השתתפות אותם לאומנים וצאצאיהם במאמץ המלחמתי. כאלה יש לא רק חרדים אלא גם לא מעט חילוניים ואפילו עדות שלימות. מי שלא שירת מול אש או סכנה ומי שאפילו אינו יודע מהי הקרבת שנות נעורים או ימי מילואים בודאי שיאהב את המלחמה כשאחרים שופכים דמם עלייה.
הרבנים הליטאים הכבודים באמת והמתנגדים לצבא הקלוקל הזה חייבים להבין שאת החבל לא אוחזים בשני קצוותיו. אם מגמתם "ללכת עד הסוף" נגד הגיוס לצבא ולמלא את בתי הכלא בלומדי תורה שיישר כוחם לאורייתא, אך בתנאי אחד: שיעברו צד לגמרי ויוותרו על התקציבים הציוניים לישיבות ולעולם התורה, ובעיקר שיפסיקו לתמוך בכיבוש הציוני ויפנו את ההתנחלויות שלהם בביתר, עמנואל, מודיעין עילית - שם הם נהנים מגזילת אדמות ערביות בזכות כידוני ה"צבא הטמא" שהם קוראים לא להתגייס אליו. וכמו-כן שיהפכו למובילים בשיחות השלום עם הערבים.
ועד שהחרדים הציונים יחליטו לאן דרכם אני אהיה האחרון שיצא להגנתם נגד הגיוס לצבא, למרות שמעומק נשמתי וניסיוני הצבאי אני יודע שליהודי דתי אסור לדרוך בו.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה היא חיינו אבל לא בשבילנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק! ולאחר מכן הפטורים ממיסים
פועה  |  27/02/12 20:35
2
טוב שאתה לא לן בקירבנו,עוכר
yoni207  |  28/02/12 15:27
3
קולות מקן הקוקיה
אלישמע  |  28/02/12 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
אצלנו, הכל מגנים את בשאר אסד ומבכים את קורבנותיו. צדיקים שבתוכנו כבר חולמים על שליחת סיוע לכוחות האופוזיציה בסוריה, וכל זה לפני ששאלנו את השאלות הנכונות: האם הכוחות החדשים מבשרים יותר דמוקרטיה והעיקר - יותר אנושיות?
יונה סוקולובסקי
ארגוני זכויות אדם, אחמד טיבי, עדאללה, בצלם ושוברי השתיקה הצליחו להשחיר וללכלך את פניה של ישראל בעיני העולם הערבי. אני מצדיע להצלחתם. דמם של אזרחי סוריה יחול על ראשם    מכתב גלוי לעיתונאי ראסם נטור
זאב בן-יוסף
ותיקי הליכוד לא הודחו. היו בחירות דמוקרטיות שהתנהלו למופת ושלא ניתן לערער על חוקיותן. ואכן עובדה היא שלא הייתה שום תלונה לפני הבחירות והמחאות החלו רק לאחר שהגיעו התוצאות
דודו קוכמן
בעוד מרבית מדינות העולם הנאור מבינות את חשיבות האנרגיות המתחדשות והרגולטורים פועלים שם להקל כניסתן של אנרגיות אלה, בארץ עסוקים הרגולטורים לעשות הכל כדי למנוע כניסתן ולהצדיק קיומן, ובכך גורמים נזק לכלכלה ולסביבה
אברהם בן-עזרא
חומה באורך מעל 40 מ' נבנתה על ביסוס לקוי, נסדקת ושוקעת. בא מומחה בית המשפט, וקבע כי העלות הכוללת לביצוע שיקומה של החומה - לרבות בדיקות קרקע, ייעוץ, תכנון וביצוע - 18000 שקלים, סכום שלא הספיק אפילו לכיסוי עלויות הייעוץ...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il