X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זמן קצר לפני ישיבת הממשלה השבועית הודיע השר לענייני תפוצות, נתן שרנסקי על התפטרותו מהממשלה ההתפטרות באה על-רקע התנגדותו לתוכנית ההינתקות שרנסקי מבקש לעצמו את תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית
▪  ▪  ▪

השר לענייני תפוצות, נתן שרנסקי, הגיש הבוקר (יום ב', 2.5.05) לראש הממשלה, אריאל שרון, את התפטרותו מהממשלה, על-רקע התנגדותו ליישום תוכנית ההינתקות.
הודעתו של השר הגיעה זמן קצר לפני תחילת ישיבת הממשלה השבועית. השר שרנסקי הוא מהמתנגדים לתוכנית ההינתקות. נודע, כי השר נועד עם שרון לפני כמה ימים, וכבר אז הודיע לו על כוונתו להתפטר. בהצבעה על תוכנית ההינתקות בממשלה, הצביע שרנסקי נגד ההצעה.
במכתב ששיגר שרנסקי לשרון הוא כתב: "כפי שידוע לך, התנגדתי לתוכנית ההינתקות משלביה הראשונים על בסיס אמונתי העמוקה כי כל ויתור בתהליך השלום מצד ישראל חייב להיות מותנה ברפורמות דמוקרטיות בצד הפלשתיני". הוא ממשיך ואומר, כי "תוכנית ההינתקות לא עונה על תנאי בסיסי זה. נהפוך הוא: היא תחליש את הסיכוי לבניית חברה פלשתינית חופשית".
"כשר אני נושא באחריות לכל צעדי הממשלה", הוא מדגיש, "עתה כאשר תוכנית ההינתקות יוצאת לפועל הלכה למעשה וכאשר כל מערכות המדינה 'מוכנות הינתקות', איני יכול להמשיך ולכהן בממשלה שכל התכלית וההצדקה לקיומה הן בקידום התוכנית, אשר אני מתנגד לה", כתב.
שרנסקי רואה עצמו כמועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, ויתכן כי החליט להתפטר במטרה להתמודד על התפקיד הנחשק.
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הייתי שמח אם השר שרנסקי היה ממשיך". שרון המשיך ואמר, כי "אני רוצה להודות ולשבח את השר בנושאים עליהם היה מופקד. תרומתו לנושא האנטישמיות גדולה. היו לו הישגים גדולים והייתה לו גישה שונה לנושאים אשר טופלו בעבר. הייתי רוצה לאחל לו הצלחה בדרכו ולהדגיש שבתחומים שעסק נצטרך להמשיך לעסוק כי הם חייוניים למדינת ישראל ולעם היהודי".
התפטרות שרנסקי - ניצחון למתנגדי ההינתקות
מתנגדי ההינתקות רואים בהתפטרות שרנסקי, ניצחון גדול למחנה אותו הם מייצגים. לדברי ח"כ אפי איתם, יו"ר הציונות הדתית, "התפטרות שרנסקי, שהפך לסמל עולמי של המאבק למען זכויות אדם, חירות אנושית וקידום הדמוקרטיה, מהווה ניצחון מוסרי גדול למחנה מתנגדי ההינתקות".
ח"כ אהוד יתום מהליכוד אומר גם-כן, "השר שרנסקי הוא מסוג הפוליטיקאים שיושרם והגינותם גוברים אצלם על האינטרס להישאר בכיסא. התפטרות שרנסקי תעניק תנופה מחודשת למאבק נגד ההינתקות שזוכה כעת לחיזוק בידי מנהיגות ראויה ובלתי מתפשרת".
ח"כ איוב קרא מהליכוד קורא ליתר שרי הליכוד המתנגדים להינתקות - בנימין נתניהו, לימור לבנת, סילבן שלום, דני נוה, ישראל כץ וצחי הנגבי - ללכת בעקבות השר שרנסקי. לדבריו, "שרנסקי בהתפטרותו מהממשלה הפגין אצילות אמיתית".
על אף קולות אלה, בשמאל מגדירים את ההתפטרות כבגידה. יו"ר סיעת יח"ד, ח"כ זהבה גלאון, מביעה תמיהה מדוע לקח לשר נתן שרנסקי "אביר הדמוקרטיה", כך לדבריה, זמן רב כל כך להתפטר מהממשלה, "מדוע השר שרנסקי לא התפטר בגלל הסגרים, הריסות הבתים, המעצרים המינהליים והחיסולים נגד הפלשתינים?", טוענת גלאון.
חברה לסיעה, ח"כ רומן ברונפמן מרחיק לכת ומכנה את שרנסקי "לוחם למען כיבוש". לדבריו, "התפטרות שרנסקי מהווה פשיטת רגל פוליטית ואידיאולוגית שלו ושל מפלגתו. פעיל זכויות אדם במשטר הסובייטי הפך כאן לעוכר מלחמה וללוחם למען הכיבוש. שרנסקי שנבחר לכנסת בזכות קולות העולים, למעשה מעולם לא ייצג את העולים ואת האינטרסים שלהם, אלא את המתנחלים ומפעל חייהם. התפטרותו חושפת את פרצופו ואת סדר עדיפותיו האמיתיים".

תאריך:  02/05/2005   |   עודכן:  02/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
"אנחנו מוכנים בכל זמן שהפגישות יבוצעו מתוך עקרונות של שלום, דמוקרטיה ובסיס שוויוני"
יפעת גדות
האינזים, ACAT2, מעוות את מבנה הכולסטרול ומאפשר לו לנוע במחזור הדם בצורה קלה יותר    הכולסטרול מתיישב על דפנות כלי הדם, סותם את העורקים וגורם למחלות קרדיווסקולריות
יפעת גדות
מחקר חדש קובע כי קשרים חברתיים מועילים ללב, ובאופן כללי, חברים קרובים ומשפחה טובים לבריאות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מנוע מטוס חד-מנועי פסק בזמן הנחיתה    לנשיא ונוסעי המטוס שלום
הדר פרבר
ידוע כ"נשיא העם"    טקס הקבורה יתקיים לבקשת הנשיא לשעבר, במנדאי, בית קברות ציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il