X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון הודיע כי יפתח בסדרה של צעדי מחאה חריפים דורשים תיקון האפליה בין אלמנות חללי צה"ל לאלמנות טייסים ואנשי צוות אויר חה"כ סנה, יתום, זנדברג וכהן התחייבו לקדם החקיקה לתיקון העוול
▪  ▪  ▪

ארגון אלמנות ויתומי צה"ל הודיע היום (יום ב', 2.5.05) על יציאתו למאבק ציבורי, שיכלול צעדי מחאה חריפים, לתיקון האפליה בין אלמנות חללי צה"ל, שנפלו בעת שירות מילואים, לאלמנות טייסים ואנשי צוות אויר, שנפלו בעת שירות מילואים.
במסיבת עיתונאים שכינסו ראשי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל בתל-אביב, הודיעה יו"ר הארגון, פנינה כהן, כי המאבק הציבורי יכלול בין השאר קיום טקס יום זיכרון ממלכתי, נפרד, בבית הקברות הצבאי בקרית שאול, לחללי המילואים; משמרות מחאה מול משרד הביטחון; הפגנות וצעדות רגליות של מאות אלמנות מבתי הקברות הצבאיים לעבר משרדי הממשלה, בירושלים ובתל-אביב, ועוד.
"היו בקרבנו קולות שקראו להחרים את טקסי יום הזיכרון הממלכתיים לחללי מערכות ישראל", סיפרה פנינה כהן, "אולם הנהלת הארגון החליטה שלא לעשות זאת, שכן המדינה רמסה די והותר את זכרם של יקירינו וקבעה כי דמם פחות סמוק משל חללי צוות אויר, ואנו לא נהיה שותפים בפגיעה בזכר יקירינו".
לדבריה, כשקיבלו חיילי המילואים צווי 8, הם השאירו בבית אישה וילדים, וידעו כי אם יקרה להם משהו, חלילה, המדינה תדאג להם. "היום אנו חשים שהמדינה זנחה והפקירה אותנו ופגעה לא רק בנו, אלא בזכר יקירינו. דמם זועק מהאדמה ואנו משמשים להם כפה. אנו באים וקובעים כי חייו של החייל בתא הטייס לא שווים יותר מחייו של החייל בצריח הטנק", אמרה.
כצעד מחאה ראשון יקיים ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, ביום ראשון הקרוב, 8 במאי 2005 בשעה 16:00, טקס יום זיכרון ממלכתי, לחללי המילואים. הטקס, שיתקיים בבית העלמין הצבאי בקרית-שאול, ינוהל על-ידי הרב הראשי לשעבר, חתן פרס ישראל, הרב ישראל מאיר לאו, בנוכחות חברי כנסת ואישי ציבור.
"אנו מבקשים להחזיר ליקירינו את הכבוד שהמדינה מנסה לקחת מהם, ולהדגיש כי מותם לא היה לשווא ודמם שווה לדמם של חללי צוות אויר במילואים. המדינה מנסה לפגוע בנו, ולהכריז כי אנו אלמנות סוג ב' וילדינו הם יתומים נחותים מיתומי חיילי צוות אויר, אבל לא ניתן לפגוע ביקירינו, שחרפו נפשם למען המדינה. ממשלת ישראל צריכה להכיר בעובדה כי האובדן הוא אותו אובדן, השכול הוא אותו שכול, ולא חשוב אם הנופלים לבשו מדים ירוקים, כחולים או לבנים. כולם נתנו את חייהם".
יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, פנינה כהן, ציינה כי היו למשרד הביטחון ארבעה חודשים לשבת עם נציגי הארגון ולנסות להגיע לפתרון ולתיקון האפליה. הם נמנעו מלעשות זאת, ועתה לא נותרה בידי הארגון ברירה אלא לצאת למאבק ציבורי. "אנו שבעים מחיוכים והנהוני ראש להסכמה שאנו צודקים. אנו דורשים שהצדק גם יעשה. הזמן קצר. מספר אלמנות כבר נפטרו ולא זכו לראות את תיקון העוול. למה עדיין מחכים? שכל האלמנות ילכו לעולמן?", אמרה פנינה כהן.
למאבק האלמנות נרתמו גם חברי כנסת, מסיעות שונות, שיזמו הצעת חוק להשוואת מעמדן של אלמנות חיילי המילואים לאלמנות טייסי המילואים. ביוזמת ח"כ אפרים סנה (עבודה), סגן שר הביטחון לשעבר, ח"כ אהוד יתום (ליכוד), ח"כ אליעזר (מודי) זנדברג (שינוי) וח"כ יצחק כהן (ש"ס), הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק לתיקון האפליה. על ההצעה חתמו 61 חברי כנסת, מכל סיעות הבית.
חברי הכנסת סנה, יתום, זנדברג וכהן, ציינו במסיבת העיתונאים, כי הצעת החוק שהגישו מציבה פתרון חד פעמי לאפליה קשה, פוגעת ומעליבה מאין כמוה של אלמנות צה"ל. "מדינת ישראל אינה יכולה להרשות אפליה בין חללי מערכות ישראל. החיילים הללו, שחירפו נפשם על הגנת העם והמולדת, הם היסוד לקיומה של מדינת ישראל, ומערכות הביטחון והשיקום מחויבים לנהוג בשוויון כלפי כל שארי החללים ולא לפגוע בערך המקודש כל-כך של המדינה - חללי צה"ל", אמרו חברי הכנסת.
בחודש ינואר דחה בג"צ את עתירת ארגון אלמנות ויתומי צה"ל נגד שר הביטחון וצה"ל, שדרשו להשוות זכויותיהן של אלמנות חללי צה"ל, שנפלו בשירות מילואים, לקבלת ביטוח חיים, כפי שזכאיות לו אלמנות טייסים ואנשי חיל אויר שנפלו במילואים.
בפסק דינו כותב המשנה לנשיא, השופט אליהו מצא, כי אף שההסדר הביטוחי שהונהג ביחס לחיילי צוות אויר במילואים נגוע בהפליה פסולה, הרי מקובלת עליו טענת צה"ל, כי בהנהיגו הסדר זה חרג שר הביטחון מסמכותו. מטעם זה, פסק השופט מצא לא ניתן, להיענות לדרישת העותרים שצה"ל יחיל את ההסדר הביטוחי גם עליהם.
"בהחילם את ההסדר הביטוחי על חיילי צוות אויר בלבד היפלו המשיבים לרעה את חיילי המילואים האחרים. אלא שבקבלת עמדת העותרים לעניין זה אין כדי לזכותם בסעד המבוקש על-ידם, היינו החלת ההסדר הביטוחי, באופן רטרואקטיווי, גם על יקיריהם שנספו", נכתב בהחלטה. בנוסף נכתב, כי "קבלת העתירות תביא, אפוא, להטלת מעמסה כספית אדירה על תקציב הביטחון. גם אלמלא הפגם שבו לקתה עצם הנהגתו של ההסדר, כסבור הייתי שלאור הנתונים שפורטו, חיוב המשיבים להרחיב את תחולתו כדרישת העותרים הוא בלתי-סביר".
ארגון אלמנות ויתומי צה"ל יוצא נגד החלטה סודית שהתקבלה בצה"ל בשנת 1980, לפיה יקבלו אלמנות טייסי מילואים, מאז קום המדינה, מענק חד-פעמי בשיעור דמי ביטוח החיים, המוענק לאלמנות אנשי קבע.

תאריך:  02/05/2005   |   עודכן:  02/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
עד כה דווח על פצועה אחת    אין חשש לצונאמי
שלומי דיאז
נמצא אתמול בתוך מבנה שרוף    על הגופה היו סימני אלימות    בחדרה נמצא מת חסר בית    חבריו נחקרו
מיכל הרשקוביץ
בג"צ הבהיר את המצב המשפטי האמור, בעקבות בקשה שהוגשה על-ידי תושבת השטחים, להעניק לה רישיון ישיבה בישראל מכוח נישואיה לאזרח ישראלי
שלומי דיאז
הוא חשוד בקבלת תרומות אסורות במסע הבחירות לראשות העיריה
מיכל הרשקוביץ
בעתירה שהוגשה לבג"צ, טוענת לשכת המסחר כי מועצת הצמחים מעדיפה את ארגון מגדלי הפרחים וצמחי הנוי על חשבון המגדלים באיגוד מגדלי הפרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il