X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קמפינג במעיין חרוד [צילום: פנינה לבני, קק"ל]
קמפינג ביערות ובפארקים של קק"ל
בשנים האחרונות פתחה קק"ל את היער לציבור המטיילים גם בלילות ובהתאם לזאת הקימה בשטחיה חניוני קמפינג. חניונים אלה שקק"ל מכשירה לטובת הקמת אוהל ללינת לילה, מאורגנים לקליטת קהל בכל ימות השנה וללא תשלום

יותר ויותר משפחות מגיעות ליערות ארצנו לקמפינג, ציוד המחנאות כיום נגיש ומאפשר תנאים נוחים בשטח, קל לנשיאה ופשוט להרכבה. במחיר של לילה בצימר ניתן לארגן יופי של ערכת קמפינג, שתשמש לסופי שבוע רגועים ובלתי נשכחים - תחת יריעה של כוכבים, על גדות נחלים או בקרחת היער - בחלקת האלוהים הקטנה שעליה הוצב האוהל.
בשנים האחרונות פתחה קק"ל את היער לציבור המטיילים גם בלילות ובהתאם לזאת הקימה בשטחיה חניוני קמפינג. חניונים אלה שקק"ל מכשירה לטובת הקמת אוהל ללינת לילה, מאורגנים לקליטת קהל בכל ימות השנה וללא תשלום. המוני מטיילים פוקדים את היערות ואת הפארקים של קק"ל במהלך כל השנה, במיוחד בשבתות וחגים. בחניונים אלו ניתן למצוא שירותים בסיסיים שהוכשרו בתוך היערות. בחלק מהם יש מתקנים בסיסיים, מים זורמים ושירותים, פינות מנגל, מחשש לשריפות אין להבעיר אש ביער, אלא במקומות המיועדים לכך.
לקבלת פרטים על כל חניון, השירותים שניתן למצוא בו ודרכי הגעה ניתן להתקשר ל 'קו ליער' - מוקד המידע של קק"ל: 1-800-550-350
חניוני קמפינג ולינת לילה באתרי קק"ל - מרכז, צפון ודרום הארץ
חניוני קמפינג ולינת לילה במרכז הארץ:
פארק בגין - חניון בר גיורא - גבעות רמות מעוטרות בעצי חורש ים-תיכוני ובעצי אורן מתרוממות מעל ערוצי נחלים המבתרים בפיתוליהם את הנוף הפראי. בסמוך לכניסה ליער, ליד היישוב בר גיורא (על כביש 386 ליד סימן ק"מ 15) ישנו חניון ובו שולחנות לפיקניק, מתקנים למנגל וברזיות מים.
חניון תל עזקה בפארק בריטניה: פארק בריטניה הוא מודל לפיתוח בר קיימא המדגיש את ההיבט החברתי-אקולוגי. זהו גם אחד הפארקים הגדולים באזור השפלה, ובו ניתן למצוא מגוון רב של ציפורים ובעלי חיים, בצד חורש טבעי, בוסתנים, חניוני פיקניק ומתקני נופש וספורט. ניתן להגיע אל החניון מהכניסה הצפונית לפארק, בסמוך לצומת עזקה, על כביש 383. במקום שירותים ביולוגיים.
יער חרובית-פארק הלוחם: ביער חרובית שבשפלת יהודה הוכשר מסלול המתאים לאוכלוסיית מוגבלי התנועה ובמקום מסלולי טיול שמתאימים לכולם. נוסעים מבית שמש לכיוון צומת האלה על כביש 38, פונים שמאלה כשני ק"מ לפני צומת האלה לכביש 383 (גפן-תירוש) ונוסעים ישר כ-5 ק"מ. קצת לפני הישוב כפר מנחם ישנה פנייה אל היער. בתחומי פארק הלוחם יש חניון הכולל שירותים וברזיות.
יער בן שמן: "הריאה הירוקה" של גוש דן. היער שופע בחניוני פיקניק ייחודיים, מתקני משחק, פינות מרגוע, פסלים סביבתיים, מערות קבורה מימי המכבים, שבילי טיול ברגל, באופניים וברכבי שטח - מקום נפלא למצוא מפלט משאון הכרך. הכניסה מכביש 443 לפנות לכיוון מצפה מודיעין.
חניוני קמפינג ולינת לילה בצפון הארץ
יער לביא - היער שוכן בסמוך לאחד הצמתים הראשיים בארץ - צומת גולני. הוא מומלץ לאוהבי פיקניקים ויש בו כל מה שנדרש: שפע שולחנות, מתקני משחק אטרקטיביים לילדים (נדנדות וקרוסלות המותאמות גם למוגבלים בתנועה), מבנה שירותים ירוקים וברזי מים. ביער מצויים שרידי הישוב היהודי "לביא" מתקופת המרד ברומאים. מגיעים היישר מכביש צומת גולני לכיוון טבריה על-פי השילוט.
חניוני פארק אדמית: פארק אדמית שליד שלומי בגליל המערבי (על כביש 899) הוא פנינה של טבע עם עצי פרי ונוף מראש הנקרה ועד רכס הכרמל. טיול בין צמחי תבלין, עצים נותני צל ובריזה המגיעה מן הים. יש בפארק חניוני פיקניק, מתקני מנגל, ברזיות, שירותים ירוקים, ספסלי ישיבה, דרכי נוף ונגישות לרכב, שבילי טיול רגליים, נוחים וקלים והתאמה לאוכלוסיית מוגבלי התנועה. שביל גישה להליכה רגלית מוביל מן הפארק אל מערת קשת.
חניון עין זיתים ביער ביריה: ביער ביריה שפע של מעיינות ואתרי עתיקות, קברי צדיקים, חורשות עצי ארז גבוהים, בוסתנים, חניוני פיקניק ובמרכז נמצאת מצודת ביריה - המסמלת את מאבקו של העם היהודי לשוב ליישב את אדמתו. חניון עין זיתים נמצא בשולי היער ובו מתקני שעשועים, שולחנות פיקניק ומים. ניתן להגיע אליו מכביש עכו-צפת (מס' 85)
פארק הירדן אתר הקמפינג הגדול והיפה בצפון: פארק הירדן - (כניסה בתשלום) משתרע על פני 1,000 דונם בצד אפיק הירדן הראשי מצפון לכינרת. הפארק משלב טבע ועתיקות עם שפע של אפשרויות בילוי ופנאי ולינה באוהלים. כיום מציע הפארק פינות חמד ירוקות ומדשאות רחבות המתאימות לקמפינג משפחתי או לינת שטח כולל מים זורמים, מקלחות חמות שירותים רטובים, תאורה בלילה, מתקני משחקים לילדים ועוד. בפארק אזור מיוחד ל קמפינג ולינת שטח החניון בתוך חורשה מוצלת ונעימה של עצי אקליפטוס, זית ושזיף בסמוך לטחנות הקמח ובריכות השכשוך. מיקומו של החניון הופך אותו לאידאלי עבור קמפינג או לינה באוהלים לקבוצות.
חניוני קמפינג ולינת לילה בדרום הארץ
יער המלאכים - שחריה - במקום מסלולי טיול ברגל ובאופניים לכל המשפחה, שירותים ביולוגיים ושירותים רטובים, ברזיות מים ומתקנים לילדים.
חניון בארותיים - מניצנה פונים לכוון עזוז בארותיים. בחניון ברזיות מים, שולחנון פיקניק, מקום קסום ומיוחד עם עצים עתיקים בני יותר מחמישים שנה.
פארק ספיר: בפארק תמצאו אגם מים שמסביבו דשא, צמחי סוף, עצי תמר, עצי הבאובב האהובים על "הנסיך הקטן", פינות ישיבה עטופות בשיחי בוגנוויליה, ברווזים שטים במים, שולחנות לפיקניק ושירותים ביולוגיים. כביש הערבה בדרך לאילת (כביש מס' 90) בין היישובים עין יהב לצופר. במקום אף גן פסלים מעניין.
חניון הרועה: חניון שהוקם על-ידי קק"ל בשנת 1957, המהווה בסיס יציאה לטיולים ומקום לפיקניק באתרים הרבים שבסביבה. יש בחניון שולחנות לפיקניק וברזי מים והוא ממוקם בתוך חורשת אשלים מצלה סמוך לכביש הראשי (כביש 40) מול הכניסה לשדה בוקר. החניון נקרא על שמה של ברברה פרופר, הרועה, מראשוני שדה בוקר, שנרצחה על-ידי בדווים סמוך לחורשת העצים בשנת 1952. מהחניון יוצא שביל רכיבה באופניים.
יער להב: יער להב משתרע על פני יותר מ-30,000 דונם בדרום גבעות שפלת יהודה, בואכה באר שבע. ביער מספר חניונים המותאמים לקמפינג - חניון קמפבל, החיילים המשוחררים וחניון האורנים. בחניונים שולחנות פיקניק, מתקני משחק, ברזיות מים ושבילי גישה. חניון קמפבל מותאם למוגבלי תנועה.
פארק גולדה: בוואדי מדברי בלב הר הנגב הקימה קק"ל אתר נופש גדול, ובתוכו אגם מים, מדשאות, חניוני פיקניק ומצפור נוף. הפארק, השוכן ליד צומת משאבים, משתרע על פני כ-540 דונם. בפארק אגם להנאת המטיילים, ברזיות, שירותים, שולחנות פיקניק ומתקני מנגל.
כללים כלליים:
שמירה על הניקיון: יש להביא שקיות אשפה גדולות מהבית. לאסוף את האשפה בשקיות אטומות וסגורות. בתום הבילוי, מומלץ לקחת אתכם את האשפה כדי למנוע מחיות בר לפזר אותם ביער. במידה והמצב הנ"ל איננו מתאפשר, יש להניח את האשפה אך ורק במקומות המוסדרים. במידה ואין מקום בפחים המוצבים בחניונים, נא לקשור חזק את השקיות ולהניח ליד הפח. נא לא לתלות את שקיות הזבל על העצים.
לינת לילה: ברוב היערות אין תאורה ואין שמירה ואבטחה. לא בכל חניון יש שירותים ומים.
לתיאום לינה של קבוצות ולקבלת פרטים נוספים מוקד המידע של קק"ל "קו ליער": 1-800-350-550.
הדלקת אש: מחשש לשריפות יער אין להבעיר אש ביער אלא במקום המוסדר לכך. בחניוני קק"ל מוצבים מנגלים (מצלים) במקומות שנועדו לכך.

קמפינג ביערות מנשה [צילום: פנינה לבני, קק"ל]
תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  02/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איל ענבר וגידי בשן
בחודש מרס 2011 התבשרנו על תוספת של 23 ק"מ שחוצים את הפארק ממערב למזרח. השביל החדש נקרא "שביל קנים", על שם חורבת קנים שבה הוא עובר, והוא מחבר את גבעת ישעיהו לתל עדולם ולחורבת בורגין, ובחזרה דרך חורבת מדרס למשרדי קק"ל בגבעת ישעיהו
איל ענבר
מסלול מישורי וקל יחסית, העובר בנופי לס, כורכר וגבעות חוליות, וחוצה שלושה נחלים: שמריה, פטיש ואופקים    הסינגל הוא פרי יוזמה משותפת של מתנדבי קהילת רוכבי האופניים המקומית באופקים-מרחבים, מושבי הסביבה, קק”ל, חברי איגוד האופניים ותלמידי בית הספר האזורי במועצה האזורית מרחבים
רונית סבירסקי
מסלולי האופניים בערבה מציעים מגוון של תנאי שטח בדרגות קושי שונות שמתאימות לכל סוגי הרוכבים ממתחילים ועד לרוכבים מקצועיים. מטיילים בכל גיל יכולים לשלב מעתה טיול או חופשה בערבה עם סיור רכוב לאתרים שעד היום היה קשה להגיע אליהם ברכבים פרטיים ואפילו ברכבי שטח
יעקב שקולניק
פארק הירדן, ובו הנהר הגדול בישראל, המדשאות רחבות הידיים, הטחנות העתיקות, מסלולי הטיול, תל בית ציידה וחניוני הלילה - מוכן לשירותכם
שולמית קיסרי
בכורה בגשר - מיני מחזמר שמתאים לתל אביב, כמו לפראג, לורשה, לניו-יורק וללונדון. המגניבים נמצאים בכל עיר במערב, פזורים בין בתי הקפה שבכל העולם
רשימות נוספות
אני מזמין אתכם לחגוג עם הטבע  /  אפי שטנצלר
אביב באגמון החולה  /  ענבר רובין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il