X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אני, בתור ליברל אדוק ומעריץ של ההוגה הבריטי ג'ון לוק, לא רואה מעצר מנהלי ככלי חיובי אך אני מקבל את הדין שלו ככלי הכרחי, שכן מוסר משמע שזכות המותקף לחיים גוברת על זכות המתקיף לחרות הנהוגה במדינה ליברלית, לעתים, כפי שצרפת, בריטניה, קנדה, שוויץ, ארה"ב ועוד דמוקרטיות ליברליות רבות השכילו והפנימו
▪  ▪  ▪
ללא ביטחון קיומי בסיסי אין זכויות [צילום: פלאש 90]
הזכויות לא תלויות בחובות?
דתם של המפגינים נגד המעצר המנהלי היא דת זכויות האדם, לדידם זכויות לא תלויות בחובות! הם ישללו בתכלית האיסור כל כלי גם אם חיי אדם ייקצרו בשם "הצדק" שלהם. לדתם שלושה עקרונות מנחים: קדמה (פרוגרס בלעז), זכויות וגזענות.

לפני שבועות מספר ערכנו, חברי תנועת 'אם תרצו', את שבוע האפרטהייד הערבי. אל מול רצח על-רקע כבוד המשפחה, מילת נשים, מלחמות דת - ג'יהאד, ואפרטהייד ערבי הקבוע בחוק נגד מיעוטים ובראש ובראשונה נגד המיעוט הפלשתיני בסוריה, לבנון, מצרים, עירק, כווית ומדינות המפרץ. אל מול כל אלו הצבנו מראה וקראנו ל'אנשי הרוח' מן השמאל הפוסט לאומי להצטרף למחאה; נגד עוולות אמת ולא עלילות דם כפי שמציג 'שבוע האפרטהייד הישראלי' השקרי בחו"ל. אך כהרגלם בימים, שתקו הם מול עוולות אלו ומילאו פיהם מים.
מילאו פיהם מים ונדמו - לפתע שיח הזכויות לא שירת את דתם ולכן נדמו. כך הוא הדבר אצל פנאטים דתיים, המציאות יעוותו על-מנת שתהלום את 'עקרונות האמונה'.
גם אני, בתור ליברל אדוק ומעריץ של ההוגה הבריטי ג'ון לוק, לא רואה מעצר מנהלי ככלי חיובי אך אני מקבל את הדין שלו ככלי הכרחי, שכן מוסר משמע שזכות המותקף לחיים גוברת על זכות המתקיף לחרות הנהוגה במדינה ליברלית, לעתים, כפי שצרפת, בריטניה, קנדה, שוויץ ארה"ב ועוד דמוקרטיות ליברליות רבות השכילו והפנימו. אין ברירה אלא להשתמש בכלי כמו מעצר מנהלי למען ביטחון האזרחים, ללא ביטחון קיומי בסיסי אין זכויות שכן אין יכולת ליישם זכויות!
הכל בשם דת זכויות האדם
דתם של המפגינים נגד המעצר המנהלי היא דת זכויות האדם, לדידם זכויות לא תלויות בחובות! הם ישללו בתכלית האיסור כל כלי גם אם חיי אדם ייקצרו בשם "הצדק" שלהם. לדתם שלושה עקרונות מנחים: קדמה (פרוגרס בלעז), זכויות וגזענות.
אמונתם יוקדת בקדמה - כל שיבצעו לאמונתם המשיחית הוא 'העתיד הראוי' ואין מלבדו. ככל כת גם להם יצר עז לאקטיביזם משולל בחינת המציאות, "אם אנו העתיד - אל לנו להתעכב על העבר" יאמרו וימצמצו בעיניהם. ככל תנועה משיחית כמאמר רה"מ לשעבר מנחם בגין הם כ"כולם מוכנים לשפוך דם יהודי בעד הקדמה"; גם היהודי יקריב דם אחיו למען 'הקדמה' ביוצאו נגד המעצר המנהלי כעיקרון, כלי שמטרתו הגנה על חיי אדם - זכות האזרח לחיים בביטחון, הופך באבחת יד ל'אנטי דמוקרטי'!
זכויות - בשם זכויות ידברו אבל חובות? אָין!
בזמן מלחמת לבנון הראשונה, בזמן מלחמת לבנון השנייה, בזמן מבצע חומת מגן, בזמן מבצע עפרת יצוקה וממש לאחרונה בזמן הטרור הרקטי ששיתק חיי מיליון אזרחי דרום ומרכז הארץ הם הפגינו, הפגינו בשם הזכויות, אך איזה זכויות? הם הפגינו נגד זכות היהודי להגנה עצמית - הם הפגינו נגד הזכות הליברלית הבסיסית ביותר: הזכות לחיים וחיים בביטחון. היכן בעולם עוד נמצא חבורת מטיפים כה פנאטית וכה משיחית?
"היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושים עמם, כל יצירה וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?"
מילים 'פשיסטיות' אלה אמר איש הרוח והסוציאליסט ברל כצנלסון בתארו את השמאל הרדיקאלי בשנות השלושים; וכאילו לא זז דבר -השמאל הרדיקאלי אותו שמאל רדיקאלי והתעמולה אותה התעמולה - גם הם ישפכו דם יהודי למען הקדמה!
גזענות! דם יהודי - הפקר; דם ערבי - קודש. מעולם לא היה רחוק האידיאל מההגשמה מאשר בדברי המשיחיים בשמאל הרדיקאלי, מהי גזענות אם לא אפליה בין דם לדם?
את הקדמה יקדמו כשסבל של אחד טוֹהר וסבל אחר חטא, כשסבל ערבי סיבה וסבל יהודי בטל. ככל הפרוגרסיביים בהיסטוריה המודרנית גם הם ישפכו במילותיהם דם יהודי למען 'השלום', 'דו הקיום' ו'הקדמה' - אוי לנו על הזניית השפה.
את התרבות המקומית יזנחו כ"מקומית", משמע כל זוועותיו וחוקיו הברברים של 'המקומי' הם 'אותנטים' ולכן נגד חוק המורה להוציא להורג מוכר קרקע ליהודי על שם היות הקונה יהודי, חוק אנטישמי- נאצי מאין כמוהו, יבליגו ורק דממה תצא מפיהם, אך נגד חוקים להשלטת חוק בנגב יפגינו בעשרות פעמים. הרצח והאלימות הפלשתינית להם כתופעת טבע וההגנה העצמית היהודית? היא 'רצח עם'!
לא ייתכן שדם יהודי יהיה הפקר. למן הגדודים העבריים, גדודי ההגנה העצמית של ז'בוטינסקי, דרך לוחמי הפלמ"ח ועד ללוחמי צה"ל כיום; בשם בן-גוריון, יגאל אלון, זאב זבוטינסקי, בגין ועוד רבים אנו ניצבים כאן בעד זכות היהודי להגנה עצמית, זכותו הלאומית של העם היהודי להגדרה והגנה עצמית!
זוהי תורת המוסר - ואין שום מוסר אחר.

הכותב הוא רכז סניף תנועת "אם תרצו" באונ' בר-אילן.
תאריך:  09/04/2012   |   עודכן:  09/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעצר מינהלי - כלי הכרחי לשמירת הביטחון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"זכויות האדם- ל"ת
גדעון אמיר  |  9/04/12 15:27
2
ממני לחסידי דת זכויות האדם
יעקב טלמון  |  9/04/12 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
אומרים שאי-אפשר להחזיק את המקל בשני קצותיו. אז אומרים. אז מה? והרי לכם הוכחה שאפשר גם אפשר. עובדה. ממשלה קפיטליסטית לאומנית (מק"ל), אוחזת במקל בשני קצותיו. גם מטפחת את הבערות והעוני, גם מכה ללא רחם במרקם הכלכלי-חברתי של החברה הישראלית, וגם מכה ללא רחם במדיניות החוץ של ישראל, בחברותיה הטובות באירופה ובאמריקה, לצד טיפוח קשרי חוץ עם המדינות החשוכות ביותר (רוסיה וסין). מק"ל בגלגלי התקומה הציונית
משה גולדבלט
יש לבטל את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולגשת באופן מיידי לכינון חוקה כוללת בהסכמה שתיתן הגנה לכל זכויות האזרח ותעגן הביקורת השיפוטית ביחס לחוקיותם של חוקים הנוגדים את החוקה, תוך איזון נאות עם רצון העם המתגלם ברשות המחוקקת ומתן ביטוי הולם לייחודה של ישראל כמדינת הלאום היהודי
איתן קלינסקי
בכל הראיון הארוך עם אם לילדים אוהדת בית"ר ירושלים תלה המראיין, יואב לימור, עיני עגל במרואיינת, שידר לעברה חיוך אוהד ושפע של סימפטיה. למעשה יואב לימור העניק במה למשטמה ושנאה חסרת מעצורים לערבים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שברה את תקרת הזכוכית, עוד תבוסה, ים צהוב, אסלרון, אבו-משהו, הקרחונים נקרעים ודבר עברית    חג פסח שמח לכולנו, חג של תחילת חירותנו
אהרון שחר
לא מעט מתיימרים לדעת לחשוב, אך מי יודע לחשוב לבד?... במאמר זה ננסה להשיג שתי ציפורים במכה אחת: נתחיל ללמוד לחשוב לבד ואולי תוך כדי נגלה להפתעתנו תגלית היסטורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il