X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
לא חשוב כמה אתם חכמים וכמה אתם מוכשרים - לעולם לא תוכלו לעשות את זה לבד. נטוורקינג עשוי לעזור לכם לקצר את זמן ההמתנה והחיפוש בדרך אל העבודה החדשה
▪  ▪  ▪
אפשר למצוא עבודה, רק צריך לפעול נכון בעת החיפוש [צילום: AP]

מחפשי עבודה רבים בוחרים לסרוק ולסקור את כל לוחות הדרושים הקיימים, ולבזבז שעות עבודה בחיפוש עבודה באפיקים ובשליחת עוד ועוד קורות חיים שאינם מניבים את התוצאה הרצויה, אולם יש פתרון שעשוי לעזור לכם לקצר את זמן ההמתנה והחיפוש בדרך אל העבודה החדשה.
נטוורקינג הוא למעשה כלי יעיל לפיתוח קשרים עסקיים ולאיסוף מידע על הזדמנויות תעסוקה. ככל שתטיבו לפתח קשרים מקצועיים עם אנשים, כך תוכלו להגדיל את סיכוייכם להיחשף להזדמנויות מקצועיות חדשות ולהפיק תועלת מהמידע שיזרום אליכם על הזדמנויות אלו.
להלן כמה עצות שעשויות לעזור לכם בדרך אל העבודה החדשה שלכם:
1. דאגו שיראו אתכם ויידעו על קיומכם - גם אם אתם מעריכים את עצמכם כמקצוענים, אין זה מספיק. יש הרי אנשים מצליחים מכם. למה? כי הם לא היו מצליחים רק בעבודתם, אלא גם בבניית הקשרים שלהם במקום העבודה ומחוצה לו. אנשים מצליחים פוגשים אנשים, עושים נטוורקינג, מפתחים את רשת הקשרים שלהם ומקבלים הפניות עסקיות. כל היכרות מתחילה מאינטראקציה כלשהי, בין אם בטלפון, במייל, במכתב או בפגישה אישית. בקיצור - צאו החוצה לפגוש אנשים!
2. אל תנסו "לדחוף" את קורות החיים שלכם בכל הזדמנות - אם כבר החלטתם שאין קיצורי דרך ויצאתם לאירועי נטוורקינג מקומיים או חברתיים, זיכרו כי קורות החיים או כרטיס הביקור, הם האמצעי ולא המטרה. המטרה שלכם באירועים אלו היא ליצור קשרים והזדמנויות ולא לנסות למכור את עצמכם.
3. פתיחת דלת עם המלצה - תהליך הנטוורקינג אינו רק העברת כרטיס ביקור שלכם ובקשת עזרה. הגעתם למצב שאנשים רוצים לעזור לכם? השתמשו בהם כצד שלישי. במקום ליצור קשר ישיר, טלפונים קרים, שליחת קורות חיים לכל כיוון ולקבל הרבה סירובים, אתם צריכים ללמוד להשתמש בצד שלישי שיוכל להציג אתכם בפני אנשים אליהם אתם רוצים להגיע. אין תחליף לפתיחת דלת עם המלצה. זה אולי לא תמיד קצר יותר אך בוודאי יעיל יותר.
4. "באתי רק להתייעץ" - יצירת קשר עם אנשי מפתח בעמדות בכירות, לא לשם בקשת עבודה, אלא לשם התייעצות לגבי תחום העיסוק, חברה מומלצת לעבודה וכדומה, עשויה לעזור לכם יותר ולפתוח לכם דלתות למציאת עבודה. אנשים ברמות הגבוהות, יהיו יותר פתוחים לייעץ מאשר לראיין עוד עובד פוטנציאלי.
5. התמקדו במסר חשוב אחד - אף פעם לא נוכל לומר כל מה שאנחנו רוצים. על כן יש להתמקד במסר החשוב ביותר שאתם מעוניינים להעביר. השתדלו לא למנות "רשימת מכולת" של כל תחומי עיסוקכם ולגרום להצפת מידע, אלא להתמקד בתחום אחד אותו אתם מעוניינים לקדם.
6. קחו אחריות על התהליך - המטרה החשובה היא לבחון כיצד אותו אדם יכול לעזור לך - האם הוא יכול לעזור לך באופן אישי? האם הוא יכול להפנות אותך לאנשים שיכולים לעזור לך? לעיתים לצורך קבלת תשובה הוא יצטרך להרים טלפון ולבדוק עבורך. עכשיו זה הזמן לגלות אחריות על התהליך ולעקוב אחריו. אנשים בדרך כלל עסוקים ולעיתים חוסר קידום ענייניכם אינו נובע מחוסר רצון, אלא משטף יום עמוס ודחוף יותר.

הכותבת היא מנכ"ל BNI ישראל, ארגון בינ"ל לפיתוח קשרים עסקיים ונטוורקינג.
תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  20/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אנשי מפתח / Key People
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחפשים עבודה ולא מוצאים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיפוש עבודה זה לא דבר קל..
ליאורייי  |  21/05/12 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח יפעת שעיה
מטרת התיקונים האמורים הינה ליתן לרשות המיסים שהות לבחון את יישום כללי IFRS בנוגע לקביעת ההכנסה החייבת לגבי חברות ציבוריות
אלישיב רייכנר
"רק במזל נשאר הר הצופים בידינו", קובע ד"ר משה ארנוולד, היסטוריון צבאי שחקר את מהלכי מלחמת העצמאות בירושלים. "אם הלגיון היה תוקף אותו באותה אינטנסיביות שבה תקף את הרובע, הוא היה נופל". בספריו מפריך ארנוולד את התפיסה שלפיה הנהגת היישוב הזניחה את הרובע, ומנקה את התושבים מאשמה: "המטרה שלהם הייתה להחזיק מעמד עד שהכוח הממונה יבוא ויעזור, וזה מה שהם ניסו לעשות"
אורי שטרוזמן
תקדים חדש בבית המשפט העליון: אין הורסים ביתו של אדם, אפילו הוא מחבל שרצח אדם, בלי שנותנים לו הזדמנות להשמיע טענותיו - אלא אם כן הוא מתנחל
עליס בליטנטל
"גג שקוף" (1995) - מחזהו של דיוויד הר (יליד 1946), מחשובי המחזאים הבריטיים - העולה בימים אלה בתיאטרון הספריה, מהווה פנינה תיאטרונית. שלא כמו מחזותיו האחרים, הקשורים לאקטואליה או לבעיות חברתיות, כאן הוא מתמקד בגבר ואישה, שהפינג-פונג ביחסיהם מרתק בכל שנייה, והקהל חש הוא משתתף בהתרחשות מבחינה רגשית
איתמר לוין
פרקליטו של אדם שהורשע בהריגה מגיש עוד ועוד בקשות לדחיית הדיון, וכך מרשו נותר במעצר במקום להפוך לאסיר    אין המדובר במקרה יחיד אלא בתופעה רחבה, בה הסניגורים הם הפוגעים בלקוחותיהם    על בתי המשפט לנקוט ביד קשה נגד עורכי דין כאלו, עד כדי חיוב בהוצאות אישיות ופיטורם מהייצוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il