X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבקיעים בחברה הישראלית הולכים ומעמיקים, כאשר ניתן לראות שבקיעים אלה מגיעים גם לצבא, ועלולים לפרק את המוסד הממלכתי האחרון שנשאר במדינה. צה"ל נבנה על ערכים של שוויון, ערבות הדדית והקרבה שייצרו כאן חברה סולידארית, אבל ממכתב המג"דים שהוגש לכנסת ומעדויות בשטח נראה שהערכים החומרניים הקפיטליסטיים מאיימים היום לשבור גם את הסולידריות בצבא שנחשב לגוף הממלכתי ביותר במדינה
▪  ▪  ▪
אנשי מילואים. הקפיטלזים מאיים גם הגוף הממלכתי ביותר [צילום: פלאש 90]

מנהיגים חברתיים ופוליטיים רבים הזהירו מזמן, שהמציאות החברתית והכלכלית שלנו מסכנת את קיומה של המדינה, ועכשיו ניתן לראות שהשבר הכלכלי-חברתי, שהולך ומעמיק בחברה הישראלית, מאיים גם לשבור את הארגון האחרון שעדיין נשאר בקונצנזוס- צה"ל. בשבוע האחרון שמעתי אזרחים רבים שכבר לא מוכנים לתרום עבור המדינה וללכת לצה"ל, כאשר הקריאות מגיעות מכל חלקיה של האוכלוסיה ולא ממגזר כזה או אחר. לא מדובר כבר בחרדים ובערבים שנמצאים בקצבות, אלא בקבוצות אוכלוסיה ציוניות ממעד הביניים והמעמדות הנמוכים שמרגישות ניכור, ולכן לא מוכנות יותר להקריב את חייהם למען המדינה.
מכתב המילואימניקים שהוגש לכנסת השבוע מייצג בעיה אמתית בחברה, שנובעת מאובדן הערכים ואימוץ ערכים חומרניים, שמעודדים אינדיבידואליזם ערכי אגואיסטי. צעירים ממגזרים שונים לא רוצים להתגייס לצבא, ומילואימניקים כבר לא מוכנים ללכת למילואים, מאחר שהם מרגישים מנוצלים ופגועים מהמדינה, שלא נמצאת שם כדי להגן עליהם מפני "תרבות ההון".
נוער מנוכר
השבוע במפגש עם נערים מקהילת יהודי אתיופיה עלתה טענה מאחד הילדים שהוא לא מרגיש חובה לעשות צבא, בגלל שהמדינה פוגעת בו ובמשפחתו. האתיופים הם אזרחים למופת שהולכים ליחידות קרביות וממלאים את החובות שלהם באומץ רב, אבל ניתן להבחין גם בסדקים בסולידריות בקרב הקהילה המפוארת הזאת, שחשה ניקור מהמדינה ומהחברה הישראלית. מסתבר שהנערים האתיופים הם לא היחידים, וניתן לראות ירידה מתמדת באחוז המתגייסים לצה"ל, כאשר הרבה מהנערים לא רוצים לבזבז זמן על הצבא ורוצים "להתקדם" בחיים.
הבעיה היא הרבה יותר רחבה, והנתונים מצביעים על כך שבכל המגזרים ישנה ירידה במוטיבציה של הנוער לעשות שירות צבאי. בעוד בעבר השירות היה נעשה בגאווה, היום השירות נתפס בקרב הנוער כנטל מיותר. האשמה במצב היא המדינה שכשלה בהעברת הערכים הנכונים לנוער ובמקום לקדם ערכים של הקרבה וערבות הדדית, היא מעודדת רק ערכים חומרניים שרומסים את רוב האוכלוסיה. כך קורה שתרבות ההון שגורמת לניכור, עוני ומצוקה גורמת לניתוק של הנוער הישראלי שאינו מוכן לקחת חלק אפילו בהגנה על המדינה.
תרבות ההון
הנערים ששוקלים לא ללכת לצבא והמילואימניקים שכתבו את המכתב לכנסת בו הן מזהירים מפני התפרקות של הצבא הם לא האשמים במצב, כי הם בסך הכול קורבנות של תרבות ההון שהשתלטה על המדינה. במקום לקדם ערכים חברתיים של סולידאריות ועזרה הדדית, המדינה מקדמת רק ערכים חומריים שהורסים את הדבק שבעבר חיבר את החברה הישראלית. מה הפלא שילדים אתיופים שמופרדים מילדים לבנים רק בגלל שהם חלשים יותר בלימודים "ומעקבים" את ילדי הלבנים, מרגישים ניקור כל חייהם ומסרבים לתרום למדינה. באותו האופן מה הפלא שמילואימניקים כבר לא רוצים לעשות מילואים, כאשר המעסיקים שלהם מפטרים אותם מעבודתם, ולעיתים אף בוחרים לא להעסיק אזרחים שצפויים לעשות ימי מילואים רבים.
מה הפלא שהאזרחים כולם כבר לא רואים בשירות ערך עליון, אם המדינה החזירית שלנו מאפשרת לבעלי ההון ברכבת לא להעלות חיילים בשעות העומס, בגלל שיקולים כלכליים אינטרסנטיים. המדינה הפסיקה להגן על האזרחים שלה ועל החיילים שלה, ולכן מה הפלא שפחות אזרחים מוכנים להגן עליה ולהקריב את חייהם למענה?
קפיטליזם אינדיבידואליסטי שמקדש אך ורק את ההון ורומס את ההמון, בסופו של דבר ישבור גם את הגוף הממלכתי ביותר במדינה, את הצבא.

תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  30/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אוטונומיה אישית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל בסכנת התפרקות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
שטייניץ יהיה הבלם
עזי חיימוביץ  |  30/05/12 17:37
2
הגיגי הזה פשוט מטומטם ושקרן ל"ת
שמאלני בוגד  |  30/05/12 19:51
3
הנביא "מוחמד". רואה שחורות
אורי עמר   |  31/05/12 03:09
4
גיגי בסכנת אישפוז ל"ת
אם כבר  |  31/05/12 09:20
5
ברק וגנץ : "תמות נפשי עם
פלישתים"  |  31/05/12 10:21
6
למנהיגי הציבור החרדי אין אמון
הרב ברון  |  31/05/12 10:55
7
גיגי צודק החילים לא מבינים מה
לוציפר קאנביס  |  31/05/12 11:02
8
גיליתי בית זונות
בתו של ראש המוסד  |  31/05/12 15:39
 
- כמה שילמו לך על כל טריק? ל"ת
גניקולוג  |  31/05/12 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יאיר ויסמן
יוזמתו של השר סילבן שלום לדחוף את הקמת נמל התעופה השני בנבטים היא כל-כך מתבקשת והגיונית, עד שלא ברור לי על מה הוויכוח בין השר ברק לשר שלום
הרב אליהו קאופמן
כעת הגיע תורו של חסר הלב והחיה הדו-רגלית - רוני אהרונוביץ, לשמוח לאידה של משפחת אטיאס שנמחקה מעולם החיים. אינני נביא ולא בן נביא, אבל מי יודע אם השנאה למשפחה זו - מצד האיש שראשו וליבו עובדים כפח הרכב, איננה כפולה: חרדית ומזרחית...
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מאחדים כוחות - שלי והחרדים כמשל    מי הם שיאני הקריאה?    פרשת 'תורת המלך'? ההר הוליד עכבר    במבט אופטימי    ואיך זה שפושעים נאציים מסתובבים חופשי?    רות והמסתננים?    די לצביעות!
ד"ר אביעד הכהן
למרות הצללים המשפטיים שריחפו מעליה, זכתה ההשתלטות על ה'מאווי מרמרה' לאישור בדבר חוקיותה, גם מבית המשפט העליון וגם ממומחי משפט בינלאומי שאינם חשודים באהדה יתרה לישראל
יהודה דרורי
כמעט בכל מצב חברתי נתון, קיים פער בין "הרצוי" לבין "המצוי" - זה המצב כיום בנושא הדרישה (הצודקת) לשוויון בגיוס שעולה על הפרק לאחר ביטולו של "חוק טל" לבין השאלה: האם ניתן (או רצוי) בכלל לגייס את כולם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il