X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מיהו מורה לחיים? התקשורת כן אשמה: חגי עמיר סלב? סופרים וגנבים יובל, רד מעץ המע"מ לא לוַגנר כתובת הנאצה הייתה על הקיר? - לא לכותרת מרְק לא לבד די לילקוט הכזבים של מעוז ולקינוח: כרת ראש ציפור - ולא תמות?
▪  ▪  ▪
שטייניץ. רד מהעץ [צילום: פלאש 90]

תנ"ך עם נשמה
דומני כי מעֵבר למענה של המחסור בכוח אדם, הכשרת מורים דתיים להוראת תנ"ך היא רעיון נכון.
הוראת תנ"ך עבור מורים דתיים היא לא רק עוד מקצוע, אלא חלק בלתי נפרד מאורח חייהם המבוסס על קיום מצוות. משום כך הם יכולים להעביר את הטקסט המקראי לא רק מבחינה טכנית, אלא גם את רוח התנ"ך, ובכך להקנות מימד נוסף חי ללימוד.
תנ"ך עם נשמה כבר אמרנו?
האצבע המשולשת כמשל
אין ספק שחגי עמיר, שריצה 16 שנות מאסר, שילם את מלוא חובו לחברה. גם על סירובו להביע חרטה הוא שילם כחוק, באִי ניכוי שליש ממאסרו, למרות התנהגותו הטובה בכלא. לכן יש לאפשר לו לשקם את חייו הפרטיים בלי הפרעה.
לא סוד הוא שהתקשורת לא רק מדווחת על חדשות, אלא גם יוצרת אותן. דומה אפוא שפֹּה קבוּר הכלב. במקום להסתפק בדיווח בלבד על שחרורו, העיתונות עקבה אחריו והעלתה אותו לכותרות, ובכך הפכה אותו, אם רצתה או לא, לסלב.
מאז שחרורו מבית הכלא הוא היה בלי הפסקה תחת אור הזרקורים ותחת עינם הבולשת של צלמי הפפראצ'י. ללא המעמד המתוקשר, והבמה העיתונאית הרחבה שניתנה לו, לא היה לעמיר בפני מי להפגין את האצבע המשולשת המפורסמת שלו, כסמל לאי הבעת חרטה ולדיעותיו הבלתי קונצנזואליות. לכן אל לעיתונות להלין בנידון אלא על עצמה.
מיהו גנב?
לא סוד הוא שלא אנחנו המצאנו את הגניבה הספרותית, שכבר עשתה היסטוריה. אולם התדמית החיובית שהיא זוכה לה, ולוּ בעיני סופרים השותפים לדבר עבירה ומתהדרים בה, אומרת דרשני.
מתברר שהסופרים לא לבד. בשבוע הספר העברי יש מו"לים שמשתמשים בתופעה כתרגיל ביחסי ציבור לקידום מכירותיהם, ושוכרים במיוחד למטרה זו גנבי ספרים מקצועיים ושוטרים ש'יתפסו' אותם. מינִי- מאפְייה כבר אמרנו?
ואם חשבתם שהגניבה היא נחלת מעוטי היכולת בלבד, אינכם אלא טועים. גם העשירונים העליונים, שגונבים ביוגרפיות, חוטאים בה, אולי משום שהיא כבר הפכה, למרבה הצער, לסמל סטטוס.
השאלה היא האם המטרה למכור מקדשת את כל האמצעים? מדוע להשתמש בדרכים פסולות, המשמשות גם מודל שלילי לנוער, לקידום מכירות? והאם הגניבה הספרותית היא לא עוד סיבה למסיבה להורדת מחירי הספרים כדי להעלות את מכירותיהם בדרכים לגיטימיות? לתשומת לב המחוקקים, רגע לפני שהם מאמצים אל ליבם את 'חוק הסופרים'.
יוּבל, רֵד מהעץ
בכל שנה, לקראת הדיונים בתקציב המדינה, חוזר הריטואל הקבוע של הצעת האוצר להטיל מע"מ על פירות וירקות. בסופו של דבר ההצעה נופלת, ואינה זוכה לתמיכת השרים וחברי הכנסת, ואף מעוררת ביקורת ציבורית חריפה - משום שמדובר בגזירה שאין הסוחרים, ובמיוחד סוחרי השוק, יכולים לעמוד בה.
ועוד לא הזכרנו את הפגיעה בשכבות החלשות (דבר הנכון לגבי העלאת המע”מ בכלל), ומניעת צריכת ירקות ופירות בקירבן. זאת בניגוד למדיניות משרד הבריאות המעודדת את אכילתם כמרכיב חשוב בתזונה בריאה, המונעת מחלות.
אז אנא מר שטייניץ, רד מגזירות המע"מ, ומקיצוצים לחלשים, חסרי הלובי, ולֵך על העשירים. ובא לציון גואל.
וגנר כסמל
המתנגדים להשמעת וגנר טוענים שאין להשמיעו עד שאחרון ניצולי השואה ילך לעולמו. האמנם? האם פרק השואה, הטרגדיה המכוננת בתולדות עמנו, תם עם הסתלקותו של דור הניצולים? ומה עם הדור השני לשואה, המשַמר את התסמונת הטראומטית של הוריו ורגישותו לצלילי המלחין הנאצי מפעמת בגֶנים שלו? והאם וגנר, עם כל הכבוד לערכו המוסיקלי, אינו סמל למוזיקה הנאצית, שעל עם ישראל כקולקטיב, הנושא את זכר השואה וקורבנותיו, לדחות אותה?
אות הקין הנצחי של וגנר נצרב ככתם בתודעה היהודית, ולכן אין להשמיע אותו בהופעות פומביות.
להצניע את הידיעה
אין ספק שמי שכתב את כתובות הנאצה ב'יד ושם' ביקש לעורר סערה ציבורית ותקשורתית ולהעלות את הנושא לכותרות הראשיות. ואכן, הוא הצליח בגדול. הזעזוע מהמעשה, שהקיף את כל חלקי הציבור, עלה לראש סדר היום הציבורי וכבש את כל כותרות העיתונות.
האם לא היה עדיף אילו התקשורת הייתה מצניעה את הידיעה ומניחה למשטרה לחקור את הנושא, ורק בסיום החקירה, כשהיו בידי השוטרים מימצאים סופיים, היא הייתה מסתפקת בדיווח בלבד של הידיעה? דומה כי בכך הייתה העיתונות מצננת את ההתלהבות של אותו נער פוחז, ואולי של נערים אחרים כמוהו, לעשות את המעשה בעתיד. ובא לציון גואל.
פרס לעבריינים
למרבה הצער הנהג הדורס של הנערה שחר גרינשפן, שנפצעה קשה בתאונה, ואשר לאחרונה התקיים בבג"ץ דיון בעניינה, לא לבד. העונש הקל שקיבל הוא משל לקלוּת הבלתי נסבלת של הענישה לעברייני תנועה.
קחו למשל את שי קלדרון, שקיבל 9 חודשי מאסר בלבד(!) על תאונת הקטנוע הקטלנית, שֶבּה נהרגה דנית בראל ז"ל, ורשיון הנהיגה שלו נשלל למספר שנים בלבד במקום לצמיתות. כמוהו עשרות נהגים עברייניים, שיצאו בזול, ומשמשים מודל לנהגים צעירים ב'איך להתפרע שיכורים על הכביש מבלי להיענש', ולקבל את פרס ישראל על עבירות תנועה קטלניות. אין ספק שעונשם הקל מייצג את זילות החיים בכלל, ועל הכביש בפרט.
בהעדר הרתעה, מה הפלא שיש ריבוי של תאונות דרכים?
די לעלילות מעוז
הסאגה המתמשכת של דניאל מעוז, החשוד ברצח הוריו, מדוּוחת בחדשות לפרטי פרטים. אולם עם כל הכבוד לרייטינג, דומה כי לציבור כבר נמאס מעלילות דניאל בגוב העריות בבית המשפט, שבהחלט לא היו מביישות סיפור בלשי או קרימינלי בדיוני.
דניאל התגלה כווירטואוז של סיפורי כזבים, שאינו בוחל בשום אמצעי כדי למַלט את עצמו מאימת הדין. אך מאחר שמדובר במציאוּת, ולא בבידיון, של רצח כפול אכזרי, אז אנא, שם בחדשות, הַניחו לנו מהדיווחים עד להכרעת הדין, בטרם ניאלץ ליטול כדור נגד בחילה. האומנם, דניאל, רצחת וגם כיזבת?!
במבחן התוצאה
החלטת משרד המשפטים להחמיר בהגדרות הרצח היא צעד נכון בכיוון הנכון. הרצח צריך להיקבע על-פי מבחן התוצאה, ולא על-פי מבחן הכוונה, כפי שהיה עד כה.
אדם כורת ראשה של ציפור - ולא תמות? דומה שכלל זה של חז"ל צריך להיות העיקרון המַנחה של קביעת הרצח, כאשר המוות, לפי כל הנסיבות הראייתיות, הוא בלתי נמנע. עיין ערך מיכאל קרפ, שנרצח במכשיר קהה על-ידי צעירים שתויים על חוף הים, כמשל.
וגדי ויכמן מבאר שבע, שנרצח לאחרונה באכזריות בדקירות סכין, כבר אמרנו?

הבהרה: המאמר בשולי הכותרות הוא מאמר קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות רכזיות או שוליות (ומכאן שמו) * המאמר מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי
תאריך:  14/06/2012   |   עודכן:  14/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
הוצאת דיבת הארץ הייתה מעשה חמור שאין כמוהו וגרמה לירידת מורל העם בהגשמת המטרה אשר לשמה יצא ממצרים - לרשת את ארץ כנען. האנשים שנבחרו, נשלחו לתור את הארץ ולבוא ולספר את מה שנתבקשו לבדוק ולא נתבקשו לחוות דעה, אם כדאי לעם להילחם על הארץ אם לאו
אלי אלון
החתולים באוניברסיטה מרגישים "כמו בבית" והפכו לחלק בלתי נפרד מנוף הקמפוס. אולם לא הכל ורוד בסיפור הזה. האוניברסיטה מתמודדת עם בעיות בריאותיות ואסתטיות שקשורות לריבוי החתולים, ובימים אלה אסרה על האכלת החתולים בתוך בנייני האוניברסיטה
יהודה כסיף
מוקדש לשמעון פרס, שקיבל את המדליה בשביל העם, כן, העם הזה שמשלם את משכורתו עשרות בשנים, שמחזיק אותו בארמון בי-ם, שמממן נסיעותיו ברחבי הגלובוס, שמחכה לבניית מלכות דוד השלמה בא"י השלמה שחוברה לה יחדיו, שעדיין ממתין לפיתוח הנגב והגליל, שעדיין מצפה למזרח תיכון חדש, מזרח תיכון חכם, מזרח תיכון כזה כמו אירופה כזה כאילו, וכאשר העם הזה כבר מקבל מדליה מאובמה, אז הוא נשאר בבית ושמעון נוסע לקחת...
אורי שפאן
לאן הולכת יוון, מה יקרה אם תחליט לפרוש מגוש האירו וכיצד מהלך כזה ישפיע על הכלכלה העולמית (וכמובן גם עלינו)?
איתן קלינסקי
אנו מנהלים את חיינו כבר 45 שנים בשטחים הכבושים על-פי התפישה של "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". חזון זה אנחנו הופכים היום למצע פוליטי מנחה במדיניות הישראלית. רק איננו לוקחים בחשבון, שאנחנו עלולים להגיע למצב ש"גויים לא יתחשבו בנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il