X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איך מבצע של ה-FBI ללכידתם של שישה פושעי סייבר, שהפיצו וירוס מחשבים מתקדם לפני קרוב לעשרה חודשים, קשור לחיבור האינטרנט הביתי שלכם?
▪  ▪  ▪
נגוע או לא נגוע ב-DNS-Changer?

האם תוכלו להמשיך לגלוש באינטרנט גם אחרי התשיעי ביולי או שאולי המחשב שלכם נגוע בווירוס? הסיפור מתחיל בספטמבר 2011, כאשר בתום חקירה של שנתיים עצר ה-FBI שישה אזרחי אסטוניה באשמת יצירה והפצה של וירוס מתוחכם שהדביק מיליוני מחשבים ברחבי העולם במבצע שכונה Operation Ghost Click. ההונאה אותה הגו החשודים כללה שתילת תוכנה זדונית במחשבי הקורבנות כדי לשלשל לכיסם רווחים נאים על חשבון תעשיית המיליונים של הפרסום באינטרנט.
איך זה עבד?
כאשר אנחנו מקלידים כתובת אתר לדפדפן האינטרנט שלנו, היא מפוענחת על-ידי שרת מיוחד מהמילים/אותיות שהקלדנו לקוד נומרי (מספרי), השרת הזה נקרא DNS (קיצור של Domain Name Server); וגם אם אתם לא מרגישים או רואים אותו, אתם משתמשים בו בכל גלישה שלכם באינטרנט, בלעדיו על-מנת לגלוש לאתר כלשהו היינו צריכים לשנן קודים ארוכים ומורכבים. זהו שירות קריטי, בלעדיו לא תוכלו לגלוש באינטרנט או לשלוח אימיילים.
הווירוס, שזכה לכינוי DNS-Changer, שימש לניתוב המשתמשים לשרתים מתחזים אשר נשלטו על-ידי החשודים מבלי לעורר את חשדם. לדוגמה, אם משתמש של מחשב נגוע לחץ על לינק לאתר רשמי של itunes, הוא נותב לאתר אחר שאינו קשור כלל לחברת אפל אך מציג את עצמו כאתר שמוכר את מוצריה. לפי הפרסום של ה-FBI, החשודים הספיקו להרוויח כ-14 מיליון דולר לפני שנתפסו.
כל הכבוד ל-FBI, אבל איך זה קשור לחיבור האינטרנט הביתי שלי?
למעשה, הווירוס אותו שתלו התוקפים במחשבי הקורבנות שלהם שינו את הגדרות הגלישה במחשב מבלי ידיעתם, וכאשר ה-FBI "הפיל" את השרתים הנגועים הוא הפעיל שרתים אחרים אשר הביאו להמשך פעולה תקינה של האינטרנט אצל אותם משתמשים. כלומר, יכול להיות שהמחשב שלך עדיין נגוע ב-DNS-Changer ואתה לא מבחין בכך כי המחשב שלך עדיין עובד עם השרתים החלופיים האלו.
אבל ה-FBI התריע שבתשיעי ביולי השרתים החלופיים יכובו ותעבורת האינטרנט תחזור לשרתים ה"רגילים", מה שאומר שאם המחשב שלכם נגוע ב-DNS-Changer או אם הגדרות ה-DNS של המחשב שלכם לא מוגדרות כהלכה, ייתכן שלא תוכלו לגלוש באינטרנט אחרי ה-9 ביולי.
אז איך אני אדע אם המחשב שלי לא נגוע ושההגדרות שלי נכונות?
כל תוכנת אנטי-וירוס אמינה תדע לזהות אם המחשב שלך נגוע ב-DNS-Changer או לא. תוכנת אבטחה אמינה ומעודכנת היא פריט מומלץ בכל מחשב. ניתן גם לסרוק את המחשב עם סורק מקוון שאינו מצריך התקנת תוכנה על המחשב, אבל סורק מקוון הוא לא תחליף לתוכנת אבטחה שמותקנת דרך קבע על המחשב.
דרך נוספת לבדוק אם המחשב שלכם נגוע ב-DNS-Changer היא באמצעות אתרים מיוחדים שמציעים בדיקה בחינם. אך יש להיזהר כיוון שגם כאן קיימות הונאות. האתר בלינק הבא נבדק על-ידי ESET והוא אמין, הוא גם ייתן המלצות מועילות במידה שהוא ימצא שהמחשב שלכם אכן נגוע.
אם גילית שהמחשב שלך נגוע ב-DNS-Changer והשתמשת באחד הכלים הנ"ל על-מנת להסיר אותו, עדיין כדאי שתבדוק את הגדרות ה-DNS שלך כדי לוודא שחיבור האינטרנט ימשיך לעבוד כראוי גם לאחר ניתוק השרתים הזמניים בתשיעי ביולי, וזה נעשה כך:
  • קליק ימני עם העכבר על חיבורי האינטרנט שלך יפתח לך תפריט נגלל כשהשורה התחתונה ביותר היא "מאפיינים" (properties) כפי שניתן לראות בתמונה זו;
  • דאבל-קליק על השורה שנגמרת ב-IPv4 תפתח לכם את המסך הזה;
  • אם הגדרת ה-DNS שלכם נראית כמו בתמונה הזו - זה קרוב לוודאי אומר שאתם בסדר ואין צורך בפעולות נוספות. אם לא, ביחרו את האופציה הראשונה: Obtain DNS server address automatically.
כאמור, אם המחשב שלכם נגוע בווירוס DNS-Changer ייתכן שלא תוכלו לגלוש באינטרנט לאחר התשיעי ביולי. המשמעות של זה היא שלא תוכלו לקבל עזרה און-ליין, מה שעלול לעלות לכם ביותר זמן וכסף כדי להחזיר את המחשב לפעילות תקינה.

תאריך:  21/06/2012   |   עודכן:  21/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נוכל להמשיך לגלוש אחרי ה-9 ביולי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
תל אביב, בירת התרבות הישראלית, מקדישה תשומת לב גם לסופרים כאשר בשבוע שעבר נוסף שלט צנוע ברחוב ביל"ו 51 על ביתו של עורך ומשורר, ירוחם לוריא    מצא חן בעיני, במיוחד בעקבות שבוע הספר האחרון
אורן פרסיקו
דוח של האו"ם מותח ביקורת על החקיקה בנושאי חופש הביטוי בישראל ועל היחס לעיתונאים פלשתינים, מצביע על הריכוזיות בתקשורת הישראלית וממליץ לבטל את הצנזורה הצבאית
צביקה קליין, קישינב
בשורת כנסי ה'לימוד FSU', פסטיבלי הזהות היהודית, הגיעה השבוע לקישינב. הגיעו: מתעניינים יהודים מהקהילה המפוארת המדולדלת, יהודים חובבי לימוד מיתר מדינות חבר העמים, התורם מתיו ברונפמן ששורשיו באזור, ראש ממשלת מולדובה, וכתבנו. וגם המשיח, כמעט
אורן פרסיקו
"ביותר מדי תפקידים בכירים בעיתונות נמצאים אנשים נרמזים", אמרה אמש רותי יובל בכנס התנועה לחופש המידע. ח"כ איתן כבל: בידיעות אחרונות גנזו תחקיר על עופר עיני
זיו יצחקי
למרות שהוא רוצה שנחשוב שהוא שלי יחימוביץ', כשזה נוגע למחאה הוא מזכיר יותר את שאול מופז, וגם העובדה שבתו אוטיסטית כנראה לא תשנה את התמונה    במקום לתת תשובות ברורות בראיון בערוץ 2, קיבלנו קרב מניירות בינו לבין יונית לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il