X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכ"ל העבודה: הפריימריז במפלגה יידחו עד לתום הבדיקה השופטת פריש קבעה כי אחוז גבוה מהטפסים שנבדקו - לא כשרים ברק: נעקור מהיסוד את הישראבלוף מטה פרץ: יש לטפל ברוקמי המזימות: ברק ועו"ד יניב
▪  ▪  ▪
ח"כ עמיר פרץ

וילנאי: רעידת אדמה

כבל דחה את הפריימריז

רנית נחום-הלוי
פרס מבקש לזמן את מרכז העבודה לדחיית הפריימריז בשבועיים

מיכאל דבורין
ברק: אנשי פרץ איימו על פרנסתם של מתפקדים

עומר כרמון
תחקיר: זיופים נרחבים ברשימת מתפקדי העבודה

ממצאים חמורים ביותר התגלו בבדיקה שנערכה על-ידי ועדת הבדיקה המיוחדת בראשה השופטת (בדימ.) עו"ד שרה פריש: התגלו זיופים רבים מאוד של טפסי המיפקד, קבלנים פעלו באופן סיטונאי כדי לגייס מתפקדים באופן בלתי חוקי, ועוד ועוד.
מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, הציג (ה', 23.6.05), במסיבת עיתונאים שערך, את ממצאי החקירה הקשים. כבל הודיע רשמית, כי הוא יפעל לדחיית הפריימריז - שנקבעו קודם לכן לשבוע הבא - וזאת עד לבדיקה מדוקדקת של כל טפסי המיפקד.
השופטת בדימוס שרה פריש, שהשתתפה במסיבת העיתונאים, אמרה: "צוות גדול בחן את הנושא לאורך ימים ולילות". היא ציינה כי הממצאים חוצי מגזרים: "אחוז גבוה מהטפסים שנבחנו היו לא כשרים. הייתה קבלנות סידרתית". השופטת פריש בדקה עשרות אלפים טפסים, וזאת יחד עם צוות גדול של גרפולוגים, רואי חשבון וחוקרים. היא ציינה, כי "חלק משמעותי נוהל בשיטת קבלנות קולות בניגוד לחוקה ולתקנון... מדובר בתופעה קשה ומצערת".
ח"כ כבל אמר: "קיוותי שהטענות יתבררו כשגויות, אך התבדתי", הוא אמר כי "המסקנות על האחוז הגבוה של הטפסים הפסולים שהתגלו מחייב בדיקה של כלל הטפסים ללא יוצא מין הכלל". כבל ציין, כי מתוך הטפסים שנבדקו, נמצאו 44.5% לקויים. עוד הוא אמר, כי כרבע מהמתפקדים שנסקרו בבדיקה אמרו שאינם זוכרים שחתמו או שילמו על הטפסים.
כבל הודיע כי עכשיו נדרשת בדיקה מקיפה של כל המיפקד, כולל כל הטפסים. הבדיקות יסתיימו לדבריו תוך זמן סביר. כבל לא אמר מהי לדעתו התקופה שתידרש לכך, אך ציין כי יש לדחות את הפריימריז לפחות בחודשיים. הוא הוסיף, כי 31,500 מתפקדים למפלגת העבודה עלולים להיפסל בשל חשד לזיופים ומעשים לא כשרים.
השר יצחק הרצוג מהעבודה, אמר בתגובה: "אני סומך את ידיי באמון מלא על החלטתו של כבל, שמכבה שריפה גדולה ומאפשרת לעבודה להתגבר על המשבר באומץ ובנחישות".
פרס: מי שזייף יילך לכלא
יו"ר העבודה, שמעון פרס, זעם על הודעת כבל. בעת שכינס כבל מסיבת עיתונאים, ערך פרס כינוס משלו ונאם בפני כמה מאות פעילים הנמנים עם תומכיו. לדבריו, אין צורך לדחות את הבחירות הפנימיות על ראשות מפלגת העבודה. בדיקת הטפסים, אמר, יכולה להתבצע תוך עשרה ימים.
פרס אמר כי אכן היו זיופים, אך יש לפעול נגד אלה שזייפו ולשולחם לכלא. פרס הזהיר מפני מצב, שבו ההתמודדות הפנימית בעבודה תגרום לכך שהמפלגה תתרסק, ואז - אם תאלץ לצאת מהממשלה, כל תהליך השלום יתמוטט. "אוי ואבוי אם נפספס את תהליך השלום בגלל המריבות בבית".
עמיר פרץ: אסור לדחות את הפריימריז
יש לטפל ברוקמי המזימות: ברק ועו"ד יניב
במטה עמיר פרץ המועמד לראשות העבודה ממהרים להסביר כי תוצאות ועדת המיפקד של העבודה מקורן אינו במתפקדי פרץ. במטה קוראים לטפל בתופעת קבלני הקולות כשהדרך הנכונה לעשות זאת היא להציב עו"ד בכל קלפי כדי למנוע הצבעה של מתפקדים מזוייפים. "אסור בשום פנים ואופן לדחות את הבחירות הפנימיות. באופן כזה הציבור כולו עוסק בהינתקות ומפלגת העבודה תעסוק בעצמה".
במטה הגיבו עוד: "בצד קבלני הקולות יש לטפל גם ברוקמי המזימות כאהוד ברק ועו"ד אלדד יניב אשר ניסו לחסל את פרץ פוליטית".
וילנאי: מדובר ברעידת אדמה; האחריות לכישלון היא על היו"ר פרס
ח"כ מתן וילנאי, המועמד גם הוא לראשות מפלגת העבודה, אמר: "זו רעידת אדמה ומחדל עצום. האחריות לכישלון המיפקד ולדרדור המפלגה היא על היו"ר שמעון פרס. אסור להסיר את האחריות ממי שניהל את המפלגה בשנתיים האחרונות".
"פרס הוא מדינאי ענק אבל יו"ר כושל ועליו להסיק את המסקנות ועלינו להרים את הראש ולבנות את עצמנו מחדש", המשיך וילנאי. בנוסף, הוא הציע, כי בהצבעה בפריימריז יוכלו להשתתף חברי מפלגה מהמיפקד הנוכחי זאת רק לאחר ניקוי יסודי של השופטת פריש.
מטה ברק: תם עידן הקומבינות
מטה אהוד ברק, המתמודד אף הוא על ראשות המפלגה, נמסר כי הם מברכים על ההחלטה לדחות את הפריימריז במפלגה. "אנו מאמינים שבכך נעקור מהיסוד את הישרא-בלוף ונסיים הביזיון. תם עידן הקומבינות. אנו לא רוצים למשוך תומכים קנויים. היום החלה דרך של התחדשות", נאמר בהודעה.
שוחט: כל ניסיון להכשיר את השרץ יהפוך את הליך הבחירות ללא לגיטימי
ח"כ אברהם (בייגה) שוחט אומר בתגובה, כי "התוצאות מעידות שכל הניסיונות מצד המועמדים לעבודה, ובעיקר ממטה עמיר פרץ, שטענו שהמיפקד נקי, הוכחו שאינן נכונות".
הוא המשיך ואמר: "המפלגה לא יכולה לבחור את מנהיגיה על-פי מיפקד שיקרי שנעשה תחת לחץ ועם זיופים רבים. יש לאפשר את כל הזמן הדרוש לבדיקת כל הטפסים ורק אחר כך לאפשר את קיום הפריימריז. כל ניסיון להכשיר את השרץ יהפוך את הליך הבחירות ללא לגיטימי".
לפיד: חמשת המועמדים הם "לולבים המתנדנדים כי שורשיהם נרקבו".
יו"ר שינוי, ח"כ יוסף לפיד, מכנה את חמשת המועמדים לראשות העבודה "לולבים המתנדנדים כי שורשיהם נרקבו". בתגובה למסקנות ועדת המיפקד אומר לפיד, "כאשר מזכ"ל העבודה מודה שחלק גדול מהטפסים שהוגשו לקראת הבחירות הם מזוייפים, פרוש הדבר שמפלגה הטוענת לשילטון לא שולטת בעצמה".
הוא המשיך ואמר: "היום קיבלנו הוכחה חותכת לכך ששיטת הפריימריז (שאינה נהוגה בשינוי) לא פותרת שום בעיה כאשר מדובר במפלגה שהמוסר הירוד שלה לא מאפשר לה לקיים בחירות פנימיות באופן חוקי".
בזמן מסיבת העיתונאים קיימו חברי מפלגת שינוי משמרת מחאה מול בית ציוני אמריקה בתל אביב. חברי שינוי אמרו, כי תוצאות הוועדה שבחנה את תוצאות המיפקד במפלגת העבודה מספקות הוכחה שמדובר במפלגה משוחתת מהיסוד.
ביום ד' השבוע ביקשה היחידה הארצית לחקירות הונאה מכבל, להעביר עשרה טפסי התפקדות של תושבים מהיישוב הערבי כאבול. זאת, במסגרת החקירה המתנהלת בעקבות תלונה של היועץ המשפטי של המפלגה על חשד לזיופי טפסי התפקדות.
כבל נדרש גם להעביר 23 טפסי התפקדות של תושבים אשר טוענים כי מעולם לא התפקדו למפלגה ודורשים למחוק את שמם מספר הבוחרים.

תאריך:  23/06/2005   |   עודכן:  24/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יחכור מהמינהל מיתחם בן 30 דונם בנגב בכ-150 אלף דולר    זהו, ככל הידוע, אחד המקרים הבודדים, שבו משווק המינהל מיתחם לבניית שדה תעופה שיהיה בבעלות אדם פרטי
נוה יוסף
השופט לינדנשטראוס: "אין רחמים בליבי לנאשם זה ואותן נסיבות אישיות וגילויי החרטה שצויינו על ידי בא כוחו, בסיכומיו, מתגמדות נוכח חומרת העבירות בהן הודה"
מירב לוי
כך הודיע ועד העובדים הטכניים בנתב"ג    רש"ת אסרה על הוועד לצאת לטיול למוסקבה   
טוענת: הטיול מתוכנן לחודש יולי - ימי תקופת העומס בנתב"ג    מוסיפה: זאת כנראה הסיבה לעיצומי הוועד
עומר שיקלר
בג"צ דן בעתירת 17 משפחות שכולות מגוש קטיף בנושא העברת בית הקברות במסגרת ההינתקות    בג"צ מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה    נציגי המדינה: פינוי בית הקברות ייעשה בתחילת חודש ספטמבר    המדינה הסכימה להקפיא פינוי הקברים עד לתום מו"מ
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במחלקה לדרמטולוגיה באוניברסיטת אלבאמה בארה"ב    למרכיב סילימרין יש תכונות היכולות למנוע את שיפעולם של תהליכים סרטניים הנובעים מחומר מסרטן כימי או מקרינת האור    שבוע הבא יצוין שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il