X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אותם אנשי העקרונות והערכים לשמירת הדמוקרטיה וחופש העיתונות מטיפים להפיכת ההדלפה ל"קדושה" וחסינה מפני ענישה, רק כאשר זה נוגע למדינה, לצה"ל ולממשלה אבל לא כשזה פוגע ונוגע להם
▪  ▪  ▪
אורי בלאו. לא היו לו כוונות לפגוע בביטחון המדינה? [צילום: מן הטלוויזיה]

עיתונאים ומשפטנים ובראשם השופטת דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות יצאו בביקורת נגד היועץ המשפטי שהחליט להעמיד לדין את העתונאי אורי בלאו ונגד עסקת הטיעון וה"עונש" של ארבעה חודשי "עבודות שירות" שנגזרו עליו.
הם טענו שהעמדתו למשפט של אורי בלאו זו "סכנה" לדמוקרטיה ולחופש העיתונות. האמנם? הם טענו שמסמך גנוב או מודלף לעתונאי הוא תנאי ל"שליחותו" המקצועית. האמנם? הם טענו שאסור לחקור את מקור ההדלפה. השופטת דורנר הרחיקה לכת בהשמעת טענה מוזרה וחלולה, שלדבריה "לאורי בלאו לא היו כוונות לפגוע בבטחון המדינה"!. על סמך מה היא אמרה זאת? ידיעה? נבואה? הוכחה? סתם פליטת פה לא רצינית.
מה תהיה דעתם של העתונאים והמשפטנים במקרים האפשריים הבאים? פקידה בבית המשפט העליון הדליפה לעתונאי הידוע בביקורתו כלפי מערכת המשפט, טיוטא סופית של פסק דין שכתבה שופטת בענינו של אישיות ציבורית בכירה הנתונה במחלוקת. פסק דין שעדיין לא הוקרא ולא פורסם.
פקידה במשרדו של המו"ל והבעלים של עיתון יומי נפוץ הדליפה מסמך פנימי סודי של חומר מערכתי ועיסקי חשוב, לשימושו של עתונאי העובד בעתון מתחרה.
עורך דין העובד במשרדו של יועץ משפטי של עיתון חשוב, הדליף מסמך משפטי ועיסקי פנימי סודי, הנוגע לבעלים של העיתון, לידיו של עתונאי העובד בעתון מתחרה.
כל המדליפים של כל ההדלפות, כוונתם הייתה לפרסם את הדברים על-מנת לפגוע ולהביך את העתונים המתחרים, בדיוק כפי שאורי בלאו והארץ התכוונו לפרסם מסמכים מבצעיים סודיים של צה"ל בסמוך לפתיחת "עופרת יצוקה". עובדה זו ידועה לי בודאות משיחה עם הצנזורית הראשית שמנעה הפרסום ברגע האחרון.
לאור תרחישים אפשריים המפורטים לעיל, נישאלת השאלה האם גם במקרים אלה כל אותם הסנגורים של אורי בלאו והקטגורים של היועץ המשפטי, מקרב העתונאים והמשפטנים, יאמרו שאסור לחקור את מקור ההדלפה? שאסור לגלות מי המדליף כי זו "סכנה לדמוקרטיה"? שההדלפות הן בסיס ותנאי לעבודתו של העתונאי?
כל אדם בר דעת, שאיננו אינטרסנט ומעורב יגיע למסקנה חד-משמעית כי בכל המשרדים שבהם היו ההדלפות יערכו חקירות לגילוי המדליפים ולהענשתם. כל אותם אנשי העקרונות והערכים לשמירת הדמוקרטיה וחופש העיתונות מטיפים להפיכת ההדלפה ל"קדושה" וחסינה מפני ענישה, רק כאשר זה נוגע למדינה, לצה"ל ולממשלה אבל לא כשזה פוגע ונוגע להם.

תאריך:  17/07/2012   |   עודכן:  17/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדלפה לעיתונאי אינה "קדושה" וחסינה מענישה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"אין שום פשע,שום פשע בכלל שלא
קורןנאוה טבריה  |  18/07/12 04:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר משה דוידוב
האופנה בחו"ל כיום היא להיות מכווני לקוח ולא מכווני מכירות    על ההבדלים ועל התופעה שתגיע לישראל באיחור מסורתי של שנים
הרב אליהו קאופמן
בואו נפסיק לדרוש "שוויון חובות" מהציבור הערבי - ועוד בגיוסם לצבא או לשירות הלאומי, וקודם כל נעניק להם שוויון זכויות מינימלי
יוסף עברון
התזכורת היא לכלל עובדי הרכבת בישראל, אך במיוחד לראשי הוועד: לאט לכם, ידידיי, "לא אתם המצאתם את הגלגל", ולאלה ששכחו, או לא ידעו: לפני 61 שנה, בנובמבר 1951, עקב סכסוך עבודה מקצועי בין מועצת הימאים לבין ההסתדרות הכללית, פרצה שביתה חמורה ביותר בתחום התחבורה בישראל - שביתת הימאים. שביתה ששיתקה את התחבורה הימית למשך מספר שבועות. שביתה שפרצה בתרועה והסתיימה בקול ענות חלושה
יוסי ריבלין
היועצים האסטרטגיים של גילה אדרעי לא הפעילו מחשבה מקורית, מורכבת, מתחשבת בשאר הגורמים של המערכת. הם התנהגו כטייקון מן הסוג הרע. אחד שחושב רק על עצמו ועל כוחו הבלתי מוגבל להערכתו. היבריס קוראים לזה. הם שכחו קצת צניעות, קצת אנושיות
עו"ד זיו שרון, עו"ד אורית קוך, עו"ד ניר הורנשטיין
ברשימה הקודמת נסקרה אי הטלת מס הרכישה על מימוש אופציה להארכת חכירה בפסק הדין בעניין עיריית תל אביב. ברשימה זו נדון במיסוי זכויות חדשות המוענקות אגב מימוש האופציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il