X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מחזה רב עוצמה [צילום: אייל לנדסמן]
ביקורת: "אביב מתעורר" - ביצוע עוצמתי
"אביב מתעורר" הוא מחזה עדין, עצוב ופיוטי, וההפקה בבית צבי הצליחה להגיש לצופים מנה גדושה של חוויה תיאטרלית מעניינת
[צילום: אייל לנדסמן]

"אביב מתעורר" של המחזאי הגרמני פרנק וודקינד חולל בשעתו שערורייה ציבורית בשל עיסוקיו בנושאים שהיו עד אז בגדר טאבו בחברה הפרוסית ועם זאת המחזה ואחריו המחזמר היוו כלי ביטוי תיאטרלי ייחודי ואתגרי. ההפקה המועלית בבית צבי ברמת גן מצליחה להיות מרגשת ועוצמתית ומאפשרת ללהקת השחקנים המוכשרת להפגין יכולות דרמטיות ומשחק משובחים.
בנימין פרנקלין וודקינד שהתפרסם בשם פרנק וודקינד נחשב לאחד מאבות האקספרסיוניזם. הוא נולד בהנובר ב-1864 ומת בשנת 1918. הוא עבד במגוון עבודות ואפילו בקברט עד שהחל מושך ידו בכתיבה. אביב מתעורר היה מחזהו הראשון והחשוב ונכתב על ידו בשנים 1880-81. המחזה חולל שערורייה בזמנו, כיון שתקף את הצביעות המוסרית של אותה תקופה ששררה בגרמניה. המחזה מבוסס לדעת החוקרים על חוויות ילדותו והוא עוסק בהתבגרות בני נוער, בגרות מינית, עיסוק בהתאבדויות והפלות בשל שמירת כבוד המשפחה. המחזה דן בשמרנות המשפחתית הנוקשה ובדיכוי היצרים בבית ובבית הספר. לדעת וודקינד, אותה תקופה אפלה ונוקשה היא שאחראית לטרגדיות שהיו שכיחות בקרב בני הנוער באותה עת.
אין קשר בין המחזה לבין המחזמר, למעט השלד של העלילה. המחזמר אופיין בנוסף למוזיקה, גם בתצורה ייחודית ועיקרה התנועה והקצב על הבמה.
המחזה בהפקה הנוכחית, נראה שעובד וקוצר והוא משקף את עלילות הגיבורים מראשית חוויותיהם ועד לסיום הטראגי. עידו ריקלין אחראי לנוסח העברי העכשווי והקולח. ארי רמז ביים את ההצגה במקצועיות, בצורה קולחת והעמיד מחזה רב עוצמה ומלא רגש.
יואל ברמן מגלם את מלכיור הנער וגם את אביו, תצורה מעניינת וייחודית (כך גם צחי לוק, המגלם את הנער מוריץ ואת אביו). יואל ברמן הוא שחקן נהדר, איכותי ונעים. משחקו ללא דופי ומרשים.
צחי לוק משחק באורח נפלא את הנער מוריץ . הקטע הקצרצר בדמות אביו הוא מצויין במיוחד. שיא המשחק המרגש הוא בדמות רוחו של מוריץ בבית העלמין, כאשר הוא מנסה למשוך אליו את מלכיור. משחקו של צחי הוא מצויין.
נופר ברקול מגלמת את אילזה באורח מדהים. נופר היא פרפורמרית וכישרונית והתפקיד מבוצע בצורה מלאת חן, נהדרת וייחודית. מונא חוה כוונדלה התמימה משחקת בצורה משובחת ביותר ומצויינת. היא מזדהה עם התפקיד באורח נפלא ומשחקה הוא ללא רבב. מורן מלכה כאימא של וונדלה משחקת בצורה אמינה, מרגשת, ברורה ומקצועית. מורן היא שחקנית מצויינת.
תמר בטלהיים כגב' גאבור משחקת באורח יפה מאוד, נעים ומוצלח. יש לה פוטנציאל מרשים ואיכותי. בירו טשלה כאיש עם המסכה בבית העלמין מגיש הופעה בולטת ומוצלחת. כמו-כן משתתפים בהצלחה דורון רכליס,ניצן רנגיני, הגר זיידל-כהן, ויטלי פסיק,דודו אבגי, צחי עמר ואלעד קונפינו.
המוזיקה של שוש רייזמן היא אפופת הוד והדר ומרשימה. התפאורה של לילי בן נחשון היא סמלית ביותר, אמיר של עץ ומוט ברזל המסמל את הגזע וערימת עפר. עם זאת, התפאורה היא פרקטית ומוסיפה לאוירה ולעיצוב המחזה. נטשה מנטל עיצבה את התלבושות והן מוצלחות, במיוחד של אילזה וונדלה.
אביב מתעורר הוא מחזה עדין, עצוב ופיוטי וההפקה בבית צבי הצליחה להגיש לצופים מנה גדושה של חוויה תיאטרלית מעניינת.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  23/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת: "אביב מתעורר" - ביצוע עוצמתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף עברון
כך החמיצו השלטונות הבריטיים הזדמנות ללכוד - שעות ספורות לאחר הביצוע - את מפקד הפעולה, של פיצוץ מלון המלך דוד    הפיצוץ החל את הספירה לאחור לקראת יציאתם של הבריטים מהארץ
דוד חרמץ
איך הגיב הרב אלעזר מנחם שך כשראה את בנו היחיד לבוש במדי הצבא הציוני? איך קיבל סמל הקנאות הדתית את נכדו שפרק עול מצוות? ד"ר אפרים שך מספר על החיים בצלו של אב שמסור לתורה בלבד, על הקרע שנפער ביניהם בגלל לוויית האם, על בחירתו לנטוש את החברה החרדית וגם על היחס החם של הרב שך לנכדיו החילונים
ראובן לייב
מסעדת "טפאו" שבהרצליה פיתוח מייצגת נאמנה את מעדני המטבח המקוריים של ספרד ובהם הטאפאס והפאייה, המוגשים לסועדים במגוון ראוי לציון
איתמר לוין
שני שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע מספקים מבט נדיר אל השיקולים וההתחבטויות המלווים את גזירת הדין    אדם בן 64, ללא כל עבר של עבירות תעבורה ממשיות, דרס למוות זקן בן 70 בשל רשלנות רגעית. האם יש לשלוח אותו לכלא?
אורן פרסיקו
זליג רבינוביץ' מכהן בלא פחות משבעה תפקידים בכירים ברשות השידור במקביל להיותו "עוזר בכיר למנכ"ל". כך לפי כתב תביעה של אגודת העיתונאים, המסביר מדוע רבינוביץ' אינו מתאים לכהן באותם תפקידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il