X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוזי קגן יועצת פסיכולוגית אונ' בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בזוגיות כמו בזוגיות

את מה שמקולקל - מתקנים!

ט"ו באב מצוין כחג הפיוס והאהבה בישראל. מסתבר שכבר במקרא, בספר שופטים, הוזכר החג לראשונה, וכיום מקובל לראות בו גרסה ישראלית של "יום ולנטיין" (Valentine's Day) והוא גם מכונה בהתאם: "חג האהבה" אז מדוע חשוב להשקיע בתיקון הזוגיות וכיצד ט"ו באב יכול להוות תחילתה של מסורת זוגית מעשירה?
▪  ▪  ▪
אל תתנו לשחיקה לגבור עליכם [צילום: פלאש 90]
תחליף קליל לבילוי זוגי
לא תמיד צריך להיות הבילוי מלווה בהפקה או בהוצאה כספית. גם ערב במרפסת או בסלון הבית לאור שני נרות וכוס יין, כאשר הילדים ישנים והטלוויזיה כבויה, יכול להוות תחליף מעולה

איש זקן חכם אמר פעם כי ההבדל בין זוגיות של פעם לזו העכשווית היא בעבודת התיקון. בעבר, כאשר הייתה מתעוררת בעיה בזוגיות, הגירושין היו פתרון כמעט בלתי אפשרי. במקרים כאלו הייתה המשפחה מתגייסת לעזרת הזוג במשבר. היו משוחחים עימם, תומכים, מתווכים ומרגיעים. היו מפנים להם זמן לריפוי ולחיזוק ומטפלים בבית או בילדים. ואכן, אנו רואים כי סטטיסטית אחוזי המתגרשים היה נמוך. כיום הפך פתרון הגירושין קל וזמין ומערכת התמיכה המשפחתית והחברית למניעת הגירושין קטנה באופן משמעותי.
7 דקות בלבד לשיחה זוגית ביום
זוגיות יכולה לעבור משבר גדול שלאחריו יש בדיקה של בני הזוג לגבי המשכיות הקשר. אולם, פעמים רבות אנו רואים כי אין מדובר במשבר כי אם בשחיקה בלבד. השחיקה בזוגיות היא תהליך ארוך בו בני הזוג מתנהלים בשגרה מתישה של עבודה, טיפול בבית ובילדים והתנהלות מול חברים ומשפחה מורחבת.
הלחץ והמרוץ מותירים את בני הזוג בתקשורת מינימלית שסטטיסטית נמדדת ב-7 דקות בממוצע ביום של שיחה שאינה קשורה במטלות היומיום. דקות שיחה אלו אינן מספקות את רוב המצויים בזוגיות ומכאן מתפתח ריחוק. כל אחד מבני הזוג מוצא לו חלופות עימן הוא משוחח (אימא, חבר/ה טוב/ה, אח/ות ועוד). פחות ופחות יודע בן זוג אחד על הקורה אצל האחר והריחוק הרגשי אינו מאחר לבוא.
מסתבר כי בני זוג אשר יוצרים לעצמם נקודות מפגש אחת לשבוע, בהן הם מתנתקים מהסביבה והמטלות, מדלגים על שלב השחיקה.
זמן איכות משותף פעם בשבוע
ט"ו באב, המכונה גם חג האהבה, יכול להוות תחילתה של מסורת זוגית מעשירה. על בני הזוג לקבוע ערב בשבוע בו ייפגשו יחד לערב משותף ורומנטי. לא תמיד צריך להיות הבילוי מלווה בהפקה או בהוצאה כספית. גם ערב במרפסת או בסלון הבית לאור שני נרות וכוס יין, כאשר הילדים ישנים והטלוויזיה כבויה, יכול להוות תחליף מעולה. אם לא שוכחים לכבות את הטלפון, הרי יש כאן בילוי משותף של שני בני זוג שמזכירים אחד לשני כמה נפלא היה להם בהתחלה, לפני המרתון היומיומי.
בזמן זה עליהם לשוחח על כל העולה על רוחם, אולם חשוב ביותר לשתף את בן הזוג בעובר עליכם בשבוע החולף ברמה הרגשית, המחשבות, הלבטים וההתמודדויות. חשוב להקפיד לא להפוך זמן זה ל"חיסול חשבונות" ולהוצאת כעסים, אלא לשוחח על הדברים תוך רצון להבין גם את הצד השני.
זוהי למעשה עבודת תיקון זוגית מתמשכת. התחזוק של הקשר הזוגי דורש עבודה והתפנות. כולנו מתאמצים לתחזק קשרים עם חברים טובים, עם ההורים או האחים, עם הילדים ומשאירים את בני הזוג אי-שם מאחור. השתמשו ביום האהבה, ט"ו באב, והתחילו להשקיע באדם שאמור להזדקן יחד איתכם.

קוראים המעוניינים להתעדכן בהמלצות ובטיפים לזוגיות מוצלחת מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק המקצועי של ד"ר סוזי קגן: [קישור]
תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
איך החיים באריזונה? האמת, האוכל לא מי יודע מה. אין מגוון מוצרי חלב כפי שיש בארץ. במסעדות האוכל לא משהו, חיפשנו מקום טוב לאכול ועד עכשיו כחודשיים כאן לא מצאנו מסעדה אחת עם חומוס כמו שצריך, כי פשוט אין. לא באנו להשתקע כאן, אנו מתגעגעים לארץ, והגזרות של ביבי נראות מכאן מתוקות. חוץ מזה, כולנו מתגעגעים בעיקר לים!
איתמר לוין
החלטה נדירה של השופט שמאי בקר מראה, כי לא כל השופטים סבורים שהם על-אנושיים ויכולים להתעלם מרעשי רקע בעת ניהול משפט    בקר החליט שלא יוכל לשפוט בלא פניות פדופיל שחזר לסורו והורה להעביר את התיק לשופט אחר
רפי מן
קול ההמון: הטבח באולם הקולנוע בקולורדו הזניק לקדמת הבמה את הרשת החברתית רדיט. אלא שאפילו אחד ממייסדיה מודה שראוי להתייחס בספקנות לדיווחים החדשותיים ברשתות
רחם אלג'ים
מחפשים פעילויות לילדים לחופש הגדול? מדי יום נציע לכם הצעה לפעילות חינמית או במחיר סמלי לכל המשפחה. והפעם: עין מוקש ברמת הגולן    המקום שנקרא על שם המוקשים הסורים, כבר נקי מהם ומזמין את כל המשפחה לטיול חינמי בשבילי האתר
ד"ר ראול רודריגז
האנטיביוטיקה משמשת כזרז גדילה הגורם לעלייה במשקל בעלי-החיים, ולכן משולבת במזון בעלי-החיים    הצמחים שקדמו לנו בלמעלה משלושה מיליארד שנים, התמודדו עם זיהומים מקדמת דנה
רשימות נוספות
הר הבית נסגר לכניסת יהודים  /  איציק וולף
ט"ו באב ביקב דלתון עם יין הקינוח אנה  /  דורית שמואלי
ערב ט"ו באב - כשיאיר פגש את רוני  /  ענבר קוונשטוק
משנאה לאהבה  /  הרב רפי פוירשטיין
מי צריך את ט' באב  /  אליקים העצני
גם השנה מיחזרה הממשלה את אגדת הר הבית  /  ירון זכאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il