X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רה"מ, שר הביטחון והשר לביטחון פנים חתמו על צווים הסוגרים את הרצועה ומכריזים עליה כשטח סגור לכניסת זרים שאינם תושבי הרצועה מועצת יש"ע מאשימה: ראש ממשלה יהודי מטיל מצור על ישובים יהודים
▪  ▪  ▪

סוגרים את הרצועה וצפון השומרון - ההינתקות מתחילה
ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון שאול מופז, חתמו (ד', 13.7.05) על צו מיוחד אשר סוגר את רצועת עזה ואת שטחי צפון השומרון לכניסת אזרחי ישראל שאינם תושבי המקום.
על-פי הצו, אזור הרצועה נסגר ממחסום ארז בצפון ועד לדרום הרצועה וכרם שלום, והוכרז כשטח סגור האסור בכניסה. אזרחים שאינם תושבי הרצועה ומצויים בה עתה, מצווים לעזוב את המקום.
כמו כן, הטיל מפקד פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, צו שטח צבאי סגור באזור הסמוך לרצועת עזה, אזור התחום בין גדר הרצועה לכביש 232, כביש 34 וכביש 3411. באזור זה נאסרת השהייה על מי שאינו תושב המקום.
בצה"ל אומרים, כי צו הגבלת הכניסה לשטח נועד למנוע את הניסיונות של גורמים שונים לשבש ולסכל את משימת פינוי היישובים במסגרת תוכנית ההינתקות. "עיתוי הטלת הצו נובע ממגמת הכניסה הבלתי מבוקרת של גורמים קיצוניים לשטח ולאור הכוונה לארגן צעדת המונים לתוך הרצועה", הם מדגישים.
ראש הממשלה קיים אתמול (ג') התייעצות עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים וראשי מערכת הביטחון, בשאלת הגבלת הכניסה לשטח המפונה בחבל עזה בצפון השומרון. שרון והשרים קיבלו את המלצת ראשי מערכת הביטחון להגביל החל מהיום את הכניסה לשטח המפונה ובהתאם חתם הבוקר על צו לפיו החל מהיום תוגבל הכניסה לשטח המפונה בחבל עזה ובצפון השומרון בהתאם לחוק ליישום תוכנית ההינתקות. הצו נכנס לתוקפו כשעה לאחר שפורסם.
צה"ל יפעיל מרכז היתרים
בעקבות ההכרזה על הגבלת הכניסה לשטח, מפעיל צה"ל מרכז היתרים מיוחד שיאפשר לתושבים הישראלים המתגוררים ברצועת עזה להגיש בקשת היתר כניסה קצוב בזמן לאורחיהם וקרוביהם. המרכז יפעל 24 שעות ביממה וינוהל על-ידי מפקדת פיקוד העורף.
לצד הפעלת מרכז ההיתרים, יפעיל פיקוד העורף מרכז מידע ארצי שמטרתו לתת מענה והסבר לכל אזרח המעוניין לברר סוגיות הנוגעות להגבלת הכניסה לשטחי רצועת עזה, לאופן קבלת היתר כניסה ומגבלותיו וכו'.
גורמי צבא מציינים, כי צה"ל, בשיתוף משטרת ישראל, יעשה כל מאמץ למזער את הפגיעה בשיגרת החיים של ישראלים תושבי רצועת עזה ובעוטף לה. נוסף על מרכז ההיתרים ומרכז המידע, תיגברו צה"ל ומשטרת ישראל את מעברי הכניסה לרצועה, תוך מטרה לסייע לתושבים ולהקטין ככל שניתן את הסירבול הכרוך בכניסתם או בכניסת אורחיהם לשטח הרצועה.
"צה"ל ומשטרת ישראל נמצאים בקשר שוטף עם מנהיגי הישובים ברצועת עזה ומעדכנים אותם אודות כל התפתחות", הם אמרו והוסיפו, כי "צה"ל ימשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ויבחן כל העת את המשך הצורך בהפעלת מדיניות ההגבלה, כפי שנקבעה".
האלוף דן הראל: מלוא הנחישות ומלוא הרגישות
מפקד פיקוד הדרום, האלוף דן הראל כינס תדרוך עיתונאים ביחד עם ראש מטה פיקוד הדרום. במהלך התדריך אמר: "אנו ממשיכים בכל ההכנות שלנו על-מנת לאפשר לנו לממש את החלטת הממשלה ואת החוק שנחקק בכנסת בהקשר לתוכנית הפינוי במלוא הנחישות יחד עם מלוא הרגישות".
ראש מטה פיקוד הדרום אמר בתדריך העיתונאים, כי מעגל 5 הוא המעגל שעוטף את רצועת עזה וימנע את כניסת המתנגדים כשהוא מוקף במחסומים ומעברים.
במעברים תינתן אפשרות לכניסת תושבי הגוש באמצעות אישורים קבועים במעבר כיסופים, מעבר קרני, ומעבר מגן 13. בקשה למתן היתר מיוחד ניתן יהיה להגיש למרכז היתרים והמרכז ייתן מענה בתוך 8 שעות. "בכל אחד מהמעברים תהיה למפקד סמכות מתן היתר במקרים חריגים תוך הפעלת שיקול דעתו", הוסיף.
ראש מטה פיקוד הדרום ציין גם, כי כרגע ישנם 1,000 אישורים קבועים לתושבי המקום וכן למורים קבועים, קבלנים וספקים קבועים שעובדים עם הגוש.
מועצת יש"ע: מצור לראשונה
מועצת יש"ע מסרה בתגובה: "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שראש ממשלה יהודי מטיל מצור על יישובים יהודים".
מועצת חוף עזה, מסרה בתגובה: "בגוש קטיף נדהמים מכך שהדבר המיידי אותו הממשלה מצאה לנכון לעשות לאחר הפיגוע בנתניה הוא להטיל מצור על יהודים... מדובר בשפל מוסרי". המועצה הנחתה את התושבים והמזכירויות שלא לשתף פעולה עם כוחות הגירוש.
חברי ארגון תא כתום "הולכים לגוש קטיף"
"תא כתום" - ארגון הסטודנטים המתנגדים לתובנית ההינתקות, מתכננים אחר הצהריים מיצג מחאה תחת הכותרת: "עוצרים את שגרת החיים - הולכים לגוש קטיף".
על-פי התכנון - עשרות פעילים יעמדו כשהם לבושים כתום, כמו פסל דומם במשך חצי שעה בכל אחד מהצמתים: גלילות, מורשה, גהה ומסובים. הפעילים יקראו לכל מתנגדי ההינתקות לצעוד לגוש קטיף ביום שני הבא.
בעקבות ההודעה על סגירת הרצועה, חסמו תושבי כפר דרום את דרכו של מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, אשר ביקר בשעות הבוקר במקום. התושבים אמרו לירון, כי אם תושבי גוש קטיף יהיה במצור, אז גם כבוד המנכ"ל יהיה.
הצו הוצא בעקבות הערכות של מערכת הביטחון והמערכת המדינית כי בימים הקרובים צפויים להגיע לגוש-קטיף אלפי מתנגדי ההינתקות, על-מנת להקשות על ביצוע התוכנית.
בתחילת החודש הודיעה מועצת יש"ע, כי ביום 18 ליולי יתקיים "יום פקודה", בו יחלו את המהלך המרכזי נגד תוכנית ההינתקות. במועצה מעריכים כי יצליחו להביא אלפי בני אדם.
במקביל לפעולות ההתנגדות, פועלים אנשי מטה "יהודי לא מגרש יהודי", כדי לעודד סרבנות מקרב חיילי צה"ל. המטה הודיע היום, כי אנשיו יעניקו פרס כספי לכל חייל שיסרב פקודה. הראשון שיקבל פרס כזה, נאמר, הוא סגן-משנה ישי פריהן, מפקד מחלקה בגבעתי, שסירב פקודה והושעה מתפקידו.
בנוסף לזאת, מנסים ארגוני ימין לגייס עורכי דין, כדי שייצגו פעילי ימין וכן את החיילים שיסרבו פקודה.
ח"כ זהבה גלאון: זוהי תחילתה של ההינתקות
יו"ר סיעת מרצ-יח"ד, ח"כ זהבה גלאון, אמרה היום, כי סגירת הרצועה בצפון השומרון לכניסת ישראלים מהווה את תחילת ההינתקות. לדעתה, הסגירה באה שבועיים מאוחר מידיי לאחר שכבר נכנסו למעלה מ-1,000 אנשים ש"בכוונתם להציף, להמריד ולהביא לאלימות, אך מוטב מאוחר מאשר מאוחר מידיי", אמרה.
השר מתן וילנאי, אלוף פיקוד דרום לשעבר, אמר בתגובה לסגירת רצועת עזה, כי "זהו צעד מבצעי שהיה צריך לנקוט בו כבר לפני שבועות, צריך להיות ברור שאין מדובר בענישה כלפי המתיישבים אלא מהלך שנועד למנוע כניסת גורמים קיצוניים ומיותרים שישפכו שמן על המצב הרגיש ברצועה".
לדעת השר וילנאי, מהלך זה יאפשר לבצע פינוי מהיר של הרצועה שייארך ימים ולא שבועות, יצמצם את החיכוך ויוריד את רף האלימות והקושי בפינוי".
ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי אמר כי התגובה למהלכי ראש הממשלה וסגירת גוש קטיף "תהיה בצעדה ביום שני. שלא תהיה עוד צעדת מחאה אלא צעדה אל התכלית. וגם אם יעמידו לנו גדרות בדרך – אנחנו נפרוץ אותן".
ח"כ אהוד יתום מהליכוד אומר בתגובה לסגירת רצועת עזה: סגירת הרצועה היום היא הקצנה של מערכת היחסים בין תומכי ומתנגדי תוכנית העקירה. הדבר מעמיק את השסע בעם ועלול להביא להתלקחות היצרים, שכולנו עושים ונעשה הכל כדי למנוע".

תאריך:  13/07/2005   |   עודכן:  13/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מינה את פרופסור אבי בן-בסט לעמוד בראש ועדה אשר תבחן את סוגיית קיצור שירות החובה בצה"ל    המלצות הוועדה יוגשו לשר הביטחון    ועדות דומות כונסו כבר בעבר, אך המלצותיהן לא קויימו
שלומי דיאז
נבדק חשד לפיו מטופל הצית את עצמו    מספר עובדים נפגעו קל משאיפת עשן
נוה יוסף
במסגרת ראיון שערך הכתב גיל ריבה בעיתון מעריב פורסמו שמה ותמונותיה של נפגעת סחר בנשים    הראיון נערך בתחנת המשטרה ובנוכחות שוטרים
הדר פרבר
אמריקני ביקש להמתיק עונשו כדי לתרום חלק מהכבד לאחותו החולה    המושל סירב להיענות לבקשה
יפעת גדות
זאת בעקבות הכללת החיסון בשגרת החיסונים בגיל הילדות    ישראל הינה המדינה הראשונה בעולם בה החליט משרד הבריאות לכלול את החיסון בשגרת החיסונים בגילאים 18 ו-24 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il