X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום מפכ"ל המשטרה בטקס הרמת כוסית לראש השנה [כ"ג באלול תשע"ב, 10.09.2012]
▪  ▪  ▪
המפכ"ל, יוחנן דנינו. לשנת משטרה טובה יותר [צילום: פלאש 90]

מקובל, בפתחה של שנה חדשה, לאחל שהשנה הבאה תהיה טובה לפחות כמו החולפת. השבוע, אפשר כבר לומר שהברכה הזו כבר התחילה להתגשם. השבוע קיבלנו הוכחה לכך שאנחנו בדרך הנכונה, שיעדינו בשנות המפנה הם ברי השגה. הם בהישג ידינו.
לפני שנה בדיוק עמדתי מעל במה זו לאחר שפורסם סקר אמון הציבור במשטרת ישראל על-ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה. כבר אז אמרתי שרואים מגמה אמיתית של שיפור. של עלייה. באותו מעמד הצהרתי שאנו נמשיך במגמה זו ונחזק אותה, שנשפר את מידת האמון הציבורי גם בקרב המגזר החרדי. בקרב המגזר הערבי.
השבוע פורסם הסקר האחרון של המכון. ומה אני אגיד לכם - קפיצת מדרגה. אמון הציבור במשטרת ישראל עלה דרמטית בקרב המגזר היהודי. וגם בקרב המגזר הערבי. לראשונה אנו חוצים, מזה כעשור, את קו 60% מבחינת אמון הציבור. גם היום אני שב ואומר, ותוכלו לבדוק אותי גם בשנה הבאה, זוהי רק ההתחלה. זהו קו הזינוק לשנה נוספת טובה יותר, שנה של צמיחה ועשייה לטובת השוטרים, לטובת בני משפחותיהם, לטובת הארגון ומעל לכל - לטובת אזרחיה ותושביה של מדינת ישראל.
השנה חולפת הייתה מלאת הישגים. בתחום האכיפה וההרתעה, העלינו את סיכויי העבריין להיתפס בכל רחבי הארץ. הגשנו השנה יותר כתבי אישום והשגנו יותר מעצרים עד תום ההליכים בעבירות המשפיעות על ביטחונו האישי של האזרח. הרחבנו את מלחמתנו הנחושה בפשיעה המאורגנת, הכלכלית ובשחיתות הציבורית.
בתחום התעבורה לא ניתן שלא להתייחס לאירוע הטראגי מהלילה האחרון. האירוע הזה ממחיש כמה עבודתנו הנחושה, חסרת הפשרות בתאונות הדרכים היא לא פחות מעבודת קודש. אנו נמשיך במאבק הזה ונמשיך במגמה חסרת התקדים בכמות הנפגעים וההרוגים, שאנו עדים לה השנה.
השנה בחרנו להתמקד לראשונה באזרח שומר החוק. שיפרנו את השירות במוקדי ה-100 ובמש"לים, קידמנו טיפול בעבירות איכות חיים, והטמענו את עיקרון "שיטור מבוסס קהילה" באמצעות שיתוף הקהילה והרשויות, חיזוק מערך ההתנדבות וקידום פרויקט מיל"ה. לגבי מיל"ה הרשו לי לספר לכם שמתחילת השנה ועד סופה הגענו ללא פחות מאלף חניכים. אלף נערים ונערות מכל שכבות האוכלוסיה. מכל המגזרים, שמשטרת ישראל סייעה להשיב למסלול נורמטיבי. הפרויקט הזה הוא לא פחות ממשימה לאומית.
השנה החלטנו גם להציב את השוטר במרכז. לראשונה מזה זמן רב, רב מדי שיפרנו את שכר השוטרים ואת תנאי שירותם. הבאנו לגיוס מסיבי של 1,100 שוטרים חדשים ושיטרנו את האזרחים אשר עבדו לצדנו שנים ארוכות. לאחרונה קיבלתי לידיי את תוצאות סקר שירות הפנים בו נטלו חלק 22 אלף שוטרים. התוצאות מלמדות שמעל 80% מהשוטרים הביעו אמון בפיקוד המשטרה ושביעות רצון מהשירות במשטרה. שמונים אחוזים. ואם דיברתי קודם על קפיצת מדרגה - הפעם זה פשוט מהפך.
הרשו לי לומר לכם, בשם חבריי לספ"כ המשטרה, שעבורנו הסקר הזה מהווה חיזוק אמיתי ותמריץ להמשך והגברת המאמצים גם בשנה הבאה לטובתכם ולמענכם. זוהי הזדמנות להודות לחבריי לספ"כ המשטרה השותפים והמניעים יחד איתי את המפנה.
כאן המקום לברך את ניצב יוסי פריינטי שמקבל היום את הפיקוד של מחוז ירושלים. מחוז מורכב ומאתגר, שבמידה רבה משמש אבן בוחן ומפתח להצלחתה של משטרת ישראל במשימותיה הלאומיות. יוסי, אני מכיר אותך ואני נותן בך אמון מלא, ואין לי ספק בהצלחתך בפיקוד על המחוז ובהובלתו. והרשו לי גם לייחד תודה לשר לביטחון הפנים מר יצחק אהרונוביץ' ולמנכל משרדו על הגיבוי והתמיכה, במהלך השנה החולפת וכמובן - גם בשנה הקרובה.
אנחנו נמצאים בפתחה של תקופת חגי תשרי ומשלימים בימים אלה את הישורת האחרונה של היערכות משטרת ישראל לאירועי החגים. כלל מערכי המשטרה, השוטרים והשוטרות, הקצינים והקצינות, המתנדבים, לוחמי מג"ב, כולם יהיו פרוסים ברחבי הארץ, במוקדים ובאירועים השונים, על-מנת להבטיח כי עם ישראל יוכל לחגוג, לבלות ולציין את אירועי החגים בבטחה ובשלום. השוטרים אומנם נושאים בנטל המבצעי, אולם בני המשפחות שותפים - לא פחות מכך - למאמץ המשטרתי הלאומי, ועל כך אני מבקש לייחד תודה גדולה ולהביע הערכה עמוקה בשם כלל פיקוד המשטרה למשפחות היקרות.
שוטרים יקרים, השנה הקרובה מזמנת לנו אתגרים לא פשוטים. קשים ומורכבים מאלה של השנה החולפת. נכונו לנו עוד ימי מבחן. אך גם היום, ואולי צריך לומר, במיוחד היום עם תחילתה של שנה חדשה, אין לי ספק שנצליח. אין לי ספק שבכוח עצמנו, בתבונתנו, נשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו כחלק מתהליך תלת שנתי של שנות המפנה.
אני מאחל לכם, אני מאחל לכולנו, שנה של התעצמות ארגונית. שנה בה נעצב יחד משטרה טובה יותר, שירותית יותר, יעילה וחזקה יותר משנה קודמת. כדוגמה ומופת לכל ארגון ציבורי במדינת ישראל. וכפי שציין הפייטן כבוד הרב אברהם חזן גירונדי "תחל שנה וברכותיה". אלו איחוליי לכל אחד ואחת מכם. ושוב ברכות חמות למקבלי הדרגות והמינויים ולבני המשפחות.

תאריך:  10/09/2012   |   עודכן:  11/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
מפלס השחיתות עולה מחדש במהירות מסחררת; קצב הגשת כתבי האישום הפך להיות איטי ומסורבל; עינויי הדין ועיוותי הדין הם דבר שבשגרה    דברי יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ באירוע הענקת אות אומ"ץ 2012 [י"ח באלול תשע"ב, 05.09.2012]
אשר גרוניס
דברים בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא [א' באלול תשע"ב, 19.08.2012]
פרופ' אריאל פורת
דברי הספד שנשא פרופ' פורת, לשעבר דקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, לזכרה של פרופ' אירית חביב סגל
יוסף שפירא
נאומו של מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, עת הצהיר אמונים בפני הכנסת [י"ד בתמוז תשע"ב, 04.07.2012]
בנימין נתניהו
דברי ראש ממשלת ישראל בטקס ההלוויה הממלכתי של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, יצחק שמיר ז"ל [י"ב בתמוז תשע"ב, 02.07.2012]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il