X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפיד הוא התגלמות הסיבה לזיעה הקרה של נתניהו "היידה שרה", הפך ל"היידה עימות" לפיד קורא תיגר על האתגר הגדול שכל המתמודדים על ראשות הממשלה ברחו ממנו מאז ימי העימות בישראל בין שמעון פרס לבנימין נתניהו מזל שלפיד נכנס לקרב הפוליטי וקורא לעימות, כי דבר אחד הוא כבר מחזיר לנו, עוד הרבה לפני הבחירות - את הזכות לראות את המועמדים מדברים על המהות
▪  ▪  ▪
יודע את העבודה [צילום: פלאש 90]

לפיד באולפן שישי
קישור לראיון
שבועיים אחרי שלי יחימוביץ, התארח גם יאיר לפיד באולפן שישי בערוץ 2, ונדמה היה שהאולפן הזה חזר לפרוח שוב. אחד אחר השני עלו מולו חברי הפאנל שישבו בעבר לצידו כמגיש, וניסו את כוחם כחולבי כותרות. יאיר, שמכיר את המגרש, מכיר את החוקים, מכיר את השחקנים, התנועע בו בחופשיות יתר הרבה יותר גדולה מזו שנצפתה כאשר מישהו חילץ מאיזו ארכיון נידח את קטע האיגרוף המפורסם. יאיר אולי אינו מתאגרף סטייל רוקי בלבואה, אבל באולפן טלוויזיה הוא מסוגל להדגים נוק-אאוטים בשרשרת.
יד ביד עם ההנאה הצרופה מעצם הצפייה באמן הנוק-אאוטים הזה, מתעוררת גם אכזבה מרה. זהו סופו של קרב ידוע מראש, והנוק-אאוטים הם תולדה של דפוס פעולה רדוד, צפוי וידוע מראש. קושמרו יודע מראש שהוא לא יוכל לחלץ מלפיד שום דבר שלפיד לא תכנן לומר מראש, אז הוא עובר לנוהל "המראיין האוטומטי", לא מקשיב לתשובות ומפספס הזדמנויות לשאלות מצויינות. כמו כל המראיינים הטלוויזיוניים של העת הזו, רשימת השאלות שהכינו מראש נזרקת לאוויר ברצף, כמו מכונת אימון של טניסאים - יורה לכל כיוון בלי קשר לתשובה. זה לא ראיון - זה מרתון שאלות מוכנות מראש.
כך פספס קושמרו ממש עם תשובת לפיד על השאלה הראשונה את האייטם החשוב ביותר שיצא מהראיון הזה, ומשם זה רק הלך והידרדר.
נתניהו חסר כשירות או חסר אחריות?
כאשר נשאל לפיד כשאלה ראשונה על הנושא האירני, הוא העלה לבסוף את הסברה על דרך ההיתכנות הלוגית, לפיה, התנהלות נתניהו בניגוד לדעת ראשי מערכות הביטחון והמודיעים הישראלים בעבר ובהווה, וההחלטה של נתניהו לנהוג אחרת מכפי שהמליצו לו כל המומחים, מצביעה על 2 אופציות בלבד. או שנתניהו חושב שהוא יודע טוב יותר מכולם (למרות דעת כל המומחים), או שהוא עושה שימוש בעניין האירני לצרכי בחירות.
החל מהרגע הזה, כל הנסיונות של צוות הפאנל להוציא מלפיד כותרת עלו בתוהו, בעיקר משום שהכותרת כבר הייתה שם אבל איש לא שם לב אליה. לפיד האשים את נתניהו בהתעלמות מופקרת מדעת מומחים (חוסר כשירות לקבל החלטות בעניינים גורליים), ולחלופין (או במצטבר), בשימוש בעניין ביטחוני כה גורלי לצורך ניהול הקמפיין של נתניהו (חוסר אחריות וזלזול באינטרס הלאומי הישראלי).
איש לא הרים את הכותרת הזו מן הדלפק. קושמרו אפילו לא שמע את הנאמר כי הוא הביט מהר בדף של הבמאי כדי להעביר את הדיון לקטע הארכיון המצולם, שבו ראיין קושמרו את לפיד בעבר בנוגע לשאלה האם הוא ירוץ בעתיד לפוליטיקה.
לפיד מגיש serve, קושמרו מפספס
השאלה אם לפיד ירוץ לפוליטיקה חשובה בכלל? הרי הוא כבר עשה את ההסבה הזו, והרי הוא יושב כעת באולפן כמי שמוביל מפלגה שכל הסקרים (גם אלה המחמיאים פחות), כבר צופים לה משקל משמעותי בכנסת הבאה. אילו היה מדובר בדיני ראיות בביהמ"ש, הרי שהבאת הראיון המצולם מן העבר הוא בעל משקל ראייתי של אפס. הראיון אינו מעלה ואינו מוריד דבר מן הסיפור שבפנינו.
ושוב, קושמרו מחמיץ את המתנה שמעניק לו לפיד בהקשר לראיון הסתמי והמיותר הזה שצץ מן האוב של הארכיב. לפיד: "כנראה שאנשים רואים עלי גם דברים שאני לא ראיתי על עצמי באותה תקופה. זה נכון גם היום..."
קושמרו מחמיץ את הפרט החשוב שמציע לפיד כתובנה לגבי היכולת שלו לשקף לעצמו את עצמו בנאמנות, וקושמרו אץ רץ אל הפרט החשוב הבא לפי התוכניה של הבמאי - הטור בידיעות, והשאלה האם לא הגיע הזמן שלפיד יפסיק לכתוב את הטור השבועי שלו בידיעות אחרונות. הרי לפני שניה אחת בלבד, הודה לפיד שייתכן שהתפיסה העצמית שלו לוקה בחסר, ושכנראה שאנשים סביבו מעריכים טוב יותר ממנו את מעשיו, את יכולותיו ואת התובנות שלו. עוד לא עברה דקה מאז ניתח לפיד את מעללי נתניהו בהקשר האירני והעלה סברה לפיה נתניהו אינו כשיר לתהליכי קבלת החלטות, ולחלופין שנתניהו עושה שימוש בלתי ראוי בעניין בעל חשיבות קיומית לישראל.
פאנל בנאלי
אמנם קושמרו אינו עורך-דין החוקר עד על דוכן העדים, אך ראיון עיתונאי ראוי ומקצועי הוא הדבר הקרוב ביותר שיש לסוג כזה של אינטראקציה בין חוקר ונחקר.
את מי מעניין הטור של לפיד בידיעות אחרונות, במיוחד כאשר לפיד מציע להחליף את נתניהו באדם ראוי יותר, שכפי הנראה ניחן באותה יכולת שיקוף עצמי כמו נתניהו עצמו?
זה לא שקושמרו אינו נמצא שם, או שהוא המום מרצף האייטמים שמספק לפיד והוא בוחר באייטם הפחות רלוונטי מבין כולם. קושמרו נמצא אבל הוא בוחר שלא לבחור בשום אייטם, וללכת רק על התסריט שקיבל מהבמאי ורק על השאלות שהכין מראש. רק לקראת סוף הראיון קושמרו מתחכם, ושואל את לפיד: "לפני 10 חודשים ישבת כאן. איזו שאלה היית שואל את הפוליטיקאי יאיר לפיד?"
למעשה, אם לא היה ברור שגם השאלה הזו היא חלק מהתסריט שהוכן מראש, אפשר היה לטעות ולהאמין שקושמרו מודה: לא הצלחתי בראיון הזה. אתה מוכן לספק לי שאלה שתוביל לתשובה שתספק לי כותרת?
אבל לא רק קושמרו לא מצליח לשאול שאלות ולנהל ראיון ראוי. כל הפאנל הזה נמצא ביישור קו עם המודל העיתונאי של "ראיון קשוח" במקום ראיון פתוח שמתנהל כמשחק שחמט בין מראיין ומרואיין. כל משתתף הכין שאלה, ולפיד (כמו יחימוביץ לפניו) - מיירט אותן בלי לקחת אוויר בכלל. הראיונות האלה נראים כמו משחק אימון ידידותי בין נבחרת לאומית לקבוצה אקראית מהליגה למקומות עבודה. לא רק למועמד מגיע מראיין מעמיק ופאנל מוצלח. גם לצופים זה מגיע. לחלופין, תביאו לאולפן פיצוחים ופלטת פירות העונה, כדי שרמת הראיון תתאים יותר לשיח חברים בערב שבת.
הייתה גם מהות?
בעניין האירני, הכותרת שסיפק לפיד הייתה בכלל על נתניהו והחשד שהוא לא ראוי לקבל החלטות.
בעניין הסקרים, וויכוח עקר ומיותר על כמה מנדטים צופים הסקרים. בעניין החברות עם אולמרט, אותן שאלות שנשאלו כבר אלף פעם, ואותן התשובות. כצפוי.
בעניין מפלגות מדף, רינה מצליח ניסתה את שיטת מצליח וזה לא הצליח. בעניין ההתמודדות על תפקיד ראש הממשלה, סוף כל סוף עולה השאלה המכריעה, והצוות מסתפק בתשובה: "אני לא נכנס לשאלה איזה תפקיד יקבל מי". "רינה, אני כבר מספיק זמן פוליטיקאי כדי לדעת שזה לא יהיה חכם לנהל משחקי קואליציה וירטואליים..."
לפיד מרים לצוות להנחתה, אבל הצוות פשוט לא על המגרש. "...רק 35% חושבים שנתניהו מתאים להיות ראש ממשלה..."
אם מדברים על מהויות, אז לפיד הוא האדם לשאול אותו על מהויות משום שהוא אדם שאוהב מהויות וזה מה שהפך אותו לכותב מוכשר, למראיין מוכשר, לנואם מוכשר וכפי הנראה למנהיג מוכשר. לפיד אסף בהינף יש יותר מנדטים מכפי שאסף אריה דרעי כילד הפלא של הפוליטיקה הישראלית לפני 2 עשורים. לפיד עדיין לא חשף את שמות האנשים הבכירים שירכיבו את הרשימה שלו, ועדיין לא התחיל את קמפיין הבחירות שלו, והרשימה שלו כבר נראית כמו מפלגת ה"בום" הבאה. לפיד הוא האדם לראיין אותו על מהויות.
לפיד רצה לדבר על מהויות אבל הצוות חיפש כותרות שטחיות עם אולמרט, או עם הממון האישי של לפיד, או עם השאלות המיותרות על "כן או לא תשב עם חרדים".
לפיד מנהל את השואו וקורא לעימות
אם המראיין והפאנל לא ידאגו לצופים, לפיד יעשה זאת. הוא מכיר את האולפן, יודע לאיזו מצלמה עליו לפנות ברגע הנכון, וכמו אמן טלוויזיה מיומן הוא גונב את ההצגה, וטוב שכך. הראיון הזה היה נראה רע, נשמע רע, והניב תנובה משעממת ונטולת ערך עיתונאי.
לפיד הוא התגלמות הסיבה לזיעה הקרה של נתניהו. לפיד לא מחשבן לפופולריות של נתניהו. להפך. לפיד מחפש את הפופולריות של נתניהו כדי להכות בדיוק שם. כמו באמנויות לחימה. הנקודה שבה יפול נתניהו מגולמת אצל לפיד, והוא מתכוון לעשות בה שימוש, ועוד איך.
את האימרה המפורסמת "היידה שרה", הפך "גלובס" לכותרת "היידה יאיר", ואת הברווז העיתונאי הזה הופך יאיר לפיד לאווזה של ביצי זהב עם "היידה עימות". לפיד הוא איש תקשורת מיומן, והוא עולה על נתניהו עשר מונים בהבנת התקשורת וכוחה.
לפיד פונה אל המצלמה ומרים אל על את האתגר הגדול שכל המתמודדים על ראשות הממשלה ברחו ממנו מאז ימי העימות בישראל בין שמעון פרס לבנימין נתניהו. אהוד ברק פחד לעמוד מול נתניהו, אבל לפיד לא מחשיב את נתניהו בעימות כזה. עם כל גימיק של נתניהו בעימות הוא יפגוש את לפיד הכי נוכח שאפשר, עם יכולות העולות על האקרובטיקה של נתניהו בהרבה.
מזל שלפיד היה באולפן, אחרת הצוות המראיין היה מצליח לשעמם את עצמו. מזל שלפיד נכנס לקרב הפוליטי וקורא לעימות, כי דבר אחד הוא כבר מחזיר לנו עוד לפני הבחירות - את הזכות לראות את המועמדים מדברים על המהות.

תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלובס / Globes  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רינה מצליח  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד יש עתיד - קורא לעימות
תגובות  [ 50 ] מוצגות  [ 50 ]  כתוב תגובה 
1
ההבל הפרשני עולה על ההבל
רפניל  |  7/10/12 13:21
2
לפיד לעימות בלי טלפרונטר?הצחקת
את כולנו.  |  7/10/12 18:17
3
לא נמאס לכם מהקשקשן אלון.
tאיציק  |  7/10/12 18:18
 
- נמאס ממנו,אך איך משתיקים אותו? ל"ת
אראל  |  9/10/12 11:56
4
האוסלואידים: תקועים בילדות
ד"ר רון בריימן  |  7/10/12 18:28
5
נתניהו אוכל את לפיד בכל עימות
דן ה  |  7/10/12 18:39
6
תתמודד קודם כל בליגה שלך..
דורון.צ   |  7/10/12 18:41
7
לפיד האבא לפיד הבן - חבל"ז
הבושה  |  7/10/12 19:06
8
כותרת השנה
שקול  |  7/10/12 19:15
9
מי משלם כסף לדחוף לנו את לפיד  ל"ת
לפרצוף יום יום??  |  7/10/12 19:29
 
- שאלה רטורית
יוא"ב  |  8/10/12 08:37
10
בקרוב
הלאן מרג  |  7/10/12 19:34
11
לפיד יש עתיד
מימי-המהממת  |  7/10/12 20:10
 
- וזאת רק ההתחלה.. ל"ת
דורון.צ  |  7/10/12 23:55
12
דן אלון אני מתנצל: לא קראתי א,
מדמוני אסף  |  7/10/12 20:10
13
כסף אמריקאי ליח"צ!
oneofus  |  7/10/12 20:42
14
מי זה בכלל לפיד כדי שיתעמתו את
מצביע רק לא לפיד  |  7/10/12 20:50
15
תמיד ידעתי שאתה שטחי.אבל לפיד  ל"ת
אלון הרופס  |  7/10/12 21:43
16
לא לפיד קורא אלא,מפלגת========
יוד יוד  |  7/10/12 22:06
17
מי נתן לך עט? יא טמבל.
טמבל עם קבלות  |  7/10/12 22:14
18
כוכב חדש דרך בשמי ההומור
ישראל בר-ניר  |  7/10/12 23:08
19
עימות רק בשפה האנגלית לראות
ירדנה  |  7/10/12 23:11
20
מי זה הבלוגר מטעם הזה? ל"ת
ashco  |  8/10/12 00:04
21
יאיר לפיד-משתמט משרות צבאי
רני  |  8/10/12 00:31
 
- אם לפיד קיבל שוחד..במחנה
כבר לא כשיר  |  8/10/12 01:40
22
דן אלון תעבור לכתוב בהארץ
דן ה  |  8/10/12 01:59
23
לפיד האטד, במשל האטד
שוש אלחגי  |  8/10/12 02:43
24
ועל שכמותו יאמר: הצחיקתני
מרק בריל  |  8/10/12 03:05
25
המשיח החד"ש ב'עתיד' של תומכי '
קורןנאוה טבריה  |  8/10/12 04:49
26
הוא בא בשביל כבוד הגשמה עצמית
גרוש לא שווה האיש  |  8/10/12 07:14
27
דן אלון
יורי  |  8/10/12 08:30
28
אמת יש רק אחת
דוידאל  |  8/10/12 08:57
29
איך היתוש עלה למעלה.
רחובות  |  8/10/12 08:58
30
דן קרש ? דיקט?בוק?
ישמעאל  |  8/10/12 09:19
31
למפלגת יש עתיד אין עתיד  ל"ת
ירדנה  |  8/10/12 09:59
32
ללפיד - אין עתיד
ד"ר לפיד?????  |  8/10/12 11:12
33
מדוע"מפלגת התקשורת" אינה =====
יוד יוד  |  8/10/12 11:19
34
למה כולכם מטקבקים לחלאה הזה?
קיקו שונא שמאל  |  8/10/12 11:49
35
לכבוד אתר news1
זה בזבוז זמן  |  8/10/12 11:59
 
- לבזבוז זמן
מרק בריל  |  8/10/12 21:05
36
לגוליבר אין פנאי לחגבים מסוגו
של יאיר לפיד.  |  8/10/12 13:00
37
יורם כמו טומי, כמו תפוח מעץ.
בוריס ד  |  8/10/12 13:11
38
שהבלון הנפוח הזה ימשיך לקרוא
אבי123  |  8/10/12 15:00
39
דן אלון תפסיק להסריח
קיקו שונא שמאל  |  8/10/12 15:03
40
לפיד "יבחוש בן שלולית " ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  8/10/12 18:49
41
תודה לדן אלון
ג'אוואן  |  8/10/12 19:41
 
- how low can you go? Lapid  ל"ת
how stupid  |  9/10/12 17:52
42
לפיד יתעמת עם עצמו מי הוא ?
אורי עמר   |  10/10/12 10:00
43
זה כמו לעמת בין ברצלונה לסכנין
shomersh  |  10/10/12 11:20
44
הברברים הם לא ימין
ברברה ימיני  |  11/10/12 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
הם הביאו את זה על עצמם, הם גרמו לחצי עם לשנוא אותם עם האליטיסטיות המאוסה והמזויפת שלהם. אבל אני מתענג על כל רגע, יש ניחוח של ניצחון השפיות באוויר
הרב יאשיהו יוסף פינטו
שום אומה לא רצתה לקבל את התורה, רק עם ישראל הסכים לקבלה. אחרי שקראנו, למדנו והבנו מהי התורה, עומדים אנו בחג זה בשמחה מרובה ומבינים במה זכינו    שמחת תורה תשע"ג
קרן אלמוג
אנחנו מנותבים על-ידי עולמנו הלא מודע. הצלחותינו אינן מקריות וגם קשיינו וחסרונותינו אינם מקריים. הקשיים, החסרונות והבעיות שלנו הם כולם תוצר של מה שהוטמע בנו מבלי שבחרנו בכך
צ'לו רוזנברג
המשבר או הכאילו-משבר בין ראש הממשלה לבין שר הביטחון מוזר מאוד    הרי ראש ממשלה הטוען ששר הביטחון שלו חותר תחתיו בוושינגטון, אינו יכול להישאר אדיש מול חתרנות זו    המתבקש הוא לפטר את שר הביטחון מיד    וזה לא קרה
עמוס דאי
העובדה שמזל"ט הצליח לחדור את כל מערכות האבטחה המשוכללות של מדינת ישראל הוא מחדל נוראי ומישהו חייב לתת את הדין על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il