X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חובה ציבורית חשובה מאין כמותה מוטלת על אזרחי ישראל: להעמיד למבחן בג"ץ את השאלה אם תפקיד שר בממשלה, הינו אחד התפקידים הציבוריים המוגדרים בחוק "בדרגת סיווג עליונה" שאריה דרעי אינו ראוי לכהן בהם, בדיוק כפי שהוכרע בעבר בעניינם של יוסי גינוסר ואהוד יתום
▪  ▪  ▪
דרעי. גזירה שווה לזאת של גינוסר ויתום [צילום: פלאש 90]

יום לאחר הבחירות ב-22 בינואר הקרוב, כאשר תסתיים ספירת הקולות, יכול מאוד להיות שתנועת שס בהובלת אריה דרעי הניצב בראשות הטרויקה שמינה הרב עובדיה יוסף, תישא באמתחתה 15 מנדטים או אף יותר ותוכל, שוב, להיות לשון המאזניים שתקבע מי ירכיב את הממשלה הבאה.
סביר מאוד להניח כי דרעי ירצה תחילה לנסות ולממש את שייכותו האידיאולוגית ולהיות חלק מגוש הימין שיהיה הבסיס של ממשלה בראשות בנימין נתניהו. אבל כל מי שמכיר את הפוליטיקאי דרעי ויכולות התחמון שלו יכול להעריך בוודאות כי שס, בראשותו, לא תסכים להיום "המובן מאליו", לא תהיה מונחת בכיס של אף אחד ותעשה ככל שביכולה כדי למקסם את התמורה שתדרוש בעבור תמיכתה. אחת התביעות לקניית הסכמתה, שאין לשלול את סבירותה, יכולה להיות שאריה דרעי ידרוש לעצמו את כהונת שר המשפטים.
דרישה מן הסוג הזה מטעמו של עבריין מורשע מן הסוג של אריה דרעי תציב, ללא ספק, בעיה קשה אצל מי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. אבל כיוון שפוליטיקאי הוא פוליטיקאי, והרצון הכמעט בלתי נשלט לחזור אל כס השלטון אין חזק ממנו, סביר מאוד להניח כי לאחר התלבטויות קשות וביקורת ציבורית על עצם הדרישה "המחוצפת", ייכנע המועמד לעמוד בראש הממשלה ודרעי אכן ימונה לראש המערכת המשפטית, וישראל תהיה אות ומופת לגויים כאשר עבריין יעמוד בראש המערכת המשפטית.
כשרות ציבורית
וכך יכול להיות ששר המשפטים דרעי יהיה אחראי על ארגון ותפעול מערכת בתי המשפט בארץ ובכלל זה: מינוי שופטים לכהונה במסגרת בית משפט ויהיה גם אחראי על ענייני חקיקה מטעם הממשלה וטיפול בסוגיות של חוק וממשל. שר המשפטים דרעי יעמוד בראש הוועדה למינוי שופטים, הוא יוכל לקבוע מי ימונה לבית המשפט העליון ואף להחליט מי יעמוד בראשו ויוכל גם להיות הגורם המשפיע בבחירת היועץ המשפטי לממשלה. ובנוסף: שר המשפטים דרעי יהיה אחראי גם על אכיפת הדין הפלילי במדינה וכחלק מתפיסת עולמו החרדית אולי גם יכפה על מוסדות החקיקה הקואליציוניים להחיל בפועל את כללי המשפט העברי על כל המערכת השיפוטית.
כל תרחיש הזוועה הזה יוכל לצאת אל הפועל תחת החותמת "כשר למהדרין" מנקודת הראות המשפטית וזאת במסגרת החוק שנחקק ב-1981 בכותרת "חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים". לפי החוק הזה, אחרי פרק זמן של מספר שנים מתום מאסרו של עבריין פלילי, מתיישנת העבירה ושוב אין בה כדי למנוע מן העבריין לחזור ולכהן בתפקיד כלשהו, כולל תפקיד ציבורי. זה אף זה: מי שעבירתו התיישנה זכאי לקבל תעודת יושר.
לכאורה תסבוכת חוקית בלתי פתירה המטביעה חותם של "כשרות ציבורית" לעבריין שריצה את עונשו גם אם לא הביע חרטה על מעשיו הנלוזים. אך בפועל עדיין קיימת דרך למנוע חרפה מן הסוג שתואר לעיל.
"בדרגת סיווג עליונה"
חוק "תקנת השבים" קובע כי כעבור עשר שנים ממועד ההתיישנות מגיע "זמן המחיקה". ומה פירוש הדבר? מי שעבירתו נמחקה רשאי להצהיר שמעולם לא הורשע בפלילים, ומשום בחינה חוקית לא ניתן להתחשב בהרשעתו. יחד עם זאת קיימת בחוק מגבלה מסוימת: ההרשעה בפלילים עדיין יכולה להילקח בחשבון לצורכי מינוי אפשרי של העבריין המורשע לתפקיד נשיא המדינה, שופט, בכיר בבנק ישראל או "מינויים אחרים בדרגת סיווג עליונה".
וכבר היו דברים מעולם כמו שניתן לראות משתי הדוגמאות הבאות: בג"ץ הטעים באחת מפסיקותיו שגם מחיקה אינה מונעת לחלוטין את הצורך לקחת בחשבון את העבירה ועל כן פסל את מינויו של יוסי גינוסר לתפקיד ציבורי. כך גם בוטל מינויו של אהוד יתום לתפקיד ראש המטה למלחמה בטרור בשל חלקו בפרשת קו 300, למרות שעברו יותר מ-17 שנה ממועד ביצוע העבירה.
לאריה דרעי יש חברים רבים בתקשורת אשר מזה שנים מנסים להשכיח מתודעת הציבור את עברו הפלילי כדי לטהר את שמו ולאפשר לו שיבה אל שולחן הממשלה וגם אל ראשות שס "אחרי מאה ועשרים" לחייו של הרב עובדיה יוסף בבחינת מי ש"שילם את חובו לחברה". אך בהחלט יכול להיות כי חובה ציבורית חשובה מאין כמותה מוטלת על אזרחי ישראל להעמיד למבחן בג"ץ את השאלה אם אין מקום לגזור על דרעי גזירה שווה, כמו שנגזרה על יוסי גינוסר ואהוד יתום, כדי לברר אחת ולתמיד אם תפקיד שר בממשלה או שר המשפטים, למשל, הינו אחד מן התפקידים הציבוריים "בדרגת סיווג עליונה" שאריה דרעי אינו ראוי לכהן בהם.

תאריך:  22/10/2012   |   עודכן:  22/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר המשפטים אריה דרעי
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
זה רעיון.....
הרועץ המשפטי  |  22/10/12 17:53
 
- גם לשר נאמן שק שרצים ל"ת
עדיף דרעי  |  22/10/12 18:52
 
- דרעי יהודי חרדי נאבק למסור ארץ ל"ת
קודש - לאיסלם!!!!  |  23/10/12 08:36
 
- אכן מילים כדורבנות. ל"ת
מהפכן בדימןס  |  23/10/12 08:51
2
יש רק בעייה אחת קטנה
דניאלה33333  |  22/10/12 19:12
3
כתבה לא ראויה לתגובה ל"ת
רוס90  |  22/10/12 21:00
4
גם אריה פצוע הוא מסוכן
עמנואל123  |  22/10/12 22:06
5
אתה חתיכת קשקשן .
אביהו.  |  22/10/12 23:11
 
- דרעי ירצה שר הפנים
ישראל עמיאל  |  23/10/12 00:42
6
דרעי בסוף ראש ממשלה לשים סמניה
poiy  |  22/10/12 23:15
7
כתבה אמיצה ונכונה.ישר כח
אמיר2008  |  22/10/12 23:59
8
אם כולם מושחתים
סו ואט  |  23/10/12 02:12
9
ואם יהייה ראש ממשלה
שבח אברהם  |  23/10/12 05:13
10
דרעי האדם
אלברט שבות  |  23/10/12 05:14
 
- זה שאתה רואה רק שתי אופציות
חפש עוד אופציות  |  23/10/12 15:57
 
- אכן קיימת אופציה נוספת
אלברט שבות  |  23/10/12 17:31
11
מדוע לא?
אורי פ  |  23/10/12 07:36
12
לא חזר בתשובה
אבי כהן  |  23/10/12 08:27
13
לא הבנתי מה הבעיה עם אריה דרעי
האזרח החלש  |  23/10/12 09:47
14
דקטטורה תקשורתית פושעת
ישע  |  23/10/12 10:13
15
היד של שימון הביידות של הרב
simon say  |  24/10/12 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי הייטנר
בנאומו בכנסת השתבח נתניהו במצב הביטחוני של ישראל ובשקט היחסי ב-7 שנות כהונתו, בשתי הקדנציות, והדגיש שאצבעו אינה קלה על ההדק
איתן קלינסקי
יריב לוין, שאינו מסתיר את יומרתו להיות שר המשפטים הבא של ישראל, יש לו שתי אמות משפט    אמת משפט אחת שעונה על צרכיו הפוליטיים המידיים, ואמת משפט שנייה העלולה להפריע ליעדים הפוליטיים של מפלגתו
איתמר לוין
ההתנהגות המופקרת של סיעות הכנסת בנוגע לכספי הציבור והגיוס המסיבי של תרומות בחו"ל יימשכו ללא הפרעה, כי רק חברי הכנסת עצמם יכולים למנוע זאת - והם כמובן לא ינקפו אצבע    הסכנה האמיתית היא ההשלכות של התנהגות זו על הצורה בה מתייחס הציבור לא רק לנבחריו, אלא גם לשיטה שהם מייצגים
מיכאל זץ
שאלתי אותה, אם באמת היא תצביע למועמד רק בגלל שהוא טוב לישראל    מה אתכם שם, מה עם הבעיות הכלכליות שלכם, ביטוח בריאות וכדומה? היא ביטלה את דבריי במחי יד, ואמרה שזה חשוב, אבל אנחנו היהודים צריכים קודם כל לעזור אחד לשני
יובל ברנדשטטר
גם לאחר הצגת מערכת שיקולים הגיוניים המובילה למסקנות הכרחיות, מסוגלים אנשי משאלות-הלב לנסוק בניתור חוצה תהומות משולב בפליק-פלאק לאחור עם שתי צוקהארות מעל לחודים המשוננים של העובדות כדי להגיע אל המסקנות התואמות את דעתם הראשונית
רשימות נוספות
מבקר המדינה קנס את מופז ב-28,000 שקל  /  איתמר לוין
גרעונות ענקיים לעבודה, לקדימה, למפד"ל ולליכוד  /  איתמר לוין
ריבלין יתמודד לנשיאות אחרי שנתיים כיו"ר  /  עידן יוסף
ימי "פראבדה" העליזים  /  קובי קמין
האריה ששאג 2  /  סופיה רון-מוריה
הסוד של שלי  /  עמוס דאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il