X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יישרתו ביחידות קרביות מפקדת לשכת הגיוס בבאר שבע: "יש רצון ומוטיבציה גבוהים לשרת, גם מצד ההנהגה וגם מצד המתגייסים"
▪  ▪  ▪

קהילת הכושים העבריים המתגוררים בדימונה, שלפני כשנה וחצי זכו למעמד של תושבי קבע בישראל, החלה לשלוח את בניה ובנותיה לשירות צבאי בצה"ל.
"בעקבות מתן מעמד של תושבי קבע לקהילת העבריים מדימונה, כמתחייב על-פי חוקי המדינה, נדרש שירות צבאי ולכן התחלנו בתהליך גיוסם", מספרת בראיון מיוחד ל-Nfc סא"ל חנית אגמון, מפקדת לשכת גיוס באר שבע.
סא"ל אגמון מספרת כי כמו כלל האוכלוסיה בישראל, החלו בלשכת הגיוס לזמן את צעירי הקהילה לצו ראשון ואותר פוטנציאל גיוס של 90 מועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים). "התהליך נעשה כמו לכל תלמידי כיתה י"א אחרים", היא מציינת.
החל מאמצע חודש יולי, במסגרת מחזור גיוס הקיץ, גוייסו ראשוני החיילים אשר משרתים במערך הלוחם והקרבי בצה"ל. "שני החיילים הראשונים התגייסו לגולני ונוספים מתגייסים לחטיבות חי"ר נוספות", מספרת סא"ל אגמון. במהלך ספטמבר יתחיל גיוס הבנות הראשונות, חלקן במערך הלוחם והתומך לחימה.
"תהליך האיתור, הגיוס והעבודה מול הקהילה נעשה תוך למידה של צרכיהם ואורח חייהם", אומרת סא"ל אגמון ומציינת כי תהליך הצו הראשון התקיים בלשכת הגיוס בבאר שבע ובדימונה. "הגענו אליהם ובמשך יום שלם נפגשנו עם כל המתגייסים לעתיד. הכל נעשה תוך שיתוף פעולה מלא עם מנהיגי הקהילה".
סא"ל אגמון הדגישה מספר פעמים את שיתוף הפעולה הטוב שקיבלו נציגי צה"ל ממנהיגי הקהילה ולדבריה שני הצדדים נקטו בצעדים כדי להקל על התהליך. "יש רצון ומוטיבציה גבוהים לשרת, גם מצד ההנהגה וגם מצד המתגייסים", היא אומרת. "ניסינו לענות על מרבית הדרישות שלהם, אך לא הכל נענה. הם גם באו לקראתנו מתוך הבנה".
קהילת הכושים העבריים שומרת על סגנון חיים ייחודי. אנשי הקהילה אוכלים מזון טבעוני, לובשים בגדי כותנה בלבד הנתפרים על-ידי אנשי הקהילה ומנהלים אורח חיים מסורתי וקהילתי. סא"ל אגמון מציינת, כי למרות צרכי אורח החיים של הקהילה, החיילים ילבשו מדים רגילים אך כלל המתגייסים הוכרזו כטבעוניים ויזכו למזון טבעוני בלבד.
"תהליך הגיוס כלל הרבה הידברות עם הקהילה, אך הכל נעשה עם מוטיבציה, מתוך רצון שלהם להתגייס ולשרת, אך תוך שמירה על הערכים והאינדיבידואליזם של הקהילה".
מעטים מן המתגייסים עומדים לשרת בגרעין נח"ל ייעודי. "רוב המתגייסים הולכים לשרת במערכים הרגילים. מיעוטם יילכו לגרעין נח"ל. עד כה רק שישה בנים ושבע בנות מיועדים להגיע לגרעין הנח"ל", לדבריה של אגמון, הגרעין רק בשלבי התהוות והוא באחריות של משרד הביטחון, ככל גרעיני הנח"ל השונים.

תאריך:  14/08/2005   |   עודכן:  14/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
לאחר אישור המל"ג תיפתח התוכנית בסמסטר א' בשנת הלימודים תשס"ו    מסלול הלימודים יתקיים ללא תזה ויכלול לימודים עיוניים ולימודי פרקטיקה בעבודה סוציאלית
מחלקה ראשונה
יכנס לתפקיד בספטמבר ויחליף את פאיז עבאס שעורך כיום את המהדורה הערבית של החדשות
מירב לוי
מהמועצה לצרכנות נמסר כי התקבלו תלונות רבות על סוכני נסיעות המסרבים לבטל "עסקות מרחוק" בנסיעות לטורקיה    דורשת את התערבות משרד התעשיה והמסחר לאכיפת החוק
ניר וייס
ועדה חיצונית שמינתה רשת "פוקס" ניקתה את הזמרת מהחשד כי ניהלה רומן עם אחד המתחרים
גלית יצחק
במרכז הרפואי 'סורוקה' נכנס לשימוש טרקטורון המאפשר להסיע 4 מטופלים, בישיבה או על כסא גלגלים, בזמן קצר משמעותית    נרכשו 4 אלונקות חשמליות וטרקטורון נוסף להעברת נפטרים בזמן קצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il