X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערכתי, ורבים כמותי, כי הרוח הלאומית איננה כה איתנה, והחוסן הפטריוטי לא מי יודע מה. הגעתי למסקנה זו מן הרגע שבו צצו פרשנים והגיגני תקשורת אשר הטילו ספק ביכולותינו, ומתחו בקורת הרומזת 'לשיקולי בחירות'. ובכלל, המנהג הנפסד של כלי התקשורתי למלא את כל שעות היום והלילה ברבי-שיח וב'שולחנות עגולים', הוא מירשם בדוק להורדת המוראל
▪  ▪  ▪
גל שידורים פתוח במבצע 'עמוד ענן' [צילום: פלאש 90]

מבצע 'עמוד ענן' בעזה הסתיים זה מכבר. וכמו כל יושב-סלון גם לי יש כמה הערות אשר כיום מכובד יותר לכנותן 'תובנות'.
רוח לאומית ותקשורת
כל משך הלוחמה סברתי כי צודקת ממשלת ישראל שאינה נחפזת להריץ את סוסי המלחמה לפשיטה קרקעית. העם היושב בציון היה נכנס לאווירת דיכאון לנוכח לוויות אשר בדרך הטבע היו מתלוות ל'כניסה קרקעית'. אכן קויתי שהמבצע יסתיים במכות-מצרים מוחצות יותר, עד שתישמע קריאת פרעה מבין ההריסות "ויסר מעלי את המוות הזה" (שמות י,יז). גם אם בטוח אני שנצחנו בשדה המערכה, חסרה לי מאד כניעת האויב, ולו בשפה עמומה. אכן, מודה אני שקשה מאד לחלץ מהאויב החמאסי ציוץ של מיצמוץ, שהרי הם רבי-אמן בכזבי תעמולה ובשכנוע עצמי שקרי.
הערכתי, ורבים כמותי, כי הרוח הלאומית איננה כה איתנה, והחוסן הפטריוטי לא מי יודע מה. הגעתי למסקנה זו מן הרגע שבו צצו פרשנים והגיגני תקשורת אשר הטילו ספק ביכולותינו, ומתחו בקורת הרומזת 'לשיקולי בחירות'. ובכלל, המנהג הנפסד של כלי התקשורתי האלקטרונית (רדיו וטלוויזיה) למלא את כל שעות היום והלילה ברבי-שיח וב'שולחנות עגולים', הוא מירשם בדוק להורדת המוראל ולהטלת ארס הספק בצדקת דרכנו. האתיקה העיתונאית מחייבת להציג איזון פרשני אך לא מחייבת לערוך 'שולחן עגול' בעת מלחמה. וכידוע, למרבית כלי התקשורת העדפות שמאליות והם לא יוכלו בשום אופן לוותר עליהן.
כולנו התבסמנו לאור המוסכמה - שכנראה נכונה - כי ההסברה הישראלית שיועדה לתקשורת בחו"ל, ולאזני מנהיגי מדינות זרות, הייתה הפעם יעילה ומושקעת. הודעות רשמיות ותיעוד מצולם זרם לאפיקים אלו, ובצידם 'לוחמת הסברה' באינטרנט וברשתות חברתיות בעולם. המשבחים ציינו שפריסת מערך ההסברה כיסה גם ארצות מוסלמיות ומדינות אויב. וכאן הבן שואל; מדוע מערך ההסברה לא הפגיז כלפי פנים, כולל 'השתלטות' על התקשורת הישראלית העוינת והפצצתה ב'צידקת הדרך'. אני לא פוסל גם 'תקנות חירום' לצרכים אלו. בעיניי 'הגנת העורף' אינה רק הנחיות 'צבע אדום' אלא גם הרמת הרוח וגיוס צו 8 לתקשורת פטריוטית.
רוח אויב ותעמולה
אם הצבעתי על נמיכות מסוימת ברוחנו הלאומית, אי-אפשר להתעלם מן הרוח הקרבית המפעמת אצל האויב העזתי, ונכונותו לסבול בגין אמונתו הדתית והלאומית, החייתית והמפלצתית ככל שתהיה. הם ניזונים מרוח שטן זו החיה בקרבם, והיא-היא סוד כוחם ויכולתם לסבול עד-מות ולצעוק 'נצחנו'. רוח זו מקנה להם כושר ספיגה ענקי, ובפרט כאשר היא משוחה ומרוחה בתעמולת כזב ובתעשיית שקרים תקשורתיים. כזבים אלו תורמים בראש וראשונה לטיפוח ולליבוי הרוח הלאומית שלהם עצמם, בצד שכנוע ידידיהם בעולם הרווי בשנאת ישראל.
אילו הייתה מפעמת בנו רוח כמו אצל אויבינו מזמן היינו מכריעים את המערכה...
ולנו יש מוח
כנגד רוח האויב הצבנו את ה'מוח' היהודי, ה'גניוס'יאלי. המוח - הוא שעמד לנו, בעזרת ה', בעמוד ענן ובעמוד אש. לחמת ה'מוח' ב'רוח'.
'בעמוד ענן' כיצד? המוח היהודי פרס עלינו כיפת ברזל ומסך ענן, וסוכך על ערינו וישובינו. כלי משחית הגנתי זה, המיירט טילים במעופם בדייקנות מפתיעה, עורר השתוממות כלל עולמית, והצדעה רבתי לראש היהודי שהפליא לעשות. אני לא מעיז לחשוב מה היה קורה אלמלא כיפת שמיימית זו. וכבר הערנו על הרוח הלאומית שאיננה בשיאה גאוותה. חלילה-חלילה אילו רק 10 אחוז מהרקטות המיורטות היו פוגעות באיזורי מגורים... השם ישמור! ו"אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר" (תהלים קכז,א).
'בעמוד אש' כיצד? המוח היהודי הפתיע בגיזרה נוספת, ותיקה יותר; במודיעין ממוקד, וביכולת להמטיר אש מדויקת על ראשי הצפע ועל מאורותיו. אני משער כי יכולת אגדית זו היא פרי שילוב בין מוח אנושי ו'מוח' מתוכנת. גם בתחום המזל"טים ישראל היא חלוצה ומנתבת דרך בנתיבי המלחמה הזעירה נגד הטירור העולמי. אינני מעיז לחשוב מה היה מתרחש אלמלא יכולות אלו; אילו היינו נאלצים לפגוע בכל סביבת הנחשים ולסחוף עמם את שכניהם הצוהלים. זה צודק אך אין זה חכם.
יעקב התכונן מול עשו בכמה דפ"אות (=דרכי פעולה אפשריות). רש"י, שצוטט בראש המדור, גורס "לדורון, לתפילה ולמלחמה". הפסוקים שצוטטו תואמים יותר את הסדר שנקט הרמב"ן: "לתפלה, לדורון ולמלחמה". יש מקום לדון האם הישועה מתחילה מלעילא (תפילה קודמת לדורון) או מלתתא, מהיחלצות בשר-ודם (דורון קודם לתפילה). שתי הדעות מסכימות כי ה'מלחמה' היא האופציה האחרונה...

תאריך:  29/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
דרור אידר
זה עשרות שנים אנו שבים על אותה טעות בהתנהלותנו מול שכנינו ואויבינו: מאמצים את הנרטיב השקרי שלהם. הם מקשיבים לנו, ושומעים את קינות איכה ויללות "הפסדנו" ו"הושפלנו עד עפר", ומתבלבלים. רק רגע, אם זה מה שהישראלים אומרים, אז אולי המנהיגים המצ'וקמקים שלנו צודקים?
אריאל כהנא
מהרגע שהילרי קלינטון נחתה בישראל כבר היה ברור שפעולה קרקעית אינה אפשרית. נתניהו, ברק וליברמן בחרו להימנע מהכרעה והסתפקו בהישג ההרתעתי מהאוויר. אלא שמה שעבד מול חיזבאללה לא צפוי לעבוד מול חמאס. גם אבי דיכטר, חבר התשיעייה מודה "אי-אפשר לנצח טרור מהאוויר"
אביתר בן-צדף
נתניהו וברק לא התכוונו מעולם להיכנס קרקעית לעזה ב"עמוד ענן" - גם בגלל אי-אמון נתניהו ביכולתו של צבא היבשה הישראלי - וגיוס עשרות אלפי מילואים, תוך רטוריקה מדודה, שנועדה להפחיד את חמאס, היה רק כיסוי למטרה האמיתית
עופר וולפסון
פיצוי לכל העובדים עד 7 ק"מ מהרצועה    פיצוי יינתן גם לעובד אחד למשפחה המתגוררת עד 40 ק"מ מהרצועה, שנאלץ לשהות בביתו עם ילדיו    תושבי הדרום יזכו לקבל הפיצוי תוך ארבעה חודשים מרגע הגשת הפנייה
אליקים העצני
יש להודיע לצד הפלשתיני: פינינו את ההתיישבות שלנו למען השלום, אך מתברר ששגינו ובתמורה קיבלנו רקטות. לכן, כאשר ייכפה עלינו הסיבוב הבא, נתקן את השגיאה, נחזור לשטח ונקים בו מחדש את הנוסחה המנצחת: התיישבות וצבא
רשימות נוספות
צ'ק חוזר לא יגביל חשבון חיילי "עמוד ענן"  /  עופר וולפסון
"לא נוכל לסייע לנפגעי עמוד ענן"  /  מחלקה ראשונה
חזרת מהמילואים ופוטרת? קבל עו"ד  /  עידן יוסף
מחצית הכוס המלאה  /  ד"ר רון בריימן
דרוש שולחן ברזל  /  אדווה וילצ'ינסקי
השקרנים תפסו שקרן  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il