X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם לא תהיה לנו הסברה יעילה בערבית, ואם לא נחשוב כל הזמן על השפעה על דעת הקהל הערבית - לא ננצח לעולם, אלא רק ניצחונות פירוס
▪  ▪  ▪
שלב ההופעה הגאה [צילום: פלאש 90]

פירוס, מלך אפירוס, ניצח את הרומאים בקרב בשנת 279 לפני ספירתם, אך עלות ניצחונו הייתה כה גבוהה עד שריסק את צבאו לחלוטין. פירוס התפרסם באמרה, "עוד ניצחון כזה, ואבדנו", שדיברה על אבדותיו הכבדות בקרב אָסקוּלוּם.
"עמוד ענן" היה עוד ניצחון פירוס, שנשנתה בו תופעה, החוזרת בכל מלחמותינו - אנחנו משחקים במגרש כאילו אין עוד שחקנים עליו. כלומר, הדבֶּרת הצבאית והדברת המדינית אינן מתייחסות לאויב, ואינן מנסות להאזין לו, ולהשפיע עליו.
ב"עמוד ענן" - כמו ברוב מלחמותינו - ניצחנו, כנראה, רק בנקודות; ואת הנקודות מעניקים השופטים, ורבים מהם משוחדים, כידוע לכל חובב כדורגל. אנשי מדעי ההתנהגות יאמרו, שהשיפוט מוטה, וכל שופט רואה את הדברים אחרת.
הפער הטכנולוגי האדיר בינינו לבין חמאס, למרות הסיוע האירני, וותוכנית טובה מאוד לביצוע מבצעי אש-מִנגד, השמידו הרבה מהמטרות שנקבעו למלחמה, אך לא דיכאו את יכולת חמאס לירות עלינו עד הרגע האחרון ולא את רצונו לגמול לנו. לכן, למרות המכה הקשה - לא הוכרע חמאס, אלא נותר יריב עיקש, שאירן וגורמים אחרים ימלאו עד מהרה את מחסניו.
הנזק העיקרי, שספג חמאס ב"עמוד ענן", היה אובדן ידע, שעלה עם בעליו לפגוש את 72 הבתולות. אחמד ג'עברי ובריונים אחרים הינם נכסים אדירים, שאבדו למחבלים, ולא יימצאו להם מחליפים במהרה. גם אצלנו (למרות האמרה, שבתי-העלמין מלאים באנשים שלא היה להם תחליף) קשה למצוא מחליפים למפקדים מעולים. איני מתפלא, לכן, שבהסכם להפסקת-אש, שכפו עלינו המצרים בעזרת האמריקנים, דרש חמאס, שנפסיק לחסל את מנהיגיו.
יש לשים לב לאויב - לפני הקרב, במהלכו ואחריו. מי שיבדקו את התנהגות דוברי חמאס ומנהיגיו ייווכחו, שהם ניסו לשמור על הופעה מכובדת וגאה - עד לרגע הפסקת-האש. כואב לנו, אך איננו מתכופפים, או נכנעים - שלב העמידה הגאה, בהגדרתי. וכל המבצע ניסו לשדר תמונות ניצחון.
מלכתחילה הצהרותיהם לא נועדו לאזניים ישראליות (למרות שהם יודעים, שסכלי התקשורת הישראלית יעשו שירות-דב לעמם, ויביאו את מרבית דבריהם - גם בתרגום לעברית), אלא לציבור ערביי ארץ-ישראל ולערבים בכלל. עבורם שלב ההופעה הגאה מסמל את האצבע המשולשת, שהם מניפים כלפינו - בירי על ירושלים ועל תל אביב וגם בירי עד לדקה האחרונה ל"עמוד ענן".
הסברה בערבית
כדי ללחום בחמאס, צריכים לעבור גם לזירה אחרת - הסברה בערבית - כפי שנהגנו לפני מלחמת ששת הימים, כש"בית השידור הערבי" עשה שמות במורל הערבי. ישראל צריכה להעביר את דברה לערבים ולחמאס בשידורים סדירים וגלויים בריש גלי. להסביר לציבור הערבי מה רב הנזק שגורם לו חמאס; להגביר את הסנקציות, שישויכו לפעילות חמא"ס; ולהמשיך להכות בראשי הארגון ללא קשר כיצד מגדירים המחבלים את עצמם - פעילי טרור, או פעילים מדיניים. אנחנו צריכים להבהיר, כי כולם, ללא יוצא מן הכלל, בני-מוות, ואוי לרשע ואוי לשכנו. השילוב המנצח בין מדיניות חיסול נרחבת (בנוסח הקלפים שחולקו לחיילי ארצות-הברית עם הכניסה לעירק) לבין מכות מכאיבות לבין הסברה יעילה בערבית יוכל לכופף את ראשיהם, ולחבל בתמיכה בהם.
במחקר מעניין אחרי מלחמת העולם השנייה, הגיעו מדענים למסקנה מעניינת, שהעלית היפנית הסכימה להניח את נשקה במלחמה - הרבה לפני הפצצת הירושימה ונגסאקי באטום - כשהתברר להם, ששום דבר אינו עוצר את מכונת המלחמה האמריקנית. כדי לנצח את חמאס יש להבהיר לתומכיו, כי אין כל תוחלת למאבקם.
ובנוסף, כאמור, יש להוכיח קבל עמי ערב, כי פעילות חמאס מזיקה לערבים (ובעיקר - לערביי עזה) יותר משהיא פוגעת בישראלים. אלא שברוב חכמתה כי רבה המשיכה ממשלתנו להעביר לעזה חשמל, מים ומשאיות אספקה - בעוד חמא"ס וחבר מרעיו יורים עלינו. זאת, במקום אטימה מוחלטת של המעברים - עד שייפסק הירי עלינו. גם בימי הפוגה בירי מדינת ישראל תומכת ביד נדיבה בטרור - בכסף, בחשמל, במים ובאספקה. ערביי עזה זקוקים לנו, וחמא"ס מצטייר בעיניהם גם כגיבור וגם כארגון, המספק להם רווחה, חינוך, שירותי דת וכיו"ב. כדי להביסו, צריכים להוכיח באותות ובמופתים גדולים, שהוא רק מזיק לערביי עזה ולכל תומכיו ומקור לאסונם.
אלא שאת שלב העמידה האיתנה במאבק זנחנו כבר מזמן - ואיני מתכוון רק לשוטי אוסלו, שברוב טיפשותם הראו לערבים (עד היום!), שחלק ניכר מהעלית הישראלית נשבר, ומוכן לוותר על כל דבר ובלבד שיקבל שלום אכזב, פרסים והוקרה בינלאומית לאישיותו הדלוחה.
תקציבים ממלכתיים בוזבזו בארץ על סרטים, על מחזות, על שירים ועל אמנות תבוסתניים (זוכרים את השיר האידיוטי והשקרי, "חורף שבעים ושלוש", שמפקדת קצין חינוך ראשי מימנה את כתיבתו ואת הפקתו?), הזינו לעייפה יוצרים אנטי-ישראלים. טירוף מערכות כזה - בצד רפיון בתביעה נגד משמיצי המדינה (עיינו במופע השקרים, "ג'נין,ג'נין", ובעלילת-הדם בפרשת מוחמד א-דורה; והם רק טיפה בים השנאה מתוצרת עצמית). הכל - מתוך אותה גישה מטופשת, שאין חשיבות לדעת הקהל.
"עמוד ענן" - הסיבוב האחרון (בינתיים) בקרב שלנו על חיינו ועל עצמאותנו במזרח התיכון - נוהל לא-רע צבאית, אך גרוע מאוד מדינית והסברתית, כיוון שלא שמו לב לשיקולי ההסברה - שזכו לתואר המפוקפק, "תמונות ניצחון" - במערכה. לצערי, אי-אפשר לנצח במערכה צבאית בלבד, ואי-אפשר לנצח (גם במערכה צבאית) רק באמצעות תותחים. ה"ארטילריה של התקשורת", המשפיעה על דעת הקהל - בבית, אצל האויב ובעולם - חשובה פי כמה מארטילריה ומהגנה על שמי המדינה. את הלקח הזה לא למדנו מעולם. אם לא תהיה לנו הסברה יעילה בערבית, ואם לא נחשוב כל הזמן על השפעה על דעת הקהל הערבית - לא ננצח לעולם, אלא רק ניצחונות פירוס.

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמונות ניצחון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איבתר, אני אוהב צפדים אבל נראה
בלופר  |  5/12/12 09:25
2
אנחנו אנשים חכמים מאוד ולכן
קנאקער  |  5/12/12 09:35
3
ביבי לחמאס:כסף+שלטון תמורת שקט
חשדנית  |  7/12/12 17:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יחיאל אמיתי
זה לא כישלון טוטלי של מדיניות החוץ של ישראל, זה התחלת כישלון של אירופה שצועדת בהתמדה ובקביעות לקראת הפיכתן בעוד X שנים למדינות מוסלמיות מובהקות
חיים שיין
החלטתה של ממשלת ישראל לבנות אלפי דירות בירושלים ובסביבותיה היא התשובה המדויקת לקמים על בירתנו. חובה לבנות ללא לאות ובנחישות דירות קטנות ודירות גדולות, דירות גן ודירות גג, דירות לחרדים ודירות לחילונים. לבנות מהר ולא להמתין
יוסף דוריאל
ההגדרה הידועה להבדל בין חכם ופיקח אומרת שחכם לא נכנס למלכודת שהפיקח יודע איך להיחלץ ממנה. חוכמת קברניטי מדינה מחייבת כושר חשיבה לעומק וחיזוי התפתחויות לטווח ארוך. על זה כבר ויתרנו שנים, בתקווה שקברניטים פיקחים יידעו איך לצאת מהמצבים הקשים אליהם נקלענו, אך מתברר שגם את זה אין לנו
בצלאל לביא
עכשיו כל אחד מאתנו צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה: האם לממשלת ישראל יש מדיניות התיישבות מסודרת ומתוכננת מראש או שהיא שולפת מהמותן בתגובה להתנהגות הצד השני
אברהם פכטר
הכרת האו"ם, בפלשתינים כמדינה "משקיפה" - לא צריכה להדאיג, לא להתרגש, אך גם לא לזלזל. יש להחלטה צדדים חיוביים, לאבו-מאזן, אך גם התחייבויות שפועלות לטובת ישראל. העיקרון הבסיסי הוא - איפה שיש זכויות, יש גם מנגד חובות. 65 שנה אחרי שטעו בכ"ט בנובמבר, הם מנסים לתקן הטעות. בעוד 65 שנה - יתברר להם שטעו שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il